Hi meiden, Sorry was idd wat stil omdat ik me vreselijk beroerd voel (misselijk niet tekort) waardoor ik 's avonds heel vroeg op bed lig... Maar vandaag de 1e echo gehad en we hebben een prachtig kloppend hartje mogen zien en alles keurig op schema!!! Zo blij en opgelucht en iig niet voor niets zo beroerd!
Jippie @Dreamygirl wat fijn dat de echo goed was! Maar die misselijkheid, pfff das heftig. Groot gelijk dat je vroeg op bed ligt elke avond. Je moet geen sorry zeggen! Ik was alleen bang dart het misschien mis was. Maar gelukkig niet! Op naar de termijnecho!
hii ik laat ook weer even iets van me horen @Dreamygirl wat super fijn dat je eerste echo goed was!!!! t is jullie zo gegund. balen dat je je zo misselijk voelt, helaas weet ik er alles van. @Veertjuh de tijd gaat snel zeg! hoe voelt je vrouw zich? wat leuk ook dat je jullie meisje hebt voelen bewegen!! @Lalalaura wat spannend dat jullie weer gaan beginnen. ben benieuwd of het bij jou wat sneller gaat nu. @vliegje wat moeten jullie moe zijn!!! respect hoor!!! geen tips want bij ons komt die gelukkig zelden voor. maar als ze wakker word is het idd ook vaak uren... @Stier86 fijn om te lezen dat niet alleen ons meisje soms last heeft van huilen en schreeuwen whawha hier gebeurt het ook weleens, gelukkig niet zovaak met groot publiek haha @hier. het gaat beter, maar zijn er sinds deze week achter dat Tygo verborgen reflux heeft dat verklaard zijn onrust. vanmiddag dus even medicijnen halen en hopelijk helpen die dan snel. zo sneu, het hele weekend heeft ie veel gehuild, dachten op een gegeven moment echt dat we een huilbaby hadden. maar tussen de reflux door is het zo'n leuk en vrolijk mannetje!! en tess word ook echt steeds leuker en rustiger. komt nu ook naast ons op de bank zitten met een dekentje enz. had ze eerst echt de rust niet voor. kortom onze kanjers doen het goed ondanks de reflux slaapt ie snachts wel goed. overdag meestal hazenslaapjes maar dat is dus niet gek en hopelijk na vandaag beter. ben ook weer aan het werk daarom minder vaak online. werk nu op een andere vestiging en hier is het wat drukker en kunnen we niet zo makkelijk op internet haha word ook wat meer op je gelet, helemaal nu ik nieuw ben haha
@denanja mijn vrouw voelt zich wel oke. Alleen last van rug en bekken. En werken word steeds zwaarder. Dus ze wilt misschien nog maar 2 dagen een aantal uurtjes gaan werken. Kijken of dat beter gaat. Xxx
@denanja ... Ik ook... Geen idee...Mijn lijf doet nu soms al zo gek. Vind het erg spannend....Als ik menstrueer ga ik letterlijk out van de pijn. Toch heeft de gyn niets geks gevonden, maar vertrouw mijn lijf niet zo... Aan de andere kant, bij mijn vrouw is het met een boel geduld uiteindelijk ook gelukt. Ze kunnen zo veel! Geeft ook veel vertrouwen!
Haai dames van ‘t goeie leven! Bijna 400 ongelezen berichten Ik ben er soort van doorheen gescrolld, kan ze niet allemaal lezen jammer genoeg.. Mijn oog zag wel dat @Dreamygirl eindelijk zwanger is en dat @Veertjuh een meisje krijgt! Wat leuk! Gefeliciteerd alle twee! Hier gaat het redelijk. We zijn allemaal ziek geweest, ik zelfs het ergste, terwijl ik haast nooit ziek ben. Baby alleen een flinke verkoudheid gelukkig, die na een week eindelijk begint op te klaren. Ze is alweer bijna 8 maanden. Tijd gaat echt bizar snel. Zou willen dat ik terug kon naar de dag dat ze geboren werd... Alles overnieuw doen. Ik heb soms het idee dat ik er té weinig van geniet, dat ik niet genoeg naar haar kijk en niet genoeg met haar speel. Is natuurlijk niet zo, maar kan het gevoel niet loslaten. Herkent iemand dit?
Ja heel herkenbaar Kash! Het vliegt voorbij en ineens zijn ze groot en denk je, had ik maar dit of had ik maar dat. Novi wordt volgende week alweer 1 jaar. Reva 3 a.s. vrijdag. Niet normaal hoe snel het gaat. Dreamy vervelend dat je zo ziek bent maar heel fijn dat je zo'n mooie echo had! Wanneer ben je uitgerekend?? Wij komen binnenkort weer in het 'nieuws' of nou ja, er is weer een interview afgenomen. Ze gaan een artikel schrijven over Cryos en we zijn benaderd of we daaraan mee wilden werken. Hartstikke leuk
Ik denk eigenlijk dat elke ouder dat wel herkent, behalve misschien de fulltime thuisblijfmoeders en die hebben dan weer spijt dat ze hun hele leven aan hun kinderen hebben gewijd
Nou ik ben zo’n fulltime thuisblijf moeder Wil niet weten hoe ik me had gevoeld als ik fulltime zou werken
Nou, moet je nagaan! Ik vind het ook supersnel gaan maar ben ook elke dag weer blij dat ze geen newborn meer is. En soms heb ik ook echt dat idee van: jij bent zo ontzettend leuk, ik wil geen moment van je missen! Maar verder ben ik maar wat blij dat ik ook mijn werk heb en niet elke dag alleen maar bezig ben met je onwillige kind in en uit kleren helpen en woedeaanvallen proberen te beperken. Wat dat betreft ben ik vol bewondering als het gaat om thuisblijfmoeders, ik zou knettergek worden.
Zo hoi, daar ben ik ook weer eens! Is al echt heel lang geleden, ik heb lang niet alles meer teruggelezen. Ik weet ook niet meer wat mijn laatste update was, maar goed. Wij (ik) staan inmiddels al anderhalf jaar ingeschreven in het ziekenhuis en zullen zo rond de zomer waarschijnlijk 'het telefoontje' krijgen dat we aan de beurt zijn. Inmiddels allebei weer net een nieuwe baan en huis gekocht, dus een drukke tijd op het moment, maar voor nu wel gesetteld. Het blijft wel in mijn hoofd spoken 'wat als ze bellen', omdat we ons gewoon hebben ingeschreven met de gedachte dat we dan over 2 jaar wel zouden zien hoe of wat. Dat moment komt nu alleen wel wat dichterbij, en dat is toch wel spannend. Het wordt ons eerste kindje, dus ook de algemene gedachten van hoe we het financieel en met werktijden etc. allemaal moeten redden spoken rond in mijn hoofd. Mijn omgeving (met kinderen) zegt echter dat ik me hier niet te druk over moet maken. Mijn twijfel zit hem in de vraag of we met het de donorbank van het ziekenhuis in zee zullen gaan of toch alsnog met een Deense. Vooral omdat er bij het intakegesprek in het ziekenhuis werd gezegd dat je geen reservering kunt maken of garantie krijgt dat je een eventueel tweede kind van dezelfde donor kunt krijgen, en je daarbij blijkbaar vrij summiere informatie krijgt over de donoren waar je er dan twee uit moet kiezen. Al met al zegt mijn gevoel qua keuzevrijheid dat er meer te kiezen valt bij de Deense t.o.v. het ziekenhuis en ik dan in ieder geval iets kan reserveren voor de toekomst. Ik weet echter niet hoe het in de praktijk werkt hoor in zo'n ziekenhuis, misschien kan iemand daar wat meer verheldering over geven? Wat krijg je voor je en hoe heb je een keuze gemaakt? Aan hoeveel donoren in zo'n bestand moet ik überhaupt denken? Mijn vriendin boeit het verder echt geen zak waar de donor vandaan komt en of meerdere kinderen dan dezelfde vader zouden hebben, maar zij komt zelf ook uit een familie met een heel andere achtergrond (pleegouders gehad, zus met kinderen van meerdere vaders, etc.). Zij heeft de nuchtere gedachte: je houdt toch van ieder kind, ongeacht de biologie. Het kostenplaatje maakt haar daardoor ook meer uit; het ziekenhuis is natuurlijk veel goedkoper dan gebruikmaken van de Deense bank. Zelf denk ik dat die kosten verwerpelijk zijn, het gaat om een kind. Kortom: nog veel onzekerheid hier. Ben heel benieuwd naar wat ervaringen en tips met betrekking tot de keuze!
Even inbreken. @Flexi - naar wat ik begreep is het veranderd en kan je wel reserveren bij umc. Mits de donor nog niet aan zijn max zit en nog wil doneren. Garantie heb je denk ik nergens. Bij rijnstate waar ik liep kan je in principe voor een tweede kindje reserveren, alleen mijn donor doneert niet meer. Dus tja. Hopelijk blijft de cryo voor een tweede plakken. En anders moet ik gaan kijken wat ik ga doen. Ik moet nog steeds bij het ziekenhuis informeren hoe het zit als er wel opeens zaad beschikbaar komt of ik dan op een reservelijst oid sta. Ik denk dat het voor donoren ook aantrekkelijker is om te zeggen ik doneer (bijvoorbeeld) aan 3 gezinnen/vrouwen, ongeacht het aantal dat eruit voortkomt. Ik denk dat het voor menig donor 25 kinderen afschrikt.
@Flexi spannend hoor dat het nu dichterbij komt . Mijn vrouw is nu 25 weken zwanger. Wij hebben een Deense donor, om 2 redenen, was geen wachttijd en je weer veel meer van de donor dan bij een Nederlandse donor. Nadeel is dat het wel stuk duurder is. Maar dat maakte ons niks uit. Wij wilde niet op een wachtlijst en zo snel mogelijk beginnen. Succes met jullie keuze. Xxx
Het interview wat ik heb gedaan vertelt meer over Deense donoren. inderdaad geen wachttijd en zelf een keuze. Heb ook enge verhalen gehoord van 'kliniek' donoren die buiten de kliniek om ook doneerde en meer dan 100 kinderen heeft.. vreselijk lijkt me. Op onze roze fb groep is er nog een draadje geweest wat daar mee te maken had. Ik moet er ook niet aan denken fulltime thuis te zijn. Zou gek worden haha. Ik werk eigenlijk teveel maar met een familiebedrijf kan dat niet anders..
Leuk om iets van jullie te horen @Flexi en @aicirtap. Aicirtap, leuk om te zien dat je inmiddels zwanger bent, gefeliciteerd! Flexi, lastig he die keuzes. Eigenlijk is geen enkele ideaal, dat maakt het soms best frustrerend. Ik kan de keuze niet voor jullie maken, ik kan enkel als tip geven, volg je gevoel. Mara daar heb je natuurlijk niet veel aan. Wij hebben voor een Nederlandse donor gekozen omdat we onze dochter het recht en de mogelijkheid op sowieso 1 ontmoeting niet wilden onthouden. Dit wordt met een Deense donor een stuk lastiger. Hoe je tot een keuze komt voor die Nederlandse donor verschilt per ziekenhuis/kliniek. Bij sommige krijg je een map waar je zelf uit kunt kiezen, bij onze kliniek zochten zij de match, kijken naar de fysieke kenmerken van de meemoeder. Je krijgt een voorstel waarin de fysieke kenmerken van de donor verteld worden. Dit konden we dan accepteren of afwijzen waarna er verder gezocht zou worden. Wij hebben meteen geaccepteerd. Dus hoe dat gaat in jullie ziekenhuis weet ik niet, ik zou er even achteraan bellen of mailen. Als je daarin duidelijkheid hebt, helpt dit misschien ook in je keuze.
Vind het wel gek, nu de kids ouder worden en meer gaan begrijpen, dat er wellicht kinderen hier rondlopen van dezelfde donor. Misschien zelfs dichterbij dan je denkt. Maar we willen de kindjes de keus laten maken of ze hem ooit willen benaderen. Je hebt zelfs facebookgroepen waar je de naam/code van je donor kan doorgeven en de beheerder zoekt dan naar matches. Toch zijn we ergens heel nieuwsgierig maar we willen dit de kindjes zelf laten belissen.
@aicirtap gefeliciteerd!! Eindelijk zwanger! Het is je echt super erg gegund!! @Flexi bij onze kliniek ging het hetzelfde als bij @Stier86 ook gekozen voor een nederlandse omdat mijn vrouw niks wilt weten van de donor. @Stier86 het gaat sinds 2 dagen stukken beter!!! Valt gewoon uit zichzelf in slaap in de box . Vandaag wel echt een offday maar hij word verkouden tess heeft hem aangestoken denk ik. Zij is gelukkig weer aan de betere hand al eet en drinkt ze nog nauwelijks. Ik vind het trouwens ook heel fijn om te kunnen werken! Ben ook weer blij als k naar huis ga maar heb niet t gevoel dat ik heel veel mis ofzo.