Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    O, dat is wel heel vroeg ja, maar zeg nooit nooit.
    Maar wacht maar gewoon ff af.
    Ik weet dat wat ik nu ga zeggen eigenlijk geen zin heeft, want ik weet hoe ik zelf zat de 1e keer.
    Maar probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, dan gaat de tijd sneller.
    Probeer afleiding te zoeken, je agenda goed vol te plannen, etc.
    Ik weet dat t moeilijk is, maar het helpt wel, het maakt het wachten draaglijker.
    Succes!

2. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat een lief bericht.. ja ik heb veel te doen gelukkig.. veel werken en als ik niet werk probeer ik andere dingen te doen met vriendinnen.. maar savonds in bed ga ik denken! Maar ach, t komt goed!

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O spannend AM88! Hoop dat de tijd snel voorbij gaat!

4. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Hallo,

Ik ben veertjuh en ben 24 jaar.
    Mijn vriendin en ik willen graag een kindje.
    Nu hebben wij 24 mei info avond bij medisch centrum kinderwens en 25 mei intake gesprek.
    Allemaal erg spannend.
    En leuk om al jullie verhalen te lezen over jullie ervaringen enzo.

Xxx

5. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom Veertjuh

6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    welkom veertjuh en spannend allemaal dus voor jullie!!

7. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom!

8. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Ja is erg spannend allemaal :).

Vooral ook hoe het hele traject gaat verlopen en hoelang de wachtijden zijn enzo.

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O spannend Veertjuh! Leuke datum, 24 mei starten wij voor een 2e kindje :D

Welkom hier en veel plezier.

Denanja, hoe is het met jullie??

Zijn er al testers??

Kim, ben je nu echt ongesteld geweest en ga je nog iets ondernemen richting het ziekenhuis?

10. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Welkom Veertjuh! Wij hebben goede ervaringen met MC Kinderwens. Succes met het wachten tot 24 mei!

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Stier hoe is het met je vrouw nu het warmer wordt?
    Jullie bevallen wel in een prachtige maand hoor!

12. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Gelukkig is het snel 24 mei.
    Denk dat als je eenmaal in het traject zit het wachten langer duurt voor je gevoel haha.
    @stier. Gelukkig dat je goede ervaringen hebt met mc kinderwens.
    ik lees er ook hele goede berichten over.
    Dus ben benieuwd wat er met info avond vertelt word en volgende dag met de intake.

Dames hoelang was bij jullie de wachttijd om te kunnen beginnen?

Xxx

13. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vliegje, vooralsnog gaat het nog wel. We wonen vlakbij de kust dus het is hier altijd net iets minder warm. Gisteren heerlijk de hele middag bij onze vaste strandtent gezeten. Maar de komende dagen zal het een stuk warmer zijn dus straks misschien maar even ligstoelen voor in de tuin kopen. Kan Reva een beetje tegen de warmte?

Veertjuh, op de informatie-avond geeft een van de verpleegkundigen een presentatie waarin wordt verteld welke mogelijkheden er zijn qua donorconstructie (eigen donor, donor Nederlandse spermabank of buitenlandse donor) en welke stappen je daar voor moet zetten. Verder leggen ze wat uit over de manier van werken en hoe een traject er ongeveer uit ziet. Bij de intake wordt besproken wie van de 2 zal gaan dragen, waarom en of je al weet wat je qua donor wilt. in het geval van een Nederlandse donor worden de fysieke kenmerken van de meemoeder genoteerd. Verder wordt de medische achtergrond van de dragende moeder doorgenomen. Officieel word je daarna 'besproken' in het team om te beslissen of je in aanmerking komt. Dit klinkt veel serieuzer dan het is. Het is meer een formaliteit dan dat er consequenties aan zitten. Wij hadden onze intake in nov '14 en toen was de wachttijd voor een Nederlandse donor 6 maanden, al waren wij na 5 maanden aan de beurt. Maar ik begreep laatst van iemand dat de wachttijd behoorlijk is opgelopen. Hoe het met andere donorconstructies zit weet ik niet. Maar dit is iets wat jullie ook bij de info avond kunnen vragen.

14. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @stier, dankje voor de informatie. Mijn vriendin en ik willen voor de eerste 3 pogingen zowiezo bij de esb vandaan halen. En dan verder sparen voor meer keer van de esb als nodig is. Als wachtijden inderdaad langer zijn dan 6 maanden nu. Maar dat zullen we wel horen met info avond of intake.

@vliegje leuk dat jullie 24 mei starten voor een 2de kindje. :)

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    veertjuh bij ons was er geen echte wachttijd, ze hadden alleen tijd nodig om een donor te zoeken en dit zou 6 tot 8 weken duren maar was al eerder gebeurt dus wij hebben echt maar heel even moeten wachten.

vliegje hier gaat het goed. gisteren voor het eerst gemerkt hoe het is als je kindje overprikkeld is haha ze wilde niet gaan slapen maar gelukkig was ze ook niet super huilerig.

ik had toch verteld over die gal aanvallen in mn zwangerschap... nou heb er sinds de bevalling alweer 3 gehad. vanacht was een heftige heb 2x een half uur zeker onder de douche gestaan en toen was het dus nog niet over. zo vervelend! dus ik de sta genomen om te bellen naar de huisarts... is ze dicht vandaag grrrr wel 3 vervangers maar vind dat altijd een grote stap om daar dan heen te gaan dus dan maandag maar wachten.

sow gaan lekker met zn3 tjes naar de stad :)

16. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam

En zaten jullie ook bij mc kinderwens? Of ergens anders?

17. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend veertjuh, ik heb een dagboekje bijgehouden voor de baby die hopelijk komen gaat.. elke afspraak bij de kliniek verhaaltje geschreven wat ze zeiden, wat ik moest doen en wat ik voel uiteraard.. misschien leuk om ook te doen?

Trouwens, als je zwanger bent mag je niet in de zon toch ivm zwangerschapsmasker? Mag ik nu wel in de zon eigenlijk, zit op de 6de dag na IUI... ik hoop dat t geen kwaad kan want mn gezicht is een tomaat.. oeps

18. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    @vliegje: ik weet nog steeds niet wat heb nu geweest is. Ik vermoed menstruatie, maar toch anders dan normaal.
    Zaterdagmiddag klein beetje roze, 's avonds rood. Zondag t/m di. echt veel rood met kleine stolseltjes.
    Daarna (nog steeds) beetje bruinig/beige afscheiding.
    Ik vind t maar vaag.
    Ben helaas erg druk geweest, dus nog geen contact opgenomen met het ZH.
    Mail vd week wel. Dinsdag (dan is eigenlijk mn 2 weken NOD, al klopt die bij mij nooit) maar ff test doen, gewoon voor de zekerheid. Doe ik elke maand.
    En rond die tijd ook maar weer starten met mn ovulatietesten.

19. Stier86

Stier86 Niet meer actief

@veertjuh, als jullie een donor via de esb hebben dan is de wachttijd denk ik minder omdat dat al 'klaar ligt' bij de esb. Dan is er enkel nog wachttijd voor de behandeling zelf en niet voor het matchen/vinden van een donor aangezien ik aanneem dat jullie dat dan zelf doen. Maar pin me hier niet op vast :)

@denanja; o wat balen zeg die aanvallen. Lijkt me zo pijnlijk. Wel naar de huisarts gaan hoor!

@AM88; ik denk dat dan pas speelt wanneer er daadwerkelijk een innesteling is en het zal in het begin van de zwangerschap denk ik ook wel meevallen. Maar je gezicht goed insmeren en niet teveel in de zon kan natuurlijk nooit kwaad.

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    am88 ik ben nooit echt uit de zon gebleven haha kreeg wel op mn kop van mn vrouw haha. gewoon goed insmeren dan kan t geen kwaad.

veertjuh wij zitten/zaten bij nijgeertgen.

bedenk trouwens wel dat het een lang traject kan gaan worden. vliegje was bij de 2de iui zwanger dus t kan snel gaan maar ik na 13 iui 1x zwanger wat mk werd dus daarna icsi. dus dan heb je wel wat rietjes nodig. al hoop ik natuurlijk dat t dan snel raak is bij jullie (en de rest)

Deel Deze Pagina