Lesbisch ??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jessje003, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Paracetamol kan geen kwaad, volgens mij mag je zelfs max 3000mg per dag innemen maar vraag dat voor de zekerheid even aan je huisarts.

2. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ik voel me trouwens verdrietig en onzeker.
    We hebben nog 3 sperma-units van onze donor van de ESB bank.
    Nu zag dat onze donor op dit moment op 0 units stond dus mailde ik de ESB met de vraag of zij weten of onze donor binnenkort weer gaa leveren. Toen gaf ze aan dat als je binnen 3 of 5 pogingen niet zwanger bent geworden en zeker bij 2 miskramen je beter van donor kon switchen omdat de match met de donor wellicht niet goed is.

Pff het heeft ons heel veel tijd en weloverwogen keuzes gekost om deze donor met zorg uit te kiezen en ben nu bang dat de 3 laatste pogingen dan wss ook niet gaan lukken omdat ik (mijn eitjes) niet match?! Anderzijds denk ik, er zijn toch ook heterostellen die eerst miskramen hebben en dan alsnog gezonde kindjes krijgen?

We zijn nu een jaar verder en iedereen om me heen is zwanger, vandaag weer iemand op t werk en ik voel me gewoon rot...:(

3. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Wat ontzettend vervelend! Ik weet zelf niet precies hoe dat werkt met zo'n bank, maar wel herken ik het gevoel van; we hebben nog maar een paar pogingen. Geef de moed niet op! Het kan zomaar ineens raak zijn. Het is mss wel een goed idee om alvast verder te kijken wat jullie willen, maar mss is dat helemaal niet nodig!!

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Klopt als je getrouwd of een geregistreerd partnerschap hebt hoef je niet te erkennen... Maar... je moet bij de geboorteaangifte een verklaring van Stichting Donorgegevens overleggen. Die moet je aanvragen. Dat aanvragen vond ik een beetje gedoe.
    Als je het kindje, voor die tijd, erkent hoeft het afgeven van deze verklaring niet. Het erkennen op het gemeentehuis was daarmee makkelijker.
    Bij onze gemeente was het erkennen gratis.

Wat ik ook fijn vond was dat door het erkennen mijn partner voor de geboorte al moeder was van de kindjes. Mocht mij iets gebeuren is alles geregeld.

5. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Bedankt Jessje, het zou kunnen dat onze donor gewoon weer IUI units gaat leveren hoor maar ik vraag me af of dat echt zo is, dat de match niet goed zou kunnen zijn?

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wij hebben zo'n verklaring al in huis. We zijn getrouwd dus als het goed is hoeft mijn vrouw alleen dat papier mee te nemen bij de geboorte-aangifte.

Dreamygirl, waarom kijk je ook niet eens bij Cryos? Voor het geval je verder 'moet' kijken. Vind het een beetje gek, een heterostel gaat toch ook niet eerst kijken of ze matchen voor kinderen alvorens een relatie te beginnen?
    Wij hadden 10 rietjes besteld, nog 8 over dus we hopen nog op een broertje of zusje.

We zijn wel een beetje ongerust geweest.
    In april kregen we een melding dat er een vroeggeboorte was met 22 weken, kindje was plots overleden. Van zaad van onze donor dus. Dus hij werd tijdelijk geblokkeerd. Nu gebeurd dit vaker bij bv ook heterostellen, dus we hebben alles gewoon doorgezet. Zaad terugverkopen wilden we niet, maar als hij volledig geblokkeerd raakt kunnen we niet meer terugverkopen. We wilden de 'gok' wel nemen. Heel veel stellen krijgen miskramen en daarna gezonde kindjes.
    Toch bleef het spoken in ons hoofd.
    Wij raakten zwanger en op onze vakantie lazen we een berichtje dat ze de donor weer wilden deblokkeren (geen erfelijkheidskwestie dus :) ) en dus geen zorgen.
    Toen stond er weer een berichtje bij van een moeder die zorgen had om een pasgeboren baby van deze donor omdat hij een klein kinnetje had en duimpjes in de handpalm. Nu staat de donor nog steeds geblokkeerd. Maar ons kindje heeft zijn handjes open al laten zien, dus geen duimpje in de handpalm, en ook zijn hoofdje ed ontwikkelt goed.
    Er kan dus zoveel mis gaan, zoals ook bij een heterostel.
    Echter, dit gaat om een donor, dus ze zitten er meteen bovenop. Ergens eng, maar niet altijd reden voor ongerustheid. Gister heeft de baby ook zijn bewegende handjes/vingertjes laten zien dus we maken ons niet zo druk.
    Wel heel netjes van Cryos hoe ze alles rapporteren trouwens.
    En weet je wat het ook is, die moeder van dit pasgeboren kindje heeft waarschijnlijk ook die blokkade na dat doodgeboren kindje van 22 weken gezien en die haalt zich nu van alles in haar hoofd over de donor en haar kindje. Logisch, maar ergens misschien ook overtrokken. Er kan nog zoveel gebeuren met de baby's, er kunnen afwijkingen zijn die NIET aan de man liggen, maar alles wordt gerapporteerd.
    Maar goed, onze baby doet het goed en we gaan er van uit dat alles goed blijft gaan.
    We hebben ook met moeite een donor gevonden die ons aansprak qua uiterlijk, qua opleiding/hobby's ed maar vooral de manier van het benaderen van de wensouders in zijn voorstelberichtjes in zijn profiel. Deze donor schreef zo leuk. Voelde als een 'klik' zeg maar. Klinkt misschien gek maar mijn vrouw heeft de donor uitgekozen en was er helemaal weg van.

Nou ja, heel verhaal haha.

Vandaag is kraamzorg geweest, zo'n leuk mens was dat!
    Spannend allemaal, want het komt toch weer dichterbij :)

7. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ja wij hadden 7 rietjes besteld en nu dus nog 3 over.
    Tja het lijkt mij toch ook dat heterostellen niet gematcht worden. Nou ja, het lijkt me niet alleen dat is natuurlijk zo. Ik bedoel een ieder gaat het gewoon proberen. Een vriendin van mij heeft 4 miskramen gehad alvorens ze 3 gezonde kinderen heeft gehad. Na die miskramen heeft ze ook niet gedacht "goh laat ik maar een andere partner zoeken want dit matcht niet". Pff het is gewoon de druk die ik voel en het gevoel dat ik zo graag een kindje wil....ben weer druk met ovulatietesten in de weer en einde deze week zal er weer een IUI poging plaatsvinden.

Kan me trouwens voorstellen dat jullie ongerust zijn geweest zeg! Fijn dat er op de echo's niets verontrustend te zien is!

8. Miss1982

Miss1982 Actief lid

17 jun 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom heb je bij de erkenning dat formulier niet nodig van het donor register?
    Vliegje hoelang duurde het voordat jij het formulier van het donor register had?

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Miss, omdat bij erkenning de biologische moeder bepaald wie het kind mag erkennen. Dus in het geval van een bekende donor kan op die manier de duomoeder ook het kindje erkennen.
    Je krijgt het formulier na ongeveer 2 weken binnen.

Wat ik vreemd vind is dat in de hele 1,5 jaar dat wij bezig waren met IVF (en ook een miskraam) er bij ons in de kliniek nooit is gesproken over een 'her-match'.
    Dit zou alleen gebeuren als de donor aan zijn maximale aantal gezinnen zou zitten om te helpen.
    Dus, net als bij hetero stellen, was dit bij ons ook niet van toepassing.

10. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Het is ook vreemd hoor en ik moet zeggen dat het MCK (de kliniek waar wij onder behandeling zijn) dit ook niet zegt hoor. Puur de spermabank zegt dit. We gaat dit echter wel even voorleggen bij het MCK want het maakt me erg onzeker :(

11. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Jess, even een vraag voor jou... weet jij nog hoeveel jouw vrouw heeft moeten spuiten voor het stimuleren van de follikels? Hoeveel eenheden?

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Dreamygirl, ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Ik zou het ook zeker voorleggen in Leiden.
    Maar ik zou ondertussen gewoon verder gaan met de aankomende IUI want niet geschoten is altijd mis.

Mees, mocht je interesse hebben, ik heb de afgelopen jaren veel geblogd over ons traject. In deze blogjes staan ook de eenheden die Lieve heeft gespoten en de resultaten. Je kan ze hier vinden. Misschien heb je er iets aan. Denk dat het hier en daar zeer herkenbaar zal zijn.

13. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Thx Chyboe! We gaan vol goede moed verder hoor het is immers 2x gelukt en dat is vast niet voor niets!

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
  15. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Ik weet niet meer precies hoeveel ze heeft moeten spuiten. Wel weet ik dat ze aan de max zat. En nog weinig eitjes aanmaakte....

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Bij ons duurde het zo'n 4 weekjes volgens mij. Geen idee trouwens waar ik dat formulier gelaten heb... hahaha.

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    haha vliegje je hebt nog ongeveer 14 weken om het te vinden ;)
    ik heb het net aangevraagd, kan je maar alvast in huis hebben he ;). hoop wel dat ik t goede aangevraagd heb haha

18. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Denanja, jij benr bij poging 8 zwanger geraakt. Hebben ze bij jou wel eens gesproken over dat de match wellicht niet goed is?

19. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    nopes.
    heb daar zelf wel aan gedacht hoor omdat je weleens van vijandig slijm hoort maar dat heeft met iui geen betrekking omdat het dan achter t slijm gespoten word zeg maar. ze zeggen gewoon dat je een grote porti geluk nodig hebt.

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Een 'normaal' hetero stel moet soms ook een jaar proberen voor er verder gekeken wordt. Dat is zeg maar 12x. Dus niet te druk om maken hoor Dreamygirl.
    Waarschijnlijk is het zaad nu duurder als toen jullie het kochten? Bij Cryos zijn wij namelijk nét voor een prijsverhoging geweest. Dus misschien is dat de reden dat ze je erop wijzen? Het blijft hoe dan ook een beetje business he... hoewel het wel op een hele nette manier gebeurd hoor! Maar eerlijk is eerlijk, er wordt wel aan verdiend.

Deel Deze Pagina