Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    @Spunkie

Wat een leuk nieuws zeg :).
    En dat is een wel erg duidelijke streep gefeliciteerd.
    Xxx

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.245
    3.892
    113
    Oei, dat zul je net zien inderdaad! Gaat vaak zo hè, dat dan ineens van alles tegelijk gebeurt. Gelukkig wel positieve dingen bij jullie!

Leuke naam Stier! Fijn dat je zusje komt helpen, hoop dat je snel weer wat kan slapen en dat je hoofd daardoor weer wat opklaart!

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Spunkie, jaaaa!! Het is echt hoor! :D Hoe bijzonder zeg!
    Was er trouwens een reden dat je vrouw jullie 2e ook draagt of heb je gewoon geen behoefte om te dragen (net zoals mijn vrouw haha).
    Zo bijzonder!
    Ik heb er vandaag nog een digitale tegenaan gegooid haha, hij haf precies volgens het boekje nu 2-3 weken aan (vorige week 1-2). Dus HCG is gestegen denk ik dan maar :)

Stier, het is inderdaad even heel heftig en rust en slaap zul je niet veel hebben de eerste dagen. Ik heb geleerd dat je je eraan over moet geven. Laat het gebeuren. Schakel hulp in als het kan en anders, probeer elkaar af te lossen zodat je beide wel iets slaapt ipv allebei niet.
    Mooie naam en fijn dat verder met jullie dochter en je vrouw alles goed is. Was het een goede bevalling of ook heftig?

4. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
  5. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Gefeliciteerd Spunkie!

De bevalling heeft 26 uur geduurd waarbij de onsluiting op een gegeven moment stagneerde. Dus aan het infuus en vliezen werden gebroken. Bleek de kleine in het vruchtwater gepoept te hebben. Dus overgedragen aan de gyneacoloog. Uiteindelijk bleek ze ook een sterrenkijker te zijn. En de placena bleek niet te zijn zoals het hoorde. Er liep een bepaald bloedvat doorheen ofzo waardoor de placenta in 2 soort helften waren, als die kapot was gegaan dan hadden ze voor het leven van de kleine moeten vechten. Al met al dus best heftig allemaal. Mijn vrouw heeft er emotioneel gelukkig weinig aan over gehouden. Ik als partner vond het heel erg heftig om aan de zijlijn te staan.

6. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    @Stier:
    Jeemig de peemig...
    Hadden ze dit niet eerder op echo's kunnen zien...
    Lijkt me echt zeer heftig..

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    pff stier heftig. ga zo verder reageren heb maar 1 hand vrij ivm moeilijk slapende baby

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Jeetje Stier, heel heftig zeg! Begrijp dat het nogal een achtbaan van emoties is nu. Doe je gemak!

Spunkie, ik ga me niet aanmelden denk ik bij het uitgerekende topic. Ik heb met Reva in zo'n groep geschreven en ondanks dat er super lieve vrouwen tussen zaten waar ik nu nog steeds contact mee heb, was het ook 1 bom vol hormonen en was er geregeld gezeur en gezeik toen de baby's geboren waren. De ene moeder gaf bv, andere fv en dat botste soms. en zo waren er meer. De een deed aan Rapley, andere niet. Meningen verschilden zoveel dat er vaak discussies waren. Heb daar niet zoveel zin in weer.
    Wanneer zijn jullie uitgerekend? Wij 15 februari denk ik.
    5 juli hebben we de intake bij de verloskundige. 30 juni eerst de 1e echo.

9. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Stier agh wat moet dat heftig voor je zijn geweest zeg...dat word wel eens vergeten maar voor de partner is het vaak ook zo heftig soms nog wel heftiger. Hou je vrouw ook in de gaten, de klap van besef ed kan nog komen hoor! Zij overleeft nu ook door hormonen ed.

Vliegje jeetje wat een ellende als vrouwen met verschillende opvattingen BV/FV of Rapley of puree zo'n heisa kunnen veroorzaken! Respecteers elkaar keuze! Haha...

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja ik noemde als grapje altijd dat er super hippies waren en halve hippies. Ik vond mezelf een halve want gaf wel bv, probeerde rapley en doe aan dragen. Stond er wel voor open. Maar de 'super hippies' drongen soms erg hun mening op en gaven dan de mensen die geen bv gaven of stopten nogal wat kritiek.. Of dat gevoel van kritiek. Ze deden ook aan cosleeping, wasbare luiers etc. dat is allemaal prima maar er was toch wrijving als er mensen zeiden dat hun kindje goed een potje eet of de flesvoeding dronk. Ik heb zoiets van laat iedereen in z'n eigen waarde. Tuurlijk is borstvoeding het beste maar daar moet je als moeder echt achterstaan want anders lukt het niet en geeft het alleen maar stress. Reva heeft ook in een wiegje bij ons geslapen, niet een cosleeper want ik was bang voor slaapproblemen later, maar wel naast ons bed. Sommige mensen leggen hun kindje meteen in het eigen kamertje. Sommigen laten hun kindje nu nog in een cosleeper liggen. Alles goed. Zolang jij als ouders er maar achter staat toch. Maar goed, ik ben beetje genezen van zulke groepen haha. Hier is het ook gezellig gelukkig haha.

11. lovelylife

17 aug 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    @ spunkie; haha, wij hadden ook de test ingepakt. Mijn ouders dachten dat het een thermometer was.
    @ Stier: Gefeliciteerd!!
    @Flexi: wij hadden wel een verwijzing nodig. Mijn vriendin kon gewoon even bellen ter bevestiging.@Vliegje, het lijkt steeds echter, gefeliciteerd!!

wij hebben afgelopen vrijdag een goede echo en combinatietest gehad. Zo mooi om het kindje te zien bewegen! Helemaal blij!

12. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Lovelylife wat een super goed nieuws!! Willen jullie weten wat het word?

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Was dat pas de 1e? Dat wachten tot de echo duurt lang he pfff. Wij mogen 30 juni en 5 juli intake verloskundige.

14. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Wat goed lovelylife.

Wij hebben vanavond de VK ingelicht. We worden teruggebeld voor een afspraak. Dan kunnen we ook rond die tijd een echo plannen.

15. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Spannend! Nu hopen op goede echo's hier.

Evira, hoe gaat het met jullie?
    En met Patricia?

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Voor degene die in de roze groep op fb zitten, wij zetten er even nog niks op van onze zwangerschap. Hele goede vrienden van ons die er zitten weten het wel maar er zitten ook mensen die het nog even niet hoeven te weten, maar die ik wel persoonlijk ken. Ben daar niet heel anoniem zeg maar. Ik hoop dat ik het stil kan houden haha. 24 juli hebben we een familiedag. Dan maken we het bekend op die dag en Facebook enzo.
    Maar als ik die zwangerschapsaaankondigingen zo zie begint het te kriebelen en is het moeilijk m'n mond te houden haha.

17. lovelylife

17 aug 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dit was al onze zoveelste echo hoor. Vanuit de kliniek deden ze standaard een paar echo's. Vond het wel fijn! Dit was de eerste keer in de verloskundigenpraktijk.

we willen wel graag weten wat het wordt en ook vertellen. De echoscopist vertelde wat hij dacht aan de hand van de nub-theorie (ik was toen 11 w en 5 d), geloven jullie daarin?

@ Vliegje, ik vind dat wel leuk, zo'n facebookgroep. Ga er ook bij als ik 20 w zwanger ben!

18. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    ja, ik ken de NUB-theorie.
    Ons dochtertje lag daarvoor niet goed op de echo, maar onderstaande echo werd met 12 weken gemaakt. En toen wist ik gewoon dat het een meisje zou zijn...

Bijgevoegde bestanden:

• beeb4.jpg
      beeb4.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      3
  19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Zou het hier niet aan herkennen hoor haha.

Hoe zou het met Jessje zijn? Die hebben we al lang niet meer gezien of gehoord.

Ik raak soms met vlagen misselijk. Vrouwlief ook, zou ze schijnzwanger zijn hahahaha! Of we hebben gewoon wat verkeerds gegeten :p

Gisteren aan de telefoon zei de vk trouwens dat ik 5 dagen en 1 dag was. Dus ik zeg, nee, want heb 25 mei IUI gehad dus ben officieel 4 weken en 6 dagen. Raar eigenlijk he. Ze gaan natuurlijk uit van 28 dagen maar mijn cyclus was 31.
    Maar ja, termijn gaan ze toch pas bepalen met echo.
    Vind het alleen zo spannend.
    In de FB groep had iemand tegelijk met mij getest en die heeft gister een miskraam gehad :( Zo erg lijkt me dat. Moet er niet aan denken!

20. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland

Deel Deze Pagina