Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Wat fijn @Flexi ! Gefeliciteerd!!! Zo blij voor jullie! Geniet er van en hopelijk kun je een beetje bijkomen!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Woooop woooop! Er zit een mooie 5 daagse blastocyst in mijn buik vanaf vandaag! Broeden met die handel!
     
    Flexi, Vulpen, sjallie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter @Flexi! Wat @denanja zegt: ook op flesvoeding worden ze groot en gezond. Succes met het uitvogelen met wat voor haar en jullie het beste werkt, komt goed!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  4. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Hier weer een negatieve knalwitte test.
    Dinsdag naar de (nieuwe) arts. Hopelijk eileideronderzoek dan, maar dat zal denk ik niet meer voor onze vakantie kunnen. Er staat ook een wachttijd voor geloof ik. Alle rietjes zijn nu ook weer op, dus het is een gek punt in ons traject nu.
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @sjallie wat super rot zeg! Hoeveel dpo was je nu?
     
  6. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahh nee balen zeg :(
    bij ons was het eileider onderzoek gelukkig zo geregeld en geen lange wachtlijsten ofzo. hoop voor jullie ook niet!
     
  7. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Gisteren (bij het testen) 13 dpo. We gaan morgenochtend (15 dpo) nog een keer testen en daarna dus de afspraak met de arts.
    @denanja wat bracht dat eileideronderzoek jullie op?
     
  8. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties! We genieten volop! Laatste paar dagen gaat de voeding een stuk beter alleen heeft ze weer meer huilbuien. Zo zielig, maar we gaan overal aan wennen.

    Laura mooi nieuws zeg, vol goede moed weer aan de duim!

    @sjallie balen van de witte test weer. Die extra wachttijd zal vast meevallen, hoe snel kun je aan nieuwe rietjes komen?
     
  9. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Thanx!! @Flexi
    En enig idee hoe de huilbuien komen? Krampjes of prikkels of gewoon geeeen idee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Yessss dat ziet er goed uit! :D:D:D

    Nou ik had geen idee maar ik las net even over regeldagen en ik vermoed dat het zoiets kan zijn. Ze heeft meer honger en is huilerig en dit zal samen met de warmte niet lekker meewerken. Her en der ook een krampje natuurlijk. Ik houd het even in de gaten de komende dagen maar denk dat het vast van voorbijgaande aard is.
     
  11. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Afgelopen dinsdag hebben we een gesprek gehad met de arts. Ook zij gaf nogmaals aan dat het zaad dat we hebben elke keer weer heel goed is.
    Nu heb ik een tijdje geleden gehoord dat het ook 'geen match' kan zijn. Ik heb dit nog eens nagevraagd bij de arts of dit überhaupt kon. Zij gaf aan dat dit niet zo zeer bevestigd is, maar dat het een enkele keer wel eens voorgekomen is dat ze een eicel van goede kwaliteit hadden en zaad van goede kwaliteit en dit in het lab bij elkaar brachten, maar dat er niks gebeurde. Ze weten niet waardoor dit komt, maar het kán dus wel eens voorkomen, ook al is deze kans wel erg klein gaf de arts aan.
    Op dit moment is er ook nog geen reden om aan te nemen dat er medisch gezien iets mis is met mijn vrouw. We mogen, vanwege financiële druk, wel al een eileideronderzoek aanvragen waardoor de kans op zwangerschap heel misschien een klein beetje vergroot wordt, maar mijn vrouw is daar een beetje terughoudend in omdat het een pijnlijk onderzoek is.
    We gaan in elk geval nog even verder met IUI en er zullen dus nieuwe rietjes moeten komen.

    @Flexi de nieuwe rietjes bestellen zal best vlot gaan, tenzij we voor een andere donor kiezen, dan moet het eerst goedgekeurd worden door het ziekenhuis.

    Maar we twijfelen nu dus of we dan niet een andere donor moeten kiezen. Aan de ene kant denk ik dat het misschien kan helpen, maar die gedachte komt misschien ook meer uit een wanhoopspoging en een poging om nog een beetje de controle in handen te houden (wat toch niet kan). Aan de andere kant ben ik dan best wel wetenschappelijk en feitelijk ingesteld als het hier om gaat en geloof ik de arts dat kans dat het een zogenaamde mismatch is wel heel zeldzaam is.

    Eerste zorg nu is dus om die beslissing te maken en de nieuwe rietjes te bestellen. Dan laten we het even helemaal los en gaan we eerst op vakantie en zien we daarna wel weer verder.
     
  12. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Dat zijn mooie testen @Lalalaura ! Hopen dat hij/zij blijft plakken en lekker gaat groeien. Heb je het al aan de arts laten weten?
     
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @sjallie zowel ik als mijn vrouw hebben dat onderzoek gehad en het viel ons allebei 100 procent mee hoor!

    En bij ons in het ziekenhuis werkt het iets anders.
    Moet morgenvroeg bloedprikken en bij een positieve test zaterdag weer terug om de oploop te checken.
    Die testen zijn alleen omdat ik ongeduldig was. Haha!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    denanja vindt dit leuk.
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @Lalalaura wauw! Ik duim voor een gezonde plakbeeb.

    Hier was de cryo tp mislukt. Ik heb het zieken een hele lijst met vragen en kritische kanttekeningen gestuurd. Dit wordt eind juli in het mdo besproken. En eind augustus weer naar de gynaecoloog. Ik merk dat het wel onrust geeft dat ik niet waar ik aan toe ben.
     
  15. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hebben ze steken laten vallen dan? Pff... Duurt wel lang voordat ze je vragen kunnen beantwoorden zeg!
    En super balen natuurlijk dat de terugplaatsing niet gelukt is!
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vind de communicatie en manier van handelen vaag bij rijnstate.
    Als er al 10 verschillende vrouwen zwanger van hem zijn, waar zet je dan de donor niet on hold?
    Ze gaan naar een nieuw systeem max 12 vrouwen per donor. Ik val nog onder het oude systeem van max 25 kinderen per donor.
    Dus ook gevraagd kan ik niet onder het nieuwe systeem vallen? Geen idee hoeveel vrouwen een kind van hem hebben ...
    Er zijn nog een x aantal vrouwen met cryo’s. Ik heb gevraagd hoeveel cryo’s in totaal? En worden deze vrouwen eens in de zoveel tijd benaderd of ze nog uberhaupt gebruik willen maken van de cryo’s?
    Daarmee samenhangend kan ik bijvoorbeeld beter nog een half jaar wachten en dan zeker wel/niet weten of de donor beschikbaar is?
    En dan dingen als ik voor een andere donor kies. Wat als mijn ene kind wel de donor kan ontmoeten, en de ander niet, de reden daar gelaten. Maar dat kan mogelijk/misschien problemen opleveren.
    En stel ik ga in september ivf doen met een andere donor, raak zwanger en dan hoor ik opeens dat hij wel beschikbaar is.
     
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @aicirtap pff ja dat zijn idd hele reële vragen! Goed dat je er achteraan gaat... Hoop voor je dat je een beetje antwoorden krijgt waar je iets aan hebt!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  18. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ja, die twijfel is begrijpelijk. Hoeveel pogingen heb je nu precies gehad met de huidige donor? Bij ons in het ziekenhuis hadden ze eerst het beleid dat als er na 6 pogingen nog geen zwangerschap was ze zouden overgaan op een andere donor. Je moest er aanvankelijk dus ook twee uitkiezen. Het idee daarbij was vooral dat je dan niet onnodig veel tijd en kosten kwijt zou zijn mocht het op de een of andere manier dus gewoon geen match zijn.

    Toen wij echter aan de beurt waren hadden ze dit systeem niet meer, althans we hoefden niet direct twee donors te kiezen. Geen idee wat er na 6 pogingen zou gebeuren want zo ver Kwan het niet.

    Ik zou op je gevoel af gaan. Hoe 'gehecht' zijn jullie aan deze donorkeuze, had je nog alternatieve donors in gedachten? En wellicht toch eerst het onderzoek afwachten, zeker wanneer je deze donor eigenlijk niet kwijt wilt...
     
  19. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    niet zoveel... moet wel zeggen dat ik 2 rondes erna zwanger was! mara helaas eindigde dit in een miskraam. het is daarna nooit meer gelukt met iui.
     
  20. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ik vond het trouwens niet zo pijnlijk. maar moet zeggen dat ik heel goed tegen pijn kan. dat van geen match zijn hebben bij idd ook gedacht. helemaal omdat na de punctie 3 verse niet deelden, toen dachten we echt van we gaan een nieuwe donor zoeken. maar we moesten eerst de cryos opmaken, we hadden er totaal geen vertrouwen meer in. eerste cryo meteen raak!!! helemaal verbaasd dus. 9 mnd na de geboorte van onze dochter weer cryo teruggeplaats (hadden er nog 2) en meteen weer raak! de laatste hebben we nadat onze zoon gezond en wel geboren was laten vernietigen. dusja na 15 keer iui en 3 verse die niet deelde hadden we daarna heel veel geluk.
     

Deel Deze Pagina