Wow, gefeliciteerd Denanja!! Wat een leuke naam! Heel veel geluk met z'n drietjes. Hopelijk kunnen jullie je rust een beetje pakken en ben je snel weer op de been!
Denanja, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik ben benieuwd naar het hele verhaal, want het klinkt heel pittig als ik het zo lees. Maar voor nu rust lekker uit!
Ff een vraagje... Vandaag rond de middag had ik een positieve ovulatietest. Helaas was mijn donor vandaag niet beschikbaar, hij kan morgenavond pas afspreken. Denken jullie dat dat nog zin heeft? Ff afwachten of mn test morgen nog positief is? Graag advies. Thnx
ja kim ik zeg doen!!! ik ben met iui zwanger geworden nadat mn eitje al gesprongen was! en hij springt pas dag na positieve ovu test dus kan heel goed hoor.
Gefeliciteerd denanja! @air en @vliegje: Ik zit zelf ook best wel met de werksituatie, althans; ik vind dat best wel spannend hoe dat moet als er dan eenmaal een kindje is! Op dit moment ben ik bezig met een carrièreswitch waarbij ik toelatingen door moet komen etc. Als dat lukt zit ik wel de komende twee jaar gebakken met een contract en goed uitzicht op werk. Het zal wel betekenen dat ik vanaf dat moment altijd een 5-dagen-per-week kantoorlifestyle heb. Op dit moment lijkt het me nog niet verstandig om iets te zeggen over een voorgenomen zwangerschap. Ik wil ook eigenlijk die twee jaar eerst afronden voordat ik zwanger ben, zodat ik niet op basis daarvan afgewezen kan worden voor een vervolg. Aan de andere kant is het koffiedik kijken en kan er misschien wel iets parttime geregeld worden als het zover is. Aangezien het vakgebied totaal nieuw voor me is, heb ik nog totaal geen idee hoe het er daar aan toe gaat! Anyway, zo snel mogelijk de toelating doen en over een paar maanden inschrijven is het plan.
Nog niet over een zwangerschap praten als het allemaal nog niet zover is. Voor hetzelfde geld duurt het een tijdje en dat zou zonde zijn van je baan! Kim, doen! Gister positieve is vanavond of morgenochtend eitje dus vanavond insemineren lijkt me perfect.
@ skatje - In het ziekenhuis test je s morgens met de 2de urine en eventueel s avonds rond 18 uur, 2 uur daarvoor niet drinken en plassen. Is hij bijv. dinsdag ochtend positief dan ga je de volgende ochtend voor inseminatie. En ook als die dinsdagavond positief is de volgende ochtend. Na een positief test duurt het 24 uur voor eitje springt. En het eitje leeft 24-48 uur. De kwaliteit van eitje gaat dan wel achter uit. Dus gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis @ flexi - ja in jouw situatie snap ik het. Bij mij is het gewoon heel vaak na 3 tijdelijke contracten lig ik er uit. Of ik kom mijn proeftijd niet door, er is altijd wel iets. Een vriendin zei ooit volgens mij ben jij gelukkiger mét kind in bijstand dan zonder kind in de bijstand. Straks ben je 40 jaar geen kind en geen werk en dan ben je helemaal diep ongelukkig. Ik probeer nu te sparen waar het kan. Ik heb al veel spulletjes voor babyuitzet. Ik krijg de wagen van mijn moeder. Kinderkamer van marktplaats. En sommigen dingen heb je ook niet direct nodig. En in het uiterste noodgeval kan ik altijd beroep doen om bij oma centjes te lenen met een afbetalingsregeling erbij Verder heb ik ook uitgerekend wat ik met de bijstand heb/krijg en welke toeslagen. En ik red dat prima. En dan heb ik nog geeneens de kinderbijslag er bij gerekend die gaat in de spaarpot voor de kleine. Ik doe ook boodschappen op basis van aanbiedingen, ik vergelijk dingen per kilo / per stuk, etc.
Patricia ik had begrepen dat het eitje maar zo'n 8 uur vruchtbaar is... Maar goed, vanavond gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, denanja! Veel geluk met z'n drietjes. Kim, ik zou het ook gewoon proberen vanavond hoor. Volgens mij wordt de test negatief als je ei binnen 24 uur springt, maar of dat dan over 20 uur is of over 1 uur, dat weet je niet. Die 8 vruchtbare uren die je noemt (ik dacht trouwens dat dat nog wel iets langer was ook, 12 uur?), gaan toch pas na je eisprong in? Veel succes! Succes met je carrièreswitch, Flexi, klinkt spannend! Ik zou ook zeker nog niks zeggen over dat je ooit zwanger zou willen worden - je weet nooit hoe het loopt en met die wachttijd erbij zit je zo aan twee jaar vanaf nu. Wij mogen zo voor het eerst naar de verloskundige voor de intake en een echo, erg spannend! Ondertussen nog steeds veel last van de verflucht, helaas. Afgelopen weekend waren we gelukkig niet thuis en we hopen eigenlijk dat we kunnen vermijden dat de rest van de ramen ook open moet later deze week. Dat willen ze zodat ze een paar minieme randjes kunnen schilderen, maar wij vrezen dat de lucht dan helemaal in het hele huis zal komen (ramen aan verschillende kanten). Ik zorg in ieder geval dat ik weg ben als ze de voordeur komen doen (die moet wel echt een paar uur open). Erg vervelend allemaal.
Eitje is 12 uur vruchtbaar. En je maakt 1 rekenfout Kim, je krijgt een positieve test als je eitje nog zo'n 24/36 uur bij je zit Na een positieve test springt hij meestal tussen de 24 en 36 uur. Dus je zit goed. Je piek is nu weg in je urine, daarom negatief dus dat kan kloppen. Gewoon doen. Vandaag over 4 weken is onze afspraak weer in het zkh! Gaat opschieten Zitten nog een paar weken tussen met minder werken (hemelvaart en Pinksteren) dus dan gaan de weken vast wat sneller Sinds onze zwangerschap met onze arts af en toe mail contact gehouden met updates over mijn buik en toen Reva er was, foto's van Reva. Wel leuk om de dokter weer te zien en dan zie ze Reva in het echt. Toen we bevallen waren heb ik de dokter gemaild dat het een heftige bevalling was en we op de kinderafdeling lagen. Ze kwam toen 2 daagjes later 'even gauw kijken'. Zo lief! Heel betrokken arts is dat. Hoop zo dat ons een 2e kindje gegund is. We hopen het zo erg dat ik bang ben voor teleurstellingen. Maar goed, dan is het zo. We hebben 1 gezonde dochter en dat is voor ons al een wereldwonder! Volgens mij heb ik gister of eergister (of vandaag) mijn ei. Een dagje eerder als mijn app zegt. Dat zou betekenen dat ik rond de afspraak eind mei middenin mijn cyclus zit en we misschien die week/weekend al wel mee kunnen doen voor het echie. Dan zou dit mijn laatste 'verloren' ei zijn. Zo benieuwd!