Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Kim heel goed richten op de mooie dingen!! Mooi buikje!!

Stier ah super leuk zo in de bakfiets en dan lekker kletsen!
    Dat niet doorslapen ken ik eigenlijk niet maar weet wel dat hoe donkerder het is voor Sara hoe beter ze slaapt dus wellicht helpen die gordijnen wel! Wat betreft opvolgstoel, wij hebben toendertijd de ANWB testresultaten erbij gepakt en gekozen voor de Maxi Cosi Tobi! Super fijne en veilige stoel welke hoger is dan de meeste stoelen waardoor je kindje goed uit t raam kan kijken in de auto. Sara zit er heerlijk in iig!

2. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vulpen, lastig he dat korte slapen. Als de donkere gordijnen hier helpen dan laat ik het je weten. Nuttig zo'n box waar je naast moet zitten ;) Hier moeten we dat ook. Gisteren kwam ik beneden, zat mijn vrouw met haar in de box hahaha.

Dreamy, thanks voor de tips! Goed te horen dat donker/licht bij Sara ook effect heeft, dat biedt perspectief! We zitten ook te denken aan de Tobi. Komt inderdaad goed uit de ANWB-test en is betaalbaar. Of de Pearl want die kan op onze easybase. Gaan denk ik maar even testen in een winkel en dan de mazzeldagen van prenatal eind maart afwachten of ze dan in de aanbieding gaan.

3. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier tess heeft ook geen last met doorslapen maar hebben idd ook verduisterende gordijnen geloof ik.

wij hebben de joie stoel, vrij niew merk maar tess zit er heerlijk in! hij kan 360 graden draaien heerlijk!!!
    de tobi heeft een vriendin van ons geloof ik die is er ook erg blij mee.
    wij hebbe nu voor onze 2de auto een maxi cosi easy fix deze kan 180 graden draaien (dat draaien is voor ons een must ivm rugklachten).

box... zit ze bijna nooit in alleen als ze al 10x naar binky zn brokjes is gelopen en we er klaar mee zijn maar dan speeld ze daar leker verder. ze wilt er trouwens niet telang in haha

wij gaan idd ook op de mazzeldagen wachten wbt de nieuwe babyfoon en misschien nog wel meer leuke dingen voor de baby :).

kim groeit goed hoor!!! fijn allemaal leuke dingen op de planning! geniet ervan zou ik zeggen!

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.247
    3.896
    113
    Tess klinkt nu als een ideaal kind haha!

Hoe laat gaat M 's avonds naar bed Stier? Ben benieuwd of de gordijnen gaan helpen! Wij hebben inderdaad ook geen verduisterende gordijnen maar 's avonds slaapt ze ook hooguit een halfuur in bed en dan is het natuurlijk wel donker, dus weet niet of het bij ons veel uit zou maken. Volgens mij is het vooral dat ze het niet fijn vindt om alleen te zijn, op ons slaapt ze wel langer.
    Ik weet ook eigenlijk niet wat 'normaal' is, uiteindelijk slapen kindjes toch minder overdag maar vanaf wanneer? Als ze tussen elke voeding slapen en je hebt minder voedingen, slapen ze natuurlijk vanzelf minder. Maar Papiertje heeft eigenlijk nog steeds 7 voedingen.

5. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Gisteren kunnen spieken bij ons meisje 😍 Heel de familie mee, de jongens waren helemaal trots. Echt super.

Bijgevoegde bestanden:

6. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    prachtig Kash!

7. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Mooi Kash! Bijzonder zeg! Ze mag in haar handjes knijpen met 2 grote broers. Ik heb er ook 2 die flink ouder zijn dan ik (14 en 12 jaar) en dat blijven altijd mijn grote broers :)

Vulpen, o dan ligt het bij papiertje inderdaad niet aan het licht denk ik. Ze wil gewoon veel bij jullie zijn. Waar slaapt ze het overdag dan, bij jullie op schoot? Ik weet niet of ze nog veel voedingen krijgt, hier flesvoeding dus dat is toch anders dan borstvoeding. Uiteindelijk kunnen ze inderdaad langer achter elkaar wakker zijn. Als klein babietje zo'n 30 min en nu met 9 maanden soms al 3 uur.
    De nachten gaan hier prima gelukkig. Ze slaapt van 19.00-6.30 ongeveer. Nu weer wat eerder wakker omdat het eerder licht wordt (kom maar door met die verduisterende gordijnen).

Denanja, thanks voor de stoeltip. Ziet er mooi uit. Moet alleen weer een speciale base bij en dat maakt het meteen weer zo duur.
    Net even bij Prenatal gekeken naar de Tobi en die ziet er goed uit.

Zou het liefst ook een draaibare stoel hebben ivm rug maar die zijn echt zo duur. En zoals een nuchtere vriendin zei: 'weer een onderdeel dat stuk kan gaan'. Haha, heeft ze wel een punt.

8. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    O wat mooi Kash!😍😍😍

9. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier die base zit er standaard bij. die heof je niet apart te kopen wij althans niet bij babypark. enja hij is wel prijzig dat klopt maar omdat ik de maxi cosi zo vroeg al gesloopt had moesten we al vanaf 4 maanden ongeveer een stoel en die is heel compact vandaar.

vulpen tess heeft nu 2 slaapjes per dag ik moet eerlijk zeggen ze is ook een ideaal kind, zin niet voor niks al zo 'snel' voor een 2de gegaan.
    ze krijgt nu dr 7 8 en 9de tandje in 1x! al 2 dagen koorts maar je merkt t nauwelijk aan dr, gewoon nog vrolijk spelen enz.
    waar slaapt papiertje idd overdag?

stier tess slaapt ongeveer gelijke tijden alleen gaat ze later naar bed en is ze dus ook later wakker. rond half 9 tot half 8 smorgens.

kash wat een mooie fotoos!!!

10. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Wij hebben de Römer dualfix. Die is van 0-4 jaar (0-18 kg). 360° te draaien. En je kan je kindje langer achteruit laten rijden. (Iets wat voor ons een belangrijk punt is).

Ook gekeken naar de Joie, maar die kwam toen slecht uit de test en zou snel te smal zijn bij het hoofd gedeelte.

11. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Kash, hele mooie foto's!

Kim, veel succes bij je 20-weken echo!

12. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Thnx, half uurtje nog voor ik mn ukkie weer mag zien 😍😍😍

13. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Kash, wauh mooie foto's!!

Kim, veel plezier en dat alles maar goed mag zijn met de kleine meid!

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hai meiden, beetje druk hier maar probeer wel bij te lezen.

Denanja, hoe voel je je??

Kash, mooie foto's!!

Kim al over de helft, jeetje, nog eventjes en ze is er al!
    Wat een gedoe met je ex zeg, ongelooflijk.. voor hetzelfde geld was je écht je baan verloren. Dan had je geen recht op WW ook. Pfff moet je niet aan denken. Ze klinkt erg als mijn ex... denk dat het goed is dat je hebt besloten met haar te breken.
    Sterkte meid!

Hier verder alles goed, maar erg druk. Vind het enorm moeilijk een balans te vinden maar ik denk dat we het best goed doen.
    De nachten lijken iets beter te gaan, of ik kan er beter tegen haha. Vannacht veel krampjes wel. Eergister liet ze 4 uur tussen een voeding dus ik kon 3 uur achter elkaar slapen, halleluja! Dan voel je je gelijk een stuk beter dan wanneer je maar 2 uur achter elkaar kan pakken.

Zaterdag naar de Efteling geweest, alleen.. nou ja, tot aan de ingang. Daar 2 vrienden ontmoet die me hebben geholpen. Maar Reva werd hartstikke verkouden, mijn god wat was ze vervelend toen ik Novi moest voeden. Krijste het hele restaurant bij elkaar. En wát een uitdaging, alleen de duowagen in de auto, alleen de kinderen inladen, alleen daarheen rijden, duowagen eruit, kinderen erin. Maar ik heb het toch maar gedaan haha. Daarna dus gelukkig veel hulp gehad. Alleen Reva kenden die meiden niet, dus ik kon haar ook niet even aan hen overdragen. Ze wilde alleen maar mij.
    Maar goed, we zijn weer een ervaring rijker haha.

Ik kom snel weer bijlezen/bijbuurten!

Dreamy, Stier, hoe is het met jullie?
    En de andere zwangeren of mensen die nog bezig zijn?
    Sorry als ik mensen vergeet! Hormoonkwestie en tijd tekort haha.

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.247
    3.896
    113
    Stier en denanja: Ze slaapt overdag vaak wel in haar bed, maar dus maximaal een halfuur. Dus ze is meestal na de voeding nog wel 2 uur wakker. Soms slaapt ze wel een klein beetje langer in de kinderwagen, maar tegenwoordig word ik als ik boodschappen doe steeds vaker eerst wat langer aangestaard ;) 's Avonds slaapt ze vaak wel op ons want dan hebben we geen zin om veel moeite te doen om haar in bed te laten slapen.

Kim, hoe ging de echo? Hoop goed!

16. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoi dames!
    Sorry voor de late reactie, ik was aan t werk. 😉
    Nu pauze.

Vanmorgen dus naar het ziekenhuis geweest voor mijn 20-weken echo.
    Alles zag er goed uit, alle metingen kwamen tussen 20+1 & 20+6 uit, dus netjes rond de 20+3 wat ik ben.
    En verder ook geen problemen. Geen hazenlip, open ruggetje, etc.
    Alles zag er perfect uit voor zover ze nu kon zien.
    Geslacht is nogmaals bevestigd, gelukkig, stel je voor dat ze nu een piemel zouden zien, zit ik dan met al mn kleertjes! 😱😂. Maar gelukkig was dat niet
    Ukkie is nu van kruin tot hiel 25 cm lang en weegt nu 347 gram.
    Gaat zo hard!😍😍😍
    Ik heb 10 foto's gehad, heb er 5 op fb gezet, zal er hier ook een paar delen.

Bijgevoegde bestanden:

17. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een voetzool en een armpje

18. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.247
    3.896
    113
    Fijn Kim! Dan wordt het wel echt hè? Ik vond die 20 wekenecho wel echt een mijlpaal!

19. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dag dames,

Ik heb jullie advies nodig.
    Ik begin te merken dat ik op mijn werk steeds meer moeite heb met bepaalde handelingen die bij mijn werkzaamheden horen.
    Ik ben taxichauffeur voor voornamelijk deeltaxiklanten en heb dus veel te maken met rolstoelen duwen, rolstoelen vastzetten in de bus (op je knieen op de grond), mensen die moeilijk te been zijn, helpen opstaan en hun gewicht ondersteunen, en rollators, trolley's en tassen (met inhoud, vaak volle boodschappentassen) sjouwen.
    Dit wordt, ondanks dat mijn buik nog klein is, fysiek toch steeds zwaarder merk ik.
    Ik heb dit per e-mail op mijn werk aangegeven (verantwoordelijke voor dat soort dingen is niet altijd aanwezig), zodat we kunnen kijken hoe mijn werk aangepast kan worden, zodat ik niet vroegtijdig hoef te stoppen. Nu heb ik over 1,5 week ruim 5 weken vrij, dus voorlopig gaat het over een korte periode. Maar na mijn 'vakantie' ben ik over de 27 weken zwanger en zal het stukken zwaarder zijn allemaal. Ik heb ook begrepen dat ik dan niet eens meer mag sjouwen.
    Nu heb ik morgen een gesprek op mijn werk hierover, maar vandaag per mail de oplossing aangeboden gekregen om straks verlof op te nemen zodat ik niet eerder hoef te stoppen dan nodig.

Maar eerlijk, als ik door zwangerschap mijn werk niet meer kan uitvoeren en ze hebben geen aangepast werk voor mij, moet ik toch gewoon in de ziektewet? Ze kunnen daar toch niet mijn eigen opgebouwde verlofuren voor aansnijden?
    Vind dit een heel raar voorstel.
    Bovendien, na mijn verlof rondom mijn verhuizing, blijven er weinig verlofuren over, dus er valt weinig aan te snijden.
    Ik vind dit heel raar en hoor graag jullie advies en tips voor ik morgen dit gesprek in ga.
    Alvast bedankt!

20. Stier86

Stier86 Niet meer actief

He kim, lastig. Ik zou je vraag even op dit subforum stellen: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

Vliegje, wat een onderneming om zo snel al alleen naar Efteling te gaan. Ik verklaar je voor gek haha. Hier alles wel oke, onze dame heeft bedacht dat ze wil staan dus trek zich nu aan alles op. Leuk maar ze valt vaak nog om dus ze heeft overal bulten en blutsen. Ziet er niet uit :)

Deel Deze Pagina