Vliegje en Spunkie thx voor jullie verjaardagstijden. We zijn er hier nog niet uit. Gebeurd de laatste dgn steeds vaker dat ze smiddags nog maar een half uurtje slaapt. Vanmiddag van 14.30-15.00. Om niet te riskeren dat de visite komt en Sara er niet is dachten we laten we het 4 uurjes vieren dan is ze iig ergens van die tijd wel op, Denanja balen dat je geopereerd moet worden, wel t laatste waar je op zit te wachten nu maar ja al die galaanvallen zijn ook niet wenselijk dus t moet maar. Sterkte iig! Stier gave muursticker!! Evira dat gevoel ken ik ook ja, kan ik van een 2e net zoveel houden als van Sara en wat zal Sara er van vinden als haar mama's niet alleen meer met haar bezig zijn? Uiteraard zou je haar dan overal bij moeten betrekken en tja ze zal moeten leren op haar beurt te wachten enzo...fijn dat jullie direct wisten dat jullie een tweede willen. Wij genieten gewoon nog heerlijk van Sara...we gaan zien wat de toekomst brengt!
Wat is t hier stil...ik dacht mijn abonnement zal wel weer opgeheven zijn maar nee niemand die wat schrijft haha....fijn Pinksterweekend!
haha ja ik lees wel hele tijd maar op mn telefoon is het vervelend terug typen en ben ik bang dat ie crasht. de fotos van de shoot zijn heel mooie geworden! zal er een paar aan mn album toevoegen alleen als je ze wilt zien moet je even een vriendschapsverzoek sturen want heb mijn fotoos afgeschermd. ennuh die operatie is niet fijn maar die pijnen is nog veel erger! dus ben blij als die weg zijn! al heb ik nu al een week geen aanval gehad, yippie! verder ook niet echt veel nieuws, alles rustig hier ze slaapt snachts goed komt 1keer voor eten snachts dus dat is wel lekker. evira toch balen dat je ongesteld bent geworden. en ja het gaat een keer lukken dat zoiezo. kim ben je nog met de action ovulatietesten aan de slag gegaan?
Ik heb ook niet echt wat te melden, vandaar haha. Hier nog alles rustig. Denanja, fijn dat je zo snel terecht kunt. Hopelijk ben je daarna snel weer op de been! Evira, wat fijn fat het zo goed gaat met Lizzie, geniet er van! Die tweede zwangerschap komt er wel
Denanja wat een geweldige foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zwijmel helemaal weg. En wat heerlijk dat ze zo lekker sliep!! Onze dreutel was heeel beweeglijk en wakker tijdens de shoot. hahah
haha dankje die met die knuffel hebben we op canvas besteld 100x75 voor boven de bank. nou zij lag de heeeele tijd te slapen en te poepen hahaha
Ah prachtige foto's Denanja!! Zo'n soort knuffel heeft Sara ook, ook met haar naam in de oor geborduurd. Ze slaapt altijd met die knuffel, zo lief!!
Denanja, wat een prachtige foto's!! Die Nijn! Dat is Reva's favoriete knuffel, we hebben er inmiddels een stuk of 10. Ze gebruikt ze als tut namelijk dus iedere dag draaien we wel een nijnen-was. Maar die grote knuffel is net zo groot als Tess zelf! Wat is ze dan nog klein zeg. En die naam er in, geweldig!! Ben jij dat op de foto met haar of je vrouw? Hier een heel druk weekend gehad. Zaterdag vrienden blijven eten, gingen pas tegen middernacht weg. Zondag kwam Reva's beste vriendinnetje bij ons logeren, nog super gave foto's gemaakt. En die ging gister naar huis, is heel erg goed gegaan! De meisjes hebben zich op en top vermaakt. Hoewel Reva wel jaloers was... Ik mocht Jinthe niet vasthouden. Dus mijn vrouw heeft Jinthe verschoond en naar bed gebracht enzo. Maar het ging heel erg goed. Dan merken we pas wat voor handenbindertje Reva is. Veel pittiger, drammeriger soms. Die geeft heel duidelijk aan wat ze wel en niet wil, Jinthe vindt alles wel best. Dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn als er een 2e zou komen. Dan denk ik ook wel eens, zou ik daar net zoveel van kunnen houden en zou Reva zich niet in de steek gelaten voelen. Maar dat soort gevoelens hebben dus meer mensen haha. Oke, inmiddels is het nog 1 week tot de afspraak in het ziekenhuis! Zo spannend! Zit nu al op dag 9 van mijn cyclus. Dus of ik zit tegen een ei aan volgende week, of hij is toevallig net te vroeg en al weg ofzo.. We zullen zien.
Mooie foto's Denanja! Grappig Vliegje, ik merk ook dat onze dochter drammeriger wordt. Gisteren was ze de boodschappentas aan het "uitpakken". Heel interessant natuurlijk een plastic zakje met peren. Niks aan de hand. Tot ze ermee gaat spelen (lees: op de grond timmeren). Dus ik vraag of ik de peren mag. (Normaal geeft ze dingen als ik erom vraag) Maar nee, dat mag niet en gaat door met timmeren. Ik vraag het nog een keer. Ik zie haar twijfelen, maar nee. Dus ik pak het zakje en zeg dat ze er niet mee mag timmeren. Mevrouw is het daar niet mee eens. Alsof de wereld verging. Ik geef haar geef haar iets van speelgoed en het zonnetje is er weer. Pfoeh... ook weer overleeft...
Hahahaha! Heel herkenbaar! Wij doen meestal ook 'ruilen'. Ik hetgeen ze heeft wat niet mag, zij iets anders heeeel interessants. Reva snapt het ook dondersgoed allemaal. Alle diertjes die ik opnoem uit d'r boekjes wijst ze aan. Gister zei ik nog, Reva doe even de deur van de trappenkast dicht (die ze zelf open had gedaan). Ook dat deed ze gelijk. Ze is heel wijs. Alleen loopt nog steeds niet, ze staat wel maar heel erg op de tenen. En het stappen aan onze handen doet ze ook heel graag, op haar tenen.. als een echte ballerina haha. We waren bij de fysio geweest (had ik dat verteld?) Met rekken en strekken was de hoek waarop ze haar voetje neerzet als van 15 naar 40 graden gegaan dus fysio was niet bang voor beperking of iets. Ze loopt op haar knieeen dus houdt haar voetjes heel stijf zeg maar waardoor de kuitspier korter was geworden. We moeten goed rekken en strekken en hopelijk gaat ze snel lopen. Waarschijnlijk op haar tenen maar daarna heeft ze nog 4 maanden de tijd om haar voetjes goed weg te zetten. Dat kan je haar dan nog niet uitleggen he, dat ze haar voetjes gewoon plat moet zetten. Volgens mij loopt ze dan zo weg. Maak me best zorgen, maar de fysio zegt dat 1,5 jaar als gemiddelde staat voor het lopen. 18 maanden dus. Ze is nu 15,5 maand. Dus we zullen zien..
Haha hier ook een pittig meisje hoor...ze kan nu goed zelfstandig zitten en thats it! Als ze zit dan kan ze om dr as heen bewegen en daar het speelgoed vandaan halen of een stukje voor haar zodat ze ff flink naar voren moet tasten maar verder schuift ze niet op dr billen vooruit oid. Dat frustreert soms behoorlijk als ze dan dus niet bij dr speelgoed kan. Kruipen probeert ze en dat wat ze doet gaat allemaal in standje achteruit...je hoort nog net geen "piep piep piep"....haha... Dan kan ze gillen joh en vuistjes maken en dr teentjes krommen van boosheid maar ja...ze moet ff zo boos worden dat ze toch in ene meer gaat bewegen of de juiste kant op kruipt. Vooruit kruipen, staan of zelfs lopen gebeurd hier allemaal nog niet terwijl sommige kindjes van dezelfde leeftijd dit al wel doen. Ik maak me niet druk en laat me niet gek maken. Ieder kind is uniek en ontwikkelt op zijn/haar eigen tempo! Schijnt zelfs zo te zijn dat kids die daar later mee zijn taalkundig beter presteren, dus Vliegje niet gek laten maken en zo te horen is te pienter zat! Vraagje, wanneer ging jullie kindje uit een tuitbeker en gewone beker drinken ipv uit de fles? CB zegt dat we nu al moeten oefenen met uit een gewone beker drinken en vind dit persoonlijk best vroeg...tuitbeker kan ze wel...
Wanneer.... oef, geen idee.. We zijn denk ik met 8 à 9 maanden begonnen met de oefenbeker van Avent. Er komt dan alleen drinken uit als je de bovenkant indrukt. Er staat vanaf 12 maanden, maar we waren even wat eerder. Nu drinkt ze nog steeds afwisselend, tuitbeker, oefenbeker of gewone beker. De gewone beker alleen onder begeleiding.
@ vliegje - zoontje van kennissen had dat ook, advies was om zo veel mogelijk op blote voeten te laten lopen dan voelen ze duidelijker de ondergrond. En verder ontwikkeld ieder kindje op zijn tijd. Ik was ook nogal een luie baby haha. De foto's soms als ik die terug kijk. Eentje is het meest geweldig ik ben op een kleedje geparkeerd met 2 stuks speelgoed en om mij heen wordt er geklust en verhuisd en ik blijf braaf op mijn kleedje zitten. Ben dan al zeker 1,5. Benieuwd als ik ooit een kindje krijg hoe vlot die zich zal ontwikkelen.
Reva kroop met 9 maanden dan weer wel vooruit inderdaad, maar zichzelf optrekken deed ze pas toen ze al een jaar geweest was. En nu staat ze dus meer tegen tafel, bank, ons. Maar op d'r teentjes dus. Probeer me niet te druk te maken erover. Komt vanzelf goed denk ik dan. We laten haar inderdaad veel op blote voetjes en we hebben een hoog schoentje moeten kopen zodat ze haar voetjes niet goed kan strekken in het schoentje. En masseren en rekken dan. Dan levert wel wat op, dat merken we. Ze moet alleen de link leggen dat ze haar voetje plat kan zetten. Ze lijkt soms veeeel te wijs hahaha. We moeten nu al opletten met wat ze zeggen. Ik zeg best vaak 'kut'. Heel slecht, I know. Probeer er ook op te letten want Reva loopt soms op d'r knieeen door de kamer kuttekuttekut hahahahaha! Niet heel duidelijk maar ik denk echt dat ze dat zegt... heel fout dus haha! We hebben nog maar pas een andere beker voor Reva. Eerst zo'n oefenbeker anti lek maar Reva deed dus de fles niet omhoog, nu nog niet. En we hadden zo'n Nuby beker met rietje, wat een onding zeg! Rietje deed het niet en we hadden 2 van die dure dingen. Ze pakt de fles niet zelf. Krijgt er niks uit. We hebben nu een rietjesbeker van Avent, ideaal. Ze leert er goed uit drinken en doet hem nu soms omhoog. Daarnaast oefenen we al wel eens met een normale beker gewoon. Vind 9 of 10 maanden ook nog vroeg voor zo'n beker hoor. Reva was daar toen helemaal nog niet mee bezig.
Al lang niet meer meegelezen. Denanja, gefeliciteerd met jullie dochter!! Ook ik ben erg benieuwd naar de foto's. Hoe gaat het nu met je? Ik lees dat je ook geopereerd moet worden?! Veel beterschap gewenst. Vliegje, spannende tijd weer voor jullie. Leuk dat jullie weer gaan starten! Voor iedereen die twijfelt of je evenveel van een tweede kan houden,..Geen zorgen. Vooral dat er zoveel interactie tussen de twee kinderen is loopt je moederhart echt over van geluk.
Hele mooie foto's Denanja! Andere dames, succes met de peuterpuberteit. Mijn schoonzus verzuchtte dat deze fase, nichtje is bijna 2, haar meer energie kost dan de babyfase. Wat betreft het beginnen met lopen; ik kon al lopen maar toen kwamen mijn kiezen door en toen heb ik een aantal weken geweigerd te lopen. Tot mijn kiezen door waren, toen ging ik weer als de brandweer haha. Kortom; ieder kimd komt uiteindelijk op zijn pootjes terecht.
dankje tiem het gaat heel goed met mij en ook met ons gezinnetje. zitten in een ritme en dat is wel heel fijn. doen nu om de nacht de nachtvoeding, jaja een voordeel van kolven dus dat is wel heel prettig. morgen krijg ik te horen wanneer ik geopereerd word dus ben benieuwd. leuk om te lezen over de vorderingen die jullie kindje maken. vliegje hoop dat ze snel op dr voetjes gaat lopen ipv op dr teentjes. ennuh bijna beginnen voor een 2de!!! stier komt steeds dichterbij he!!!
Ja joh! Ik schijt in mijn broek haha. En hoe lief bedoeld ook, op mijn werk vraagt iedereen elke dag hoe het thuis gaat en daar word lichtelijk gestoord van. Mijn standaardantwoord is nu 'rustig'. Vanmorgen trakteerde ik omdat ik jarig was dit weekend en mijn ene collega dacht dat de baby geboren was. Ze was helemaal teleurgesteld dat het niet zo was
Aicirtaphaha geweldig...zat geparkeerd en bleef gewoon zitten! Nu mijn vrouw weg is ben ik heel niet rouwig dat ze gewoon nog blijft zitten en alleen nog maar een beetje naar achteren schuift haha... Thx alle meisen ivm de antwoorden over de bekers! Hier wisselen we de tuitbeker nu ook met de rietjesbeker van Avent af en gisteren toevallig ook de oefenbeker van Avent gekocht. We gaan gewoon die ook meenemen met t oefenen Spannend Stier en ja snap dat je daar op een gegeven moment gestoord van word...iedere dag diezelfde vraag haha...