Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar Dreamy! Reva heeft die tijd ook gehad. Heeft toen zo'n week amper gegeten. Tot wij door hadden dat ze het zelf wilde doen. Weet niet of Sara dat al kan?
    Of ze zijn aan het testen hoor! Er komt een tijd dat ze weten dat ze met bepaald gedrag iets kunnen bereiken. Nu is het tijd grenzen aan te geven haha.
    Dat aankleden ook. Was een paar dagen. Kreeg haar niet aangekleed gewoon. Uiteindelijk boos en zittend luier aan en makkelijke kleren en hup naar oma want dat was toen de bedoeling. Dus ik zei tegen oma, ze is half aangekleed maar hoor 🙈 Vreselijk vond ik dat. Moest haar echt in de houtgreep houden 😔

Ja moet me niet zo druk maken. Gisteravond erg misselijk even. Nog minder dan 2 weken wachten tot echo.

2. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    vliegje ligt eraan wat je met zelf eten bedoeld. Ze kan al maanden zelf stukjes brood met haar handen pakken en zelf in haar mond stoppen of aangeven in haar hand. Laatse maand geef ik stukjes met een vork en nu wilt ze ook de vork aanpakken en deze in haar mond stoppen, doet ze heel goed! Maar als je bedoelt zelf brood aan haar vork prikken dat kan ze nog niet. Maar volgens mij is dat motorisch ook nog erg lastig...

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Nee ik bedoel inderdaad wat je zegt. Aangeven of zelf laten pakken. Niet gevoerd willen worden meer zeg maar. Met een toetje of hapje is dat lastiger want alles valt van die lepel. Maar dan 'dipt' ze de lepel een soort van in d'r hapje en dan in d'r mondje. Ik zit dan met nog een lepel klaar om er af en toe een vollere hap in te krijgen hahaha. Reva gaat nu zelf brood aan haar vorkje prikken maar ze eet veel met haar handjes.

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Madouc, is de tp al geweest? Spannend!

5. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    madouc spannend en succes!

vliegje dat is idd goed. je verschil met verse tp en cryo. cryo zit in de vriezer en is al bevrucht.

en vers word op de dag van de punctie bevrucht (alle eitjes) en bij onze kliniek houden ze er 3 uit en gaat de rest de vriezer in en dan laten ze ze delen en worden ze op dag 4 of 5 terug geplaatst.

die in de vriezer zijn dus nog niet gedeeld bij ons. bij andere ziekenhuizen doen ze ze allemaal tot dag 3/4/5 laten delen en welke het overleven doen ze in de vriezer maar dat is dus bij elk ziekenhuis anders.

verder geen nieuws hier. owjawel bijna vakantie!!!! :)

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Oke thanks voor de info!

Geniet van je vakantie alvast!

7. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vraagje aan de moeders: welke boeken raden jullie aan qua informatie over na de geboorte? Oei, ik groei of misschien iets anders? Tips zijn welkom!

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Geen! Je eigen gevoel volgen. Ik had amper tijd om te plassen, laat staan om een boek te lezen haha. En anders vk vragen stellen of ons haha.

9. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Hahaha thanks voor de tip ;) Ik wil er een beetje voor waken dat ik alles op internet ga opzoeken, vandaar.

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier wij hebben oei ik groei boek maar heb er toevallig vandaag voor het eerst in gelezen.
    en ik heb de groeiboek app daar komen soms berichtjes op.
    maar het meest overleg ik met mn vrouw over hoe en wat. en ja soms zoeken we iets op op internet als we iets raar vinden, of vraag het aan vrienden/familie met kinderen maar idd wat vliegje zegt, volg vooral je eigen gevoel!

hier alles ingepakt, morgen nog even de luiertas aanvullen met de flesjes en flessenverwarmer, de kolftas nog in de auto en dan gaan :) heb er echt super veel zin in!!! de bench van de hond zit al in de auto dus de hond is echt zenuwachtig hij volgt ons overal zo schattig

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb "oei ik groei" en de "babycare bijbel". Soms is het fijn om te lezen over de ontwikkeling. Beide boeken hebben hele andere invalshoeken, toch kon ik me wel in beide vinden.
    Waar ik ook veel aan heb gehad is de zwangerschap van week tot week. Daar worden de ontwikkelingen van je kindje ook goed beschreven.

12. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Stier wij hebben ook het Oei ik Groei boek. Leuk boek met veel herkenning en leuke weetjes. Wel bedenken dat ieder kindje anders is en dat wat daar staat bij elk kindje op een ander moment kan gebeuren.

Denanje heerlijk op vakantie!! Genietze!

Vliegje jij vroeg onlangs volgens mij of iemand weet hoe het met Jesje gaat. Ik vroeg me dat vorige week ook af en heb haar een krabbel gestuurd maar heb niets terug gekregen.

13. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Stier...wat een prachtig meisje!!

Ik was even stil. Zo veel gebeurd hier. Mis vooral onze hond verschrikkelijk. We moeten weer even een nieuw ritme vinden.

Vandaag weer z.i. gedaan. En maar weer afwachten. Het kwam een beetje mijn neus uit. Zo veel jaar van ovulatietesten, hopen, teleurgesteld zijn.....het hakt er in. Ik ben bijna zo ver dat ik hiermee wil stoppen. Gewoon tevreden wil zijn met wat we hebben. En daarbij dan rust. Niet meer elke maand dat vreselijke moment dat je lijf weer niet doet wat je zo graag wil.

Maar we zetten nog even door. Hopen dat ons toch nog een wondertje gegund is.
    Ik herken je gevoel dus wel Patricia. Zeker ook met dan twee dames die zo snel zwanger zijn (en die ik het van harte gun). Maar het is zo slikken, je gaat jezelf er zo door haten. Wat doe je toch verkeerd? Waarom mag het niet zo zijn? Waarom een ander wel en jij niet? De wereld is oneerlijk, dat weet ik best, maar soms moet je even zoeken naar een manier om daarmee om te gaan.

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dreamy ik heb Jessje op fb inmiddels! Gaat goed met hun. Ze zou binnenkort weer eens langskomen hier haha.

De oei ik groei app hebben wij ook ja en klopt wel. Heel herkenbaar. Maar verder eigen gevoel volgen. Heb 1x hier op het forum een topic geopend over de bv toen ik daar even erg onzeker over was.

Ik heb vandaag de laatste test gedaan. Nu een 3+ op de CB dus dat is netjes. Begin het een beetje te geloven nu.. Hoewel ik nog weinig klachten heb buiten wat misselijkheid nu en dan.

Evira, niet opgeven! Probeer het nog even of stel jezelf een grens van zoveel keer. Het is eerder gelukt dus het kan gewoon! Voel me nu soms bezwaard hier iets te schrijven omdat een aantal mensen er moeite mee hebben, wat begrijpelijk is. Wil niemand kwetsen. .
    Ik lees wel mee bij de febr 2017 mama's (nog niet schrijven) maar ik las al iets over een meisje wat raar doet en al die hormonen bij elkaar gaat een keer klappen denk ik dan. En als ik ergens aan mee wil doen, wil ik het wel kunnen volgen.. Dus misschien sluit ik me daar nog aan. Of ik schrijf gewoon nu en dan hier nog bij.
    Hoop echt dat jullie allemaal snel volgen!!

Wij liggen nog lui op bed. Gister naar het Midsummer festival geweest van de Efteling. Ons meisje logeert bij opa en oma. Zalig een keer zo'n uitslaapochtendje hihi. We stonden met ons neus bovenop Waylon, echt gaaf!

15. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Eviranwat vreselijk naar dat je jullie zo mist meis...en dan wil t ook niet lukken om zwanger te worden. Hoeveel pogingen hebben jullie nu incl de mk gehad? Sorry heb ik niet onthouden en omdat het niet in je hanttekening staat vraag ik het je even...

Vliegje wat heerlijk zo'n uitslaapochtend en ff met zijn tweetjes! Heerlijk weer zo'n mooie test!! Voel je je anders toen met Reva?
    Je gaat ons niet verlaten hoor omdat je je bezwaard voelt nu jij zwanger bent en het bij de andere meiden niet wilt lukken! Ik snap je gevoel maar zoals ik al eerder schreef, iedereen die hier aangemeld staat weet dat het een forum is voor lesbische mama's en/of die mama gaan worden! Gelukkig dat jij en anderen (snel) zwanger worden/zijn!! Das nou net de bedoeling en in de tijd dat ik de miskraam had gehad heb ik soms momenten gehad dat ik het te confronterend vond en toen las ik even niet mee en andere momenten vond ik het fijn mijn verdriet te kunnen spuien. Degene die het moeilijk vinden, althans zo was het voor mij, die zullen zelf beslissen wat en wanneer wel te lezen en alle meiden die zwanger zijn of een kindje hebben moeten vooral ook blijven schrijven! Dat maakt het juist zo'n mooi en gezellig forum!!

Hebben de mama's onder ons trouwens elk jaar van hun kind een fotoboek gemaakt en zo ja zitten daar dan ook de kraamvisite foto's en toonbare bevallings of pas geboren foto's in?

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Thanks Dreamy ☺️
    Bij Reva had ik veel klanten. Heeeeeeel misselijk, hele dagen en kon regelmatig op het werk naar de wc rennen. Enorme pijnlijke borsten dat vrouwlief iedere ochtend appelstroopzakjes uit de vriezer ging halen om erop te leggen haha.
    Nu bijna geen klachten op af en toe wat misselijkheid en lekkere honger na.

Wij hebben een 1e jaar film gemaakt met stukje bevallig (puffen) en 1x blote tiet van de bv.
    Haar fotoalbum doen we alleen 'normale' foto's. En dat ze net in mijn vrouws armen ligt maar we hebben niet echt foto's van de bevalling. Hoewel dat zeker in een boek mag denk ik als je ze hebt! Persoonlijk zou ik niet met mutsefluts bloot erin doen maar beetje intiem mag wel denk ik. Ik ben een open boek wat dat betreft haha.

Weet iemand trouwens of het een must is om nog extra vitamines te slikken? Bij Reva had ik die mama pillen van Davitamon maar heb het idee dat ik daar extra misselijk van werd. Nu slik ik alleen foliumzuur. Zou dat voldoende zijn?

17. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Vliegje mss dit keer een jongen haha nu je minder klachten hebt?! Spannend!! Heb je voorkeur (klinkt stom maar je snapt hoe ik t bedoel)? Foliumzuur is t belangrijkste en die andere vitaminen zij vooral voor jou, dat jij je wat energieker voelt.

Haha wij hebben wel foto's van de bevalling met de hele mik mak erop (de kraamhulp schoot er lekker op los whaha) maar die ga ik er niet in doen. Een hoop slechte en bewogen foto's ook maar ga er wel een paar indoen dat de kleine op mijn buik word gelegd en stukje blote borst prima. Ook foto's van de kraamweek en visite en een schifting maken in die duizenden foto's pffff...had ik het nu maar iedere keer in een fotoboek bijgehouden...nu moet ik t allemaal nog doen...

18. Minimonkey

13 apr 2016
    29
    0
    0

Nog erg lang. We gaan ons volgend jaar op de wachtlijst laten plaatsen en dan de wachtlijstwachtijd nog haha. Duurt dus nog een tijd. Helaas ben ik zo een Miep die alles van te voren al alles uitzoekt en vandaar dat ik er dus al zo vroeg bij ben

19. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Lieve Vliegje, het siert je dat je zo reageert, maar het is écht niet nodig (wat mij betreft). Ik kies er zelf voor om hier te lezen en te schrijven. Jij bent deel van de inboedel en zonder jou is dit topic niet hetzelfde. Ik kom hier juist om te lezen hoe het met jou en de anderen gaat. Dat het af en toe moeilijk is, betekent niet dat ik dat niet aankan. En mocht dat wel zo zijn, dan lees ik een tijdje niet mee.
    Jij hoeft ons daarin niet te beschermen malle meid. En ik vind het oprecht tof dat het bij jullie zo snel gelukt is! Ik ben erg benieuwd naar jullie nieuwe spruit.

Wij zijn nu in totaal een maand of....ff denken.....10 denk ik, al hebben we niet elke maand geïnsemineerd ivm vakantie en kerst en zo. Het valt best mee dus, maar met de zeven jaar die er aan vooraf ging, is het voor ons best zwaar.

Ik had gisteren een positieve test (lh). Vanmorgen was ie weer veel minder, het streepje. Dus ik dacht: mooi! Maar nu was ie vanmiddag ineens weer net zo positief als gisteren. Hoe kan dat nou weer? Misschien morgen nog maar eens insemineren?

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ah meis toch, ik hoop zo met jullie mee! Ik had dit ook nooit verwacht. Vrouwlief was ook niet bij de IUI nu dus ik zei al, geeft niet joh, vlg keer kan je er misschien wel bij zijn. Niet wetende dat de 1e poging gelijk raak zou zijn. En het rare is dat ik vroeger 2 jaar lang met een man bezig ben geweest. Geen 1x zwanger. Nu wordt het allemaal gevolgd en getimed maar toch, blijkbaar ben intochten vruchtbaarder als gedacht als het zaad voorbij mijn vijandig slijm wordt gebracht, wat bij pco zo is.

Extra keer insemineren kan nooit kwaad toch? Hebben jullie gister geïnsemineerd? Wat gek van die test... Kan je 2 eisprongen krijgen misschien??

Die 7 jaar voor jullie 1e, was dat ook allemaal zi? Wat een geduld moet je dan hebben zeg, respect hoor! Ik duim gewoon keihard voor jullie mee! 😘

Deel Deze Pagina