Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @sjallie ook wij hele goede ervaringen met de ESB! Goede kwaliteit zaad, veel zaadcellen per unit en veel beschikbare informatie over de donor!!

2. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @sjallie ja wij hebben nu een dochtertje van 14 weken via ivf. Lui wilde bij mijn vrouw niet lukken helaas. En hebben nu nog 1 embryo 1 rietje in de vriezer bij de kliniek :).

3. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ja, lastig inschatten hè! In het ziekenhuis hadden ze het over gemiddeld 8 pogingen (vond ik vrij lang trouwens) dus dat keer circa 10 testen zit je er weer zo aan. Maar goed, die pakketjes zijn niet al te duur dus ik kom hier voorlopig wel mee uit vermoed ik. :p

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.212
    3.860
    113
    Ja maar ik vermoed dat dat gemiddelde vrij hoog ligt omdat dat inclusief hetero-stellen is waarbij het zwanger worden niet vanzelf gaat. Hoewel het bij iui-d natuurlijk wel zo is dat er bij de vrouw niet per se iets aan de hand hoeft te zijn. Ik weet niet, 8 pogingen klinkt inderdaad als veel, hopelijk kun jij met minder toe!

5. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    bij ons zeiden ze idd ook gemiddeld 8. of iets van 50% is na 6mnd zwanger en 80% na 8 pogingen.
    ik haal het gemiddelde aardig omhoog met 15 pogingen en nog geen resultaat. (wel 1 mk)

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Iemand vroeg hoe we het de eerste vertelden dat er een broertje of zusje kwam?

Reva was ruim een jaar toen we zwanger raakten. In het begin snapte ze het niet echt. Toen mijn buik dikker werd hebben we haar eigenlijk overal bij betrokken. 1x mee naar een echo maar dat snapte ze niet. Wel kwam ze mijn buik wel eens aaien of kusjes geven.
    Daarna heeft ze wel ff moeite gehad met wennen aan een nieuw gezinsleden/aandacht delen.
    Moet ze nu soms nog aan wennen geloof ik :p hahahaha!

We gaan bijna weer onze vakantie van volgend jaar boeken. Weer Ibiza. Heb er nu alweer zin in :)

Dreamy, hoe is het met jou?
    En hoe is het met die collega die haar babytje heeft verloren? :(

7. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @vliegje heerlijk weer een vakantie boeken! Wnnr gaan jullie volgend jaar?

@hier
    Ik net bij de VK geweest..
    Was een vervangster, iets oudere dame... Leuk mens... Zo zegt ze, jij bent een natuur talent in 4 uur bevallen van nr 1 en dan ruim 8 pond zodra jij om de 10min weeën hebt zou ik echt gaan bellen en niet wachten tot ze om de 5min komen...
    Oh en heb nog ruim vruchtwater, hartslag mooi dus meneer heeft 't nog prima naar z'n zin... Ze zegt je placenta en baarmoeder zijn bij een tweede extra goed doorbloed dus ga niet zitten wachten tot ie komt, 2e kindjes komen ook vaak de week na de uitgerekende datum...En aangezien je echt veel baby voelt, zegt ze, ja dit is en flinkerd hoor...

Oh god zeg ik... Och zegt je hebt bekken om te baren dus komt goed!!

Vwb die meiden, die hebben 'tzwaar en leven van dag tot dag...

denanja vindt dit leuk.
  8. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Nou, wij worden ook weer grootverbruikers van het zaad ben ik bang. Whahaha... (Dat ik dat ooit zou zeggen.. hahahha)
    Nu dinsdag of woensdag weer een echo om de volgende ronde op te starten. Dat zal met een beetje gelukt poging 5 worden.
    Jody loopt nog aan kop, die heeft 11 staaltjes gebruikt. Ik hoef haar dit keer echt niet in te halen hoor! Wel fijn dat nu de echt rare dingen een beetje zijn gestopt. Voorlopig geen gekke cystes meer gehad of rondes moeten overslaan...

Flexi vindt dit leuk.
  9. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    @Lalalaura dat lijkt me ook zwaar zo veel pogingen en geen geluk. Hoe houden jullie het vol?

Wij vertrekken donderdag voor een maand op reis, daarna de intake, ik ben zo benieuwd!

Dreamygirl vindt dit leuk.
  10. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    @Vulpen @denanja Ja, dat zou inderdaad kunnen dat ze heterostellen ook meerekenen, dat durf ik niet te zeggen eigenlijk. Ze vertelde in ieder geval gemiddeld 8 pogingen en na 6 pogingen zullen ze een baarmoederonderzoek doen als het dan nog niet is gelukt.

Maar goed, in principe heb je elke ronde dezelfde kansen toch...? 't is wat dat betreft net een dobbelsteen. :p

Vandaag m'n eerst ovulatietest gedaan, uiteraard nog negatief. Misschien komend weekend wel de eerste poging! Althans, volgens de kalender. Ben echt heel benieuwd want ik heb nooit eerder m'n eisprong gemeten. Ik hoop wel op het weekend, scheelt alvast een smoesje op werk.

@Lalalaura heel veel succes met deze ronde!

denanja en Stier86 vinden dit leuk.
  11. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @sjallie het klinkt raar maar we hadden al wat problemen verwacht bij mij. Ik heb altijd erg veel pijn als ik ongesteld ben en ik vertrouwde mijn lijf daardoor al van geen meter. De teleurstellingen zijn stiekem toch iets makkelijker op te vangen omdat ik het zag aankomen. Toch weegt het soms door.

Nu ook echt een MEGA baalmoment. Ben vandaag dus ongesteld geworden. Maar had vooraf al rugpijn. Meestal is dat een voorbode van een pittige menstruatie. Vanochtend kon ik opeens al niet meer opstaan van de rugpijn en had ook echt super heftige krampen. Ging weer out van de pijn en werd ook weer helemaal wit, zoals vaker...

Nu schrik ik daar niet echt meer van, maar mijn rugpijn is gebleven. Zelfs de hap gebeld omdat ik niet meer kon lopen of opstaan. Nu om de 3 uur ibuprofen 600 afwisselen met 3 paracetamols... En nog komt de pijn er doorheen. Het voelt alsof er iets door alle kramp bekneld is komen zitten ofzo. Allemaal leuk en aardig, maar dinsdag zou ik weer de begin echo hebben. Hoe ga ik zo 2 uur heen en 2 uur terug in de auto kunnen zitten??! f*ck.. als het dan niet over is moet ik dus een ronde overslaan..

12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.212
    3.860
    113
    O dat klinkt heel pijnlijk Laura, ik duim voor je dat het snel over gaat!

13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Nu nog niet veel beter. Straks de huisarts bellen. Hoop dat het gewoon wat verkrampt is, want als het iets serieus is moet ik echt een ronde skippen. Een daar heb ik ZO geen behoefte aan...

14. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Oh @Lalalaura wat balen en pijnlijk. Heb je geen hernia ofzo!? Sterkte meis!!

@hier ben ik er wel een beetje klaar mee. Sorry, meiden die hier heel erg graag zwanger willen worden en ik klaag over m'n laatste loodjes... Maar 't word fysiek gewoon steeds zwaarder en iedere nacht/dag hoop ik dat 't start haha... Sara vandaag en vannacht logeren bij oma dus vrouwlief (die nu lekker vrij is) zijn de laatste schoonmaakklusjes aan 't doen en vanavond pakken we samen nog een hapje eten en een vroege film. Hopelijk komt ie vannacht want Sara is dan al onder de panne haha...

Ik vind zojuist de gevoelige ovulatie testen van sensitest, een verpakking met flink wat testen nog en goed tot januari 2019. Mocht er iemand interesse hebben PB me even dan stuur ik ze op naar je!

15. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Dreamygirl gelukkig niet! Even bij de dok geweest net. Het is echt toch de kramp van mijn buik geweest die dit keer doorgeschoten is naar mijn rug. Erg vervelend maar kan geen kwaad. Goed ontspannen en veel ibuprofen nemen zodat mijn spieren ook ontspannen. Mag dinsdag ook gewoon naar de echo en beginnen. Want het kan geen kwaad met de menopur!
    Whahaha ik ga echt nooit meer zeggen dat ik blij ben dat de rare dingen een beetje klaar zijn! Krijg je dit..

Oooo en ik ben zooooo benieuwd naar jullie kleine wondertje! Hoop met je mee dat het snel gaat gebeuren! Zo super spannend allemaal!!

16. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Dreamy heel veel sterkte met de laatste loodjes!

@Lalalaura Goed om te horen dat het geen kwaad kan, duimen voor de nieuwe poging. :D

Dreamygirl vindt dit leuk.
  17. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Flexi jaa mag officieel weer! Was cyste-vrij. Net de eerste spuit er al weer in gezet. Maandag weer een follikelmeting...

Flexi, Stier86, denanja en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Sjallie en Flexi; veel succes gewenst!

@Dreamygirl succes met de laatste loodjes! Of heeft hij zich inmiddels aangediend?

Zo. Wij leven nog. Een soort van. Verhuizing met peuter: check. We zijn gesloopt maar voldaan. Er moet nog best veel gebeuren in huis maar de meeste dozen zijn al uitgepakt.

Dreamygirl, denanja, Flexi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Alles goed hier? Hoe is het met Dreamy?

Stier, een verhuizing met een peuters lijkt me hels! Hahaha! Gelukkig over dus?

Hier een goede week van nachten gehad eigenlijk behalve nu. Novi spookt weer dus denk dat ze weer ziek wordt. Iedere maand hè. Wordt je niet goed van gewoon

20. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi meiden,

@Stier86 pff heavy met kind verhuizen maar fijn dat 't achter de rug is!!

@vliegje oh heerlijk een paar goeie nachten achter de rug maar balen dat er dan weer 1 ziek word...

@hier...vandaag de uitgerekende datum... 40wkn. De stelling dat nr 2 meestal eerder komt gaat hier niet op helaas... Sara kwam met 39.6 en hier nog geen zoon in handen. Pff terwijl ik echt zat ben... Ik hoop zo dat ie zich dit weekend aandient!!

Deel Deze Pagina