O Tilburg?! Daar zijn wij geweest bij dokter Bernards! Top mens! Jullie wonen in Brabant dan? Bij Tilburg krijg je trouwens 10% korting op cryos zaad! Als je daar in behandeling bent, krijg je een code coor cryos Tip van Flip
Hallo allemaal, Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Kelly, 30 jaar en zit met mijn partner midden in een interrelationele eiceldonatie traject bij nij Geertgen. Ik ben degene die sjallie helaas moest vertellen dat de verzekering geen kosten dekt. Omdat er zo weinig op internet bekend is over interrelationele eiceldonatie mag je mij altijd vragen stellen. Het voortraject hebben we er inmiddels opzitten. De donor komt van Cryos. In oktober vertrekken we voor 17 dagen naar Mexico, dus zullen (ivm zika virus) halverwege november / begin december daadwerkelijk starten. Mijn vrouw is de ‘donor’, -en als alles lukt- zal ik het dragen. Ik wil een ieder hier succes wensen met haar traject. Xxx
Oh dat is hier vlakbij @vliegje ! @Veertjuh Ja daar kwamen wij ook achter. We hebben daar nu twee favorieten opgeslagen, maar die 10 procent korting bij Cryos houden we zeker in gedachten. Ik ga nu proberen me te focussen op andere dingen en dan na de intake pas de definitieve donor uit te zoeken.
Dames, ik word gek! Ik kreeg vandaag een telefoontje van CZ met wéér andere informatie. Dit keer zei ze dat de eiceldonatie van mijn vrouw niet vergoed wordt, ook het donorzaad wordt niet vergoed, maar mijn IVF / ICSI behandeling zou toch wél vergoed worden. Ik vroeg nog of ze het absoluut zeker wist, aangezien er vorige week vijf keer iets anders tegen me is gezegd. Ook heb ik nog eens duidelijk gezegd dat wij géén heterokoppel zijn en dat wij ook nog geen IUI / KID pogingen hebben gedaan. En dat er ook niet bewezen is dat we niet onvruchtbaar of verminderd vruchtbaar zijn en er dus geen medische indicatie is. Maar ze wist het heel erg zeker en ze heeft het ook nog eens op de mail gezet. Tóch zegt Geertgen dat het NIET vergoed wordt en ook @Killy88 vindt het een apart verhaal. Ik heb nogmaals een mail naar Geertgen gestuurd en ook nog eens naar CZ ter officiële bevestiging zwart op wit. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet geloven en waar we aan toe zijn.
Heel verwarrend allemaal! Ik hoop zo voor jullie dat er snel een definitief antwoord komt. En zoals ik al zei: Laat alles controleren door het juridisch loket, ze hebben je nu al meerdere keren aan het lijntje gehouden
@sjallie donorzaad word nooit vergoed. Kid/iui ivf/icsi behandeling wel. Wij betaalde bij ESB aan het einde 600 of 650 per rietje.
De vraag is of icsi / interrelationele eiceldonatie ook vergoed wordt als je hier als lesbisch koppel (bewust) voor kiest. Wij zitten al een tijdje in dit traject en krijgen geen cent terug van de zorgverzekering (alleen 40% via belastingteruggave). En @sjallie krijgt van CZ steeds een ander antwoord: Wel vergoed, dan weer niet vergoed. We weten allemaal wel dat een icsi behandeling nogal wat kost, dus hoop dat je snel een definitief antwoord hebt sjallie. Dan kunnen jullie je droom waarmaken.
Wat een onzekerheid! Heb ne een rechtsbijstandsverzekering? Anders zou je die er ook eens op kunnen zetten.
We hebben inmiddels een duidelijk antwoord zwart op wit van zowel CZ als Geertgen: de eiceldonatie wordt niet vergoed, maar de terugplaatsing bij mij wel. We zijn nog eens aan het rekenen geweest en er komen uiteindelijk toch te veel kosten bij dat we nu definitief hebben besloten het niet te doen, althans nu niet, wellicht in de toekomst wel. We gaan nu voor IUI bij mijn vrouw met een donor van ofwel Cryos ofwel ESB.
Een flinke teleurstelling voor jullie. Maar Charlotte, zeg hem op samen met de iui! Ga je alsnog naar Geertgen? Misschien komen we elkaar dan nog tegen Xxx
Nee we gaan niet meer naar Geertgen, aangezien mijn vrouw bij Zilveren Kruis verzekerd is en Geertgen geen contract met hen heeft. Ook is het best ver weg voor ons en IUI doen ze ook dichterbij. Dus we gaan naar het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg. Maar ik heb me er min of meer bij neergelegd. Ik ga me gewoon heel erg focussen op de babykamer als het zo ver is en mijn tijd van zwanger worden komt nog wel.
Natuurlijk komt het ‘zwanger zijn’ voor jou nog. En ik geloof zeker dat het alsnog eigen gaat voelen. We appen xxx
Welkom killy! Poeh, dat zijn heftige beslissingen sjallie. Het lijkt me erg ingewikkeld als je beide een zwangerschapswens hebt en financiën je keuzes zo bepalen. Ik hoop dat jullie voldoende tijd hebben genomen om alles op een rijtje te zetten, hoewel het natuurlijk ook zo is dat alles weer voor- en nadelen heeft. Uiteindelijk moet je dan maar een keuze maken die het beste voelt voor jullie en dat is dan de juiste keuze. En nu heb je hopelijk geen gedoe met hormonen en puncties en zo! @Dreamygirl Hoe bevalt je verlof?
@Dreamygirl Zie nu pas je reactie op onze foto's van de vakantie. Ja joh, ik vind mezelf altijd dik en lelijk.. Probeer het wel eens los te laten, maar ik heb zo'n ideaalbeeld van mijn lijn in mijn hoofd maar het is niet realistisch. Ik sport niet want ik werk gewoon teveel en dan met de kids enzo. Ik werk deze week ook bijna 52 uur, als het niet nog meer wordt. Ben moe en sporten is gewoon niet mijn ding. Maar ik eet wel normaal enzo. Dus ik heb het aan mezelf te danken als ik mezelf dik vind. Maar ja. Mijn vrouw kan nog zo vaak zeggen hoe mooi ze me vindt, maar ik vind het heel moeilijk dat aan te nemen. Loop niet voor niks bij een psych daarvoor haha. Maar hoe is het met je zwangerschap!? Nog geen baby op komst??
Mooi artikel! http://www.uva.nl/en/content/news/news/2018/08/mental-health-of-young-adults-with-lesbian-parents-the-same-as-their-peers-study-finds.html Hoe gaat het met iedereen?
@vliegje nou dan heeft niet alleen je vrouw je een compliment gegeven maar ik ook maar jeetje meis 52 u per week? Werk je altijd zoveel? Hoeveel uur werkt Diante dan? Jullie hebben weinig tijd samen of met 't gezin hè? @hier nog geen baby hoor haha.. Gisteren bij de VK geweest... Bloedruk en groei baarmoeder prima en echo gemaakt om te checken of z'n hoofdje naar beneden lag... Ik twijfelde echt enorm omdat hij zo van rechts naar links gaat... Maar z'n hoofd ligt naar beneden en vanwege de ruimte die hij nog steeds heeft lag hij gewoon van links naar rechts gestrekt met z'n benen VK moest lachen... Nog niet volledig ingedaald kan bij een 2e pas bij de bevalling gebeuren zei ze... Ze verwacht iig niet dat ie nog met z'n hoofd anders gaat liggen... Wiegje heb ik gisteren in elkaar gezet en staat nu in onze slaapkamer. Enveloppen en postzegels zijn binnen voor de geboortekaartjes, geboortevlag hangt al geknoopt aan de vlaggenstok en de slingers en blauwe muisjes liggen klaar.... Hij kan komen hahah...
Nee ik werk normaal 36 uur, maar nu even een paar weken 45 uur. Alleen moet ik soms overwerken omdat het zo druk is. Dan zit je al gauw aan de 50 haha. Volgende week nog zo'n week en dan gewoon wat meer rond de 36/40 uur. Spannend zeg, ben zo benieuwd naar de naam!