Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    2424C51F-CAB1-4B47-B28B-61CEA96D1B2F.jpeg

Dreamygirl vindt dit leuk.
  2. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    D0170C3A-146B-4B1E-94A6-BFBA4D519D0D.jpeg

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    13FB08A7-9553-4563-B726-ACA8C61F140A.jpeg

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    A672F8C9-CF69-42E3-A64A-283D631FDA3E.jpeg 5DF1EF31-5504-423E-B3EA-6DD0FC376822.jpeg Laatste spam hoor haha.

5. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @vliegje wat heerlijk te horen dat jullie ondanks de slechte start 't toch heerlijk hebben gehad!! Wat een prachtige foto's, net als bij onze shoot is niet te zien dat de kids er geen zin in hadden. Jullie lijken een echt Ibiza stel daar hihi... Prachtig hoor! Enne, ik hoor je altijd zeggen dat je wilt afvallen etc maar je ziet er prachtig uit!
    Zijn jullie volgend jaar voornemens wel wat langer dan 6dgn te gaan?

@denanja gecondoleerd en sterkte!

@sjallie welkom hier! Geen ervaring met geerten. Wij IUI via een Deense bank. Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

@hier de warmte is af en toe pittig, 't slapen hierdoor plus dikke buik iets lastiger haha, heb zo nu en dan wat indalingsweeen en oh veel last van maagzuur snachts in bed... Nog 5wk.haha... Fysiek vind ik 't iets zwaarder omdat Sara nu ook rondloopt maar Sara gaat 1x in de week gewoon.nog naar 't KdV ondanks m'n verlof nu... We betalen er sowieso voor en voor mij heerlijk een dagje even echt rust hihi.. Verder een druk mannetje in m'n buik waar ik van probeer te genieten wetende dat 't de laatste keer zal zijn....

6. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    @vliegje wat zien je foto's er mooi uit!
    @denanja wat erg van je oma, gecondoleerd.
    @Dreamygirl Ik word over een maandje 27 en mijn vrouw in december 28, nog jong dus.

Onze intake bij Geertgen staat dus gepland, maar er zijn wat problemen tussendoor gekomen. CZ heeft me afgelopen dinsdag tot drie keer toe beloofd dat de gehele behandeling vergoed werd door mijn verzekering. Dus van eiceldonatie van mijn vrouw tot en met ivf/icsi behandeling bij mij. Wij waren ontzettend blij dus, onze droom kon uitkomen! Maar toen sprak ik met een vrouw die nu in precies hetzelfde traject zit en zij gaf aan dat het bij hen niet vergoed werd (ze zitten bij dezelfde verzekeraars). Dus na veel terugbelacties en mailtjes naar CZ en Zilveren Kruis en telkens weer andere en verkeerde informatie, lijkt het nu toch echt zo te zijn dat er absoluut niks vergoed gaat worden. Dat betekent dat we heel veel geld nodig gaan hebben om dit te gaan doen. We staan nu dus voor de moeilijke keuze: óf het traject een paar jaar uitstellen en gaan sparen hiervoor óf via KID het traject in gaan. Aan dat laatste zitten een paar nadelen voor ons, maar bij dat eerste moeten we dus nog heel lang wachten en ik weet niet of ik dat kan.

7. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Hallo dames,

Hier is alles goed. Onze kleine meid is alweer 11 weken en een echte slaapkop :)

@Dreamygirl nog even volhouden en dan kunnen jullie van het kleine mannetje gaan genieten.

@sjallie spannend en moeilijke keuze.
    Mag ik vragen waarom jullie er voor kiezen om haar eicel bij jou te plaatsen.

Xxx

Vulpen vindt dit leuk.
  8. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    @Veertjuh verschillende redenen. We vonden het natuurlijk gewoon een super mooie gedachten dat we zogenaamd van allebei zwanger konden zijn. Niet dat het kindje nat van mij zou zijn als mijn vrouw zwanger wordt via IUI, maar gewoon het idee dat ik haar kindje mag dragen.
    Daarnaast wilde ik ontzettend graag eerst zwanger worden. Ik kijk daar al zo lang naar uit. Een kindje laten groeien in mijn buik en daarmee pronken en natuurlijk alles voelen, dat lijkt me zo bijzonder. Maar tegelijkertijd wil mijn vrouw heel graag dat in ieder geval ons eerste kindje haar genen draagt. Dit komt omdat zij geadopteerd is en er hier in NL niemand rondloopt die op die manier aan haar verwant is en dus ook op haar lijkt. Dus deze manier zou perfect voor ons zijn. De derde reden is dat ikzelf een erfelijke ziekte bij me draag. Het is niet zeker dat ons kindje dat ook zou krijgen, maar er is toch een hele kleine kans van wel.

Maar goed. We hebben een goed gesprek gehad en alle kosten op een rijtje gezet van interrelationele eiceldonatie, aangezien de verzekering niks vergoed, en daar kwam zo'n immens bedrag uit, dat we uiteindelijk hebben moeten besluiten om toch voor KID/IUI te gaan.

Mijn vrouw zal nu het traject in gaan en hopelijk zwanger worden. We gaan maandag het ziekenhuis bellen om de intake te plannen.

9. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    #889 Inkt, 4 aug 2018
    Laatst bewerkt: 4 aug 2018
    @vliegje: Fijn dat jullie ondanks de vertraging een leuke vakantie hebben gehad.

@Dreamygirl: Logisch dat het niet meevalt voor je in deze hitte! Rustig aan! Misschien heb je er al weleens over geschreven, maar hoe vindt Sara het om grote zus te worden?

@sjallie: Jammer dat het waarschijnlijk niet zo in elkaar blijkt te zitten als jullie dachten. Ik begrijp eigenlijk wel dat ze dit niet vergoeden, omdat het een dure behandeling zonder medische noodzaak is. Maar natuurlijk wel lastig voor jullie als dit jullie wens is en jullie het nu niet zelf kunnen betalen.

@Veertjuh: Wat heerlijk dat jullie dochter zo goed slaapt! Deed Papiertje helemaal niet, en volgens mij maakt dat alle verschil!

Hier gaat het wel goed, wel nog steeds erg moe en lamlendig (maar ja, de warmte en werkstress helpen ook niet mee). De uitslag van de NIPT was helemaal goed, daar zijn we natuurlijk heel blij mee. Verder moeten we binnenkort toch echt een kraamzorgorganisatie gaan kiezen. Erg lastig na onze slechte ervaringen van de vorige keer. Sommige dingen zullen bij een tweede sowieso anders zijn, we proberen voorzorgsmaatregelen te nemen en er goed over te praten met iedereen, maar ik zie er helaas toch vooral erg tegen op.

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Inkt wat balen dat je er zo tegenop ziet :( het moest juist een tijd zijn om van te genieten. helaas viel er bij ons de eerste dag ook niks te genieten want ze hadden gewoon niemand! erg slecht! zit je dan met een baby en kindje van 1.5 te koekeloeren, gelukkig is alles goed gekomen maar zo voelde dat toen niet. maar ik zou met de organisatie die je kiest gewoon goed je 'angsten' bespreken. gun je iig ene mooie kraamweek!
    wat fijn dat de nipt goed was!!! is toch weer ene zorg minder.
    hoop voor jou en voor @Dreamygirl dat de hitte snel minder word.

@sjallie wat jammer zeg dat jullie het niet vergoed krijgen :( dan kost het idd wel erg veel. snap jullie rede heel goed, dit had voor ons ook de oplossing geweest als het bij mij niet zou lukken met mn eigen eitjes. hoop dat het met kid snel mag gaan lukken. de artsen zijn iig super vriendelijk! natuurlijk heb k mn voorkeuren maar over het algemeen kan je ze allemaal goed hebben (zijn paar nieuwe die ik niet ken maar vriendinnen van me zijn er nog steeds onder behandeling en het is nog steeds alleen maar positief).

11. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @sjallie ah oké mooie redenen en met die erfelijke ziekte die mogelijk je kindje dan kan krijgen snap ik het ook zeker waarom jullie dit wilde.
    Wat jammer dat het niet vergoed word en toch voor kid/iui moeten gaan. Succes met het traject :)

@Inkt het is erg fijn dat Alex zo goed slaapt. Zo komen wij ook aan onze rust en hebben we de avonden ook voor ons zelf. En het vaak maar 1 of soms 2 keer per nacht komen voor voeding vind ik heerlijk vooral als ik een vroege dienst heb met mijn werk haha.
    En wat fijn dat de nipt test goed was :).

@Dreamygirl hopelijk word de hitte snel wat minder voor je

Xxx

12. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Wat is jullie ervaring met IUI?
    En hoe hebben jullie je donor gevonden?
    We zijn nu aan het kijken op Cryos en ESB in Denemarken...

13. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @sjallie wij hebben een donor via de esb in Denemarken vinden dit fijn nu hebben we al een heel boekwerk aan informatie van de donor en vanaf 16 mag de kleine info opvragen en met 18 jaar contact moment.
    En lui hebben wij 9 pogingen gehad maar mocht bij ons niet lukken dus uit eindelijk over gegaan op ivf en daar uit is onze dochter geboren nu 11 weken. :)

14. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
  15. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Veertjuh heerlijk dat Alex zo goed slaapt. Geeft je vrouw borstvoeding of krijgt ze de fles?

@sjallie ik begrijp jullie redenen erg goed, spijtig dat 't niet mogelijk is vanwege de kosten. Wij ook donor aar via de ESB in Denemarken. Fijne aan die spermabank is idd wat Veertjuh ook schrijft. Je kunt zelf kiezen en je krijgt heel veel informatie op allerlei gebied waarvan het medische deel voor ons heel belangrijk was. Mijn vrouw en ik hebben inmiddels een dochter van net 3 jaar oud. Hier hadden wij 5 IUI pogingen voor nodig waarvan 2 miskramen en inmiddels ruim 35wkn zwanger van onze 2e waar we 4 IUI pogingen voor nodig hadden waarvan 1 miskraam. Kindjes zijn van dezelfde donor dus 100% broer en zus straks. Alles trouwens in mijn natuurlijke cyclus, enkel ovulatietesten (geen echo's, bloedtesten of hormonen).

16. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Sara vind 't erg leuk hebben wij 't idee. Het is echte poppenmoeder. Poppen verzorgen, flesjes geven en buiten mee wandelen etc. Ze voelt regelmatig aan m'n buik en zegt dan. . Oh mam ik voel m'n babybroer schoppen haha... Of ze vraagt: Mam, wanneer komt m'n babybroer nou, ik wacht al een uur... " kortom, het leeft bij d'r...

Fijn dat de NIPT goed was en jij ook sterkte met de warmte en drukte op je werk!

Vulpen vindt dit leuk.
  17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wij hadden een donor van geertgen zelf. hadden geen 'eisen'/ wensen. ze hebben gekeken naar hoe mijn vrouw eruit zag, maar heeft niet veel geholpen haha mijn vrouw heeft namelijk heel donkerbruin (bijna zwart) haar en de kids zijn blonder dan blond hahaha

iui was heel relaxt, ovulatietesten doen, bij knaller bellen en volgende dag iui. vond dat echt heel relaxt. helaas 15 pogingen gehad zonder resultaat, na 6 pogingen eileiders doorgespoeld, toen poging 8 zwanger maar helaas miskraam. daarna dus nog paar keer geprobeerd (want ja was zwanger geweest) maar toen toch echt over gegaan op icsi en toen meteen zwanger bij de eerste terug plaatsing, na nog eerst een paar tegenslagen te hebben gehad (cryos die niet deelde enz.)

hier trouwens ook 2 kids van dezelfde donor. en alle donors zijn ook medische gekeurd enz.

@Veertjuh wat fijn dat ze zo goed slaapt! tijd voor jezelf is zeker belangrijk!

@Dreamygirl wat leuk zeg dat ze er zo naartoe leeft! tess was nog iets te jong om het echt te beseffen maar ze vinden elkaar nu zo leuk! tess is ook een echte poppenmoeder, en loopt het liefst de hele dag in dr prinsessenjurk hahaha

18. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @Dreamygirl Alex krijgt borstvoeding.
    Ik doe.in de nacht de luier verschonen en daarna krijgt Alex de borst bij mijn vrouw en slaapt daarna weer heerlijk verder :)

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Sjallie, wij hebben een donor via Cryos. Zelf gekozen. Wel enorm duur geworden daar. Wij waren nog net voor een prijsverhoging. Ik weet niet wat de kosten zouden worden voor het idee wat jullie eerst wilden, maar zaad kopen is nu ook niet goedkoop meer. Er is hier ook een mama die ook kindjes heeft gekregen door het dragen van de eitjes van haar partner. Ik weet niet hoe het bij hun is gegaan qua kosten. Haar Nickname was Chybou geloof ik. Weet niet of ze hier nog is maar wel op onze gesloten Facebookgroep van dit forum. Je zou haar eens kunnen benaderen ;)
    Onze ervaringen met Cryos zijn verder super!
    Dus zeker ook een aanrader.

@Dreamygirl ja wij gaan zeker terug naar Ibiza maar zonder vertraging zou 8 dagen lang genoeg zijn. Ook voor de kids. Dus ik denk dat we dan gewoon weer 8 dagen pakken.

Afgelopen weekend Efteling hotel gehad. Dat was echt heel gaaf ook. De pardoeskamer. Heel mooi!

Nu nog weekje thuis om bij te komen. We zijn echt gesloopt joh van al die vakanties en dagjes weg haha.

@Chybou
    O zit er nog sjallie! Even kijken of dat taggen werkt.

20. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    @vliegje ja het is inderdaad erg duur. Wij houden rekening met zo'n 4000 euro voor 4 rietjes. Maar bij esb is het trouwens wel wat goedkoper, ik weet alleen niet of dat wat is.
    Ik heb vanmorgen met het ziekenhuis in Breda gebeld voor een intake afspraak, maar zij zeiden dat je daar alleen terecht kon met een mannelijke partner. Dus uiteindelijk de huisarts een verwijsbrief op laten stellen voor het Elisabeth in Tilburg. Hopelijk kunnen we daar wel terecht.

Chybou had ik idd ook al gevonden, maar volgens mij is ze niet meer actief op dit forum. Ik had haar al een privé berichtje gestuurd.

Deel Deze Pagina