Ah balen meis!! Maar wanneer is je nod?? Hier lopen de testen op, vandaag al veel duidelijker. Dus het lijkt echt zo te zijn. Toch is de bloedtest voor mij de echte bevestiging dus we wachten nog even met heel blij zijn. Evira, hoop dat ie toch nog een streepje gaat geven!
nou vliegje ik geloof het wel al hoor dus ik zeg gefeliciteerd!!! jij en de donor zijn gewoon echt een perfecte match! je hebt nu nog 7 rietjes toch? wat gebeurt nu daarmee???? echt super dat het weer zo snel is gelukt! nu zit je wel dicht bij reva dr verjaardag denk ik toch? evira dat is echt jammer en dan baal je dat het bij andere wel zo snel lukt (althans dat zou ik hebben, ook al gun je het een ander ook gewoon hoor).
Vliegje nou ik geloof t ook haha...gefeliciteerd!! Jeetje wat een geluk!! Wanneer heb je de bloedtest? Heb je dat trouwens standaard bij jullie behandeling?? Ik heb dat nooit gehad.... Evira wat balen meis!!! Wat denanja zegt, ik kan me ook heel goed voorstellen dat t dan extra moeilijk is voor jullie, maar ook voor de andere meiden die zo graag zwanger willen worden, dat je dan ziet dat t hup zo snel kan gaan bij een ander...ondanks de gunfactor idd! Ik zojuist bij de huisarts geweest, ze heeft me doorverwezen naar de gynecoloog want ook zij wilt onderzocht hebben of ik wellicht weer ene cyste op mijn eierstok heb. Ook dacht zij, ik had t ook al opgezocht, aan mogelijk endometriose....pff dat hoop ik toch niet want dat kan ook je vruchtbaarheid aantasten... Donderdag naar het ziekenhuis...
@ denanja - dat klopt. Is voor mij ook dubbel om te zwangerschap aankondigingen te horen. Ben zelf al bijna 2 jaar bezig. Pfff. @ dreamgirl - endometriose is niet altijd zichtbaar op een echo. Endometriose kan voor cystes zorgen maar hoeft niet. Bij mij was het ook niet duidelijk, pas bij de laparoscopie. Ik heb een milde vorm. In theorie zou ik wat minder snel zwanger zijn dan de gemiddelde vrouw. De mislukte ivf poging valt nog zwaar. Toch klein beetje gevoel of je een miskraam hebt gehad en een kindje verloren hebt. Menstruatie is er ook nog steeds niet. Zaterdag avond laatste utrogestan ingedaan. Wel af en toe beetje buikpijn en mijn borsten zijn wisselend. Ik wacht het af.
Patricia snap dat t zwaar is meis...pff je wilt dit zooooo graag! Ik hoop dat je de hoop kan vasthouden voor een volgende poging! Wat houd een laparoscopie in? Wat gaan ze dan doen?
Sorry meiden Misschien te enthousiast hier een berichtje geplaatst... Dat het in 1x weer raak is hadden wij nooit durven hopen. Bij Reva dachten we aan een gelukstreffer. We waren ons heel bewust van het feit dat we misschien alle 8 de rietjes nog nodig zouden hebben of misschien wel niet meer zwanger zouden raken. De timing is cruciaal. Toch lijk ik, ondanks mijn pco, erg vruchtbaar misschien als ik een eitje heb. Ik wil echt nog een slag om de arm houden hoor, donderdag is de bloedtest. Dan is het 15 dagen na de IUI. Ik test wel nog even door maar de test van vanochtend was alweer een stuk duidelijker. We zijn wel blij dat het gelijk raak is omdat we anders onze 7 rietjes hadden laten komen vanuit Denemarken á 250 euro verzending. Dan hadden we alles gelijk laten komen. Als deze zwangerschap goed blijft gaan en de uitslag donderdag is goed, laten we de rietjes daar. We hebben de vriezer afgelopen januari betaald tot en met januari 2018. En dan kijken we tegen die tijd wat we doen, of we nog een 3e zouden willen en nog een jaar bijbetalen of dat we wellicht de rest terugverkopen. Is toch 180 euro per rietje x 7... We zien wel. Eerst maar eens afwachten of deze baby een goede plakker is en mag blijven en uit mag groeien tot een mooi baby'tje. We zijn heel voorzichtig nog en afwachtend. Meiden, ik hoop echt dat jullie ook snel zwanger raken. Gun het iedereen! Vrienden van ons zijn ook langer bezig, vond het heel moeilijk het ze te vertellen maar we hebben het gelijk gezegd. Niet erom heen gedraaid.
Ik moet eerlijk toegeven dat hoewel ik SUPERblij voor jullie ben en het jullie écht enorm gun, ik ook wel een beetje jaloers ben omdat t hier een stuk moeizamer gaat. Ik weet daarnaast ook wel dat er mensen zijn die al veel langer bezig zijn dan ik en dat het ook een kwestie van geluk is. Voel me ook wel een beetje schuldig dat ik jaloers ben, maar kan er niets aan doen. Maar blijf vooral lekker posten en voel je niet schuldig of verontschuldig je niet voor jullie geluk! Het is jullie enorm gegund en het is ook fijn om te zien dat het jullie (en anderen) wel lukt!
Vliegje meis, niet schuldig voelen hoor! Je zou je bijn verontschuldigen dat je zwanger bent en dus enthousiast! Das toch logisch!! Dat weet je, als je op een forum zit waar vrouwen zwanger willen worden er (gelukkig) ook daadwerkelijk vrouwen zwanger worden! Ik vond t toen ook wel eens moeilijk met mijn miskramen ed maar haalde er ook de positieve kanten uit dat t wel mogelijk was ooit goed zwanger te blijven na mijn miskramen en dat blijkt!! Mss als ik nu schrijf dat ik moest huilen dat ik Sara naar t kinderdag verblijf wegbracht er meiden zijn die denken, pff wees blij dat je een kind hebt die je aan t huilen maakt...tja dan zou je niets meer kunnen schrijven... Skatjekim eerlijk en moedig dat je schrijft dat je jaloers bent en kan me dat heel goed indenken! Ik heb die periode ook gehad, je wilt zo graag en dan lukt t maar niet of gaat t mis...
Ik begrijp jullie ook wel, het is zo confronterend als het anderen wel lukt en dan ook nog zo snel. Met mijn ex-man waren we 2 jaar bezig, nooit gelukt op de normale manier. Gelukkig maar want uit de kast komen als je een gezin hebt, doe je helemaal niet snel en dan had ik me doodongelukkig gevoeld. Kim, knuffel voor jou en ook voor Evira en Patricia en alle anderen die het nodig hebben. Kim, waarom vraag je niet of je IUI's kan krijgen? Hoewel, zelf insemineren heeft ook z'n voordelen natuurlijk. Maar soms wordt je als patiënt echt van kastje naar de muur gestuurd. Ik bedoel, ze wilde mijn cyclus eigenlijk overslaan want 'als ik een LH test had gedaan op de dag van de afspraak hadden we de IUI kunnen inplannen'. Nu zat er wel een groot eitje, maar die had in de avond kunnen springen of misschien 2 dagen later. Dus Dianta kijkt beteuterd en ik zeg dat LH testen bij mij niet werken dus we dit vooraf niet hadden kunnen weten. Toen gaf ze aan dat we de LH piek nog konden bekijken in m'n bloed. Wist ik dus ook niet, want ik had met een uur de uitslag al. Dus er zijn wel meerdere wegen die naar Rome leiden alleen lijkt het wel of ze niet bij iedereen aangekaart worden. Misschien was het omdat wij duidelijk zeiden dat we liever de cyclus, en de afspraak die ik juist in mei had gepland, niet verloren wilden laten gaan dat ze me bloed liet prikken. En toevallig was mijn LH piek goed. Had niet verwacht dat ik van mezelf zwanger kon worden, zonder pregnyl zeg maar. En ik ben nog heel erg afwachtend. Maar sommige mensen moeten dan langer komen voor echo's, worden naar huis gestuurd met pillen. Dat moet ook niet kunnen eigenlijk. Misschien gewoon eens wat meer op je strepen staan. Kim, ik zou als ik jou weg mezelf niet laten wegsturen met nog meer pillen en rotzooi en weet ik veel maar eerst eens alles goed laten onderzoeken. Alleen mensen (wij als patiënten) geloven altijd wat de dokters zeggen en dat neem je aan. Maar soms moet je je eigen gevoel volgen en dat delen met je arts en gewoon duidelijk zeggen wat je wil. Ik duim voor iedereen mee! O Denanja, Reva is inderdaad van 2 februari en zoals het er nu naar uit ziet zal deze baby rond 15 februari verwacht worden.
idd vliegje verontschuldigen hoeft echt niet. jij kan er ook niks aan doen dat je meteen zwanger bent. en kim ken t gevoel . dreamy spannend zeg allemaal maar goed dat ze t gaan uitzoeken. patricia ik zei altijd. ik word wel zwanger, t is alleen afwachten wanneer.
Ben benieuwd, vliegje! Hoop voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan. Het klinkt in ieder geval veelbelovend, alvast voorzichtig gefeliciteerd! Ik vind het grappig dat je laatst zo stellig was over (te) vroeg testen en er nu toch al zoveel tests tegenaan gegooid hebt. Je bent er dus toch helemaal van in de ban geraakt, ook wel logisch misschien Snap ook helemaal dat het voor sommigen in dit topic moeilijk is om te lezen. In de maanden dat wij op de wachtlijst stonden, vond ik het vaak al te confronterend om hier te schrijven of mee te lezen, en dan had ik dus nog niet eens mislukte pogingen achter de rug. Sterkte voor jullie! Hier gaat het wel goed, lijk eindelijk wat minder moe te worden. Minder dutjes nodig, en Vulpen merkte laatst op dat ik niet meer na vijf minuten compleet uitgeput ben als ik naast haar fiets (en zo hard fietst ze niet) Volgende week nog even hartje luisteren en over een paar weken de 20-wekenecho. Dat vind ik wel weer erg spannend! Ik ben soms ook nog steeds wel bezorgd en onzeker, maar gelukkig wel wat minder dan in het begin. Denk veel aan jullie, Stier! Sterkte met wachten, als jullie dat nog steeds aan het doen zijn!
Thnx allemaal. @vliegje: mijn voorkeur gaat uit naar ZI. En het is ook wel mogelijk voor mij om zo zwanger te worden is gebleken, dus ik wil dit nog ff proberen. Hopen dat de dubbele clomid werkt, anders ga ik wel ff verder kijken. Ik denk dat ik mijn eisprong al gehad heb. Ik heb m altijd tussen dag 15 en 19, meestal op 16. En had op dag 16 een heeeeeeeel licht streepje (en wat slierterige afscheiding), dus dacht dag 17 positieve test ofzo. Maar toen was ie dus weer wit en vanmorgen (dag 18) ook.
Klopt, ik wilde ook niet testen maar vrouwlief hield niet op met zeuren... ik ben daar normaal helemaal niet van, 2 dagen oke, maar geen 5 dagen voor nod. En eigenlijk maakt het je nog onzekerder, want je ziet een streepje maar die kan de volgende dag ook verdwenen zijn. Dus ik raad het eigenlijk niet aan haha.
Denk dat je nog geen ei hebt gehad Kim. Zou me niets verbazen als jij ook pco hebt... De streep is helemaal niet donker. En ik had soms een week vooraf wat vruchtbare afscheiding, mijn ei kwam altijd later. Ik zou nog even doortesten hoor.
Ja doe ik ook. Maar denk wel dat dit m was. Voor de clomid werkten ovulatietests bij mij ook niet. En vorige cyclus was de uitslag ook veel lichter dan de maand ervoor en mn luteale fase ook steeds korter. Heb t idee dat de clomid weinig meer deed. Maar goed, ik krijg nu dus dubbele dosis voor de volgende cyclus. Dus dat maar ff afwachten. Ik heb geen idee of ik pcos heb. Uit bloedonderzoeken en echo's bleken geen abnormaliteiten. En qua kenmerken, mijn cyclus is wel regelmatig en ik heb ook geen overmatige lichaamsbeharing ofzo. Wel licht overgewicht. Geen idee wat verder de kenmerken zijn, maar mijn huisarts en bij het ZH dachten ze niet dat ik pcos heb.
En de streep is inderdaad superlicht. Daarom verwachtte ik de dag erna eigenlijk ook een duidelijke streep. 😕
Ik had ook geen overbeharing of overgewicht en toch heel duidelijk pco Clomid werkte bij mij ook niet. Deed helemaal niks. Na de bevalling heb ik wel een vrij regelmatige cyclus.
16 feb. is mooiere datum vliegje!! (mijn verjaardag). en kim je hebt altijd wat van lh hormoon in je lijf dus een streepje hoeft niet je ei te zijn. misschien een idee om als je denkt dat ie bijna komt 2x per dag te testten. inkt wij vonden de 20weken echo ook spannend maar wel ook weer leuk om te mogen kijken naar je kindje . fijn dat je je beter begint te voelen!!
Ovulatietesten met streepjes werkten bij mij niet. Nog nooit een streep even donker als de controle lijn gehad. Dus ben clearblue gaan gebruiken. De roze. Je kan het ook combineren. Bij twijfel met dezelfde urine een clearblue doen.