Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Chybou sterkte zeg! Hoop dat het niks geks is!

Veertjuh, succes met de volgende poging!

Stier wat leuk dat ze gaat kletsen! Ik vond het geweldig Reva's stemmetje echt te horen zeg maar :)

Denanja, zo benieuwd wat het wordt! Ik denk weer een meid :)

Hier gaat het langzaamaan wat beter. Novi doet dutjes in bed, zelfs langere. Vanmiddag zelfs 3 uur! Holy shit hahaha.
    Vannacht eindelijk een nacht maar 1x gekomen. Dianta doet aankomende nacht maar ik merk dat ik een heel ritueel heb en Dianta doet het anders dus wordt nog wat. En dan uit handen leren geven he.. haha.

Van de week Novi's 3 maanden shoot gehad. Was leuk!
    Maandag weer aan het werk, maar ben er wel aan toe eigenlijk.

2. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Fotootje van dinsdag ;)

Bijgevoegde bestanden:

3. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat een mooi gezin....

Weet je wat ik me vaak afvraag he als ik iets hoor of lees over roze koppels met een kinderwens. Hoe zou het voor jullie zijn als donor en kind elkaar ontmoeten als het kind bv 16 is en zij een vader/kind band opbouwen. In principe is het kind vrij om om te gaan op een bepaalde leeftijd met wie ze wel of niet willen zeker als ze 18+ zijn. Hoe is het dan voor jullie als jullie heel bewust een donor wilden zonder vaderrol en er dan toch een vader is gekomen en als het kind dan bv tegen jullie zegt eerste kerstdag ga ik naar papa en tweede naar jullie? Ik ben er gewoon benieuwd naar want ik hoor het zo vaak....

4. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    echt leuke namen ook Reva en Novi

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wij zijn daar niet bang voor, onze donor is Deens. Reva en Novi zullen vast niet hele weekenden daarheen gaan en anders zullen wij ze altijd daarin steunen. Zij mogen contact zoeken met de donor op hun 18e, hij moet zich bekend maken en hij bepaalt dan of hij meer contact wil of niet. Zouden ze hem eens ontmoeten dan hopen we dat wij mee mogen, niet alleen als steun maar vooral ook uit nieuwsgierigheid. We zullen de meisjes overal in steunen. Welke keuzes ze ook willen of zullen maken. We weten dat wij hun ouders zijn, en we hopen dat we dit goed kunnen bij brengen :)

6. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind jullie een mooie gezin jullie dochters boffen maar met zulke lieve moeders.

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ben het helemaal met vliegje eens!! wij zullen onze kinderen ook overal in steunen.

fijn dat het beter gaat vliegje :)

8. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hey Allemaal,

Heb lang niet meer meegeschreven, dus nu weer even een inhaalslag.

@Kim super goed dat je dingen probeert te doseren. Helemaal omdat je het alleen doet moet je gewoon je grenzen stellen. Wel balen dat je dan weer terug moet met dat laminaat... Maar uiteindelijk zal het een super paleisje worden! Super gave foto's weer van je buik, groeit idd hard.

@vliegje, prachtige foto's idd weer. Was het idd een regeldagje of blijft ze nog zo vaak komen om te drinken?

@denanja... Voel jij je inmiddels weer wat beter?

@Chybou, voor jou ook beterschap... Dat is echt rot met 3 kids!

Mijn vrouw is super lief en enorm zen. Ik was juist de laatste tijd een beetje uit balans. Het was voor de vakantie veel te druk geweest op mijn werk. Én mijn scriptie moest af. (Ik had met mijn domme hoofd bedacht dat het leuk was om ook een ander vak te mogen geven, dus nog een studie erbij voor een extra bevoegdheid.. maar ik vergeet altijd dat ik studeren leuk vindt, tot het af moet zijn!)
    Én Jody is lief, maar doet niets thuis i.v.m. haar bekken. Dus ook nog het volledige huishouden en klussen. En daarbij ook nog dat gewoon al het gevoel van toen het allemaal niet zo soepel ging, nog niet helemaal op zijn plek is...
    Nu is die scriptie bijna af... Ver gekomen met de muurschildering voor onze beste vriendinnen en vandaag een grote huis-poets-beurt... Eens even die to-do-list wat kleiner maken!

Bijgevoegde bestanden:

• jody.jpg
      jody.jpg
      Bestandsgrootte:
      762,1 KB
      Weergaven:
      30
  9. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Misschien moet jij ook wat gaan doseren en wat dingen van je to do list schrappen die niet perse hoeven of geen onnodige dingen toevoegen!
    Geniet van jullie zwangerschap!!!

10. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Het klinkt misschien heel raar... Maar heb toen Jo er echt helemaal doorheen zat, omdat ze bang was dat haar grootste wens nooit uit zou komen, me heel groot gehouden en was er natuurlijk voor haar.. Maar voelde me zo machteloos. Kon helemaal niets doen om het beter te maken...
    Dus toen ben ik maar andere dingen uit handen gaan nemen die ik wél kan.. Maar nu ben ik dus soort van al een tijdje flink over mijn grenzen gegaan...
    Maar het gaat niet beter worden als ik niets doe, want er cirkelt zo'n wolk met dingen die nog moeten boven mijn hoofd...En ik wil niet daar OOK nog eens in falen..
    Heb een soort supermancomplex denk ik... En geloof me, het is behoorlijk teleurstellend als je er achter komt dat je echt superman niet bent...

11. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    En bijvoorbeeld dat bij vrienden verven, enorm tijdrovend.. Maar Jo vroeg aan mij, wil je dat even eerst doen, want zou het echt niet fijn vinden als je dat nog moet doen als ik net bevallen bent... (Logisch)
    Voor hun eerste heb ik de kamer ook gemaakt. Wij hebben altijd voor hun opgepast en straks gaan ze dat ook terug doen, ze staan dus heel dichtbij. Voor een vreemde had ik het gewoon afgeketst.. Zij bevalt een maandje na ons.. Dus kon het ook niet laten wachten... En het is maanden geleden al beloofd...
    En nu morgen een EHBO cursus waar vrouwlief ons voor heeft opgegeven (niet goed getimed), maar je mag niet meedoen zonder te leren. Dus nu nog die theorietoetsen aan het leren en maken...
    Heb helemaal geen tijd om hier te schrijven eigenlijk, maar moest het even van me afschrijven...

12. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is niet raar. Je wil controle. Over al die dingen heb je controle.
    Dat 'compenseert' een beetje waar je geen controle over hebt.
    Maar toch moet je proberen de controle een beetje los te laten en jezelc wat ademruimte te geven.
    Ik weet dat dit moeilijk is, ben net zo, en wil ook alles zelf doen, geen hulp.
    Controlfreak en perfectionist, jippie wat een combi!
    Maar nu ik in mijn eentje zwanger ben én moest verhuizen (en tot vlak voor de verhuizing ook nog fulltime werkte), kwam ik erachter dat het gewoon niet ging. Eigenwijze ik probeerde het toch en moest last minute toch nog extra hulp regelen, heb de verhuizing maar net op tijd gered.
    Tis moeilijk, maar soms moet je gewoon dingen loslaten. Is beter voor jezelf. Niemand is perfect en niemand kan alles.
    Succes!

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ah Laura, zo herkenbaar! Maar alsjeblieft neem van me aan, probeer nu echt even te chillen af en toe. Straks met een baby ga je een heftige zware periode in. Je moet dan echt rust hebben in je koppie anders kan je er echt wel eens doorheen zitten (ik heb ook last van het superwomancomplex en ben mezelf ook keihard tegengekomen).
    Doe wat moet, verdeel het eventueel, en probeer op z'n tijd te relaxen of even quality time met elkaar te hebben.

Wel bijzonder trouwens dat jullie beste vriendinnen ook een kindje krijgen! Dat is heel leuk voor de kindjes straks!

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja dat is echt heel gaaf! Het worden ook allebei jongens... We hebben de ups en downs van elkaar ook van dichtbij meegemaakt... We liepen altijd te grappen dat het leuk zou zijn als we een keer tegelijk naar het ziekenhuis zouden kunnen... En toen konden we eindelijk een keer carpoolen, was t dubbel ruk nieuws... Jo had punctie en uit 14 follikels maar 3 eitjes en zij zouden voor het eerst het hartje zien kloppen, maar het bleek buitenbaarmoederlijk. Nu (gelukkig) alsnog tegelijk zwanger! Want bij allebei zat het de poging erna wel goed...

Zorgt er wel voor dat t extra bijzonder is als ze strakjes samen in de box liggen ❤

15. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    P.s. EHBO theorie is af... wel aanrader! Zo'n cursus voor baby en kids en bijna altijd vergoed door je verzekering..
    Nu nog ff verder poetsen, mijn pauze is voorbij!
    Wil denk ik gewoon maar t liefst ff doorknallen nu, zodat ik daarna echt niets meer hoef...
    Dus... muurschildering af, scriptie laatste restje, jaarboek bouwen, verwarmingsombouw verven, gordijntjes ophangen, geboortekaartjes afmaken ... en dan... Rust!

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Klinkt als een afgevinkte lijst! Of bijna!
    En ja, heel bijzonder zeg dat jullie nu een kindje verwachten 'samen' zeg maar.

17. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    @vliegje Wat fijn dat het wat beter met je gaat! En dat Novi ook wat langere slaapjes doet. Morgen alweer werken, maar wel mooi dat je er wel weer aan toe bent. Hopelijk bevalt het werken je goed. Succes morgen!

@denanja Heel veel plezier morgen bij de geslachtsbepaling!

@Chybou Wat naar zeg, dat je zo veel pijn hebt. Heel veel sterkte!

@Veertjuh Ik zal weer keihard voor jullie duimen deze ronde. Ik hoop zo voor jullie dat deze laatste poging IUI raak is!

@Lalalaura Jeetje wat een hooi op je vork. Denk goed om jezelf hoor, neem je rust en ontspanning. Zo belangrijk! En wat bijzonder, samen zwanger met andere vrienden en vlak na elkaar bevallen.

@Skatjekim Wauw wat een groeispurt heeft jouw buik gemaakt zeg. En je laatste trimester is ingegaan. Spannend. Hoe gaat het werken nu met je aangepaste tijden?

Hier: Weinig te vertellen eigenlijk. Vandaar dat ik ook weinig reageer hier. Ik lees uiteraard wel nog alles. Ik weet alleen vaak niks zinnigs te zeggen omdat ik (nog) niet kan meepraten over zwanger zijn en kinderen. :p
    Wij houden komende maand nog rust, en volgende maand in juni gaan we voor poging zes! De rust bevalt wel heel goed. Even de ovulatietesten kunnen laten verstoffen, niet bezig zijn met wel/niet kwaaltjes en niet hoeven wachten tot het mogen testen is echt heerlijk!

18. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.242
    3.892
    113
    Succes met werken morgen vliegje! Niet te geloven dat Novi al drie maanden is! Onze dochter is alweer bijna een halfjaar...

Sterkte met je rug Chybou, hoop dat je je snel beter voelt.

19. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Succes morgen @vliegje!

En geniet ervan morgen @denanja!

Hier klein trots momentje:
    Vanmorgen (28+2) gewogen, en ondanks dat mn buik nu zo gigantisch groeit en ukkie zelf al over de 1kg zit, ben ik pas 3kg zwaarder dan voor mijn zwangerschap!
    Aangezien ik normaal erg snel aankom, ben ik hier best trots op!

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dankje wel :) ben best zenuwachtig haha

kim super goed dat je er zo weinig aan hebt!! des te minder hoeft er na de bevalling af :)

Deel Deze Pagina