Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    welkom louwie en gefeliciteerd!!

2. Minimonkey

13 apr 2016
    29
    0
    0
    Welkom en gefelicteerd :)

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O Louwie en natuurlijk gefeliciteerd. Spannende tijd he!

Hier is het zo'n gekkenhuis zeg. 2 avonden overgewerkt en vrouwlief heeft een nieuwe baan! Eigenlijk heel plots. We zagen een leuke vacature en besloten een leuke brief met humor te schrijven. Ze zochten eigenlijk een man namelijk. Aangezien mijn vrouw van de week werd aangesproken als 'jongeman'.. hadden we gelijk een mooie opening voor de brief 'ik ben laatst nog aangesproken als jongeman maar toen ik voor het laatst checkte was ik echt nog een vrouw' hahahaha. Dat viel zo goed dat haar brief er helemaal uitsprong. Ze werd binnen een halfuur naar versturen gebeld en dag erna op gesprek en gelijk aangenomen! Zo spannend! Heel anders als ze nu doet. Werktijden worden heel anders en andere dagen. Ook een vaste dag op zaterdag. Maar daar staat tegenover dat ze door de weeks een dag extra thuis is, met mij want ik ga mijn vrije dag switchen zodat we een gezinsdagje door de weeks hebben en op zondag. Ze heeft vaste uren, vast loon, vaste dagen. En nu is alles flexibel. Ze weet zaterdags of ze maandags moet werken etc. Het is amper te plannen. Dit zal ons gezin dus meer rust geven. Wel moet ik 3x gaan koken, das minder :p hahahaha.
    Maar het voelt goed! Ze gaat in een dumpzaak werken, legerartikelen, luchtdrukwapens verkopen, (zak)messen, reparatie van wapens en schoonmaak, etc etc. Wel heel leuk en past ook wel bij haar. Familiebedrijf met lieve mensen dus het ziet er positief uit!
    Maar goed, veel veranderingen. Eerst uitwerken bij haar oude baas.
    24 mei hebben wij onze intake in het zkh en dan mag ze 25 mei daar beginnen. Dus spannend weekje!

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ louwie - gefeliciteerd!

@ vrouw van vliegje - gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ inschrijven - toen ik ging inschrijven en tijdens de intake was de situatie ook niet zoals ik zou wensen. Ik had werk dat per september 2013 zou stoppen en zat paar maanden thuis. Toen ik met kid traject begon was ik net een half jaar op nieuwe werk. Ik ben nu half werkeloos tot medio juli. Daarna waarschijnlijk de bijstand in als ik geen ander werk vind. Werk is altijd een onzeker punt in mijn leven maar ik maak mij er niet meer druk om.
    Wat ik wil zeggen je kan wel zoveel wensen en zoveel plannen hebben. Maar het zal nooit 100% ideaal/goed zijn en niet alles valt te plannen.

5. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Wat een bizar verhaal vliegje! Maar wel heel fijn dat ze nu vaste tijden krijgt, dat geeft inderdaad een heel stuk rust.

Sterkte met de laatste loodjes denanja, en beterschap gewenst!

6. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Fijn dat je vrouw een nieuwe baan heeft Vliegje! Ik moest erg lachen om de sollicitatiebrief :)

7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Hoe gaat het met iedereen?

We hadden het laatst over het regelen van kinderopvang, hoe hebben degene met kind dat eigenlijk beslist en geregeld, en bevalt dat?

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    aicirtap ik had hetzelfde. ook best onzekere tijd kwa werk. was onder t solliciteren naar een nieuwe baan zwanger maar is toen de miskraam geworden. toen nieuwe baan en na half jaar zwanger. maar is nooit moeilijk over gedaan... hoorde wel dat collegas achteraf zeggen van hoe kun je zo iemand aannemen maja dat mag je niet vragen bij een sollicitatie en de sollicitatie procedure werd ook door een overkoepelde organisatie gedaan dus dat was mijn 'geluk'.

vulpen ik heb nog geen kindje maar wel sinds een week nu de opvang geregeld. hier hoefde t zelfs pas na dat ze geboren is. geen haast. dus stier zo zie je maar idd dat het in elke regio anders is. hadden wel eerder geinformeerd hebben ook bij kdv gekeken en gastouder. onze voorkeur ging al uit naar gastouder omdat we flexibele opvang nodig hebben en dat is dan gewoon goedkoper. maar toen we gekeken hadden bij beide werd onze voorkeur alleen maar bevestigd. helaas had ze nog niet meteen plek maar dus vorige week te horen gekregen dat ze plek heeft :) wij helemaal blij want ze denkt precies zoals wij. helaas gaat ze wel net op vakantie als wij willen beginnen dus de eerste 3 weken nog even xelf regelen maar dat komt wel goed. dat is dan meteen een nadeel van een gastouder.... als ze op vakantie gaat moet je t zelf regelen.

vliegje wat leuk voor ej vrouw!!! en wat een leuke openingszin haha toen ik mijn sollicitatie cursus moest doen kregen we idd te horen dat je er gewoon echt uit moet springen. en dat zie je dan wel weer met humor kom je een heel end! echt super cool!! spannend allemaal! bijna mei ;). hele mooie maand haha

9. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb natuurlijk gekozen voor ZI en heb geen last van inschrijftijd, maar ook bij ZI duurt t vaak even...
    Ik heb altijd gezegd/gedacht "met mijn 25 wil ik ongeveer moeder zijn". Maar ik wilde ook alles een beetje op orde hebben. Geschikte woning, goede baan, stabiele relatie. Dus stelde ik het uit.
    Maar ja, perfect is het hooit.
    Toen ik aan dit avontuur begon was ik net 28, had ik een relatie, een redelijke baan (20-urencontract, maar ik werkte er meer) en toezegging voor een nieuwbouwhuis dat ze nog moesten gaan bouwen. Redelijk stabiel dus.

Maar ja, dan verlies je je baan, en vervolgens loopt ook je relatie stuk. Dat kun je niet plannen.
    Ik zat nog in de onderzoeksfase (medisch) en kon alles nog afblazen. Maar dat wilde ik niet.
    Ik was al zoveel kwijtgeraakt, ik wilde deze droom niet ook nog opgeven. En dat hoefde ook niet.
    Want perfect is het nooit. Je past je altijd aan aan situaties. Ik weet zeker dat mijn kind zowel financieel als emotioneel niets tekort gaat komen doordat ik nu geen relatie heb of doordat ik nu minder werk.
    Ik heb een gigantisch vangnet van mensen om mij heen, en heb altijd extreem goed met geld om kunnen gaan.
    Dus we maken gewoon het beste vd situatie.
    Mijn advies is; als je het echt wil: gewoon ervoor gaan!

Btw, het huis gaat wel gewoon door, ze zijn deze week eindelijk begonnen met de bouw. De oplevering staat eind dit jaar gepland. 😊
    Dus ik heb in gedachten alvast 1 kamer gereserveerd als kinderkamer. 😊

10. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Zoals gezegd moesten wij er vroeg bij zijn om opvang te regelen. Ik werk 3 dagen, mijn vrouw 4 dus dat betekent 2 dagen per week opvang. Onze ouders werken zelf nog dus dat is geen mogelijkheid. Bovendien zou ik het zelf ook niet zo snel willen. Gastouder vonden wij als nadeel inderdaad dat je in vakanties andere opvang moet regelen. Bovendien zit er bij ons in de buurt niet echt een gastouder. De kinderopvang is 2 minuten fietsen en voelde voor ons heel goed nadat we daar de rondleiding hadden gehad. Kleine groepen, gezellig gebouw en warm, vers gekookt eten tussen de middag. Voor ons was de keuze snel gemaakt.

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dat is wel fijn stier! hier zit ook kdv recht tegenover ons huis dus als we het wat vonden was t ideaal geweest. maar de gastouder zit ook niet verweg en opweg naar mijn werk dus dat scheeld. wij hebben gemiddeld 1 dag in de week opvang nodig en dan soms ook geen hele dag. en die warme maaltijden krijg je hier niet hoor. en we vonden de groepen ook te groot. en te strakke schema's.

wat fijn kim dat ze eindelijk aan de bouw begonnen zijn!! iig een leuk vooruitzicht en idd als je dan meteen de baby kamer kan maken ideaal!!!

12. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Hoe groot zijn de groepen dan bij dat kdv, denanja? Hier max 9 kindjes per groep. In totaal 2 groepen en een groep bso.
    Voordeel van gastouder is inderdaad dat je per week kunt aangeven hoeveel opvang je nodig hebt.

13. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jazeker, kan niet wachten tot t af is!
    Ik ga van mijn kleine flatje naar een huis met 3 slaapkamers en een vaste trap naar de zolder, en een tuin van 80m2 😊
    En nieuwbouw met energielabel A of hoger. Nu heb ik F.

Over de kinderopvanf, hier is eigenlijk bijna overal wel plek. Maar aangezien ik op een kdv werk, kan ik mijn kleine straks gewoon mee daarnaartoe nemen als ik moet werken. 😊
    En in mijn nieuwe wijk zijn meerdere kdv's/bso's/peuterspeelzalen/basisscholen op een paar minuten afstand, inclusief mijn eigen oude basisschool.

Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. 😊

14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Leuk dat je zicht hebt op zo'n groot huis Kim, dat is een mooi vooruitzicht! En wat handig dat je op een kdv werkt!

Ik werk fulltime en heb ook nog flink wat reistijd. Denk dat we inderdaad gewoon eens bij een kinderopvang moeten kijken, zitten er gelukkig wel wat in de buurt hier. Het lijkt me essentieel om er een goed gevoel bij te hebben, kan dat zo ook nog niet echt inschatten.
    Maar warm eten tussen de middag klinkt wel heel goed! :)

15. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Inderdaad gewoon eens gaan kijken bij verschillende kdv's en dan merk je snel genoeg waar je je thuis voelt. Ik zou even bellen om te vragen hoe snel je je moet opgeven, dan weet je ook of je nog even rustig aan kunt doen:)

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Gevonden! Ik ben even een tijdje weinig online geweest. Druk met afstuderen. Vandaag het laatste verslag ingeleverd. Hopelijk krijg ik 10 juni mijn diploma.
    Dus... Na 15 pagina's bijlezen, was ik weer op de hoogte van het wel en wee van iedereen en kwam ik er achter dat jullie verhuist zijn! Hahaha.
    Welkom alle aan alle nieuwe meiden!
    Ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben Chy
    32 jaar oud
    Getrouwd met Lieve (niet actief op dit forum)
    We hebben een annonieme donor via Geertgen (of nu Nij Geertgen)
    We hebben bewust hier gekozen omdat we samen een gezin wilden stichten en hierbij niet iemand (als derde) willen betrekken. Toen wij begonnen (4,5 jaar geleden) was de wet en regelgeving voor de duomoeder wat minder goed geregeld. Het was makkelijker om de juridische kant te regelen als er sprake was van een anonieme donor. We hadden wel verschillende vrienden die voor ons wilden doneren, maar wij wilden niet het risico lopen dat deze vriendschappen zouden veranderen door de komst van een kindje.
    Onze kindjes zijn ontstaan uit inter-relationele eiceldonatie. Dat betekend dat Lieve eicellen heeft afgestaan aan mij. We hebben deze keuze gemaakt omdat dit voor ons een mooie manier was om invulling te geven aan onze kinderwens. Biologisch gezien kan je als twee vrouwen niet dichter bij het samen krijgen van een kindje komen. Daarnaast heb ik een zeer erfelijke rugafwijking en was de kans dat ik deze door zou geven aan mijn kinderen groot. Lieve heeft geen zwangerschapswens. Daarom hebben we gekozen voor haar genetische materiaal en mijn baarmoeder.
    Ik vind het een prachtige gedachte dat ik haar kindjes heb mogen dragen.
    Het zwanger worden ging niet zonder slag of stoot. We zijn 1,5 jaar bezig geweest en hebben drie ICF/ICSI rondes nodig gehad voordat het raak was en ook raak bleef.
    Maar dat was het meer dan waard. We hebben inmiddels 3 kindjes. Een dochter van 3,5 en twee zonen van bijna 1,5. Ons gezinnetje is compleet :)

17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Welkom terug, Chybou, leuk om een update te krijgen! Weet nog wel dat je zwanger van de tweeling was :)

18. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Leuk te lezen Chybou! :)

19. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #99 Skatjekim, 25 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2017
    Vandaag positieve test. Helaas nog geen reactie vd donor of hij tijd heeft.

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dames wil even laten weten dat vanacht om 4.04 ons dochtertje tess is geboren. het was een snelle bevalling maar niet zonder slag of stoot helaas. maar dat mag de pret niet drukken. mag 4 dagen niet uit bed dus komende dagen zal ik verder updaten. nu nog niet geslapen door de adrenaline dus ga even proberen mn ogen dicht te doen. ze is trouwens prachtig!!! 3105gram en 48cm.

Deel Deze Pagina