@ dreamgirl - dat is mijn naam achterstevoren. De dag zeer slecht gestart. Om 5 uur weer met een diarree aanval te belanden op de wc. Pffff. Maar net gebeld ik mag een embryootje komen ophalen vanmiddag om 15 uur! Er kan niemand mee dus ik ga denk de regiotaxi nemen. Ik red het niet om 45 minuten in de bus te reizen inclusief een overstap.
Dus je krijgt een tp?? Spannend! Succes! Ik heb nog steeds wat bruinverlies na IUI, zal er wel bij horen.
patricia wat spannend!!!! wat jammer wel dat er niemand mee kan . nu zitten er echt veel meiden op het wachtbankje en allemaal bij elkaar!!! missschien even lijstje maken? vliegje heb je ook nog pijn of dat niet? hier een slechtere nacht gehad... niet ik maar ons dochtertje zit in een sprongetje en dat is duidelijk te merken. ze is wat onrustiger en huilerig. nog niet heel erg maar merken wel verschil. met mij gaat het stukken beter, vanmorgen weer mogen douchen... heeeerlijk hahahaha stier nog rustig bij jullie?
Patricia oh haha dat had ik nog niet door, dan noem ik je bijdeze gewoon Patricia succes vandaag!! Denanja oh heerlijk ff douchen! Fijn dat je je goed voelt meis! Welkom in de wereld van sprongetjes haha... Ik bezig met de uitnodiging voor de 1e verjaardag van Sara! Besloten het van 13.00-17.00 te vieren, dan slaapt ze maar als er visite is en daarvoor en erna is ze er weer bij...de dag erna (de dag dat ze echt jarig is) zijn we lekker met zijn drietjes vrij dus mochten we allemaal gesloopt zijn die dag maken we er een relaxte dag op maandag haha... Leuke uitnodiging gemaakt trouwens met foto's van toen ze net geboren was, 6mnd en bijna een jaar ☺️ Oh en ondertussen ook nog bezig met het plannen van een vakantie in het najaar...leuke dingen zo tussen de bedrijven door...
Heel veel succes Patricia en pas goed op jezelf! Denanja, fijn dat het met jou weer wat beter gaat. Scheelt ook een hoop als je weer mag douchen. Hier alles rustig. Als ik hier niet reageer betekent dat niet dat er iets begonnen is hoor. Maar merk dat ik naarmate de uitgerekende datum nadert wat meer in mezelf keer. Normaal schijnt dat iets voor de zwangere te zijn maar ik heb er ook last van haha. Slaap ook al een paar nachten slecht omdat ik zenuwachtig begin te worden. Dus we pakken beiden onze rust wanneer dat kan.
stier dat is idd echt niet gek hoor! moet zeggen dat ik niet eens zenuwachtig was omdat ik het nog niet verwacht had toen het begon. mn vrouw was wel super zenuwachtig, toen we ook in het ziekenhuis aankwamen was ze heeeel veel aan het praten tegen de vk hahaha wel schattig. en dat is wel heel slim om je rust te nemen, dat heb ik ook wel gedaan de laatste week, een bevalling is toch best vermoeiend en kan je al je energie bij gebruiken (vooral als het s nachts is en je dus een nacht mist). nu dus nog lekker samen genieten zodat jullie straks met zn 3tjes kunnen genieten. haha dreamy dankje, gelukkig ligt ze nu weer lekker bij dr andere mama te slapen . ze heeft ook veel krampjes maar schijnt na 6 weken minder te worden dus nog 1.5 week te gaan. net brief gekregen dat mn ouderschapsverlof goedgekeurd is dus dat is fijn is toch weer 4 uur minder in de week .
Denanja wil je niet ontmoedigen maar bij Sara namen de krampen na 12 wkn pas af...hopelijk gaat t bij Tess sneller! Oh heerlijk ouderschapsverlof! Neem je alleen betaald verlof op voor 2 jaar 4 uur elke week? Hoeveel uren verdeeld over hoeveel dgn blijf je dan werken? En je vrouw? Gaat de kleine straks naar de opvang of opvang door familie?
Leuk he Dreamy, bezig zijn met de uitnodigingen! Spannend allemaal hoor. Denanja, fijn dat het met jou beter gaat en jep, krampjes en sprongen zijn niet leuk. Helaas hoort het erbij. Ik ben doodop. Ben al thuis want we hadden een oppasprobleem dus een vrijdagmiddag eerder vrij is wel eens lekker. Ga zo ff eten alvast voorbereiden en dan ff tukkie doen denk ik. Heb lichte buikpijntje en onderrugpijn, verder voel ik me goed alleen beetje bruinige afscheiding en moe. Maar we slapen ook iedere keer te laat dus hopelijk een beetje bijslapen dit weekend haha. O en Stier, ik begrijp dat je het ook spannend vindt! Je hele leven verandert straks dus het is niet gek. Spanning voor de bevalling, of alles wel goed gaat etc. Laat het je gewoon overkomen, dat is de enige tip die ik mee kan geven. Ik heb een vreselijke bevalling gehad en heb verder weinig tips dan dat je je moet overgeven aan dat moment. Het gaat een keer over haha. En als jij je vrouw steunt waar je kan, doe je al zoveel!
dreamy. bij ons moet je ouderschapsverlof per jaar aanvragen en heb dan nu voor 4uur per week aangevraagd dat betekend dat ik 32 uur per week ga werken. ik werk onregelmatig dus ene week 5 dagen andere week 3 dagen. mn vrouw gaat ook 4u per week minder werken en die gaat dan 28u werken. zij werkt wel vaste dagen dus dat scheelt. onze meid gaat naar een gastouder, dat zou voor max 2 dagen in de week zijn maar meestal maar 1 dagen in de week en dan soms ook maar een halve dag. de woensdag is de gastouder vrij dus die dagen heb ik zoveel mogelijk vrij genomen. en dan over een jaar kan ik weer kijken hoeveel ik dat jaar erna wil werken zeg maar... krijgen vanaf januari een heel nieuw rooster namelijk 2, 2, 2 (2 ochtend, 2 avond, 2 nacht 4 vrij. zoiets) dus dan even kijken hoe en wat. ik kan 4 jaar ouderschapsverlof krijgen als ik het houd bij 32 uur. vliegje lekker optijd naar bed vanavond, en eigenlijk ewoon heel het weekend. vervelend dat je je nog niet helemaal goed voelt zeg! patricia hoe voel jij je? dreamy wat leuk uitnodigingen maken! enja mensen snappen toch wel dat ze niet de hele tijd wakker is?
@ dreamy - prima tijden, wat je anders kan doen van 10-12 uur en van 15-17/ Bezoekersaantallen gelijk verdelen over die 2 blokken. Dat het je het verdeeld en tussendoor een rust moment hebt, samen rustig broodje eten en even slapen. Vanmiddag een 10 cellig embryo in mijn buik geplaatst. Verder nog steeds buikpijn, maagpijn, diarree en moe. Ze vroegen in ziekenhuis wel even naar de symptomen van ohss, maar daar voldoe ik niet aan. Dus zal wel combi utrogestan en antibiotica zijn. Als er maandag geen verbetering is ga ik echt even naar de dokter. Ik zit wel te overwegen om het in het weekend toch mijn eetpatroon aan te passen. Eet nu zoals tijd. Maar misschien morgen toch eens bij crackers/geroosterd brood, warm water, slappe thee, beetje fruit, bakje yoghurt etc. te houden.
Ik krijg mijn eerste bloedtest donderdag. Ik mag vanwege de endometriose niet menstrueren. Dus vandaar al vroeg testen.
Denaja fijn dat jullie t zo kunnen regelen! Zien jullie elkaar dan nog wel of overlappen jullie 1 of 2 dgn qua diensten dat Tess dan naar de gastouder gaat? Ik heb 9 uur per week ouderschapsverlof. Werk namelijk dgn van 9 uur dus heb een combi van betaald en onbetaald verlof over 2 jaar uitgesmeerd. Vind t erg fijn elke week 3dgn werken. Nu mijn vrouw regelmatig gaat werken zal Sara volgende week voor t eerst naar de opvang gaan. Ze zal dan 2x p/w gaan. Heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Vorige week tijdens de intake zat ze bij de andere kindjes alsof ze nooit anders had gedaan haha...als mijn ouderschapsverlof afloopt hoop ik in de financiele positie te zitten dat ik niet terug hoef naar 36 uur werken.....of weer zwanger zijn en opnieuw ouderschapsverlof inzetten Vliegje en Patricia beterschap voor jullie beiden!
ow dat klinkt ook goed. bij ons is het onbetaald en omdat mijn vrouw ook ouderschapsverlod gaat doen ga ik geen 8u per week doen (was eerst wel het plan). ik ben geen werk type namelijk hahaha klinkt best sneu. maar heb het nu erg naar mn zin op t werk dus dat scheeld. mn vrouw werkt maandag tm donderdag van 8 tot 5 zeg maar en ik ochtenden/middagen/nachten dus ga dr gelukkig nog wel zien hoor. zijn ook doordeweekse dagen dat we samen veij zijn en 2 weekenden in de maand dus dat scheeld. en als ik ochtenddiensr heb eten we ook samen ben wel benieuwd hoe dat straks gaat hoor! nu elke dag thuis gewoon en dan alles weer anders. mn vrouw gaat vanaf maandag weer werken dus kan dan al beetje wennen aan het alleen met de zijn. maar hoeveel jaar heb jij dan ouderschapsverlof?? ennuh ik wil ook wel de postcodeloterij winnen haha dan ga ik niet meer werken. mag jij de staatsloterij . patricia goed voor jezelf zorgen hoor. wel spannend donderdag al bloedtest!!!
Denanja ik heb 2 jaar ouderschapsverlof als ik 9 uur per week gebruik. 1 jaar betaald en 1 jaar onbetaald. Dit heb ik nu gecombineerd zodat de financiele last over 2 jaar word uitgesmeerd ipv eerst een jaar betaald (70% betaald) en daarna een jaar niets. Werkende mama zijn vind ik soms best pittig en soms ook best lastig Sara niet veel te zien op zo'n werkdag dus vandaar dat ik t liefst 27 uur (3x9) zou willen blijven werken. Haha leuk geldbedrag winnen is altijd top!! Hoeven heus geen miljoenen te zijn met een paar ton ook al heel tevreden haha...
@Patricia, Ik had na de IVF/ICSI ook vaak dat ik een beetje aan het kwakkelen was met mijn maag en mijn darmen (en dan deed ik maar de helft van de behandelingen). Ik reageerde heel erg op de utrogestan bolletjes. Je krijgt met die IVF echt een hele boel hormonen in je lijf! Gewoon lekker rustig aan proberen te doen, lief voor je zelf zijn, niet te heftige dingen eten, voldoende slapen... Succes meis en hopelijk knapt het snel op.
Jee kunnen ze na een weekje al iets in je bloed zien dan? Vanaf wanneer maak je HCG aan? Ik heb me een partij last van m'n hormonen, vreselijk. Ik kan alleen maar huilen, ben down. Dus hoop dat ik me snel beter voel. Ik vind het werken soms ook zwaar. Ik werk 4x9 (36 uur) en vind het pittig. Zei het gister nog tegen mijn vrouw. Maar goed, het went wel. Alleen volgend jaar komen de studies weer, wat als we ergens vlg jaar een 2e krijgt, lukt het me dan wel, kortom, allerlei onzekere gedachtes schieten door m'n hoofd. Maar goed, dat zie ik dan wel weer. Ga lekker even aan Reva's 2e jaar film werken, ze ligt net even op bed. Fijn weekend meiden!
Wanneer vroegen jullie die ouderschapsverlof aan, hoe ver van tevoren moet dat? Ik wil dat ook graag om een dag minder te werken per week, maar moet me nog even erin verdiepen voor hoelang dat dan zou zijn en zo... Succes met de laatste loodjes Stier!
Bedankt voor de herkenning en het hart onder de riem meiden, had ik even nodig! Fijn weekend iedereen. Patricia, Vliegje en Denanja ik hoop dat jullie snel opknappen!
vulpen ik moet het 2 maanden voor ik het in wil laten gaan doen maar het is wel handig als ze al geboren is want dan weet je ook wanneer je weer moet gaan werken zeg maar. hier onderweg naar schoonouders... waren we al 20min onderweg kom ik erachter dat we het campingbedje vergeten zijn! dom!!! die blijft bij mn schoonouders staan dus zijn wel even terug gereden haha gisteravond begonnen emt de sap simplex voor dr krampjes dus ben benieuwd of het helpt. vliegje wat apart zeg dat je zo'n last hebt van je hormonen maar isd alles komt wel goed toch. ennuh bij de tp van patricia was ie al 3 dagen geloof ik of 4 zelfs dus dan issie volgende week donderdag al 11 dagen ofzo en dan maak je denk ik wel al hcg aan alleen nog niet zoveel. ik had van de hormonen niet zo'n last, ook niet van de utro gelukkig. maar idd lief zijn voor jezelf! iedereen prettig weekend!!!