Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Belastingaangifte kan tot 5 jaar terug volgens mij! Supermooie foto's van jullie met Novi! En ook van jouw buik Kash :)

2. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    @vliegje: Bebetto, ik zal er naar kijken!
    Geweldige foto's!!!

@Kash: prachtig buikje!!! *jaloers*

3. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    WoW! Super mooie foto's! Echt gaaf om te doen, dat ga ik onthouden en mijn vrouw over een tijd cadeau doen ❤️

4. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nog een vraagje, of eigenlijk een paar.
    Aangezien ik borstvoeding wil gaan geven, leek een kolf me wel handig.
    Wat is jullie ervaring?
    Handig of onnodig? Of eerst ff afwachten of borstvoeding uberhaupt wel goed op gang komt? Handkolf of electrische? Bepaald merk? Nieuw kopen? Nog andere tips of opmerkingen?
    Thnx alvast dames! 😊

Vrijdag ga ik samen met mn moeder naar Van Asten.

5. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Ook als dat zou betekenen dat 10 stellen/vrouwen geen kind zullen krijgen, of pas 10 jaar later dan ze hoopten omdat de wachtlijsten door zo'n procedure veel langer zouden worden?

Ik begrijp dat het jammer is als een eventuele tweede een andere donor heeft maar vind het ook een mooie gedachte dat op deze manier sneller meer mensen een kind kunnen krijgen.

6. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #3366 Skatjekim, 13 feb 2017
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
    Ik denk niet dat het zo werkt. Als je nu als stel moet uitwijken naar een andere donor omdat de 1e aan zn max zit, neem je net zo goed de plek in van iemand op de wachtlijst.
    Stel dat een donor al 24x succesvol heeft gedoneerd. En dan komt er een stel dat hij al eerder heeft geholpen, dat graag nog een kind wil. Dan zit hij aan de max van 25.
    Dan neemt dat stel net zo goed de plaats in van een 'nieuw' stel op de wachtlijst.
    En mijn aantal van 10 was een voorbeeld. Misschien moet het aantal wel naar 12 of 15, ff berekend op het gemiddeld aantal kinderen dat er per gezin worden geboren via donoren en dat dan verrekenen met de 25 die eerder de grens was...

Maar eerlijk gezegd denk ik dus niet dat de wachtrijen er langer door worden.
    Ja, op de huidige manier kunnen meer mensen 1 kind krijgen. Maar veel willen er meer dan 1. En dan krijg je deze dilemma's. Dan zou de max-gezinnen ipv max-kinderen regel toch beter zijn vind ik.

7. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Mooie foto's!!!! Dat smoeltje van Novi, wat een pracht baby 😍 Reva helemaal trots, lief hoor!

8. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Klopt Vulpen, er is voor beide varianten wat te zeggen. En ik denk dat het in de gezinnenvariant langer duurt voordat iedereen 'voorzien' is omdat stellen de druk minder voelen om snel voor een tweede te gaan. In die tussentijd kan een donor er altijd de brui aan geven en dan heb je alsnog een andere donor nodig.

Ander dingetje voor de dames met een nederlandse kliniekdonor: bij aanvang van het traject en de zwangerschap ken je alleen wat fysieke kenmerken van de donor. Als je kindje geboren is kun je via Stichting Donorgegevens meer gegevens opvragen. Hebben jullie daar behoefte aan en dat al gedaan? Ik moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben maar we hebben besloten onze dame eerst te leren kennen voor wie zij is en pas over een jaartje ofzo meer te weten te komen. Ik ben bang dat ik anders allerlei van haar gedragingen ga afmeten aan de donor ofzo. Kan het niet goed uitleggen.

9. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier. ikzelf ben wel nieuwsgierig maar mijn vrouw totaal niet. wij hebben dus afgesproken om zelf nooit wat op te vragen. mocht tess wel die behoefte hebben dan kan dat natuurlijk altijd.

mooie fotoos vliegje!
    en super mooie buik kash!!

@kim ik zou niet meteen kopen. als het op t begin niet lukt kan je voor 2.50 per dag (bij ons iig) een kolf huren. dit hebben wij 3 dagen gefaan ofzo. toen een kolf via familie over kunnen kopen. een dubbele elekyrische ideaal!!! helaas ging deze stuk heb ik bij babydump ofzo een nieuwe gekocht, wel ietsje goedkoper maar ik had de avent weer een dubbele elektrische. ik kolfte wel full time dus vond het die 130 euro ofzoiets wel waard. wil dit overigens bij de 2de weervgaan doen denk ik. (ben daar nog niet over uit, heb elukkig nog even).

10. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Ja, ik!!
    In de gang hebben we het laten leggen met daaronder vloerverwarming.
    Laat het wel door een pro leggen, de tegels zijn vaak lang en zwaar, waardoor je snel oneffenheden (hoogteverschil) hebt. En zorg ervoor dat de voeg niet te dik is, anders ziet het er nep uit. Wij hebben de Colorker Eternal Wood Natura.

11. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Volgens mij had ik je nog helemaal niet gefeliciteerd, denanja! Alvast voorzichtig gefeliciteerd, ik duim keihard dat het goed blijft gaan!

Kim, ik zou nu nog geen kolf kopen, want je weet nog helemaal niet hoe het straks gaat met de borstvoeding. Wij hebben idd ook in het begin een kolf gehuurd, omdat Papiertje niet goed kon aanhappen, dat is met behulp van de kraamverzorgster zo geregeld. Elektrisch kolven vond ik persoonlijk echt verschrikkelijk, met een handkolf gaat het wel, maar dat is nogal intensief voor je handen/polsen, daarmee kun je niet te vaak kolven.

spunkie: Wat wordt het nu spannend voor jullie! Zelf met 39 + 5 bevallen :D

12. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Een beetje spannend dan...
    Onze dochter is de volle 42 weken blijven zitten. En het ziet er naar uit dat haar broertje er hetzelfde over denkt.

13. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Aha, dan kan ik me voorstellen dat jullie het idee hebben dat het nog wel even duurt! Trekken jullie het nog een beetje? Veel succes met alles alvast!

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    spunkie hoop voor jullie toch dat ie snel komt. of is ze er nog niet klaar mee?

dankje inkt :)

15. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Allemaal thnx voor de tips.
    En @Spunkie: spannend joh!

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Kim, zou ff wachten met een kolf. Kan altijd nog en voorlopig ligt hij dan in de kast. Je kan pas na een week of 6 flesje oefenen, eerst moet bv goed op gang zijn.

Nog 1 fotootje delen hoor! Zo schattig!

Bijgevoegde bestanden:

17. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    😍😍😍

18. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Geweldige foto vliegje!!!
    En thnx voor de tip

19. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Wat een leuke foto's allemaal!

Zou idd even wachten met kopen en eerst een kolf huren, bij mij kwam het niet op gang en dan had ik met een eigen kolf gezeten, deze kon ik zo terugbrengen en werd gedeeltelijk vergoed!

20. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Mijn vrouw is het zeker zat. Maar als ik in ons huis kijk, zijn er zoveel dingen die we nog eventjes moeten doen.
    De grote dingen zijn wel gedaan, maar de kleine dingen blijven gewoon liggen.
    Ik ben wel benieuwd hoe de kraamzorg dit keer is, omdat we een andere organisatie hebben gekozen dan vorige keer. We zullen zien.

De vluchtkoffers staan in ieder geval klaar.

Deel Deze Pagina