Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.218
    3.861
    113
    Denanja, ik moet sowieso al na een week weer werken tenzij ik er nog wat vakantiedagen achteraan kan plakken... Vind het best cryptisch: 26x de arbeidsduur, en dan een deel betaald en een deel onbetaald en dan nog weer allerlei voorwaarden, pff.
    Maar goed, dat is van later zorg.

Jullie ook een fijn weekeinde!

2. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Bij ivf/icsi is het wat anders dan in een normale cyclus. Je hebt eerst een punctie (eisprong). Daarna gaat wat normaal in je lijf gebeurt, namelijk de bevruchting en het delen, buiten je lijf. Bij een verse terugplaatsing wordt dan rond innestelperiode de embryo teruggeplaatst. Dat is dus een paar dagen voordat je kan testen.

3. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahjaa vulpen niet aan gedacht mijn vrouw hoeft pas maandag weer te beginnen. wel lekker dat jullie ook wat betaald krijgen dat heb ik niet helaas.

wat is t lekker weer he!!!

4. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ik moest het 3mnd van te voren aanvragen. Is bij iedere werkgever weer anders. Ook hetgeen je betaald en onbetaald krijgt is weer anders geregeld.

26x je arbeidsduur heb ik ook. Ik heb een werkweek van 36 uur x 26 = 936 uren totaal. Hiervan word de helft bij mij voor 70% betaald (ook verschillend per organisatie) en de andere uren onbetaald. Die uren kan je dan verdelen over de periode die je zelf wilt. Sommige zijn aansluitend 3mnd vrij, andere nemen voor een jaar elke week een dag op, of zoals Denanja 4 uur per week en ik heb voor 2 jaar lang een combi van betaald en onbetaald. Even met je werkgever overleggen.

Denanja fijne dagen enne balen van dat campingbedje...

Ik ben trouwens erg benieuwd of ik op of rond maandag weer ongesteld ga worden. Ik hoop het want dan heb ik weer net zo'n mooie cyclus als voor mijn zwangerschap! Nu iedereen op t wachtbankje zit en een collega van mij weer zwanger en sommige zwanger willen worden begint t bij mij ook te kriebelen haha....maar gaat nog niet gebeuren....

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dank voor de uitleg evira. En bloedtest kan eerder volgens mij en is betrouwbaarder.

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Klopt, een bloedtest kan eerder en is idd. betrouwbaarder. Je test met een Kruitvattest of een Sensitest rond 25 ULG (betrouwbaar)positief met een Clearbluetest of een Predictortest is dit rond de 50 ULG positief. Een bloedtest geeft een waarde van het hCG hormoon aan in het bloed ongeacht hoe laag het is. Hoewel bij IVF wel mee gerekend moet worden dat de Pregnyl met zekerheid uit het bloed moet zijn, maar daar kan tegen de tijd dat jij de bloedtest krijgt wel vanuit gegaan worden.
    In theorie kan je dus nog veel eerder een bloedtest doen, maar bij het gebruik van Pregnyl loop je dan het risico dat je de Pregnyl als aanwezigheid van hCG meet.

Voel je je inmiddels trouwens al wat beter?

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    je hoeft ook niet altijd pregnyl te krijgen bij ivf/icsi. ik heb het namelijk niet gehad

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Daar heb je gelijk in Denanja, soms geven ze een vergelijkbaar middel (bijvoorbeeld Choragon of Ovitrelle). Effect is wel hetzelfde.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De maagpijn is weg. Nu wel rugpijn. En nog erg moe.
    Gisteren visite gehad. Was even toe aan gezelligheid. En een van hen heeft even stof gezogen, een was opgehangen en bed verschoond. Zo fijn!

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dus eigenlijk ben je nu wel zwanger dan toch, alleen is het de vraag of het blijft plakken? Spannend zeg!

Hier bijna een week voorbij op 2 nachten na. Het gaat tergend langzaam haha. Vrouwlief heeft testen besteld van 6 dagen voor NOD van Sensitest. En ik wilde echt pas op z'n vroegst zondag testen. Ga m'n best doen niet eerder te testen. Zondag zou het 3 dagen voor NOD zijn. Vind het altijd zo'n onzin als vrouwen eerder testen maar nu doe ik er bijna zelf aan mee hahaha.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Haha ja ik deed op meestal netjes op dpo 14 een testje. :) Heb nogal goede discipline. En eerder testen dan donderdag heeft geen zin ivm de pregnyl. Dus donderdag bloedtest eerst maar afwachten. Nog wel testen in huis.

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ik ook meestal 14dpo al heb ik 2x op 12 dpo gedaan waarvan 1x met de icsi die dus raak was.

chybou die dingen heb ik ook neit gehad maar weet al.waarom ik had icsi in kunstmatige cyclus zou daardoor wel komen ofja tp in kunstmatige cyclus.

13. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Het was even wachten.... maar vanavond komt de donor toch echt langs...

Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken deze maand...

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    fijn spunkie eindelijk weer een kans!

15. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Spannend!! Lopen we bijna gelijk :) Wanneer verwacht je ei? Vandaag?

Als jullie zelf insemineren komt het niet zover als met IUI toch? Maar dan blijf je wel ff omhoog liggen toch? Beentje omhoog :p

Ik krijg wat van die wachtweken, ben er veel te veel mee bezig... Stom he haha. Want ik verwacht juist niks nu, geen pregnyl gehad voor eitje te laten springen dus het moet op eigen kracht. En 1e keer raak zou wel heel gek zijn, bij Reva in principe wel. 1e keer had ik toen geen ei. 2e keer ei en gelijk raak. Maar ergens heb ik zo'n gevoel dat het misschien toch weer kan? Maar moet nog ff wachten :p

16. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Vanochtend positief getest, dus het ei is onderweg.
    Met IUI wordt het zaad in de baarmoeder "gespoten". Bij ZI niet, maar we komen aardig ver. Op het spuitje zit nog een korte canule. Het zaad moet veel werk verrichten.

En daarna even met de beentje omhoog blijven liggen. Anders loopt het zaad teveel terug.

Zo ziet het spuitje eruit.
    Catheter starter

17. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Spunkie wat geweldig!! Eindelijk is t zover!!

Vliegje het zou zomaar eens raak kunnen zijn, heb er op een of andere manier een goed gevoel over! Of wil ik t gewoon te graag voor je? Fingers crossed!!

18. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!! Ben lang niet meer hier geweest, had ff tijd nodig. Ben ongesteld geworden en was best ff kut, als k dat zo mag zeggen. Denk dat t vooral komt doordat het de eerste x was.. donderdag terug naar de kliniek voor echo, hopelijk zondag of maandag 2de iui!

Vliegje spannend zeg! Dat je lichaam maar lekker mee gaat werken!

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ah jammer AM! Hopelijk heb je de 2e ronde meer geluk!

Das lief Dreamy, ik hoop dat je gelijk hebt hahaha. Pas vanaf innesteling kan je eigenlijk klachten hebben he? Ik had vanaf de IUI woensdag tot zaterdag rugpijn, buikpijn, bruinige afscheiding. Nu is het allemaal wat rustiger.
    Alleen mijn verslaving van tonijnsalade wordt iets minder terwijl ik daar echt al 1,5 jaar heeeeel veel van heb gegeten.

Spunkie, spannend!! Jullie donor is toch ook bezig met zijn vriendin? Zit daar al schot in of nog niet?

20. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Ja, Vliegje onze donor is ook bezig met zijn vriendin. Gelukkig lopen nu de cyclussen niet meer gelijk. Helaas is zijn vriendin nog altijd niet zwanger.

We zitten dus nu officieel op het wachtbankje... spannend!!
    Ik hoop dat er wat goed zaad tussen zat, ik vond de productie tegenvallen... Maar goed er hoeft er maar eentje het eitje te vinden en door te dringen. :D

Deel Deze Pagina