Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.243
    3.892
    113
    Succes met de toelatingen Flexi, klinkt juist alsof dit het goede moment is om dat te doen! :)

Wij zijn zojuist naar de verloskundige geweest & alles was goed. Ik voelde me echt in één keer ontspannen worden toen ik eenmaal weer het hartje had zien kloppen, ben benieuwd hoe lang dat effect deze keer aanhoudt! Je zag echt al veranderingen ten opzichte van de echo met 8 weken, veel beweeglijker en duidelijker armen en benen, heel tof. De verloskundige was ook aardig, dus dat is ook prettig.
    Ik ben blij :) Ineens ook veel meer zin om het aan iedereen te gaan vertellen.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.861
    8.510
    113
    Vrouw
    Super leuk zeg! Lijkt me ook echt leuk om het verschil van de echo's te zien. Wanneer willen jullie het gaan vertellen aan familie enz?

3. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Kim, gewoon proberen hoor! Niet insemineren is altijd mis ;)

Flexi, succes met je carriereswitch. Je hoeft inderdaad nog niks te zeggen over een eventuele zwangerschap.

Vliegje, succes met het wachten tot eind mei.

Inkt en Vulpen, fijn dat de echo en intake goed waren. Gaaf he, hoe snel die ontwikkelingen gaan.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.243
    3.892
    113
    Ja, heel leuk inderdaad! Nu pas weer een echo bij de 20 weken, dan zal het verschil helemaal groot zijn!

Inmiddels weten al best wat mensen ervan, naaste familie, alleen mijn vader nog niet omdat hij ziek was, dus toen liep heel onze planning in het honderd... Nog even wachten tot zaterdag, en dan daarna kan ik het ook op mijn werk gaan vertellen. Spannend...

Bedankt Stier! Hoe gaat het bij jou?

5. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Hier gaat het z'n gangetje. Controle gisteren bij vk was goed. Kindje ligt nog wel erg hoog en ligt heel vaak dwars in de buik. Dus hopen dat het goed gaat liggen voor er geen ruimte meer is.
    Zonet de vluchtkoffer voor een groot deel ingepakt. Alleen nog de babykleertjes wassen en er bij doen. Misschien vroeg maar iedereen in onze omgeving bevalt veel te vroeg dus dat zet je wel op scherp.

Vulpen, willen jullie tussendoor nog een pretecho doen? En hebben jullie combinatietest gedaan? Willen jullie het geslacht weten? Ik ben verder helemaal niet nieuwsgierig ;)

6. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #126 Skatjekim, 26 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2017
    Zo, ik lig weer met mn beentjes omhoog.

7. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Leuk he vulpen om de kleine weer even te zien! En ook een fijne bevestiging. Ik ben elke keer zenuwachtig en zo opgelucht als het goed is. Ik heb 11 mei weer een afspraak bij de verloskundige, maar dan doen ze als het goed is geen echo. Weet niet wat ze wel gaat doen.. De week daarop hebben we een extra echo om uit te vinden of het een jongen of een meisje is.. Super spannend, willen jullie het weten?

Skatjekim als je een beetje een regelmatige cyclus hebt dan kan je ook een aantal dagen voor je verwachte eisprong beginnen met insemineren. Zaad blijft een aantal dagen goed vanbinnen en het is goed als het 'klaarligt' wanneer je eitje langskomt. De keer dat ik zwanger ben geraakt was mijn eisprong op maandag, maar is de donor de dagen daarvoor op woensdag, vrijdag en zaterdag geweest. En dat heeft gewerkt!

8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.243
    3.892
    113
    Fijn dat de controle goed was Stier. Lijkt me inderdaad wel handig om tijdig de spullen gepakt te hebben, je kunt nooit weten!

Nee, we hebben geen combinatietest gedaan. Wel over nagedacht, het thema speelt nu ook weer erg door de discussie over de NIPT en zo, maar uiteindelijk de afweging gemaakt om het niet te doen. Jullie wel? 20-weken echo gaan we wel doen, ik vind dat ook wel echt van een ander kaliber, omdat je afhankelijk daarvan ook kunt bepalen of je sowieso in het ziekenhuis moet bevallen, bijvoorbeeld.

Louwie: Bij ons gaan ze de volgende keer ook geen echo doen, maar wel voor het eerst naar het hartje luisteren! Misschien bij jullie ook? Wij willen ook wel weten of het een jongetje of een meisje is, maar gaan er niet apart een echo voor plannen.

Net op de vrijmarkt alvast wat kleertjes gekocht:)

9. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #129 Skatjekim, 27 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2017
    Dank je Louwie, maar helaas is mijn cyclus en eisprong niet heel regelmatig.
    Bovendien woont mijn donor niet bepaald om de hoek.
    Dus meestal probeer ik idd te insemineren op de dag van de positieve test, onder het mom van, beter iets te vroeg dan iets te laat, idd omdat het zaad toch wel blijft wachten.
    Die methode is bij mij al 2/5 x effectief gebleken, dus hou ik die gewoon aan.
    Nu kon hij helaas die dag niet, dus nu 1 dag na positieve test geinsemineerd.
    En nu maar duimen.

Geslachtsbepalingsecho, spannend en leuk!

10. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Succes weer met wachten Kim!

Louwie, de meeste verloskundigen doen inderdaad niet elke keer een echo. Wat ze wel doen is je bloeddruk meten en naar het hartje luisteren. Verder geven ze je informatie mee over 20 weken echo, eventuele bloedonderzoeken of glucosetest en over fles- of borstvoeding. En je kunt natuurlijk zelf ook vragen stellen. Wij schrijven de vragen die we hebben in de weken er voor altijd op zodat we ze niet vergeten te stellen.

Vulpen, wij hebben wel de combinatietest gedaan en ook de 20 weken echo. We wilden ook tot de 20 weken echo wachten voor de geslachtsbepaling maar dat hielden we niet vol dus hebben met 16 weken een pretecho gedaan. Waar niemand overigens van af weet dus de voor de buitenwereld is het net alsof we niet weten dat het een meisje is. Al denk ik dat sommigen het wel vermoeden.

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier ik juich het alleen maar toe je tas klaar te maken!!! hier stond ie nog geen 3 dagen klaar dus net op tijd.

in mm album heb ik 2 fotoos gezet van de eerste dag. we zijn echt verliefd!
    ze zwemt nog in maatje 50. wel grappig want iedereen zei je moet niet teveel 50 kopen dat kunnen ze niet lang aan maar wij moeten t bij kopen. morgen gaat mn moeder even 2 a 3 rompertjes maarje 50kopen en dan zonder of met korte mouwtjes dat is toch makkelijker dan die met lange mouwtjes.

verder doet ze t prima. ze heeft helaas nog maar 1x goed aan de borst gedronken, vanmorgen, verder heeft ze nog niet echt het honger gevoel dus moeten we bij voeden aangezien ze 300 gram was afgevallen en dat is teveel. ik kolf wel evht al veel melk dus kunnen gewoon met mijn melk bijvoeden dat is wel fijn.
    met mij gaat het ook goed. wonden genezen goed en ben steds iets mobieler. nog 1 dag n bed jeuuuj ben blij als ik weer even naar beneden kan.

met de hond gaat het ook heel goed! als hij haar boven hoort huilen begint ie te blaffen zo scjattig. en als hij mee naar boven komt kijkt ie meteen naar t wiegje of ze er is echt heel fijn.

sow genoeg over mij.

kim gaan weer duimen!!
    dames voor fijn dat jullie goede echos hebben gehad op naar de volgende controle!! enja 20 weken echo altijd fijn om te krijgen en te horen dat alles goed is.
    wij wel combi test gedaan maar puur omdat we met icsi zwanger zijn geworden.

stier je vrouw bijna met verlof he.. ook echt al aftellen!

vliegje ook nog alles goed daar? deuk op t werk? bijna mei haha

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ denanja - wat een mooi poppetje! laat je moeder vooral overslag rompers kopen die zijn zoooo fijn :)

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    doe ik!!

14. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Wat een mooi meisje Denanja! Ze ziet er heel tevreden uit :)
    Fijn dat je wat mobieler wordt. Je zei dat het een snelle bevalling was maar ik neem aan ook wel een zware als je 4 dagen niet uit bed mag. En ik kan me voorstellen dat jullie niet hadden verwacht dat ze nu al zou komen. Gek lijkt me dat.
    Fijn dat je met je eigen melk kunt bijvoeden. Hopelijk pakt ze het drinken snel op.

Weer een bevestiging dat je die vluchtkoffer maar gewoon klaar kan hebben staan. We hebben hier zo'n 8 rompers 50/56 liggen dus dat komt wel goed. Vrouw heeft morgen haar laatste werkdag, ze is echt toe aan haar verlof.

15. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Eens! Groot fan van de overslag rompertjes! :)

16. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een schatje Denanja! *smelt*

17. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Prachtig meisje Denanja, wat zullen jullie trots zijn! ik kan niet wachten tot mei en tot we weer zwanger zijn, hoop ik. Maar goed, ook reëel blijven, misschien lukt het wel niet meer.
    Maar fijn dat alles zo goed geneest meis!
    Ongelooflijk wat een vrouwenlijf aan kan he.
    Geniet ervan meiden!

Nog minder als 4 weken wachten haha! Wordt al zenuwachtig als ik eraan denk :)

Ik heb volgens mij afgelopen maandag of dinsdag mijn ei gehad, dus met het gesprek zit ik rond dag 15/16. Kreeg nu op dag 19/20 ei denk ik dus wie weet wil ze even inwendige echo doen en kijken of er wat zit zodat we gelijk kunnen meedoen die ronde. Hoop het zo. Anders moeten we een ronde overslaan en dat zou ik zo k*t vinden haha. Heb het nu precies goed gepland haha.

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier ik had rug en been weeen en die zijn moeilijk op te vangen... de douchestraal op mn rug en benen hielp heel erg! de ontsluiting ging goed had om 3uur volledige ontsluiting alleen heb 69 min. geperst omdat ze met de kruin voor lag. een kwartslag gedraait zeg maar dus ze wilde er niet uit komen. gelukkig heb ik goede conditie en mocht ik iets langer doorgaan dan normaal is (normaal mag je maar uur persen) en gelukkig kwam ze. toen nog een uur gelegen omdat ze me moesten hechten. ja een uur!!! was een puzzel van beneden.... ben ingescheurt en ingeknipt daarom mag ik 4 dagen niet uit bed... ja mag vandaag al iets meer en morgen mag ik een dagdeel naar beneden. mag 1x de trap op en 1x trap af morgen.
    raar hoor om de hele tijd boven te liggen. mn vrouw heeft fotoos gemaakt van hoe t versierd is enz.
    de lctatiedeskundige komt zo langs want ons meisje is te lui om zelf te drinken ;) t stroomt er al uit als ze bij me ligt maar ze heeft moeite met zuigen dus komen ze zo even voor kijken. ze krijgt nu mm gekolfte borstvoeding dus wel wat binnen geluklig. morgen wer wegen ben benieuwd of ze weer is aangekomen na dr 300gram afvallen.
    ow ik moet eten

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hoe gingen de 1e nachtjes meis? Heftig hoor, heb je veel pijn van onderen of gaat het?
    Gewoon lekker hele dagen in bed liggen is niet verkeerd! Ik ben gelijk aan de gang gegaan vanaf thuiskomst. Gewoon rust houden.
    Wat goed dat je borstvoeding het wel goed doet, dat je melk hebt. Via flesje kan ook. Heeft ze het belangrijkste binnen. Maar misschien kan ze wat slechter aanhappen. Succes!

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ze zeggen dat het hechten pijner doet als de hele bevalling he..?
    Ik heb ook rug- en beenweeen en buik en alles. Vreselijk... Uren gekotst tijdens de weeen, vreselijk. Als ik eraan denk zou ik bijna onze afspraak in het zkh afbellen hahaha. Maar de drang naar een kindje en het grote wonder is zo groot dat dat overheerst :p

Deel Deze Pagina