Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Ohnee Chybou?! Dat meen je niet? Hoe reageerden jullie? Dat is een akward moment geweest zeg....

Wat betreft poepen in bad. Sara heeft een fase gehad waarbij ze dat 3wkn lang elke x deed als ze in bad zat. Denk idd lekker ontspannend...t was dus een slimme set om haar direct te wassen zodat ze schoon was voordat ik haar er als een speer uit moest halen...

We zitten hier nu ook in de fase dat als mevrouw dr zin niet krijgt ze gaat miepen danwel huilen....vreselijk irritant en hoop dat t een fase is en niet dat we een meisje krijgen die altijd gaat huilen als iets dr niet zint. Lijkt me een fase van grenzen verkennen, kijken wat mijn mama's doen als ik huilen, krijg ik t dan voor elkaar of haalt t niets uit? Uiteraard proberen wij t laatste waardoor we hopen dat ze denkt...hmm dit werkt niet dus laat ik maar stoppen. Vermoeiend is t wel...

2. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ff weinig meegelezen ivm een dipje, maar kben er weer.
    Heb nog niet alles bijgelezen, maar iedereen alvast gefeliciteerd met mooie echo's, verkochte huizen, huwelijken en alle vrolijke dingen die ik nog niet gelezen heb.
    Hier na 3 cyclussen eindelijk weer een positieve eisprongtest ☺
    Nu nog hopen dat de donor tijd heeft.
    Kga nu ff slapen, kzal gauw verder bijlezen 😊

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dreamy, het is een fase haha. Reva doet dat ook, maar ik ben heel duidelijk. Nee is nee. Probeer haar dan wat af te leiden of dan maar even huilen. Ze roept nu geregeld 'koek' bij de kast. Maar madam krijgt niet op commando een koekje he. Dat vertik ik haha. Gister riep ze er ook om, net voor het eten. Ze kan hem krijgen als ze goed heeft gegeten of als ik er zelf mee aan kom. Maar dat gezeur hou ik echt niet van. Hoop dus dat het snel duidelijk is voor d'r haha.

Lekkere poepverhalen allemaal! 😂

Chybou, dat is inderdaad nier leuk! Bij mijn schoonmoeder is het een keer andersom geweest. Die zagen hun aan als ouders van Reva. Dat is dan minder akward.

4. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Hoi Allemaal, wij hebben een prachtige dag gehad! Nu lekker samen een weekend weg.
    Heerlijk hoor al die poepverhalen! Kan niet wachten 😉

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,5 KB
      Weergaven:
      18
  5. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Ik heb heel wat losgemaakt met mijn poepverhaal, haha. Goed om te weten dat het bad en de bank nog zullen volgen ;)

Gefeliciteerd met jullie huwelijk Louwie! En wat een mooie foto!

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Louwie, prachtige foto! Gefeliciteerd!

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.866
    8.510
    113
    Vrouw
    Lekkere verhalen allemaal hier ;)

Ik heb even een praktisch vraagje.. Hoe zit het met inseminaties in het ziekenhuis en de vergoeding ervan? Ik ben goed verzekerd maar mn huisarts zei dat het nogal verschilt hoeveel je vergoed krijgt.

8. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Narcisje, bij ons was het zo dat de consulten en behandelingen vergoed werden maar het zaad zelf niet. Dat moesten we elke inseminatie ter plekke betalen. Was geloof ik zo'n 200 euro per keer maar dit verschilt per kliniek. En als jullie zaad bij cryos ofzo kopem dan heb je daar natuurlijk al voor betaald. Opslag wordt niet vergoed geloof ik. Ik zou even je zorgpolis er op na slaan of informeren bij hrt desbetreffende ziekenhuis.

9. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met draagdoeken? Onze meid slaapt heerlijk in de draagdoek die we nu van iemand lenen dus we willen er graag zelf een aanschaffen. Hebben nu een Bykay Stretchy Wrap Deluxe en die bevalt op zich prima. Welke gebruiken jullie?

10. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo, ik ben weer bijgelezen. Incl. Alle poepverhalen! 😂

Zat een beetje in een dip hier. Werk veel, zo'n 45 uur in de week. 's Avonds ben ik kapot en dus nergens meer energie voor. En dus eigenlijk geen vrije tijd. Niet eens genoeg tijd/energie voor mn huishouden.
    Dus tis hier een bende en dat helpt ook niet echt bij mn gemoedstoestand.
    Daarnaast mis ik momenteel heel erg het hebben van een relatie, voel me heel alleen.
    Ook baal ik van die stomme Clomid, kan echt geen tussendoortjes pakken anders kom ik meteen aan. Was een jaar geleden 9,5kg afgevallen. Er is er nu weer 9 terug aan. 😕 En ik krijg t er niet meer af. Dus baal van mezelf, van mn lichaam, van de weegschaal...
    En met die ovulatietests die niet werkten of donor die niet beschikbaar was, nu al weer een paar cyclussen 'weggegooid'...
    En dan om mij heen in mijn familie-, vrienden- en kennissenkring allemaal dames die zwanger zijn of bevallen. Kan er gewoon ff niet zo goed tegen. Ik gun t ze, maar kan nu ff gewoon niet blij zijn.
    Een week geleden wilde mn nichtje op n feestje dr kleine ff aan mij geven, 'dan kon ik ook ff knuffelen', en ik merkte gewoon dat ik dat helemaal niet wou.
    Dat heb ik nog nooit gehad. Is denk gewoon ff te confronterend.

Maar goed. Er zijn ook positieve dingen.
    Ben heel moe door mn baan, maar wel heel blij met mn zelfstandigheid, en het bijbehorende loon dat er nu aan zit te komen.
    En mijn huisje begint echt wat te worden, de bg staat al met 1e plafond, ze zijn nu bezig met de 1e verdieping.
    En ik heb vorige week ipv alleen een kavelnummer, eindelijk ook mijn werkelijke toekonstige adres op papier gekregen. Maakt t ook wel 'echt'
    En nu vannacht dus een positieve ovu test. Hoop zo dat de donor vandaag beschikbaar is. Hij heeft nog niet gereageerd helaas. Misschien zo maar bellen.

Ik voel me vaak gewoon zo dubbel.
    Ik merk dat ik echt opleef bij goed nieuws omtrent mijn zwangerschapspogingen. Destijds toen ik zwanger was, was ik gewoon zó in en in gelukkig. En zelfs nu met alleen een positieve test merk ik dat t me echt uit mn dal trekt.
    Maar aan de andere kant ben ik ook heel bang.
    Bang dat ik er tóch nog niet echt aan toe ben.
    Bang dat t te zwaar wordt in mn eentje.
    Bang dat ik mijn vrijheid ga missen.
    Bang dat ik in een depressie schiet (heb verleden van depressie).
    Bang dat dit niet de juiste keuze is.
    Het is gewoon zoiets groots en je kunt het niet ff ongedaan maken.
    Ik ben zo bang dat ik niet goed genoeg ga zijn voor de kleine, in welk opzicht dan ook.

Misschien zijn t mn hormonen (die van mn eigen die altijd al gieren, + nu die van de dubbele dosis clomid erbij), maar voel me gewoon echt niet zo happy de laatste tijd.

11. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Sorry, lang verhaal. Ik merk dat ik t ff kwijt moest. 😕

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ach meis, al die angsten zijn normaal en heeft iedereen. Sommigen voor een zwangerschap omdat ze lang bezig zijn, sommige juist in de zwangerschap. Het komt goed. Gewoon niet teveel nadenken en het je laten overkomen. Echt. Ik hoop heel erg dat je snel zwanger raakt. Tis je gegund!

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    IUI's worden gewoon vergoedt alleen het zaad niet nee.

Draagdoek ervaring hier. Zou geen stretch nemen maar geweven doek. Ik heb een Didymos die lekker knoopt en ook Hoppendiz gehad.

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier wij hebben de boba een draagzak met kliksysteem erg fijn.

kim. snap dat je die twijfels hebt... denk dat dat bij iedereen wel eens door het hoofd gaat ja. maar ik denk doordat je al besloot het gewoon te doen je daar toen wel goed over na redacht hebt en het dus echt wel kan ook. t loopt vanzelf als de kleine er eenmaal is. natuurlijk word het zwaar als alleenstaande moeder maar je kunt het wel denk ik. waar een wil is is een weg.
    en al wat van de donor gehoord??

hier vandaag voor t eerst wezen zwemmen :) ze vond het heerlijk!!! nu al vanaf 14.00 k.o. haha flesje tussendoor gehad en meteen weer slapen.
    ze zit gelukkig weer in dr oude ritme van om 9u wakker maken haha heerlijk uitgeslapen dus :)

mooie foto louwie!!

en vergoedingsvraag idd zoals vlieje en nog iemand zeiden. zaad en opslag niet vergoed de behadeling wel. sommige hormonen/medicijnen worden ook niet helemaal of helemaal niet vergoed (utrogesta bijv.)

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.866
    8.510
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden! Ik heb gekeken of mijn verzekering contracten heeft met het ziekenhuis waar we heen willen en dat is zo....

Gelukkig gaat het de afgelopen week (na een heeeeele lange tijd) een stukje beter met mijn vriendin dus hopelijk kunnen we nu echt vaart zetten achter alles.. eerst durfde ik het niet zo goed aan maar nu heb ik wel weer meer vertrouwen in dat het beter gaat :)

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.245
    3.892
    113
    Gefeliciteerd Louwie! Mooie foto, ik herken de locatie ;)

Sterkte Kim, hoop dat het gauw weer wat beter gaat, een nieuwe baan is ook gewoon vermoeiend en wennen en dan al die hormonen er nog bij!

17. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Thnx allemaal. Vanaaf om 21.00 afgesproken bij de donor. 😊

18. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Kim, ik snap je twijfels heel goed hoor! Niet omdat ik denk dat ze terecht zijn want ik twijfel er niet aan dat je het kan of zal redden als alleenstaande moeder. Maar omdat ik de twijfels herken. De een heeft ze voor de zwangerschap, de ander zoals ik vlak voor en na de bevalling. Een troost: je bent niet de enige. En het feit dat je die gedachten hebt geeft alleen maar aan hoe bewust en aandachtig je dit aanpakt. Er zijn genoeg mensen die zich er in storten zonder nadenken en zichzelf dan zo tegen komen wanneer het zover is. Gewoon je twijfels en gevoelens hier uiten, dan geven wij je een peptalk :) En succes vanavond, ik duim voor je!

Bedankt voor de reacties op de draagdoeken. Stretch is nu nog wel handig maar als ze groter en zwaarder wordt lijkt het me niks. Er zit hier vlakbij een draagdoekconsulent dus daar gaan we binnenkort even langs.

19. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier dat hebben wij ook gedaan idd. naar dragen & zo dan kan je verschillende passen en omdoen en kom je er vanzelf achter welke je het fijnst vind toch :).

kim succes vanavond!!! en precies dat wat stier zegt ;) iedereen heeft ze weleens die twijfels

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw

Deel Deze Pagina