Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Kash leuke kleding!!

Vliegje fijn dat Reva opknapt maar balen van t eten.
    Ik heb ooit eens gelezen dat kids zichzelf niet zullen uithongeren (tenzij ee medisch wat aan de hand is uiteraard). Het zijn fasen en die kenne we hier ook. De laatste tijd gaat Sara regelmatig zonder eten naar bed. Hier krijgt ze nooit wat anders, als er yoghurt is heeft ze mzzl anders zonder iets slapen. Flessen krijgt ze vanaf dr 1e al niet meer dus dan is t echt met een hele lege maag. Feit dat ze wel naar de lade kan wijzen waar beschuit ligt wijst erop dat mevrouw wel wat wilt eten maar niet wat ze voorgeschoteld krijgt. Das dan pech...resultaat is ook al een paar x geweest dat ze dan toch gaat eten en anders dus niets. Probeer je niet druk te maken meis en ik zou niets anders geven want dat is wat ze willen...wat moet ik doen om wat anders te krijgen? Tenzij Reva echt heel erg mager en/of ondervoed is snap ik de zorgen anders gewoon consequent niets anders geven....zou mijn advies zijn :)

Enne fijn joh een andere auto!

2. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vliegje, sterkte met het niet eten van Reva, je overwerk enz. Fijn dat jullie een grotere auto hebben! Nog even en dan heb je verlof!

Chill, wow ze heeft er werk van gemaakt, leuk hoor! Ben benieuwd wat er uit de bloedtest komt. Heb jullie eigenlijk al een idee wanneer jullie willen gaan trouwen?

Dreamy, volgens mij heb ik nog helemaal niet welkom terug gezegd. Bij deze! Wat een topvakantie hebben jullie gehad zeg.

Kash, leuke kleertjes hoor! Die kwijlslabbetjes van Hema zijn echt ideaal. Ik zou er nog zo'n 8 bij kopen haha. Hier gaan er momenteel met gemak 2 slabbetjes per dag door heen. Maar nog steeds geen tandje te zien.

Kim, fijn dat alles goed gaat!

Wij zijn gisteren terug gekomen van landal. Was heerlijk! Echt er even een paar dagen uit geweest. Vannacht alleen een terrornacht gehad met hysterische huilbuien dus het relaxte, enigszins uitgerust gevoel is meteen weer weg haha.

3. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Dank jullie wel <3

@Vliegje, snap dat je je klote voelt, tis ook niet leuk om je kleintje naar bed te sturen zonder eten.. Reva is bijna 2 toch? Ik denk ook dat het een fase is. Maar ze moet natuurlijk wel leren om met de pot mee te eten. Mijn neefje is vroeger ook 'verwend' met eten. Hij eet wel mee 's avonds, maar als het aan hem ligt is het soep, pasta carbonara, of patat met frikadel. Dat laatste is trouwens het enige wat hij eet als ze buiten de deur gaan eten. Mijn vriendin is altijd streng geweest tegen de kinderen wat dat betreft. Ik vond het altijd zo zielig.. Maar ze eten nu echt alles en als we in een restaurant zitten kiezen ze wolfsvis, spareribs, kipsaté of iets culinairs. Geen patat met frikadel :p

4. Stier86

Stier86 Niet meer actief

O en even iets heel anders: we willen de juffen van het kdv graag een bedankje geven voor de goede zorgen dit afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk 4 maanden). Maar totaal geen inspiratie en badschuim en chocola vind ik zo'n dooddoener. Iemand een idee? Ik heb geen tijd om te knutselen dus het moet iets kant en klaars zijn ;)

5. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Stier thx meis haha we hebben idd geweldig gehad!! Nu nog een fotoboek maken...alleen is de vraag wanneer &#9786;

Heerlijk dat jullie t ook fijn hebben gehad! De krijsbuien wat minder dan...

6. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Stier mss een leuk voorleesboek voor de groep? Leuk doorzichtig folie omheen met aan t lint een foto van de kleine en lieve tekst?

7. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Ik vind het altijd leuk een (groot) gelukspoppetje te bestellen voor iedereen en er dan een kaartje met een boodschap aan te hangen bij dat soort gelegenheden Stier.

Wanneer willen jullie trouwen Chilll? &#128522;

8. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Vraagje aan de mama's met lopende kindjes:
    Liep jullie kindje eerst langs de tafel, bank oid om vervolgens aan de hand en/of zelf proberen te lopen?

Sara wilt sinds een paar wkn steeds vaker lopen. Eindelijk haha want tot een paar wkn terug trok ze zichzelf nog niet eens op en schoof ze alleen op dr billen rond (waardoor we met 18mnd terug naar t VZb moeten ipv met 24mnd). Afijn ze wilt steeds lopen terwijl wij dr handjes vasthouden of achter de loopkar (maar die gaat te snel waardoor we haar daar ook moeten vasthouden. Maar langs een tafel lopen of langs de bank oid doet ze helemaal niet als ik haar daar neerzet. Is dit gek? Ook optrekken aan de salontafel probeert ze maar vind ze nog lastig en lukt dus niet terwijl als ze dr armen naar boven kan strekken (zoals bovenkant ledikant dan trekt ze zich wel makkelijk op.

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hihi even tussendoor piepen!
    We krijgen een jongetje!!!!
    We vinden het zooooooo gaaf!

10. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Weet je dat nu al? Wauw, wat leuk joh!

11. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    IMG_4551.jpg

Hihi ja, het was goed te zien en geen twijfel over mogelijk haha!

12. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Zooo overduidelijk!! Jeetje wat leuk joh en eindelijk iemand die t gemiddelde omlaag haalt haha

13. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd Laura! Zagen ze dat nu al op de echo of hebben jullie een nipt test laten doen?

Dreamygirl, ik heb zelf geen kindje maar telt mijn nichtje ook? Paar weken terug liep ze inderdaad alleen nog langs bank, tafel, enzovoorts. Nu een week geleden ongeveer zette ze de eerste stapjes los.

Update: de menstruatie van vriendin is eindelijk doorgebroken! Uitslag bloedtest was: er was geen nummerieke waarde aan hcg gevonden. Dus op naar 2017 met nieuwe ronden en nieuwe kansen.

14. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Oeps, Laura, via een echo dus. &#128563;

15. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jammer Chilll, maar was al te verwachten eigenlijk.
    En inderdaad, nieuwe ronden, nieuwe kansen!&#128522;

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Thanks ladies! Gisteravond heeft ze goed gegeten! Gisterochtend trouwens ook. Eerst vroeg ze om de fles, die krijgt ze alleen in de avond nog. Tis een flessenkind dus dat laten we toe. Maar niet in de ochtend, tenzij ze echt ziek is. Gisterochtend wat rijstewafels op, gistermiddag zelfs een worstenbroodje en gisteravond aardappelen, vlees én bruine bonen en snijbonen. Mijn vrouw lust niks dus eet heel vaak hetzelfde. Ik kook wel eens wat anders voor mezelf en dan geef ik Reva ook.
    Wij hebben de 'fout' gemaakt met Rapley denk ik, wel hele stukken aangeboden maar te weinig variatie. Bij de 2e gaan we gewoon potjes doen en zelf prakken enzo. Maar dus potjes erbij voor de variatie.

Laura, wat leuk een jongen! Eindelijk weer een jongen erbij :)

Kim, hoe voel je je?

Stier, iets met waxmelts is ook leuk, maar dat is echt persoonlijk. Niet voor de groep ofzo.

Dreamy, Reva heeft zich nooit opgetrokken aan de tafel volgens mij. Wel aan de box. Liep daarna dus lange tijd op d'r tenen. En bij de bank misschien opgetrokken, maar denk dat dat geen 'vereiste' is. Jullie hebben ook gewoon een lekkere late hahaha. Komt vanzelf goed hoor! Misschien een zwaarder loopwagentje pakken, hout ofzo?

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    chill wel fijn datze nu eindelijk ongesteld is dan kunnen jullie eindelijk verder.

laura wat leuk!! gefeliciteerd!! en idd overduidelijk haha

stier fijn dat jullie t zo leuk hebben gehad!jammer van die terrornacht dan wel weer.
    wij hebben idd genoeg kwijlslabbetjes ook ;) hier blijft t nog bij 2 tandjes al zou ik niet raar staan kijken als er snel meer volgen.
    ze peopt 4x per dag!!!
    gisteren ook watzeurderig.
    vanmorgen trouwens weer een normale tuitbeker geprobeerd ofja een die je vanaf 6maanden kan doen en ze kon er zelf uit drinken :) jeuuuj. ze spuugd nog steeds redelijk veel bij melk (ookal gebruiken we ha melk) dus nu kan ze ook wat ander vocht tussendoor.

vliegje... snap dat je t zielig vind maar ben t met de andere dames eens... denk dat t een fase is.

wij hebben trouwens tess zelf even gemeten en gewogen en ze zit kwa lengte gewoon op de +2 lijn!! gewiht op gemiddelde, echt een lange dame dus (wat we al dachten aangezien dr broek 1 maat groter is dan dr shirtjes)

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    onze berichten kruisrw elkaar vliegje. fijn dat ze goed gegeten heeft gisteren en vanmorgen :).

wij koken nu 1x per 2 weken ofzo als tess slaapt en dan hebben we 19 potjes ongeveer en doen we in de vriezer. kook dan ongeveer 4 gerechten per keer.

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Laura, eindelijk wat bijval! Hoera! Hup jongens team.
    @Traktatie KDV: ik vind altijd een cadeau voor de juf leuk maar wat ook leuk is is als ouders iets voor de groep doen. Denk bijvoorbeeld aan ingrediënten om koekjes te bakken of aan muffins of zo... Wordt ook echt gewaardeerd!

20. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd!!!

Wij wilden ook de Rapley methode gaan volgen, naja, wij, ik dus eigenlijk. Maar misschien is dat wel geen strak plan.

Yes! Nieuwe ronde nieuwe kansen!!

Deel Deze Pagina