Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Spannend Stier! Nog even!

2. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Reva liep trouwens vanavond 2 stapjes los! Heel wankel maar ze deed het. Op d'r tenen natuurlijk haha maar ze keek zo trots!

3. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Wat goed van Reva!!

Hier een tip van mij als kleuterjuf: zeg tegen je kindje wat ie wel mag, en niet wat ie niet mag. Dus niet: niet met de peren op de grond timmeren. Een peuter (en jonger) hoort alleen het laatste deel van de zin en denkt dat ie doet wat je vraagt! (nl op de grond timmeren). Je kan zeggen dat ze de peren op de tafel mag leggen, of dat er trommelstokjes/hamers zijn om mee te timmeren. Het helpt ook om uit te leggen waarom iets niet mag. Ook al denk je dat ze nog te jong zijn om het te begrijpen, ze voelen wel dat je ze serieus neemt.

Einde juffenpreek...mocht je er geen prijs op stellen, negeer het gerust haha.

Lizzie krijgt trouwens nog steeds (ook) flesjes hoor. Steeds voor het slapen. (dus middag en avond). Verder drinkt ze aan tafel uit een gewone beker (die standaard opgekieperd wordt, gewoon omdat ze dat leuk vindt) en verder uit een rietjesbeker van de hema.
    Wanneer een cb het tijd vindt voor iets boeit me niet zo veel. Mij boeit het wanneer Lizzie het tijd vindt voor iets. We proberen haar te volgen in de ontwikkeling door goed te kijken/luisteren naar haar. Voor alsnog doet ze het prima!
    Had ik verteld dat ze nu in haar grote-meidenbed slaapt? Een peuterbedje dus. Ze vindt het geweldig. Er staan twee schaapjes op afgebeeld. Soms wordt ze midden in de nacht even wakker. Dan horen we ineens door de babyfoon: beeehhhhhhh (= schaap) en dan slaapt ze weer verder.hahahaha

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja dat doen we vaak ook wel ja. Ik merk dat als ik zeg dat ze iets NIET mag, het toch niet helpt. Dus ik leid ze af met iets anders en probeer zo min mogelijk 'nee' te gebruiken. Liever haar afleiden dan continu politieagentje spelen. En ik leg alles uit. Familie zegt dan wel eens dat we daarmee een ritueel ontwikkelen ofzo. Maar als Reva perse naar het drumstel wilt terwijl ze moet slapen en ik leg uit dat ze eerst bedje gaat slapen en daarna naar het drumstel mag, ze het prima vindt en echt luistert en begrijpt. Dus ik leg vaak alles uit. Bij het slapen gaan 's avonds neem ik ook altijd de dag nog door, 'we hebben vandaag dit gedaan, toen gaan slapen en een boterhammetje gegeten en toen hebben we nog lekker dit of dit gedaan'. Ze luistert dan echt en reageert erop. Zo leuk! Je kan nu al zo goed met je kind communiceren.

Echt leuk zo'n peuterbedje! En wat knap want ze is inderdaad best jong.
    Wij hebben voor Reva een doorgroei kamer, dus die houden we maar even zo denk ik en als ons een 2e gegund is, kopen we een simpel klein kamertje en als de 2e dan tegen de 2 jaar is kan die ook weer een nieuw kamertje krijgen. Uiteindelijk best spijt van de doorgroeikamer. We hebben simpel wit en grijs en juist nu wordt het zo leuk om een nieuwe echte meidenkamer voor Reva te gaan kopen. Maar het is zo zonde van de centen. Dus we doen het er nog maar even mee haha.

Wanneer hebben jullie weer een poging?

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O en met het CB veeg ik soms mijn r*et af hoor. Die zeggen soms dingen die ik echt nergens op vind slaan. Het is nooit goed ook. Altijd hebben ze wel commentaar. Dus ik heb dat heen snel naast me neergelegd en gewoon gekeken naar wat bij Reva het beste past en voelt.

6. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Hier zijn de voorbereidingen begonnen voor de nieuwe kamer voor onze dochter.

Ik zit nog te twijfelen tussen een peuterbed of gewoon meteen een groot bed.

Bijgevoegde bestanden:

7. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Spannend! Ja daar zou ik ook eventueel voor gaan. Eerst nog even de doorgroeikamer en daarna gelijk een groot bed. Bij Ikea hebben ze een heel schattig roze bedje.

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wij hebben eerst idd ook nog gekeken naar een doorgroei kamer. maar blij dat we dat niet gedaan hebben.

ons meisje heeft gisteren echt veel gespuugd, t kwam zelfs uit dr neus! echt sneu. maja kan soms van die dagen hebben.

ik word trouwens dinsdag geopereerd, snel he!

9. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoi dames.
    Ik ben ff druk geweest, maar nu weer bijgelezen.
    Leuk om al jullie stukjes te lezen.

Ik ben inderdaad begonnen met de actiontests.
    Gisteren positief, dag 17, dus helaas deze cyclus geen ZI. Heb me erbij neergelegd.
    Volgende cyclus weer een poging...

Afgelopen week op 2 kraamvisites geweest.❤
    Voor 1 v.d. 2 had ik een geboortebord in de vorm van een huisje gemaakt. 😊
    Het cadeau viel in de smaak. Vond m best goed gelukt, was mijn 1e geboortebord
    En natuurlijk heerlijk baby geknuffeld.

Ook weer geschminkt bij een wijkbijeenkomst voor mn nieuwe wijk. Ze zijn eindelijk begonnen met het uitgraven van de grond voor de funderingen ☺

Na een tijdje een dip, voel ik me nu weer wat positiever gelukkig. Nu nog volhouden 😊
    Hopelijk na deze cyclus meer goed nieuws!

10. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Denanja, wat een plaatje is jullie dochter. Veel succes met de operatie dinsdag. Gelukkig kun je snel terecht.

Wij hebben voor onze zoon een peuterbedje laten maken. Meer met het idee; Zijn zusje kan er eventueel straks ook nog in slapen. En het is niet meteen zo groot. Het zijn nog zo'n kleintjes, ook als ze het ledikantje zijn uitgeroeid. En we vinden het niet erg om straks nog eens de kamer te veranderen. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk. :)

Onze dochter loopt net. Dan besef je pas hoe snel ze eigenlijk groot worden. Mijn eierstokken rammelen echt aan alle kanten. (al vanaf de geboorte van de tweede), mijn vrouw wil geen derde, dus ik hoop dat dit wat minder gaat worden.

Creatief Skatjekim. Viel het in de smaak? > beter lezen, ja dus. :)

Hoe gaat het met de zwangeren? En met de rest?

Tiem

11. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.218
    3.861
    113
    Leuk, die verhalen over jullie kindjes. Lijkt me heel grappig om ineens geblaat uit de babyfoon te horen!
    Wat bedoelen jullie precies met doorgroeikamer? Een kamer die zowel voor baby's als voor kleuters geschikt is? Maar het is toch eigenlijk alleen het het bed dat aangepast moet worden...?

Hier gaat het wel goed. Nu meer mensen het weten merk ik wel dat ik beter aan het idee wen dat we een kind krijgen. Dat is wel fijn! Binnenkort kijken naar een kinderdagverblijf, ben benieuwd, hoop echt dat we daar een goed gevoel bij hebben.

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Met een doorgroeikamer kan je van het ledikant een peuterbedje maken zeg maar ;)

Tiem, het blijft dus bij 2?

Inmiddels nog maar een paar daagjes tot onze afspraak :p

Kim, mooi bord en duidelijke test.

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    kim mooi bord!! wij hebben zoiets van mn tante gehad. staat op from this moment time stood still en dan dr eerste foto in een lijstje en dr geboorte datum en een klokje met de tijd. zo leuk!

weet niet wie t vroeg volgens mij vliegje maar dat ben ik op de foto. mn vrouw wilt niet hier op de site staan.

net dr eerste pasfoto gemaakt!!! voor dr id kaart. wat een gedoe zeg met een baby fotoos maken, maar het is gelukt. en meteen ons nieuwe naambordje voor bij de voordeur opgehaald. en natuurlijk even geshopt haha altijd leuk. gezellig met zn 3tjes naar de stad lekker koffie drinken.... heerlijk genieten vind ik dat!
    nu bij cb om te wegen.

14. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Mooi geboortebord Kim! En wat goed dat je je weer wat beter voelt :)

Vulpen, fijn dat je je het steeds mee begint te realiseren. Ik hoop voor jullie dat het kinderdagverblijf goed voelt.

Moet je kind echt meteen al een ID kaart Denanja? Of is dat omdat jullie op vakantie gaan? Succes bij het cb.

Vliegje, bedoel je een ledikantje waar je een zijkant uit kunt halen? In dat geval hebben wij blijkbaar ook een doorgroeibed haha. Geen idee dat dat zo heette.

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier wij gaan volgende maand naar duitsland op vakantie dus moesten wen idkaart aanvragen. nou gaan wij ook vaker in belgie of duitsland winkelen dus is zoiezo geen overbodige luxe hier.

ze woog 3510!! groeit goed dus!

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
  17. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Stier, hoe voelt je vrouw zich?? Laatste loodjes, zo spannend!

18. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Ahh vandaar Denanja. Lijkt me inderdaad een hele onderneming zo'n pasfoto.

O dat is dan toch iets anders dan wat wij hebben Vliegje. Bij ons kan er maar 1 zijkant uit. Ach is allemaal voor later zorg.
    Mijn vrouw voelt zich wel oke. Wel flink moe en ze heeft snel last van bandenpijn en het indalen voelt ze ook wel. Echt laatste loodjes dus. Ik lig bij te komen van een fikse buikgriep, zij is gelukkig niet ziek geworden. We waren wel heel bang dat de weeen zouden beginnen terwijl ik boven de wc hing, haha. Nog even paar dagen aansterken, dan is mijn moeder ook terug van vakantie en dan mag de kleine wat ons betreft komen!

19. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    We zijn naar peutergym geweest. Leuk dat ze het vond joh!

Bijgevoegde bestanden:

20. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Kimwat leuk en origineel dat geboortebord! Hopelijk breekt er snel een periode aan dat je mvoor jezelf kan maken!

Denanja haha ff een klus hè op pas met zo'n kleintje voor alleen een foto...en dan moet ze straks ook nog mee als je dr ID kaart op gaat halen. Wij hebben toen ze een half haar was een paspoort laten maken, we waren toen inmiddels wel aardig geoefend met op pad gaan...nu ik t alleen doe draai ik mijn hand ook nergens meer voor om :) Leuk naar Duitsland, in een vakantiehuisje oid?

Stier beterschap meis pff die griep blijft heersen hè blegh..oh zo spannend voor jullie!!

Evira ah wat leuk! Lekker bewegen!

Wij hebben trouwens een ledikant van ikea waar ook 1 kant met spijlen eraf kan zodat je dan een gewoon bedje hebt zeg maar alvorens je overgaat naar een junior of groot bed. Bij een evt 2e kunnen de spijlen er weer op en hebben we weer een ledikant :)
    Morgen komt mijn vrouw weer even thuis voor 2dgn, kan niet wachten...niet dat we veel tijd dan samen doorbrengen maar s avonds gewoon weer lekker naast elkaar kruipen en gewoon dat ze er weer is...

Deel Deze Pagina