Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O het zwemmen was zo leuk! En het ging goed! :) Reva was super lief, Novi deed het super. Niet lang gezwommen want die was zo doodop, fles en slapen in de maxi cosi. De bolderkar is ideaal! Ik gooi zo wel wat foto's op fb :p
    Geslaagd dagje dus, wow, had niet verwacht dat het zo goed zou gaan! Zo trots en het was zó fijn met m'n meiden. Nu nog iets eten en naar bedje toe. Meisjes lagen er laat op, Novi was helemaal total loss en wij hadden een berg was haha. Dus alles gesorteerd en nog gevouwen wat er nog hing. Huishouden houdt nooit op he.

Kim, sterkte!! Dikke knuf voor jou!

2. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Kim, wat ben je ongelofelijk streng voor jezelf. Je bent 30 weken zwanger, hebt net een verhuizing grotendeels alleen gedaan, moet je hele huishouden zelf doen en daarnaast nog werken. Ik denk niet dat er in deze situatie ook maar iemand is die zich nog goed zou voelen, dus alsjeblieft noem jezelf geen aansteller. Je lichaam geeft aan dat het op is, dat het genoeg is geweest. Luister ernaar, als je het niet nodig had zou je het niet zo voelen. Dus als dat betekent dat je vroegtijdig moet stoppen met werken, dan is dat maar zo, die onderbezetting is niet jouw probleem. Als dat betekent dat je om hulp moet vragen, doe dat dan alsjeblieft. Wees lief voor jezelf, en doe de dingen die jij nodig hebt. Sterkte meid.

Vliegje, dat klinkt als een geslaagde dag (op het huishouden na dan :p ). Fijn dat het meeviel.

Kash, hoe is het met jou? :D Wil/ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis? Houd je het nog wat vol? Succes met de laatste loodjes!

Denanja, geniet van de rest van je vakantie!

Kash vindt dit leuk.
  3. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    En thnx @Veertjuh, @Kash en @vliegje

Vliegje: succes met de bolderkar op vakantie! Komt vast goed. Lekker van genieten strax!
    En mooi dat het zwemmen goed is gegaan. Lang leve de forum handleidingen! :p
    Ik zag dat je foto's op fb had geplaatst, ga ze zo bekijken.

@denanja : fijn dat jullie vakantie bevalt. Lekker nog ff genieten ook!
    En ik zag je buik op fb, niet normaal hoe hard die groeit!!!

@Chilll : Dank je. Vind het gewoon moeilijk. Wil gewoon dingen die ik zelf kan, ook zelf doen. Ben vrij zelfstandig en vraag niet graag hulp, zeker niet voor dingen die ik goed zelf kan.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.245
    3.892
    113
    Pfff Kim, niet te hard voor jezelf zijn hoor! Je bent 30 weken zwanger en hebt een lichamelijk zware baan, dan is het echt heel logisch dat je dat niet meer trekt!

Hier druk weekeinde gehad dus dochter was een beetje overprikkeld... Had ik al gezegd dat ze tegenwoordig eet? Gaat heel goed nu we het geven als ze honger heeft i.p.v. vóór een voeding als oefenhapje...

Hoe gaat dat bij jou Louwie?

5. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Is ook ontzettend moeilijk en een grote stap om te zetten. Maar draai het eens om. Als je moeder/broertje/vriendinnen in deze situatie zaten, had je dan liever gehad dat ze je om hulp zouden vragen of dat ze het allemaal zelf deden?

Kash, Veertjuh en Chybou vinden dit leuk.
  6. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    I know... maar t blijft lastig.

7. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Hier eet ze eigenlijk haar hapjes altijd wel goed. Alleen bloemkool vind ze echt vies! Ik ook haha! Alleen brood wil maar niet lukken, ze houd het heel lang in haar mond en spuugt het uit of ze spuugt het meteen al uit. Zijn jullie daar al mee begonnen?

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @vliegje fijn dat het zwemmen goed is gegaan en dat jullie het leuk hebben gehad. Meestal vallen de dingen waar je enorm tegenop kijkt achteraf super mee.

@Skatjekim ik vind ook dat je te hard voor jezelf bent. Vergeet niet wat een zwangerschap van je lijf vraagt. En jij staat er ook nog eens alleen voor. Dat betekend dat jij de enige bent die goed voor jou kan zorgen! En dat moet je ook doen, want over tien weekjes is je kleine meid er en die is helemaal afhankelijk van jou. Ik bedoel het niet rot maar zij heeft niets aan een mama die lichamelijk helemaal op is omdat ze niet op tijd eerlijk heeft aangegeven dat het allemaal wat zwaarder werd.

@Louwie N was ook geen fan van brood en C wilde het in het begin ook niet eten. Om die reden gaven wij nog wel eens Bambix. Toen C een jaar was en N zelfs 1,5 gingen ze pas brood eten. F was een ander verhaal. Die at met 7 maanden zo'n beetje alles.
    Kinderen kunnen zo verschillend zijn!

9. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.245
    3.892
    113
    Ze heeft 2x een korstje gehad, was eigenlijk een groot succes! Omdat ze het zelf vast mocht houden denk ik :)

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Reva eet nu nog steeds amper brood.. hahaha. Moeilijke eter! Hopelijk wordt Novi een beter eter haha.

11. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Onze dame werkt 1.5 boterham weg tussen de middag.

Kim, ik sluit me aan bij de anderen. Pas goed op jezelf hoor!

Halleluja, we zitten hier middenin de 11 maanden sprong. Niets is goed, alleen maar huilen. Smiddags slapen weigert ze al 2 dagen waardoor ze helemaal total loss is en alleen maar kan krijsen. Zo zielig. En zo vermoeiend, haha!

Fijn dat het zwemmen zo goed ging vliegje!

12. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Ooh oke, hier krijgt ze 's ochtends pap met vezels dus die krijgt ze wel binnen. Korstjes doet ze niets mee als we die geven dus dat werkt ook niet haha.

Wat ik me afvroeg, ze draagt nu maat 80 met 7,5 maand, dat is toch heel erg groot of niet?

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Herkenbaar...
    Ik geloof dat ik in die periode mijn "ze worden vanzelf 18" mantra ontwikkeld heb.
    :p

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nee hoor, niet erg groot. Meer een beetje groter dan gemiddeld. Meestal zitten ze rond de negen maanden in maar 80.
    C. had op haar eerste verjaardag net maat 74 (ik weet nog dat ik het jurkje voor haar verjaardag in dat maatje kocht). Zij was dus juist weer aan de kleine kant, want met twaalf maanden had ze in maat 86 moeten zitten.
    Elk kindje is anders.
    Nu is C. heel gemiddeld qua lengte en gewicht.

15. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    @Chilll Gaat goed hoor! Baby is ingedaald... Ze zeiden dat je minder last krijgt van maagzuur, bij mij lijkt het alleen maar erger te worden. Maar ja, ik eet ook als een bouwvakker.. Ben 30 kilo aangekomen ondertussen haha :rolleyes: De planning is om in het ziekenhuis te bevallen, maar ja, als het te snel zou gaan blijven we thuis. Ziekenhuis voelt een stuk veiliger, aangezien het 30 minuten rijden is. Mocht er iets verkeerd gaan ben je er niet een twee drie...

En @Skatjekim, ik ben het volledig eens met @Chilll, het is niet gek dat je helemaal kapot bent. Een aansteller ben je dus zeker niet!

16. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Even nog een opmerking over het eten van vast voedsel, onder de 1 hoef je je geen zorgen te maken als kleintjes niet veel eten. Fles/borstvoeding is wel belangrijk. Daar moeten ze genoeg van binnenkrijgen. Food under one is just for fun :)

17. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Oke! We hadden allemaal zomerkleren gekocht in maat 80 vorige maand met het idee dat ze die juli/augustus wel zou passen maar dat zit nu dus precies pas. Volgens mijn is ze opeens heel hard gegroeid de laatste 2 weken. Nouja weer een reden om wat nieuws te kopen ;)

18. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    @Louwie Leuke blog weer! E.T :p Gelukkig lijkt ze daar nu totaal niet op!

19. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Hahaha, ja die komt hier ook met regelmaat voorbij. Net als 'het is een fase het is een fase het is een fase' :D Maar men, ik wist dat die 11 maanden sprong een flinke is maar dat ie zo heftig zou zijn wist (gelukkig) van tevoren niet.

M zat rond die tijd ook al in 80, is net wat langer dan gemiddeld. Maar ze zit er nu nog steeds in dus de groeicurve zwakt nu duidelijk af. Best kans dat L er deze zomer gewoon mee door komt (jammer voor jullie :p).

Fijn dat het goed gaat Kash! De eindstreep begint in zicht te komen. Hoop dat je gewoon volgens plan lekker in het ziekenhuis kunt bevallen.

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Louwie tess zit kwa broeken nu in 80 en shirts 74 nog. ze heeft lange benen maar idd zoals stier al zegt ze groeit nu niet heel hard meer. onder de 1 gaat t t hardst.

@Brood tess eet 1 boterham smiddags heel soms bij de gastouder 2. smorgens ook pap omdat ze dat lekker vind.

@Kim luisteren naar je lichaam hoor. zoals iemand anders ook al zei jij moet alles in je uppie doen dus niet gek dat t zwaar is.

wij zijn vandaag voor t eerst naar t strand geweest. ze vond t heerlijk vooral toen ze ontdekte dat je stenen in je mond kan doen en zand kan eten whawha ondeugd is t.

@vliegje fijn dat t zwemmen zo goed ging! leuke fotos!!

Deel Deze Pagina