Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    De donor heeft onze dochter nog maar 2x gezien hoor. We lopen de deur niet bij elkaar plat. 😉

De sfeer was echt super. Lekker op een kleedje in het Vondelpark, mensen kijken en genieten van onze dochter. Ze is zo nieuwsgierig en het lopen gaat ook steeds beter. Dus twee keer knipperen met je ogen en ze is weg.

@chybou:
    Wij zijn ook al een keer naar Roze Zaterdag in Den Haag, Groningen en Haarlem geweest. Volgend jaar is het in Tilburg/Oss. Tja, het is even rijden, maar wel een zeer gezellige sfeer. We zijn ook al 2x naar de TT in Assen geweest, ook een eind rijden. Ik moet er wel bij zeggen dat we toen nog geen kind hadden. 😆

2. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik sla dit jaar Roze maandag hier in Tilburg verplicht over. Geen vrij kunnen krijgen helaas.
    Ach, volgend jaar komt t wel weer terug 😂
    Misschien moet ik er met de taxi nog wel wat mensen afzetten of ophalen. Krijg ik t toch een beetje mee 😊

Bij de donor ging alles gewoon goed. Nu maar weer wachten...
    Heb wel al heel de avond last van mn buik, geen idee of t met mn eisprong te maken heeft.

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Spannend Kim. Weer 2 ellendige wachtweken in 🙄

4. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Komt goed, moet gewoon 5 dagen werken, en t is hier dus kermis, dus zat te doen.
    Bovendien word ik meestal 8 dagen na mijn positieve test ongesteld ipv 2 weken. Dus als dat niet zo is... 😉
    Ik moet er gewoon niet te veel bij stil staan.

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Weet je wel zeker dat je ovulatietesten werken nu? Slik je nog steeds Clomid zonder de begeleiding zeg maar? Niet te lang blijven aantobben he ;) (bedoel het goed!)

6. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, ovulatietest was duidelijk positief. Sensitest extra gevoelig.
    Heb idd nog dubble dosis clomid en geen begeleiding.
    Moet wel nu een dezer dagen bloed laten prikken om te checken of ik idd een eisprong heb gehad. Maar verder niet. Maar denk wel dat t nu gewoon nog goed was. Alleen afwachten of de kikkervisjes mn ei konden vinden 😁

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Spunkie, wij reden of treinden ook heel Nederland door. Gezellig en leuk! Koninginnedag is/was bijvoorbeeld ook heel gezellig in Amsterdam.
    Met C. deden we dat soort dingen nog wat makkelijker, maar drie kids neem je toch wat minder makkelijk onder de arm.
    Maar zo'n kleedje in het Vondelpark klinkt wel super aantrekkelijk!

Kim, ik duim! Wie wéét! We gaan voor RAAK deze keer.

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Kim, die is duidelijk ja! En week later bloedprikken of je ei is geweest geef je helemaal zekerheid. Spannend hoor meis!

9. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Moet dat een week later ja? Ik wist niet meer zeker.
    Heb de brief liggen voor progesteron prikken, maar gyno had niet gezegd hoe lang na mn positieve test t ook al weer moet. Wou daar nog over bellen. Maar als jullie t weten, is dat ook goed. 😁
    Test was zondagochtend (eigenlijk 'snachts nog) positief, zal ik dan vrijdag bloed laten prikken of maandag?

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ik zou het vrijdag doen kim.

even vraagje aan de meiden die af gebouwd hebben met borstvoeding.
    ik kolf nu 3x per dag en dat gaat me goed af, vind het niet vervelend ofzo dus ik wil dit zo blijven doen. maar dit betekend dat ik niet voldoende voeding heb voor een hele dag dus we zijn onze voorraad aan het aanbreken dat in de vriezer ligt maar nou leek het mij slim om 1 voeding te vervangen door flesvoeding anders gaat de voorraad wel heel snel... denken jullie dat dit een goed idee is? en hoe weet ik welke flesvoeding ik moet nemen?

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik heb toen een heel schema gemaakt om de bv af te bouwen. Van 6 voedingen naar volledig niks meer.
    Qua flesvoeding moet je pakken wat je hart zegt eigenlijk haha.
    Wij hebben Hero gedaan omdat er toen zo'n run was op Nutricia. Met Hero zit je niet zomaar zonder dachten we.
    Ik heb toen ook nog voorraad aangebroken en fles gaan gebruiken. Beste is geloof ik eerst een voeding van de middag te vervangen en om en om te doen. bv/fles/bv/fles etc. Als je mijn schema wil, kan ik hem wel mailen ;) Misschien heb je er iets aan haha.

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    even een toevoeging op hierboven...
    ze krijgt nu 5 voedingen 5x 140ml

09.00//12.00//16.00//19.00//22.00

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja eerst die van 16.00u vervangen, dan die 9.00u, dan die van 22.00u, dan die van 12.00u en dan van 19.00u. Zoiets? Of je doet die ochtendfles als laatste.

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Knap trouwens dat je nog steeds kolft!
    Welke tijden kolf je? Lijkt me toch best belastend. Respect hoor!

15. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    #1095 spunkie, 25 jul 2016
    Laatst bewerkt: 25 jul 2016
    Ik heb al meerdere geweven draagdoeken gehad. Ik ben begonnen met een Little Frog (budgetdoek). En een Hoppendiz das Leighte (Dunne zomerdoek). Die heb ik verkocht. Ik kon er geen vriendjes mee worden.

Daarna heb ik een Yaro gekocht. Wat een heerlijke doek en nog een fijne prijs ook. Daarnaast heb ik een Kokadi Flip drager. Deze drager is ook gemaakt van doekenstof.

Op Facebook heb je meerdere groepen voor meer info en vragen. Draagpraat en Dragersklets.

Bijgevoegde bestanden:

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik heb Reva nooit op m'n rug gekregen met een doek. Wel met de zak haha. Knap hoor. Mooie doeken!

17. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Het lijkt nu net of haar armpjes er niet uit kunnen, maar als ze iets wil aanwijzen of iets dergelijks. Dan wurmt ze haar armpje er even uit en doet hem daarna weer terug... Ze vindt het wel fijn zo.

Behalve gister... Ze heeft nu echt het lopen ontdekt, maar we waren in een heel drukke straat. Heen was ze in de drager op mijn buik mee, terug dus ook. Nou daar dacht zij dus anders over. Krijsen, krabben, rug rechten... omg...

Maar na 500 meter lopen gaf ze het toch op... :)

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    thnx vliegje.
    ik kolf nu 3x per dag wil eigenlijk 4x alleen ik voel me daar niet prettig bij, zit dan steeds op de kolk te kijken dus kolf nu smorgens meestal net voor ze wakker is... rond half 9 dus en dan tussen 3 en 5 nog een keer (ligt eraan of we iets gaan doen hoelaat) en dan als we naar bed gaan rond half 22/22.30 kolf nu zo'n 500 per dag en ze drinkt dus 700 dus ga idd nu 1 voeding dan vervangen die van 16.00 vanaf morgen.

ze slaapt trouwens vandaag echt veel al de hele dag! ofja de eerste 2u wakker geweest daarna niet meer, ja even om te drinken. is normaal niet zo maar temp. is 37.1 dus niet raar. ze heeft ook een vies oog komt steeds vies uit, hebben al de tip gekregen om borstvoeding in te doen dus zijn het nu schoon aant maken met uitgekookt water en borstvoeding erin (druppel) hoop dat het snel weg is.

spunkie knap dat je dat kunt idd!!!

19. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    net even gekeken op een site en flesvoedingen vergeleken... er is vooral verschil in prijs... zit overal gewoon bijna hetzelfde in, ik denk dat waarom moeten sommige (hero, nutrilon, nan) zo duur zijn....
    we neigen naar kruitvat voeding...
    de samenstelling is zo goed als dezelfde maar vraag me dan toch af waarom die dan bijna de helft goedkoper is.

20. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Bedankt voor de info over het dragen Spunkie, ik zal me eens verdiepen in de merken die je opnoemde.

Leuk filmpje Vliegje!

Denanja, ze had hier vorige week ook zo'n prutoog. Vier dagen goed schoonmaken met uitgekookt water en het was over. Andere oog voor de zekerheid ook schoonmaken.
    Wat betreft flesvoeding: wij gebruiken Nutrilon. Waarom? De kraamhulp gaf dat als advies en wij waren te moe om ons er in te verdiepen. Huismerk kan ook prima natuurlijk. Voordeel van een A-merk is natuurlijk wel dat je het op diverse plekken kunt kopen. Dus mocht je eens op vakantie fv nodig hebben dan ben je niet afhankelijk van een kruidvat, etos enz.

Deel Deze Pagina