Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.682
    3.223
    113
    Pfff wat stom! Je zou prima kunnen beargumenteren dat er bij ons ook medische noodzaak is, toch? Is er al een petitie oid...?
     
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Of gewoon naar een arts gaan en zeggen “we hebben het een jaar geprobeerd samen, maar zwanger worden lukt maar niet”.....
     
    vliegje vindt dit leuk.
  3. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Vulpen en sjallie vinden dit leuk.
  4. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Nee, bij ons weer mislukt helaas. 6 dagen 'te laat' ongesteld, maar negatieve testen, dus dat was shit. Maar goed, een van de nadelen van utro denk ik. Wij moeten nu een nieuwe afspraak maken bij het ziekenhuis voor een evaluatie en daarna nieuw zaad bestellen. Sowieso slaan we nu dus een cyclus over.

    Ik heb idd vorige maand gelezen dat dit aan de gang was, maar zoals ik het nu in dit artikel lees, lijkt het alsof het dus definitief is...
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    He, balen dat het niet gelukt is...

    Ik vraag me nu ook wel een beetje af hoe dat in ons traject verder gaat. We begonnen als “gewoon” lesbisch koppel met kid, maar inmiddels gaat er iedere ronde een hele lading menopur in op om alles te laten groeien. Absoluut medisch dus, maar ik vraag me af of de verzekering daar nu opeens naar zal gaan vragen...Of aanvullende verklaringen wil ofzo....

    Voorlopig nu nog maar even hopen dat deze ronde gelukt is... haha
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier inmiddels ook getest. Ronde 8 is mislukt. Morgen cz maar bellen dus....
     
  7. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Ik heb zojuist met VGZ gebeld en ze zei dat het door hen vergoed wordt uit de basisverzekering. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik haar antwoord voor geen meter vertrouw. Het duurde eerst al een paar minuten voordat ik uitgelegd had dat we twee vrouwen zijn in een relatie met elkaar, samen één kindje proberen te krijgen (en niet allebei zwanger proberen te worden) en (nog) geen IVF traject hebben, maar IUI, oftewel KID. Daarnaast had ze helemaal niks mee gekregen van dit nieuws. Misschien herinneren jullie nog dat ik vorig jaar met de verzekering (toen CZ) een heel gedoe heb gehad over of interrelationele eiceldonatie wel of niet vergoed werd en om de dag een ander antwoord kreeg en uiteindelijk een bos bloemen omdat ze zoveel verkeerde informatie hadden gegeven. Dus ik heb een beetje een flashback nu. Ze wilde/kon/mocht overigens ook niet haar antwoord zwart op wit via post of mail naar me sturen, dus ik ben nog geen steek verder.

    Behalve dat is mijn vrouw vorige week pas ongesteld geworden, dus ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld omdat we nu drie pogingen hebben gehad en het ziekenhuis dan een evaluatie gesprek met de arts wil, voordat we verder gaan. We hebben trouwens ook geen rietjes meer, dus we kunnen ook niet meteen door. Maar goed, de eerstvolgende datum dat zij plek hebben voor dit gesprek is pas op 2 april, dat betekent 2 cyclussen overslaan en dan hopen dat dezelfde donor nog beschikbaar is.

    Wat betreft het nieuws over de vergoeding, laat ik het nu dus maar even op z'n beloop tot 2 april nadert.

    Ik hoop gewoon heel erg dat we na 2 april en vanaf de nieuwe IUI meer geluk hebben. Tot die tijd ga ik heel hard proberen mijn focus te verleggen.
     
  8. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahh balen dat je 2 cyclussen over 'moet' slaan :(. hoop echt dat z ehet terug gaan draaien. wat een onzin om het uit de basis verzekering te halen!
    ben wel blij dat wij compleet zijn zeg.

    @Lalalaura balen weer mislukt :(
    er mag hier wel iemand weer positief testen!
     
  9. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik heb inmiddels ook gebeld. Inderdaad CZ vergoed alleen nog medische gevallen vanaf nu. Je hoeft hen echter geen bewijs te leveren. De artsen beoordelen, en ze vergoeden alles gewoon wat bij hun wordt ingediend. Een enkele keer zullen ze controleren zeiden ze, en dan is het aan de arts om te bewijzen, niet aan de “patiënt”.

    Maar... Gezien mijn “declaratiegeschiedenis” qua medicatie hoefde ik me geen zorgen te maken. Ze gaven aan dat iemand met hormoongebruik om deze manier altijd als medisch wordt gezien en dat ik dus volgende poging gewoon vergoed krijg...
    Hakken-over-de-sloot dus. De laatste voor de hsg en ivf...
     
  10. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.682
    3.223
    113
    Wat een verhaal sjallie! Volgens mij is de basisverzekering bij elke verzekeraar hetzelfde? Geeft ook maar weer aan om wat voor kleine groep het gaat hè, blijkbaar staat de telefoon daar niet al een week roodgloeiend door lesbische stellen en alleenstaanden die duidelijkheid willen ;)
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    krijg je de hsg pas na de iui en dus voor de ivf? begrijp ik dat goed?
    een hsg wil soms nog wel eens leiden tot een hogere zwangerschapskans dus zou hem voor je iui doen
     
  12. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja idd, na de iui. Er is met contrastvloeistof al wel eens gekeken of alles vrij is...
    Ergens eind deze week of begin volgende week word ik al ongesteld en ga ik meteen opstarten voor de volgende ronde... Laat het dus maar even zo...Donderdag nog 1 test en dan stoppen met de utro.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  13. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Je kon toch pas morgen rusten? Dan was je zondag heel vroeg? Ik duim voor morgen!

    Vind het zo ellendig nieuws voor iedereen! Ik ben dan zo dankbaar voor onze meisjes. Als zit ik nu in Landal naast een ziek meisje. Al vanaf 1.30 en nu is het 4.11. Succes meiden! Hoop toch echt dat de wet ‘terug wijzigt’ naar hoe het hoort te zijn!
     
  14. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja. Het was te vroeg. Hahahaha.... Oh my! Nu weer hopen op oploop
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vulpen en Veertjuh vinden dit leuk.
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    oeh spannend!!
     
  16. vliegje

    vliegje Fanatiek lid

    26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Jaaaa zie je wel!

    Top! Gefeliciteerd! Nu moet ie blijven plakken en op de goede plek!
     
  17. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Lalalaura ! Hopelijk idd op de goede plek en blijvend
     
  18. Kanne2015

    Kanne2015 Lid

    14 nov 2018
    33
    14
    8
    Vrouw

Deel Deze Pagina