Kim, ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me dat ze dat niet zomaar voor jou mogen beslissen. Hopelijk krijg je wat nuttig advies in je topic. En mooie foto's hoor, fijn dat alles goed wat met je kleine meid! Vliegje, klinkt pittig hoor. Maar wat knap dat je nu al alleen met 2 kinderen naar de efteling gaat.
@vliegje: Sorry, had jouw bericht gelezen en in mijn hoofd gereageerd, maar blijkbaar na mijn eigen verhaal vergeten op 'papier' te zetten 😂😂😂 Ik denk dat iedereen wel snapt dat je het nu druk hebt, te druk om hier te reageren. Lees wat je wil en kan, reageer wat je wil en kan. Je bent hier voornamelijk niet voor ons, maar voor jezelf, zoals iedereen denk ik. 😉 Blij dat het 's nachts nu wat beter gaat en dat het, ondanks Reva's gedrag, een fijne Eftelingdag was. Over mn ex: Ik heb zondag met haar gepraat, aan de telefoon. Niet om dingen te herstellen of voor haar, maar omdat IK antwoorden wilde. Wilde het eerst niet doen, maar besloot dat ik dat zelf nodig had. Uiteindelijk heeft ze alles toegegeven en ook excuses gemaakt. Heb haar heel goed duidelijk gemaakt dat wat ze heeft gedaan onacceptabel is, welke gevolgen het had kunnen hebben en dat ik haar excuses waardeer, maar niet accepteer en haar hier niet voor kan vergeven. Dat snapte ze. Ik weet nu dat ze, behalve mijn mail wissen en mijn ontslag aanvragen, verder niets heeft beinvloed. Dat was toch voor mijzelf een soort geruststelling, evenals dat niet een vreemde nu via mijn mail vanalles van mij weet. Er stond niets in wat mijn ex niet al wist of niet mocht weten in principe, maar had t heel erg gevonden als iemand anders dit soort dingen wist. Ben dus blij dat ik toch met haar gebeld heb, wat anderen er ook van denken. Verder is er niets veranderd, behalve dat ik minder stress heb en meer rust in mn kop. Heb haar gezegd dat ze (vooral voor haar dochter) maar eens goed moet nadenken waar ze mee bezig is en hard aan zichzelf moet werken zodat ze haar dochter een zo'n goed mogelijk leven kan bieden, omdat die beter verdient dan een moeder zoals ze nu is. En we hebben verder het contact weer verbroken en heb haar duidelijk gemaakt dat ze echt nix meer moet flikken. Geloof dat ze dit zelf ook wel beseft. Dus nu rust voor mij.
Kim als je in de ziektewet gaat door je zwangerschap moeten ze je gewoon betalen volgens mij. Alleen worden je laatste 2 weken verlof, tussen de 34e en 36e week, gekort op je bevallingsverlof. Zou je in die tijd bv 2 dagen ziek zijn door zwangerschap, dan heb je na de bevalling 2 dagen minder verlof. Dat weet ik wel want heb ik nog lopen uitzoeken in mijn verlof. Maar als je ziek bent door zwangerschap krijgt je werkgever een uitkering via uwv volgens mij. We zijn weer bij de Efteling! Nu niet alleen hahaha.
Wat een mooi profieltje heeft je meisje Kim! Super schattig 😍 Goed van je dat je met je ex hebt gesproken, vooral omdat je nu meer rust hebt. Al die extra stress is niet tof natuurlijk. Lekker genieten van je zwangerschap is veel leuker!
Thnx! En ik kan niet anders dan je gelijk geven; Ze is inderdaad perfect en ik geniet van elke seconde! 😉
Vliegje snap dat je druk bent hoor meis en jeetje wat haal je je op de hals door alleen met de kids naar de Efteling te gaan na een keizersnede! Tuurlijk moet t moment eens komen om ook alleen op pad te gaan haha slim dat je volgende bezoek niet alleen was! Ki doen wat goed voelt en jammer wat een ander er van denkt! Ged dus dat je je ex vragen hebt gesteld en nu zelf de rust hebt! Wat betreft je werk, tis NIET jouw probleem als je werkgever geen aangepast werk hebt. Daar hoef jij niet je eigen verlof voor aan te snijden. UWV betaald idd indien jij door zwangerschap niet meer kan werken! Hier gaat t goed! Van het weekend de achtertuin voorjaars klaar gemaakt, schuur opgeruimd, spullen naar t afvalstation gebracht en spyllen op MP gezet en al lekker verkocht! Verder alles zn gangetje eigenlijk! Kleine meid is echt in de "ik kijk hoever ik kan gaan fase" wat best vermoeiend is als je consequent wilt zijn....maar ook lief en veel napraten, ze zegt iedere dag wel een oar nieuwe woorden na, zo trots!
@Dreamy: fijn dat alles goed gaat! Goed bezig met je opruiming!👍 Thnx allemaal voor het meedenken. Gesprek vandaag ging goed. Was verbaasd dat ze bij dit bedrijf nog nooit een zwangere chauffeuse hadden gehad. Ze moesten alles opzoeken, zelfs regels omtrend zwangerschapsverlof. Heb t gehad over dat t nu wat zwaarder wordt, maar meestal nog te doen. Alleen dat ik t bij veel rolstoelen/rollators/trolley's/etc. wel snel merk. Dus nu is er een beeicht naar de centralisten gegaan dat ze mij zo veel mogelijk moeten proberen te ontzien met dit soort dingen. Is niet altijd mogelijk, aangezien er vooral in het weekend weinig rolstoelchauffeurs beschikbaar zijn. Maar ze houden er rekening mee. En ik moet het zelf aangeven als ik last krijg of iets me te veel wordt. Ook als ik merk dat het gewoon echt niet meer gaat, moet ik aan de bel trekken en gaan we verder kijken. Maar dat zal voorlopig niet zijn, nog 5,5 dag werken (in 1,5e week) en dan ben ik dus ff vrij. Heb ook aangegeven dat ik er niet vanzelfsprekend vanuit ga dat ik na mijn 'vakantie' nix meer kan (alsin; mijn normale werkzaamheden), maar dat het wel een mogelijkheid is, en dat er sowieso een dag gaat komen dat ik t niet meer kan, en we beter nu alvast kunnen nadenken over 'wat dan?'. Daar gaf ze me gelijk in en ze zei ook dat mijn buik waarschijnlijk ook in de weg zal gaan zitten. Bovendien valt er niet te filteren wie er zware bagage/boodschappen bij zich heeft, want dat staat meestal niet bij de opdrachten. Dus moeten we gewoon afwachten hoe het gaat, en tegen die tijd dat t te veel/zwaar/moeilijk wordt, beslissen hoe of wat. Ze begon wel weer over mn eigen verlofuren, maar heb aangekaart dat ik uberhaupt amper verlof over heb na mn verhuisvakantie en dat het bij zwangerschaps-ziektewet het bedrijf niets kost. Dat dat er juist voor is. En uiteraard veelvoudig benadrukt dat ik open sta voor aangepast werk, maar zoals ik vermoedde, is dat er dus niet. Voorlopig de strijd dus gewonnen, vandaag maar 1 rolstoel gehad en die was electrisch, dus moest m alleen vastzetten, maar niet duwen ofzo. Dus dat gaat goed. En de rest zie ik over 1,5 maand wel weer.
Fijn dat je gesprek goed ging Kim. En wat je zegt, over anderhalve maand zie je wel weer verder. Eerst maar eens verhuizen enzo. Even een praktische vraag: wie van jullie gebruikt er luierbroekjes? Zijn ze echt makkelijker dan gewone luiers? En vanaf wanneer ging je die gebruiken? Verschonen is hier namelijk een olympische sport geworden.
Bij de kleine van mn ex, en ook mijn ervaring in de kinderopvang, is dat luierbroekjes meestal pas gebruikt worden als kindjes bezig zijn met zindelijk worden. Ze zijn makkelijker, maar ook stukken duurder dan gewone luiers.
Btw, ik heb de naam gekozen. 😊 Ik had al 8 jaar ofzo een meisjesnaam in mn hoofd, maar toen ik echt zwanger bleek, ging ik toch twijfelen. Had al jaren een lijstje met veel namen voor beide geslachten, en ging daar meer naar kijken. Maar uiteindelijk ben ik toch zeker van de naam die ik al zo lang in mn kop heb. Het is een simpele naam, niets bijzonders, maar voor mij klopt het gewoon! 😊
Ik las inderdaad net dat veel mensen ze gebruiken bij zindelijk worden en dat ze een stuk duurder zijn. Dan doen we het voorlopig nog maar met gewonen luiers! Super dat je een naam hebt! Ben erg benieuwd. Een naam hoeft toch niet bijzonder te zijn. Hij is bijzonder voor jou en daar gaat het om. Die drang naar een unieke naam met als gevolg allemaal klanken die achter elkaar zijn geplakt (in mijn oren) snap ik nooit zo goed.
Hier geen luierbroekjes. Reva is nog niet bezig met zindelijk zijn. Die is bang van het potje haha. De nachten gaan hier nog wisselend. Vannacht best een goede 00.00/3.45 en 7.15. Maar is nog geen peil op te trekken. Ben wel erg moe maar kan weinig bijslapen. In de middag ook niet want Novi slaapt nog geen uren zielservaring. Wel een paar keer is ze naar bedje gegaan gelijk met Reva maar na een uurtje wakker en dan kruip ik met haar op de bank. Morgen druk dagje, ga naar Den Haag alleen met de kids. Verjaardag van dochtertje van een vriendin. Vind ik erg spannend. En in de avond even op kraamvisite bij kennissen, ook 2 mama's. Hun dichterbij 3 febr geboren. Novi de 7e dus we doen een soort dubbele kraamvisite haha. Zondag weer een eigen kraamdag. Wordt niet druk dus op zich wel lekker. Betekent alleen dat ons huis een andere zondag bomvol zit. Dus hopelijk krijgen we het dan geregeld haha.
stier wij hebben wel zwemluier broekjes. waren perongeluk een keer vergeten en mochten er een van iemand en dat was een broekje en wij vonden dat wel fijn maar bij gewone luiers hebben we gewone. kim wat goed dat je de naam al hebt! en ben t helemaal met stier eens! als de naam voor jou maar klopt! voor mij was t ook altijd al duidelijk als k een meisje kreeg. jongen daarin tegen totaal niet.
Stier, olympische sport oh jee! Hier inmiddels drie keer "luierbroekjes" ervaring. Ik vind ze handig, maar ze zijn véél minder lekproof dan gewone luiers. Ook zijn ze wat duurder (ik gebruik Etos eigen merk, dat valt op zich nog wel mee). Een van mijn mannen trekt het broekje zelf uit en ze zijn nog niet zindelijk, dus dat is niet zo handig. Kim, wat fijn dat je de naam hebt. Het hoeft niet altijd moeilijk of spannend te zijn. Veel belangrijker is dat je je er goed bij voelt. Veel plezier Denanja! Wij zijn vorige week een weekend weg geweest. Heerlijk!
Inderdaad, voor mij voelt t goed. De enige die die naam weet, is mn ex. Maar die weet nu nog niet eens of het een jongen of meisje wordt.
Ik denk dat ik net voor het eerst ukkie heb gevoeld... Lig op mn buik op bed en voelde een soort... plopjes. Als bellen die kapot sprongen ofzo. Kan t niet anders uitleggen. Maar van wat ik gelezen heb, zou dat best wel eens mijn ukkies beweging kunnen zijn... 😍😍😍😍😍