@vliegje haha jij kan ook lekker kletsen hoor!! Gefeliciteerd met je examen meis!! Op naar de laatste!! Wat vermoeiend dat de kindjes elkaar afwisselen snachts..bah snap dat je bijna over jullie wallen struikelen... Wat knap van Reva op die grote pony!! Hih opgesloten slapen...ja in die bedjes liggen de meeste kindjes, Sara ook! Wist helemaal niet dat jullie kindjes nog maar 2x naar een KdV zijn geweest. Hoe ondervingen jullie normaal de opvang dan? @hier...hoe ik me voel... Ik voel me moe, heb opvliegers, zo nu en dan zeurend menstruatiegevoel in buik en rug (alsof ik dus ongesteld moet worden) en vanuit mijn oksel af en toe steekjes naar mn borsten. Dus tja...ik hoop vanalles maar durf t allemaal niet te hopen sinds mn laatste teleurstelling! Dinsdag is mijn NOD!!
De oma's pasten op. Op donderdag mijn schoonmoeder en op vrijdag mijn moeder. Alleen mijn schoonmoeder belde in korte tijd 3x af. Heb toen papa moeten regelen, die maar halve dagen werkt hier op de zaak ivm zijn kanker. Dus dat gaat eigenlijk niet. Kwam hij van kantoor, moest hij naar ons. En mijn stiefmoeder een keer, mijn moeder een keer extra en vriendinnetjes van ons. Dus dat gaf mij zoveel stress, moest iedere keer last minute opvang regelen en dat trok ik gewoon niet. Kan niet van kantoor wegblijven op de donderdag. Het kdv was al vol op de donderdag en ze staan op de wachtlijst, maar ze hebben 2 flexibele plekken. Toevallig tot en met januari alle donderdagen nog mogelijk dus die direct ingepland en in december gaan ze een paar keer extra. Het is voor Reva enorm wennen, ze snapt alles al en weet nu dat wij weg gaan, het slapen daar is toch ook gek. Dus al met al best moeilijk voor haar. Maar ze doet het goed moet ik zeggen. Voor haar doen. Ze is enorm gevoelig natuurlijk dus gisteravond was het bal. Ben heel boos geworden want ze begon te schoppen en te slaan tegen Dianta dus die komt ineens naar beneden gestormd en zegt, ik ben er klaar mee haha. Dus ik naar boven en even heel boos geworden en daarna goedgemaakt en gevraagd wat haar verdrietig maakte. Ze heeft iedere keer andere dingen. Honger, moe, wil mama, wil mammie etc. Dus heb haar maar laten razen en doe tegenwoordig een beetje meditatie. Zeg dan dat ze moet denken aan het zonnetje op haar gezicht, het gras onder haar voetjes etc. Wordt ze toch een beetje rustig van. Mijn moeder past gewoon op vrijdag nog op. Als zij af zou bellen is het probleem niet zo groot want kdv zit op vrijdag nog niet vol en als ik voor 8.00u bel of ze kunnen komen kan dat vrij last minute. We betalen per kwartier zeg maar en het is een 0 uren contract dus op zich wel fijn. Spannend weer voor jullie zeg!!
@vliegje snap de stress als je niet op je vangnet kan vertrouwen en dat t KdV dan een topoplossing is! Ideaal afname per kwartier! Leuke foto's zeg!!!!
Leuke foto’s weer @vliegje! Fijn dat het kdv op het wennen na oke gaat. Geeft ook rust voor jullie. En top dat je je examen weer hebt gehaald. Fijne Sinterklaas! Iemand nog een tip om kotslucht uit kinderharen te krijgen? M heeft vannacht haar hele bed onder gespuugd. Nog nooit eerder gespuugd, zeiden dit nog tegen elkaar afgelopen week. En prompt... We hebben haar haar al gewassen met tandpasta maar je ruikt het er nog steeds doorheen.
@Stier86 agh arm meisje en arme mama's want die konden aan de bak pff... Ze zeggen dat azijn geuren neutraliseert dus dat zou mss een idee zijn? Hoe gaat t nu met de kleine? Vaak lucht spugen wel op...
@Dreamygirl azijn is misschien wel een idee ja. Morgen maar even proberen. Ja, arm kind. Mijn vrouw is vannacht in de weer geweest. Ik lag blijkbaar in een soort coma want heb er niets van gemerkt (heb ook oordoppen dus hoor een stuk minder snachts). Voelde me zo schuldig! Maar niet dat ze me dan even wakker maakt ofzo. Het is bij 1x spugen gebleven, al had ze vanmiddag diarree en heeft ze bijna niks gegeten vandaag. Hopelijk snel weer de oude.
Beterschap voor M! Geen tips, Papiertje is al sinds gisteravond aan het overgeven - geloof dat haar haren nog zo ongeveer het enige hier in huis zijn dat niet naar kots ruikt...
Reva en Novi op 1 nacht. Eerst Novi van 00.00-3.30 gekotst om de 15 min zo wat! Daarna begon Reva om 3.00 tot 7.00 iedere 10 min! Zo zielig. Bij Reva zat het ook in haar haar maar we hebben haar direct onder de douche gezet om 3.00 en verder niets geroken denk ik. Novi had trouwens in haar kots gelegen met d’r koppie. Gatver zeg. Die lucht hè. De hele bovenverdieping rook en stonk zuur dus denk dat het misschien niet opgevallen is. Sterkte meiden! Zo sneu en zo zwaar ook voor de mama’s.
ahh @Vulpen en @Stier86 betersxhap met jullie meiden! @berg wij deden het bij tess idd ook emt olie en dan met een kaart eraf 'krabben' maar zijn nu nog te laks om te doen al doen we na het badden/douche wel een beetje eraf halen. straks maar weer even doen voordat we naar mn opa en oma gaan. @Vulpen tess eet veel!! smorgen een boterham en smiddag en gewoon avond eten. (soms smiddags 1.5) maar tussendoor kan ze alles eten van fruit tot snoep en dan het liefst mini smarties. of iig het liefst chocolade. het is dat ze dat niet de hele dag door van ons krijgt en dat ze het kan hebben. maar wou wel dat ik er iets strenger in was geweest vanaf het begin. maar nu ben ik nog se hele dag thuis en straks niet meer dus dat scheeld wel denk ik. @vliegje wat een drukke dagen weer voor se boeg zeg. leuk die paardrij fotos!! wat goed dat je je examen gehaald hebt! @Dreamygirl duim nog steeds!!! @Veertjuh spannend bijna 5 dec! hier op vakantie nu en gisteren naar plopsaland geweest. erg leuk voor tess, niet heel groot, niet druk en overal kindjes. ze vind kindjes helemaal geweldig en heeft lekker in de speeltuin gespeeld. gaan maandag zwemmen want we zijn er toch een week en t weekend is altijd drukker in t zwembad. gosteravond pakjes gedaan want mm vrouw en broertje konden niet wachten haha tess was super blij maar overdonderd haha had ik ook wel verwacht maar ze vond dr pop super leuk!! en de nieuwe poppenwagen ook. viel daarna als een blok in slaap. ikzelf ben om 21.00 gaan slapen want was kapot. nu de nachtvoeding en zo weer slapen. morgen ontmoeten we de nieuwe 'vriendin' van mn broertje dus ben benieuwd.
@denanja klinkt als een gezellige vakantie. Heerlijk dat Tess zo blij is met haar cadeau’s! Hopelijk valt de nieuwe vriendin van je broertje mee @Vulpen hopelijk is Papiertje weer wat opgeknapt. M is niet meer ziek maar nog heel erg hangerig, moe en huilt veel. @hier volgend weekend vieren we Sinterklaas en heb net de laatste hand gelegd aan het keukentje. Pannetjes etc krijgt ze als aparte cadeautjes. Misschien nog een plantje bovenop als decoratie.
Bedankt allemaal! Ze is nog steeds niet beter en slaapt eigenlijk vooral. De mama's zijn inmiddels ook ziek dus gaat helemaal top hier Zouden vandaag eigenlijk Sinterklaas vieren maar dat kon dus niet doorgaan.
@Vulpen o nee toch! Wat een ellende. Hebben jullie wel hulp? Sterkte, hopelijk knappen jullie snel weer op.
@denanja zeker spannend. Nog 1 dag en we weten als het goed is wat het word. Vinden het zo spannend. Xxx