Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Vulpen, ik heb goed contact met mijn zussen en de familie van mijn vader. Met de familie van mijn moeder heb ik weinig tot geen contact, maar zij hebben ook nauwelijks contact met haar. Wat voor mij heel fijn is is dat ondanks dat mijn vaders familie zeer gelovig is mijn vrouw en kinderen zeer welkom zijn in de familie.
    Maar het niet hebben van contact met mijn ouders is inderdaad best een moeilijke en zware keuze. Het blijven je ouders. Ik heb jaren over deze beslissing gedaan. Ik mis vooral mijn vader erg.
    Wat betreft de achternaam... Toen mijn vrouw (eigenlijk partner - we hebben een geregistreerd partnerschap) trouwden heb ik mijn eigen naam gehouden. Toen we onze eerste kregen was de situatie nog zo dat Lieve C moest adopteren. Zou ik nog mijn meisjesnaam dragen dan zou de achternaam van mijn dochter automatisch mijn meisjesnaam zijn. Door het aannemen van de naam van mijn vrouw mocht ik kiezen en ik wilde graag dat mijn kindjes de achternaam van mijn schoonfamilie kregen.
    Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel zo handig vind dat we allemaal dezelfde naam dragen. Dezelfde achternaam geeft, maar mijn idee, ook eenheid aan.
    Maar je hebt gelijk, het was wel even wennen die andere naam. De eerste keren dat ik zo de telefoon opnam voelde héél raar ;)

2. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Das idd pittig Chybou...t zijn idd je ouders maar soms is het hebben van contact pijnlijker dan geen contact hebben is mijn ervarinf.
    Ik heb al vanaf mijn 18e geen contact meer met mijn vader, 7 jaar later een gesprek aangegaan wat wederom op een grote teleurstelling is uitgelopen. Makkelijk is het niet maar ik word nu iig niet meer teleurgesteld...

3. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik begrijp die beredenering goed vulpen! Het is even wennen. Wij hebben bewust de namen gekozen met het idee voor de kids. Omdat wij vanaf het begin hadden bedacht allebei graag een keer te dragen, vonden we dat onze naam daarin mee moest gaan. We zouden twee (of meer?)kindjes binnen 1 gezin, die wij beide volledig allebei als onze kindjes gaan zien, niet allebei een andere achternaam willen meegeven...mijn vrouw heeft een mooiere achternaam dan ik, dus die keus was snel gemaakt Haha...

4. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #3564 Skatjekim, 4 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2017
    Ik maak elke dag een screenshot van mijn banner hier, omdat ie qua afmetingen en gewicht aardig leek te kloppen. Hij liep ook steeds gelijdelijk aan op. Maar sinds een paar dagen wijkt ie af. Vanaf 19 weken eigenlijk.
    Er kwam telkens 1 of 2mm per dag bij en de laatsteweek 15/16gr.per dag. Maar vanaf 19w. gaat de lengte ineens met cm's per dag omhoog en gewicht maar met 4gr.
    Was nog iemand dit toevallig opgevallen bij zichzelf, of kan iemand dit verklaren?
    Zie hier mijn screenshots van ruim een week.

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.866
    8.511
    113
    Vrouw
    Iedereen bedankt voor de reacties mbt achternamen. Ik blijf het een lastig iets vinden... ik kan mezelf inderdaad ook niet zo goed voorstellen dat ik dan haar achternaam heb en zo de telefoon opneem enz. Misschien is dat ook iets waar je aan moet wennen.. ik ben er nog niet helemaal over uit maar gelukkig hebben we nog eventjes de tijd om er over na te denken.

6. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik weet het ook niet precies maar ergens rond jouw termijn dacht mijn vrouw ook dat het niet klopte... Ik las dan altijd even op maandag voor wat er boor nieuws op de banner stond en zij vergelijkt dat dan met een appje wat zij heeft... ze klopten heel lang samen, toen even niet en nu weer wel.., denk dus dat er ergens een foutje in zat!

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Dreamy, zo is het wel. Als je lieve, fijne, gezellige, betrokken ouders hebt dan kan je je bijna niet voorstellen dat je het contact zou verbreken.
    In mijn geval en vast ook in jouw geval was er al geen sprake van normaal contact. Geen contact doet inderdaad minder pijn dan het wel contact hebben.
    Ik heb nu ook een gezin en ik wil mijn kinderen niet meenemen in de verstoorde situatie dat wel contact hebben altijd zal inhouden.
    Maar moeilijk blijft het, want je zou het natuurlijk liever anders zien.

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.866
    8.511
    113
    Vrouw
    Ik heb ook geen contact met mijn moeder. Met mijn vader wel maar door zijn werk in het buitenland zie ik hem bijna alleen maar met feestdagen en verjaardagen.

Het contact met mijn moeder is al een jaar of 10 heel slecht. Ze voelt ook niet als mijn moeder, al weet ik dat het biologisch wel zo is maar meer dan dat is het echt niet. Het koste me op een gegeven moment zoveel energie en het kwam alleen maar van mijn kant, het enige wat ik terug kreeg was gezeur en ze vroeg steeds om geld terwijl ze haar uitkering letterlijk op rookt.
    De afgelopen tijd belt ze me regelmatig met een privenummer en als ik dan opneem hangt ze op. Erg vermoeiend...

9. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Misschien heeft het qua lengte te maken met dat ze rond deze periode ergens overschakelen naar volledige lengte (incl. benen) ipv alleen het hoofd+romp.
    Maar gewicht snap ik dan niet. Maar ik geloof er maar op dat het over een paar weken weer goed is dan. 😉

Ik heb ook jaren geen contact gehad met mn vader. Ik heb een jaar of 10 geleden het contact weer hersteld en hem vergeven, mn broertje heeft nog steeds geen contact met hem (behalve dan dat ze allebei bij mijn pretecho waren😊).

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ook ik heb een paar jaar geen contact gehad met m'n moeder, is inmiddels wel lang geleden. Toen wisten we nog niet dat zeborderline heeft. Pittig en zwaar maar inmiddels weet ik m'n grenzen goed aan te geven en gaat het heel goed tussen ons.

Met mijn opa en oma van m'n moeders kant heb ik geen contact meer sinds Reva's geboorte. Zij hadden ookal geen contact mee met mijn moeder, hun dochter. En ze wilden over de rug van mij en hun kleindochter Reva mijn moeder pakken. Daar paste ik voor. Dus heb ze al 2 jaar niet gezien, ja soms op kantoor omdat ze klant zijn maar dan negeren ze me.. maar ze hebben Novi niet gezien en het is prima. De kindjes hebben zoveel opa's en oma's, vooral aan Dianta's kant. Die missen niks aan mijn opa en oma. Mijn schoonouders, mijn ouders e stiefmoeder. Dan nog de opa en oma van Dianta en de zus van de oma van Dianta. Allemaal lieve mensen waar we ons gelukkig mee prijzen. Contact met mijn opa en oma betekent alleen maar stress en gezeik. Dat wil ik niet voor onze kindjes. Orecies wat Chybou ook zegt.

De verjaardag van Reva was leuk! Erg druk. Was kapot. Maar ze is goed verwend. Helaas veel afmeldingen waardoor onze vriezer nu vol ligt met taart haha. Nu net gevoed. Hopelijk zo weer slapen.

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Nog even spammen!

Bijgevoegde bestanden:

12. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Denanja, heel wat pagina's afgezocht om te kijken wanneer je je echo ook alweer had, maar ik las dat je die vandaag hebt. Heel veel succes vandaag! Ik duim voor een mooi kloppend hartje.

vliegje, mooi dat het een geslaagde verjaardag is. En die taart is dan toch nog handig voor het kraambezoek de komende zondagen? Mooie foto weer! Lacht Novi nou een beetje op de foto?

Wendo, welkom! Wat zijn jullie al lang samen zeg en ook al vanaf zo'n jonge leeftijd.

En wat betreft achternaam. Onze kinderen, als die er nog komen :p , en ik zullen de naam van mijn vriendin aan nemen. Dit willen we beiden graag.

13. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wederom heerlijke foto vliegje! En fijn dat de dag geslaagd was! Die taart gaat wel op joh.

@denanja: ik had gemist dat je vandaag een echo hebt, maar wil je veel succes wensen!

14. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Denanja,
    Heel veel succes met de echo vandaag:)

Vliegje:

Wat een leuke foto van Reva en Novi :)

Xxx

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dankje :) heb hem oas vanavond 18.45 dus duurt nog even! maar laat jullie wat weten :)

mooie foto vliegje!! en ik denk maar zo... beter teveel taart dan te weinig. hoop dat je vandaag een beetje kan bijkomen.

wij hebben vandaag een nieuwe auto gekocht ofja onze 2de auto omgeruild voor een iets grotere zodat daar ook een kinderwagen in past en fatsoenlijk 2 kinderstoeltjes. ook omdat mn vrouw een nieuwe baan heeft sinds januari en ook veel km's maakt dus ons stadsautotje was niet meer genoeg en maatje groter gekocht. nu sparen voor de baby :)

16. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Ahh wat een schattige foto Vliegje!

Succes en veel plezier met de echo Denanja! Spannend!

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    jeuj kloppend hartje gezien en gehoord :) perfect op termijn ook :). we mogen er langzaam in gaan geloven :)

18. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Supernieuws Denanja!!!
    Ik heb morgen weer controle bij de vk. Hartje weer horen 😍

19. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Super denanja! :)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Gefeliciteerd Denanja.

Wij kijken ook uit naar een grotere auto... Nou ja, euh... We kijken uit naar een bus! Haha ;)

Deel Deze Pagina