Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Vulpen wij hebben geen namen bedacht. Zowel mijn vrouw als ik zijn voor nu gewoon mama en zo te merken snapt Sara prima dat we beiden zo heten. Echter, er zal een moment komen dat ze duidelijk wilt maken dat ze mij bedoelt i.p.v. mijn vrouw of andersom en hoe ze dat gaat doen laten we aan haar over. Kids zijn creatief zat dus ze zal vast met iets leuks komen haha....

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Vliegje: Grappig, wij moesten ons wel houden aan de vloeistoffenwet omdat onze jongens ouder dan een jaar waren en dus geen baby meer zijn.
    Ik vond het wel fijn om een buggy bij mij te hebben. Met 29 weken zwanger moet je misschien ook niet te veel willen dragen?

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #883 Chybou, 24 jun 2016
    Laatst bewerkt: 24 jun 2016
    Hier gaat dat zo...
    Neeeeheeee! Ándere mama! °rolt met haar ogen°

Vulpen: hier heten we dus ook allebei mama. C, N en F weten precies wie er bedoeld wordt.
    C. van 3,5 gebruikt ook onze voornaam (zonder mama er voor) ze is dit zelf graan doen toen ze een jaar of twee was. Ik denk dat ze dit doet omdat Lieve en ik elkaar ook met de voornaam aanspreken en ook bijvoorbeeld regelmatig zeggen: "dat moet je aan Lieve vragen."

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hahahaha geweldig Chybou! :)

Ja Reva is natuurlijk ook al 1,5 dan dus dan geldt die 100ml gewoon. En inderdaad, dan ben ik +- 20 weken dus verwacht niet heel veel meer te dragen dan.

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Correctie, ik ben dan zo'n 16/17 weken haha.

6. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Bedankt voor jullie reacties :) En wat grappig Chybou, leuk om te lezen hoe kinderen daar in de praktijk mee omgaan.

7. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Hier is het mama Da en mama Jien. In je praktijk Da en Jien hahaha. We hadden zelf wat anders bedacht....maar L. gebruikt dus dit.

8. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Wat zijn jullie van plan om te doen?

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik bedoelde dus 20 weken, geen 29 weken :p
    Maar 16/17 weken scheelt wel weer. Dan ben je toch íets minder rond. Maar alleen een draagdoek oid zou ik niet meenemen, want als je last van je bekken en rug krijgt heb je (naast mevrouw vliegje) geen alternatief.

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Ik denk gewoon mama Inkt en mama Vulpen (nou ja, dan onze echte voornamen natuurlijk), en dan laten we het verder wel op z'n beloop. Beetje zoals jullie dus :)

11. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Vulpen wanneer hebben jullie de 20 weken echo? En willen jullie dan weten of het een jongen of een meisje is? En deel je het dan ook met iedereen? Met het risico dat je roze of blauwe kleertjes krijgt 😉.
    Gaat verder alles goed bij jullie? Heeft inkt al een buikje?

12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Wij hebben volgende week de 20 wekenecho.
    We houden niet geheim of het kindje een jongen of een meisje is, dat lijkt me erg onpraktisch, moet je de hele tijd 'het kind' zeggen i.p.v. 'hem' of 'haar'. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat we liever genderneutrale kleertjes krijgen maar we zijn er niet superradicaal in hoor.

Inkt heeft zeker wel een buikje nu, wel mooi hoor! Jij ook al? Heb je al zwangerschapskleding aan of nog niet?

13. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    vulpen haha oke! En hebben jullie al een naam dn ga je die ook al vertellen of laten jullie dat nog wel een verrassing zijn? Wij wel hoor! Ik heb wel een buikje, niet supergroot en kan mn broeken nog wel aan, al zitten ze niet echt lekker meer haha. Misschien deze week maar eens zo'n zwangerschapsbroek aanschaffen!

14. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Dit is nu de buik :cool:

Bijgevoegde bestanden:

15. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Mooi buikje al, Louwie! Die van mij is denk ik vergelijkbaar, voor of na het eten maakt wel een heel verschil ;) Ik heb een positiespijkerbroek gekocht, is nog wel aan de grote kant, maar zit toch wel fijn. De naam willen wij ook pas bij de geboorte bekendmaken, hopelijk verspreken we ons niet!

16. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goedemorgen dames.
    Ik ben ff wat minder aanwezig omdat ik ff een baalperiode heb dat t allemaal tegenzit hier en overal om me heen mensen zwanger worden of bevallen.
    Dus daarom ben ik er ff wat minder vaak, maar hou jullie vooral niet in, ik kijk zelf wel wanneer ik wil komen lezen of niet. 😉

Alles weer bijgelezen.
    Succes met de vakanties allemaal!
    Over de namen, ik heb natuurlijk geen kids, maar mijn ex heeft wel een dochtertje van 4 waar ik vanaf halverwege de zwangerschap bij betrokken ben geweest.
    We woonden niet samen en ik ben nooit echt haar mama geweest, maar natuurlijk zag ze me wel vaak en is er een band.
    Mijn ex noemde mij destijds voor de kleine 'kimmie', wat zodra de kleine meid een klein beetje kon praten, door haarzelf 'Mimmie' werd. Zo noemt ze me nog steeds.
    Mama en mimmie dus. Maar heeft ze zelf zo gekozen.

Hier ligt alles helaas een beetje stil.
    Ik zit aan de dubbele dosis clomid en verwacht een dezer dagen een positieve test, maar mijn donor is een weekje weg. 😕
    Dus weer een maand weggegooid.
    Erg frustrerend...

Gelukkig gaat mn nieuwe baan goed en kan ik lekker fulltime werken.
    En bij mijn nieuwe huisje worden deze week de eerste muren geplaatst, dus dat begint nu ook eindelijk een beetje op te schieten.

Zwaar respect voor de dames die al jaren bezig zijn met hun kinderwens.

17. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ah shit zeg! (ik zeg het gewoon zoals het is!) Dat is wel heel erg balen. Ik kan me goed voorstellen dat dit heel erg frustrerend is.
    Hoewel ik begrijp dat het prettig is om het invullen van een kinderwens zonder al te veel poespas en medisch ingrijpen te regelen vraag ik me toch af of het in jouw geval niet handiger is om toch wat meer steun te hebben van het ziekenhuis. Door de Clomid ben je al in de medische malle molen. Het is voor jou heel lastig om een stabiele cyclus te krijgen, je bent al een tijdje bezig... Zou het niet fijn zijn als je donor in het ziekenhuis zou doneren en je zo geen cyclus verloren hoeft te laten gaan?

18. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Kim, kan je eventueel niet naar een privé kliniek gaan die donors heeft of zelf zaad kopen zodat je niet afhankelijk bent van de donor en gewoon behandeling in het zkh kan krijgen? Of ben ik nu erg kort door de bocht? Je tobt nu inderdaad al zo'n lange tijd zonder enkel resultaat. Echt lastig hoor en heel frustrerend lijkt me!

19. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    skatjekim Wij hebben 15 pogingen nodig gehad met een eigen donor, ook nog gewisseld van donor. Ik zag het soms ook niet helemaal meer zitten maar uiteindelijk is het gelukt! En ik heb ook clomid gebruikt waarin het even zoeken was wat ik nodig had. Er is dus hoop!

20. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Kim, ik snap het heel goed hoor! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt; als je hier even een tijdje niet bent dan snapt iedereen dat. En wat betreft je traject; ook doen wat voor jou goed voelt. Je merkt zelf wel wanneer je wel of niet aan een andere stap toe bent.

Mooie buik Louwie! Hopelijk gaat je zwangerschap voorspoedig, evenals die van jou Inkt. Vliegje ik hoop dat de misselijkheid een beetje te doen is.

Hier gaat het z'n gangetje. De kleine meid groeit goed, heeft af en toe erg last van haar darmpjes en heeft na het eten vaak moeite in slaap te vallen. Tot nu hadden we haar overdag in de box om te slapen maar morgen gaan we haar 's middags boven in haar bedje leggen. Kijken of haar dat wat meer rust geeft. Hoe hebben de andere moeders dat de eerste weken gedaan?
    Verder hebben wij allebei lekker last van onze hormonen dus wisselen elkaar nog wel eens af qua huilbuien, haha.

Deel Deze Pagina