Lesbische mama's (to be) deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    We hebben inmiddels al meerdere dingen gebruikt. Ze gaat 1 x per week in bad (na de kinderopvang) en anders hooguit 2 x per week, zonder iets. In het begin (toen ze nog geen eczeem had) hadden we alleen water en gebruikten we Zwitsal wascrème zonder zeep en Zwitsal shampoo. Toen ze een hele droge huid kreeg zijn we gestopt met alles met parfum erin en hebben we op aanraden van diverse mensen / huisarts alleen water met extra vettende badolie (Balneum) gebruikt. Ik had het idee dat dit echt totaal geen effect had, sterker nog ze kreeg juist eczeem in die periode.

    Voor het eczeem kregen we eerst cetomacrogol met vaseline, werd in onze optiek alleen maar erger (ontzettend droog, heel veel schilfertjes in haar gezicht en soms ook rode bultjes). Zijn we mee gestopt en opnieuw naar de HA gegaan. Toen kregen we van de huisarts hydrocortisonzalf en het advies goed vet te houden. Naast die zalf hebben we dus veel vaseline gesmeerd. Hielp deels / niet.

    We kregen het idee dat de vaseline juist averechts werkt omdat ze na een dag kinderdagverblijf waarbij ze haar meermaals hadden ingesmeerd echt nog erger eruitzag. De huidige combinatie die wél werkt is de hydrocortisonzalf en inderdaad vet houden met koelzalf (gaat héél goed die koelzalf, FIJN!) en nog een sterkere hormoonzalf voor als het echt erg is.

    Probleem is echter dat het dan een soort verbetert maar als we dan weer afbouwen / stoppen met die hormoonzalf dan vlamt het weer op. Volgens de huisarts is dat helaas gewoon chronisch.

    Wat ook heel k*t is, is dat de apotheek de zalf die wél werkt dus niet op voorraad had en we weer een andere kregen waar vaseline in zat. Dat had dus meteen weer het effect rode bultjes. HA geloofde echter niet dat ze niet tegen vaseline kan want 'dat is toch wel een heel neutraal middel'...

    Heb overigens totaal niet het idee dat ze niet tegen parfum kan. Bij wijze van test weer eens Zwitsal crème op een stukje gezicht gedaan en na een extreme poepluier een beetje wascrème gebruikt en er was niets aan de hand.
     
  2. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Kijk even hier https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/banner/, dan kun je er eentje kiezen en bewerken. :)
     
    sjallie vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @Flexi probeer anders eens de witte malva van weleda, die smeert erg fijn!
     
  4. Veertjuh

    Veertjuh Actief lid

    5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @Flexi

    Heel vervelend dat niks helpt.
    Ik heb zelf ook extreem last van eczeem. Het enige wat helpt is een sterke hormoonzalf. En inderdaad als ik dan afbouw/stop is het binnen de kortste keren weer terug :(

    En die cetomacrogol hielp bij mij ook niet werd het ook alleen maar erger van. Dus ik smeer soms ook koelzalf van de kleine haha.
     

Deel Deze Pagina