Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Inkt, hoe gaat het nu met jou eigenlijk? Mocht je nog borstvoeding geven, gaat het al wat beter? En ben je al opgeknapt van je infectie? Hoop dat je inmiddels al wat beter in je vel zit en minder onzeker bent. :)

2. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Nog de beste wensen iedereen! 🎊🎆

3. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    haha chybou dat zou je dan idd niet van hem verwachten.

hier vandaag voor het eerst een echt zielig/vervelend kindje, niet de hele tijd geluklig maar ze krijgt de boventandjes denk ik. at dr avond eten heeeeel slecht (echt huilen met tranen). hopelijk slaapt ze wel gewoon goed al ben ik nog tm woensdag ziezo vrij en dan naar het ziekenhuis voor mn pols dus dat scheeld. maar is zo zielig voor dr!

4. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    De beste wensen!

Morgen voor het eerst werken! Super spannend om lexis achter te laten en ook een hele nieuwe baan..

5. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    denanja Vervelend dat je dochter zich niet lekker voelt! Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

Louwie Heel veel succes morgen! Daarna weer lekker Lexis knuffelen.

Chill Aardig dat je het vraagt! Ik ben naar de huisarts geweest, maar die zei dat ze geen aanwijzingen zag voor een schimmelinfectie en dat ik Papiertje vast door de pijn verkeerd aanleg. Ik moest maar eens een andere houding proberen, had de lactatiekundige die niet met mij geoefend? Dat was toch haar werk? Daar kon ik het mee doen...

Ik heb nog steeds evenveel pijn, denk niet dat het aan de houding ligt, maar vind het gedoe met huisarts en lactatiekundige zo vermoeiend, ik overweeg nu het hierbij te laten. Ook omdat we Papiertje liever nog geen medicijnen willen geven (ze lijkt ook nergens last van te hebben). Ik wil proberen tot het eind van mijn verlof in februari te blijven voeden en dan te gaan afbouwen. Ze heeft dan toch mooi een paar maanden volledige borstvoeding gekregen, maar ik ben er erg verdrietig over dat het niet goed lukt en dat ik er niet van kan genieten. Hoop dat ik me straks weer wat meer mezelf voel en zonder pijn kan gaan genieten van de vrijheid die flesvoeding geeft.

6. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Iedereen de beste wensen!
    Dat 2017 maar een geweldig jaar mag worden voor ons allemaal! 😁

7. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Inkt, wat vervelend dat het nog steeds pijn doet. En dat je eigenlijk nog geen stap verder bent geholpen door de huisarts. Heb je ook pijn bij het kolven of alleen als Papiertje live drinkt? En ze groeit verder wel goed toch? Het is inderdaad erg jammer dat je er door de pijn zelf niet van kan genieten, maar ik vind het wel ontzettend knap van je dat je dan toch borstvoeding blijft geven.

Louwie, succes vandaag met je eerste werkdag! Hopelijk bevalt het je goed!

Veertjuh, jullie zitten volgens mij alweer over de helft van de wachtweken als ik het goed hebt onthouden? Spannend hoor! Wanneer gaan jullie testen? :D

En Kim, jij hebt morgen je 2e echo zie ik. Vind je het erg spannend? Nog maar 2 weken tot de magische 12 weken grens.

8. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, superspannend. Aan de ene kant denk ik dat alles goed is, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat er toch iets gigantisch mis blijkt te zijn...
    Mn ex zou meegaan, maar heeft longontsteking, dus ff afwachten hoe ze zich morgen voelt.
    Wel sneu, ze voelde zich super schuldig dat ze vorige keer niet meekon. Maar kon ze nix aan doen, was notabene dr moeders uitvaart. Maar toch voelde ze zich schuldig. Ze fleurde zo op toen ik haar vroeg voor deze echo. Dus klote voor haar vooral als ze nu weer niet kan.
    Maar ja, longontsteking is niet nix. Dan mag ze gewoon volgende keer mee. Dan vraag ik nu mn moeder. Die is nog nooit bij een echo geweest. Heeft er zelf ook nooit een gehad, was vroeger niet standaard zei ze. Dus wel mooi.
    Ik zie wel...

Ja, de 12 wekengrens... ik heb dat gevoel niet zo, dat dat een grens is. Als de echo morgen goed is, heb ik besloten het via de neven-nichten-app aan de familie te vertellen. Wel met de boodschap dat ze ECHT NOG NIX op fb ofzo mogen zeggen ivm mijn baan.
    Als mijn moeder netjes nog haar mond houdt, wil ik haar de eer geven om het via hun zussen-app aan al mijn tantes te vertellen. Ze is zo blij en trots en enthousiast en heeft zo'n moeite om niets te vertellen...
    Ach ja. Morgen ff afwachten. Vannacht al superslecht geslapen. Wordt denk n lange dag...
    Mn werk moet echt nog ff wachten...

Lieve allemaal, ik lees jullie berichten wel steeds, maar ben daarna de helft weer kwijt, of wat bij wie hoort, dus daarom reageer ik niet veel. Sorry...😶

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Heel veel succes morgen! Maar vooral ook heel veel plezier met het weer zien van je kleine uk!

10. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zucht...
    Mn ex gaat niet mee, is te ziek.
    Vraag ik mn moeder, is ook hardstikke ziek.
    Tzit me niet mee...

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahhh kim dat is echt balen :( maar jij moet ook niet aangestoken worden dus beter dat ze dan niet mee gaan.
    iig heeeel veel succes bij de echo!!!

louwie veel succes met werken vandaag!!! e met je nieuwe baan ook! spannend!!!

inkt wat knap dat je doorgaat... balen dat je niks met het antwoord o schiet (hier ook zo'n huisarts grrrr) hoop dat je snel wel kan gaan genieten en dat je niet achteraf spijt krijt dat je niet eerder gestopt bent.

hier is het weer spuug ochtend :(. ben alleen en nog steeds met een brace om dus gaat allemaal lekker (not) ben blij als ik woensdag naar het ziekenhuis kan en ze hopelijk een oplossing hebben want word er gek van! mn meisje zit onder de spuug (piama) en kan dr niet in bad doen want dat kan ik niet met mn pols :(zo dus maar even mn moeder bellen of ze even komt helpen.
    ga ook even kijken voor een osteopaat want wil er toch nog even door iemand anders na laten kijken.
    om ons heen zegt iedereen ze heeft reflux blablabla je moet pillen vragen, nexium. maja de huisarts stuurt ons weer weg... soms voel je je zo hulpeloos!

sow klaagmodus uit haha

t. heeft vandaag voor het eerst vooruit getijgert :):):) ze kan al op handen en voeten staan, en op knieen en voeten maar ze kwam niet vooruit. achteruit tijgeren ging ook super goed maar dus vanmorgen voor het eerst een beetje vooruit gegaan :)

12. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Succes morgen, Kim! En lekker van de echo genieten als alles goed blijkt te zijn. Jammer als je ex weer niet mee kan, maar leuk voor je moeder! Mijn moeder was ook zo enthousiast toen zij het al wist en verder bijna nog niemand, viel niet mee voor haar om het nog even geheim te houden, haha. Dat was wel eens lastig, maar vooral heel fijn dat ze zo meeleefde, dat gun ik jou ook.

Chill Ik kolf niet zoveel, alleen af en toe met een handkolf om ervoor te zorgen dat Papiertje uit de fles blijft drinken (dat gaat vanaf het begin goed, maar baby's schijnen het weer af te kunnen leren als je het niet blijft oefenen, niet handig als ik weer ga werken). Ook dat is helaas niet pijnloos. Volgende week weer naar het consultatiebureau, maar ze lijkt goed te groeien, ja! Dat maakt het ook wel moeilijker om te stoppen, al groeit ze ongetwijfeld ook op flesvoeding :)

13. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Thnx, maar moeder is ook ziek. Kan denk weer alleen... 😶

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Kim, waar moet je? Ik ben morgen ook in het zkh in Tilburg haha, controle om 14.00u bij vk.
    Ach weet je, tis balen dat je alleen moet maar het belangrijkste voor jou is nu dat je een prachtig kloppend hartje en gegroeide baby hebt :)
    Zo spannend!

Inkt, heb diep respect voor je doorzettingsvermogen ondanks de pijn! Vervelend dat je eigenlijk niet echt geholpen bent met de huisarts en lk. Ze hapt wel gewoon goed aan zeg maar? Mondje mooi om je tepel heen gesloten, gekrulde lipjes? Ik vond het in het begin ook enorm gevoelig, vooral de eerste dagen. Het samentrekken van de baarmoeder vond ik niet zo fijn gevoel en de tsr ook niet. Maar ik wende eraan en na een weekje deed het geen zeer meer. Wel gevoelig, de eerste slokken zeg maar.

Morgen hebben wij dus controle, nu 34 weken. Nog 8 dagen werken. Eigenlijk 7,5 omdat ik morgen naar de vk moet. En er zit alweer een halve dag op bijna dus dan nog 7 hahaha.

Vanavond de nieuwe auto halen.

Reva heeft vanochtend nieuwe schoenen gevonden in haar kast, we hadden ooit van de coole Vanz gekocht, veel te groot. Ze heeft maatje 21 en deze zijn 24 geloof ik haha. Maar mijn vrouw appte dat ze ze perce aan wilde. Loopt ze op te grote schoenen, maar ze vindt ze prachtig hahaha!

Van het weekend nog wat van Zoef Zoef dieren besteld voor haar verjaardag en nieuwe Duplo. Roze :p En dat ook op haar lijstje gezet. De uitnodigingen voor haar verjaardag zijn ook bijna binnen dus kunnen verstuurd worden. Met 39 weken vieren we haar verjaardag nog even... wordt spannend haha.

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    soow vliegje hoop dat je dat haalt de 39 weken. tess heeft ook zoef zoef dieren. voor kerst gehad... ze is nog maar 8 maanden maar vind het nu al super leuk om mee te spelen :)

16. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Ik lees het nu, Kim, wat jammer! :(

Denanja, sterkte met je pols en het spugen!

@ Vliegje, de pijn voelt heel anders dan de gevoeligheid in het begin en de lactatiekundige heeft Papiertjes techniek helemaal goedgekeurd, maar de huisarts blijft het daarop gooien. Ik ben inmiddels ook wel een beetje klaar met mensen naar mijn borsten laten koekeloeren, dus het einde van de borstvoeding komt in zicht voor mij. Ga nu rustig de tijd nemen om aan het idee te wennen en misschien lukt het uiteindelijk nog om het een poosje te combineren met kunstvoeding, maar dat zie ik dan wel weer. Voel jij je alweer wat beter?

17. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Denanja, Reva heeft het gekregen met haar 1e jaar en speelt er nu nog mee. Dus we hebben nu de Dierentuin gekocht (vorig jaar het boomhuis) en vragen nog wat extra diertjes enzo.

Inkt, ik vind het echt knap hoor. Laat het gewoon hierbij, dat mee kijken geeft uiteindelijk ook veel stress. Je moet je nogal bloot geven voor allerlei mensen. Je hebt je best gedaan en haar al de eerste basis meegegeven. Daar mag je trots op zijn. Afbouwen kan je rustig aan oppakken, daarmee krijgen je borsten ook wat rust.
    Kolfde je wel eens?
    Ik heb namelijk altijd met de Avent gekolft. Toen wilde ik de Difrax proberen maar die was echt niet geschikt voor mijn borsten. Ik dacht, kan ik doorwerken weet je wel, handsfree kolven. Maar mijn borsten gingen er onderhand van kapot. Het kan zoveel oorzaken zijn. Groeit Papiertje verder goed? Want dan krijgt zij genoeg binnen en drinkt ze in principe goed. Het is gewoon iets wat je niet moet onderschatten. Ik heb bv zwaar onderschat toen, ik denk er nu niet meer zo licht over hoor. Petje af voor je!

Ik voel me wat beter. Nog wel verkouden en dichte neus maar die vreselijke hoofdpijn is weg! Gelukkig!
    Vanochtend voor het eerst in mijn 32 jaar heb ik me verslapen haha. Was nog net op tijd op kantoor.

Voor Reva's verjaardag is eigenlijk alles geregeld.
    Taart besteld, cupcakes, lijstje gemaakt voor de kadootjes. Uitnodiging komen van de week binnen dus kunnen weg.

De vluchttas moet ik nog even nakijken, heb er nog niet alles in zitten.
    Dan in mijn verlof proberen tijd te maken voor Reva's film, om haar 2e jaar af te maken. Maar ben bang dat het niet gaat lukken.
    Wil van de 2e ook een film maken van haar 1e jaar. En daarna samen van de kids denk ik. Als het me lukt...
    Anders worden het toch alleen fotoboeken, maar vind het dan zo lullig voor de 2e dat die geen film zou hebben en Reva 2 films.. Dus ga m'n best doen haha.

Mijn vrouw kwam net nog ff op kantoor met Reva. Ze is zo wijs! Zei dat ze smarties had gekregen van mama, ging naar het park, heeft nieuwe schoenen aan die koei te groot zijn en ze loopt als een clowntje, maar wat was ze trots :) Wat is het moederschap toch iets bijzonders he.
    Reva is ook een beetje de 'mascotte' van onze zakelijke pagina van kantoor. Zo nu en dan zet ik er een foto op met bankzaken van Reva, of kinderrekeningen. Nu zat ze zo mooi als een 'klant' aan mijn bureau, foto gemaakt en op de FB pagina gezet. Die berichten worden soms 1000 x bekeken, terwijl 'normale' berichten soms de 100 niet eens halen. Vind het zo grappig haha.

Nou, ik ga weer eens wat doen.
    Fijne dag meiden!

18. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    kim wat balen dat je ex en je moeder beiden ziek zijn :( maar ze moeten je ook niet aansteken nu. Het belangrijkste zijn jij en je kindje. En dat je kloppend hartje hoort en een groeiend kindje ziet :).

chill ja wij zitten over de helft inderdaad.
    Wij gaan zaterdag testen :) dan zitten we op dag 14.
    Veel eerder testen heeft geen nut aangezien mijn vriendin deze poging weer ovitrille heeft.
    Dus weer spannend.
    En hopen dat me vriendin niet in de nacht al moet plassen haha. Ik ben pas om half 8 in de ochtend thuis van mijn werk zit weer in de nacht het weekend.

Xxx

19. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    veertjuh ik ga als ik weer mag werken ook de nacht in de donderdag :).

vliegje tesst heeft het magische speelkasteel van vrolijke vriendjes en ook het boomhuis en de dierentuin en kippenhok en hondenhok. dierentuin en hondenhok via Facebook in de buurt 2de hands met nog4 losse diertjes

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja kippenhok en hondenhok hebben wij ook haha! Leuk he ;)
    Gister moest trouwens het nijlpaard mee naar bed, aan.. dus dat ding ging iedere keer af en lacht zo stom he. Dat hoorden we op de babyfoon. Hebben in een deuk gelegen. Toen Reva sliep heb ik hem stiekem gepakt hahahaha.

Deel Deze Pagina