Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.083
    113
    Hou vol!
     
    sjallie vindt dit leuk.
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    sjallie vindt dit leuk.
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @sjallie we hebben 25/6 de eerste echo, met 7 weken.
    Jij succes met wachten!
     
  4. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    @sjallie spannend! Wanneer gaan jullie testen?

    Ik heb afgelopen week de uitwendige versie gehad. Was geen heel prettig gevoel, ook wel pijnlijk maar ik vond het wel te doen. De draai was uiteindelijk gelukt!

    Blijft nog wel spannend omdat ik de hele tijd het idee heb dat ze weer terugdraait (ze is enorm druk in de buik en halverwege de versie draaide ze ook weer terug). Mijn buik voelt een beetje beurs aan maar dit zou mij er niet van weerhouden het nog eens te doen. Ik lees op internet ook wel veel verhalen van 'eens en nooit meer' maar dat geldt voor mij absoluut niet. Zo'n zeer doet het ook weer niet en een stuitligging / keizersnede is ook geen pretje.

    Inmiddels een week verlof en nog steeds moeite met schakelen van 5 dagen werken naar helemaal niet werken. Thuis probeer ik wel elke keer iets te doen maar mentaal vind ik het op de een of andere manier heel heftig om vrij te zijn. Ik voel me lui zodra ik op de bank lig maar heb ook niet veel energie om dingen te doen. Zit dus eigenlijk tegen 'klusjes' aan te hikken die ik in de planning had (administratie, foto's uitzoeken, kastjes opruimen). Weinig begrip hiervoor in de omgeving want het lijkt iedereen vooral 'heel chill' om verlof te hebben en de hele dag te Netflixen. :p
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  5. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    We hebben vandaag op 12dpo hartstikke negatief getest. Mijn vrouw heeft nog steeds hoop dat het toch wel gelukt is maar dat er nog niet genoeg hcg was voor een test. Ik wacht tot op de grote klap die ergens dit weekend vast in gaat slaan. Ik voel me namelijk nu al erg shit
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    He balen zeg! Met welke test heb je getest?
     
  7. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Gisteren hebben we getest met een early predictor en s middags met een merk wat ik niet ken, maar wat we plaatselijk (we waren bij mijn ouders) in de supermarkt hebben gekocht. Er was niks anders. Die was ook negatief. Maar we hadden toch getest omdat we het ergens echt niet konden geloven.
    We hebben vandaag nog eens getest en kregen een streepje, ik was euforisch. Toen werd ik me er van bewust dat het een horizontaal streepje was (het was geen plustest). Voor de zekerheid deden we nog twee andere testen (een kruidvat en een clearblue) en die waren weer ontzettend negatief. Van euforisch ging ik naar verward en van verward ging ik naar heel terneergeslagen omdat die eerste test vals positief bleek te zijn. Morgen is de NOD, maar omdat mijn vrouw aan de utro zit, kan het nog wel vier dagen duren voordat ze daadwerkelijk ongesteld wordt. Hoe dan ook ga ik maandag de arts bellen om voor te stellen het eileideronderzoek een ronde te vervroegen, omdat we aan ons laatste rietje beginnen en we liever daarvoor de kans wat vergoten dan daarna uiteraard.
     
  8. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @sjallie pff... heel zuur gewoon! Snap goed hoe je je moet voelen!
     
    sjallie vindt dit leuk.
  9. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
  10. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Wat stom @sjallie, snap je frustratie maar al te goed. Hebben jullie vandaag nog een test gedaan of laten jullie het hier bij?
     
  11. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Nee we hebben niet meer getest. Vandaag wel met het ziekenhuis gebeld. Ik zeg blablabla is het geval. Al eerder met dr vernooij besproken dat een eileideronderzoek eventueel aan de orde zou zijn. We zouden dit graag willen bespreken om vóór het volgende rietje te doen. "Oh ja maar dokter vernooij werkt hier niet meer" ... ik zeg oh... Nou dat wist ik niet. Ze zegt oh is dat niet verteld aan jullie. Nee we wisten nergens wat van af. Ja ze zegt dr Bernards neemt het nu over maar die is net vandaag drie weken met vakantie. Dus ik vraag of we niet bij een andere arts terecht kunnen. Nee want dokter Bernards is de enige die lesbische stellen behandeld. En de enige optie die zij had was op 23 juli. Ik zeg ja maar dat duurt nog heel lang dan moeten we sowieso een cyclus over slaan. En dan vanaf die afspraak kan ik nog een maand duren voor het onderzoek. En dan gaan we op vakantie dus pas na onze vakantie zouden we evt een onderzoek krijgen en dan pas de volgende iui. Ze zegt ja de eerstvolgende mogelijkheid bij die arts is op 20 augustus om het te bespreken. Dus ik zei nou zet die van 23 juli er dan maar in want 20 augustus is wel heel laat. Dus ik even snel mijn vrouw gebeld. Allebei balen natuurlijk. We willen nu eigenlijk dan gewoon wel iui 6 door laten gaan en toch ook die afspraak laten staan voor het gesprek met de nieuwe arts. Ik word hier echt een beetje chagrijnig van
     
  12. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @sjallie: dat is enorm balen ja. Helaas zijn jullie geen uitzondering. Een vruchtbaarheidstraject is een levensoefening in wachten en geduld.
    Is een telefonische afspraak geen optie? Ik neem aan dat de arts alleen een verwijzing voor het onderzoek hoeft uit te schrijven. En anders zou ik inderdaad de 6de poging wel door laten gaan en de 23ste die afspraak hebben.
     
  13. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Nee telefonisch gaat niet helaas. Sowieso is die ene arts vanaf nu drie weken op vakantie. Ik vind het gewoon heel vreemd dat er maar 1 arts in dat hele ziekenhuis lesbische stellen behandelt. Het enige verschil met heterostellen is dat ons zaad bevroren aanwezig is en hun zaad s ochtends in een potje wordt afgegeven... of denk ik nu te simpel. Maar goed... het is wat het is en we gaan gewoon voor poging 6 en laten ook de afspraak gewoon staan. Vanaf dan zien we wel verder. Nu maar wachten tot de menstruatie en dan even aan andere dingen denken voor we weer aan de LH testen gaan beginnen.
     
  14. Kanne2015

    Kanne2015 Lid

    14 nov 2018
    33
    14
    8
    Vrouw
    Wat pittig @sjallie , en wat naar inderdaad dat maar een arts lesbische stellen behandeld. Veel sterkte en geduld gewenst.

    Al je tweede week verlof @Flexi wauw, jullie wondertje komt er bijna aan. Besef je dat al ?

    @Stier86 wat fijn voor jullie, gefeliciteerd ! Wat spannend zo in het begin.
    Dankjewel ook voor je reactie.
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  15. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Fijn dat de intake zo goed ging @Kanne2015! Bij welke arts waren jullie?
    Bij ons was de wachttijd destijds 6 maanden maar wij hadden na 4 maanden al een donor. Dus het kan inderdaad eerder zijn dan die 16 maanden.
     
  16. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Fijn @Kanne2015 ! Ben benieuwd hoe jullie traject gaat verlopen!
    En thanks voor jullie steun!

    Vrouwlief is inmiddels twee dagen gestopt met de utro. Nog geen teken van menstruatie, vorige keer duurde dat ook een week door de utro. Wel nog steeds een hoge lichaamstemperatuur..
     
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ooo super fijn van die intake @Kanne2015

    @sjallie Die lichaamstemperatuur, die verhoging komt door progesteton. Die utro blijft even werkzaam. Dus eigenlijk de tip: bij utro niet meer op je temperatuur letten. Dat zegt helemaal niets meer....(stom genoeg)
     
  18. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier weer veeeeeeeel twijfels. Gisteren naar de arbo-arts. Ze vindt het niet verantwoord me voor een deel beter te melden. Ik ga dan meteen zo twijfelen of ik in het algemeen wel functioneer. Misschien heb ik daar zelf wel geen reeel beeld van. Moet ik dan wel doorgaan.. Pff...
     
  19. Kanne2015

    Kanne2015 Lid

    14 nov 2018
    33
    14
    8
    Vrouw
    @Stier86 onze arts was Eline Kentson :) nog een heel jonge arts, super lief en begripvol.

    Ook heftig @Lalalaura , maar andere kant ook heel goed dat de arboarts je zo serieus neemt en je de tijd geeft om te herstellen en met dingen te dealen.
     
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @Lalalaura wat wel/niet beter melden. Ik heb ooit ook een tijd thuis gezeten ivm psychische problemen. Mijn coach zei ga eerst maar eens thuis “werken”. Een uur klusjes, huishouden oid, wat drinken, en dan nog een uur. Kijk eerst maar eens of dat gaat en of het lukt om die structuur vol te houden. Voor mij werkte dat.
    Ik hoop dat de volgende ivf poging succesvoller is!

    @Flexi ik kan dat ook nog wel van mijn verlof herinneren toen ik opeens thuis zat. Ik dacht en nu dan? Laat die baby maar komen dan heb ik wat te doen :D

    @Stier86 gefeliciteerd! wanneer eerste echo?

    @sjallie balen dat niet gelukt is en het lange wachten.

    Ik heb morgen hopelijk mijn cryo tp. Zooooo spannend o_O Het is de enige cryo van dezelfde donor. Ik ben vooral bang dat het niet goed ontdooit :(
     

Deel Deze Pagina