Volgens Ans de echodame was er niets te zien op de echo, maar was het daar met 5+4 gewoon ook te vroeg voor. Ze heeft het niet gehad over een zwangerschapsring. Alleen dat er niets te zien is. Mijn baarmoederslijmvlies was wel iets verdikt. Maar ze wilde zelf nog een echo doen as. maandag. Dus misschien dat ze toch iets zag maar me geen valse hoop wou geven ofzo? Ik weet t niet. Ik test elke keer met de actiontests en heb ook een aantal keer met sensitest strips getest. Maar de plastic tests zijn steeds hetzelfde merk en de strips ook telkens tzelfde merk. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik wacht morgen maar gewoon ff af. Nu slapen, dan is t sneller morgen. 😁
kim ben benieuwd!!! vind het heeel spannend haha vriendinnetje van me heeft vandaag eerste echo (vervroegd door bloedverlies, nu 6w nu even ver als jij dan)
Slechte nacht gehad, paar uur voor de test ook nog naar de wc geweest, dus was maar een beetje urine en niet heel donker. Maar de testresultaten zijn duidelijk wel donkerder dan vorige week. Bellen moet tussen 11.00-12.00...
nou die vriendin van me heeft net het hartje zien kloppen bij precies 6 weken vandaag of 6+1. dus die heeft goede afloop. hoop jij ook!!!
Jeetje Kim!!! Als je zwanger bent is het een wonder schrijf je, maar als je niet zwanger bent is dat ook een wonder gezien de overduidelijke test! Zenuwslopend lijkt me! Ik hoop dat je gauw uit onzekerheid gehaald wordt!!
Net gebeld. De vrouw vond t een lastige situatie. Ze wilde mijn echo best verplaatsen naar morgen of overmorgen zei ze, maar de kans zou dan groot zijn dat er nog steeds nix te zien zou zijn. Ze heeft daarom de afspraak verzet naar deze vrijdag 11.00. Ze zei, misschien is er dan nog geen hartje of zwangerschap te zien, maar dan zou iig de zwangerschapsring zichtbaar moeten zijn. Ze raad me af om nog tests te doen. Daar word ik alleen maar gek van en positief is positief zei ze. Is ook wel, maar nu nog 3 dagen niks doen voelt als 3 jaar!!! Ik vroeg haar of ze een verklaring had voor het aflopen en dan weer oplopen. Die had ze niet. Sterker nog: ze kent geen oplopende of aflopende test. Hij is gewoon positief of negatief volgens haar. Beetje raar, aangezien anderen daar mij 12-08 hebben geadviseerd om 15-08 nogmaals te testen om te zien of ie opliep. Maar goed, vrijdag 11.00 dus... Nog 3 helse dagen wachten.
Hmm beetje apart weer. Die vriendin van denanja zag vandaag wel duidelijk een kindje met een kloppend hartje, met ongeveer dezelfde termijn. Dan zou je morgen toch ook iets moeten zien lijkt me? 3 dagen wachten is idd erg lang, ik zou daar ook geen geduld voor hebben
Wel gek allemaal hoor! Stel dat je zwanger bent, weet je dan ook ongeveer hoeveel weken? Testen lopen wel op. Hoe verder ik was, hoe duidelijker de streep. Dus die vrouw praat onzin!
ja heb zelfs de foto ervan dus ik lieg niet . zwangerschapsring had ze vorige keer al moeten zien. 3 dagen is lang maar als je moet werken denk ik dat ze zo voorbij zijn. en vrijdag is iig al eerder dan maandag, heb je iig voor vrijdag al meer duidelijkheid. ben wel van mening dat er dan een hartje te zien moet zijn, heb daarvoor teveel op andere delen van dit forum gelezen ooa bij echo topic.
testen lopen wel op maar het is wel zo dat een test niet bijna positief kan zijn ofzo. er staat een streep of er staat er geen zeg maar.
Elk lichaam is anders. Bij de een zie je met 6 weken al een hartje en bij de ander moet je met 8 weken nog zoeken bij wijze van spreken. Ik wacht het gewoon af. En Jessje: ik heb zo. 24-07 geinsemineerd, dus is precies uit te rekenen he. 😉 Als ik nu zwanger ben, ben ik vandaag 6+2. Vrijdag ben ik dus 6+5. Ik moet zeggen, ik ben vanaf vanmorgen echt supermisselijk.en dat heb ik echt niet gauw. Ook had ik enorm gerommel in mn maag (hongergevoel) terwijl ik normaal nooit 's ochtends vroeg eet. Om 11.45 wat gegeten in de hoop dat ik gewoon misselijk was van de honger, maar daar werd t erger van. En het gerommel bleef. Nu kan de misselijkheid natuurlijk ook door stress komen, of een griep ofzo (het heerst). Maar t voelt niet als normale misselijkheid. T voelt... anders. En t valt op. Ach ja, ik moet gewoon afwachten. Ik moet idd gewoon fulltime werken. Vrijdag om 17.00 heb ik 9 dagen vrij. 😊 Kijk ernaar uit! 😊 Heb trouwens mn ex meegevraagd vrijdag. We zijn nog steeds close en dit doet haar natuurlijk ook wel wat. Zou niemand anders mee willen voor morele support. Mn moeder heb ik nog nix verteld, alleen t weekend dat ik weer n miskraam heb gehad. Wil dr geen valse hoop geven dus wacht t eerst af...
Jeetje echt gek. Dat van op- en aflopende tests, begrijp wel wat ze bedoelt denk ik. Voor veel gynaecologen is een test met een streep positief. Of het nou een dunne of dikke streep is. Die zien dat heel zwart wit zeg maar. Maar met het op- en aflopen kan je wel zien of je HCG wat stijgt of daalt. Misschien vrijdag ook proberen bloed te prikken en dan volgende week weer zodat ze je HCG wel ff kunnen checken? Spannend hoor! Dreamy, mensen lekker zaten zeiken. Reva is bijna 19 maanden en loopt nog steeds niet. Krijg soms wel blikken van mensen hoor, maar Reva is daarentegen weer heel wijs en kletst veel en gaat al 2 woordjes praten. Ze eet dan weer vrij slecht, maar goed, hoop gewoon dat ze snel los gaat lopen. Aan het handje doet ze wel maar nog steeds op de tenen. We stimuleren het iedere dag. "platte voetjes" en dat doet ze dan ook, maar erop lopen niet. Dan gaat ze echt terug op de tenen. Vlg week telefonische afspraak met fysio nog. Ze loopt nu een paar meter los, 'overlopen' tussen ons in zeg maar. Heeft meer stabiliteit op d'r tenen dan plat op d'r voetjes. Ze kan zich vooruit verplaatsen op d'r knieën als een malle, dus waarom zou ze gaan lopen haha. Hoop toch dat ze loopt voor de 2e er is. Het dragen wordt zwaarder. Verder moet ik me niet teveel zorgen maken zei de fysio. De officiele termijn voor lopen staat op 18 maanden. Dus officieel loopt ze nu een maandje achter. Tegenwoordig zijn er veel kindjes vroeg en wordt die lat steeds hoger gelegd eigenlijk. Laat een kind lekker in z'n waarde en kind zijn
Kim jeetje meis je maakt t wel spannend hoor pfff...sterkte met wachten de komende dagen!! Vliegje ja ik las idd ook dat kindjes tussen de 8 en 18mnd zouden moeten leren lopen. Uiteraard zijn er daar ook weer uitzonderingen en swa dat Reca wat te laat is. Ze is gezond en komt vooruit en idd dat gaat allemaal echt wel goedkomen! Sara is 13 mnd dus ze heeft nog ff en dat zeg ik dan ook tegen anderen en daarnaast vind ik t nog helemaal niet erg dat we nog niet zo achter dr aan hoeven te hollen hahah... Degene die trouwens zeggen dat Sara mss wel wat teveel eet zijn ouders van 2 kinderen die altijd veels te licht waren/zijn. Daar zeg ik toch ook niets over?! Grrr....volgens t CB doet Sara t keurig op de curven!
Even snel. Kim: ik moest ook meteen aan een tweeling denken. Dat maakte bij mij bij de aanmaak van hcg wel degelijk uit. Ik had met 3+4 al een overduidelijke test in handen. Zou het toen met één van de twee niet goed zijn gegaan dan zouden de testen lichter zijn geworden. Afgaande op jouw testen moet er ergens toch iets zijn wat hcg aanmaakt. Louwie: Wat een mooi kamertje zeg!!
Tja, ik heb pas op 4+5 getest, maar die was duidelijk positief. 5+1 nog donkerder. De 3 dagen erna liep ie echter duidelijk hard af. Hij was weer bijna wit. En nu gisteren die knaltest weer. Ik kan het gewoon niet anders verklaren, maar hij loopt gewoon op. Ik was al benieuwd naar jouw reactie Chybou, omdat jij natuurlijk ook zwanger was van een tweeling. Gelukkig heb jij ze wel uitgedragen, dus andere situatie, maar goed, ik weet nix van hoe t verder werkt bij tweelingen en of mn theorie verder plausibel is. Blij om te horen dat jij er meteen aan dacht, dan ben ik toch nog niet zo gek als ik eruit zie 😂😂😂 Hoop dat 'Ans' me vrijdag (naast een echo met hartslag😁 kan vertellen of ze het mogelijk acht dat het er meer dan 1 waren, of wat anders haar verklaring is. Kan iemand misschien woensfag en donderdag ff wegtoveren? 😂😂😂
Kim: Ik ben verpleegkundige en ik loop al een aardige tijd in het hele 'vruchtbaarheidsbehandelingen circus' mee. Ik kan het aflopen van zwangerschapstesten en het vervolgens weer oplopen van deze testen niet op een andere manier verklaren dan dat je zwanger geweest bent van een tweeling. HCG loopt in (het begin van) een 'normale' zwangerschap niet op en af en weer op. Ik heb vergelijkbare aflopende testjes bij mijn miskraam gezien en oplopen deden ze vervolgens echt niet meer. Het in verwachting zijn van een tweeling zou niet zo raar zijn, aangezien je Clomid gebruikt. Je weet dus gewoonweg niet hoeveel eicellen deze keer rijpten. Gezien de dosis is het niet helemaal onwaarschijnlijk dat het er meer waren. Mij lijkt het wel heel verstandig om het ziekenhuis even te bellen en dit voor te leggen. Misschien willen ze je toch even zien om een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Toen ik zwanger was van N en F leek het er in de eerste weken op dat één van de kindjes het niet zo redden (bleef achter in de groei). De gynaecoloog vertelde toen dat een gezond vruchtje zo goed vast zit in de baarmoeder dat het lichaam in staat is het andere vruchtje af te voeren. Het kan dus best dat je dat bloedverlies hebt gehad zonder dat dit een einde heeft gebracht aan (beide) zwangerschappen. Er is dus best een grote kans dat er dus een vruchtje heel hard zijn best aan het doen is. Jeetje!!! Hoop... vrees... Pfff! Ik kan me voorstellen dat jij de dagen wel weg kan kijken nu! Succes meis! Dikke knuf! (ps: ik heb een vroege echo gehad bij C omdat ik een aantal flinke bloedingen had gehad en er was bij mij met 6+1 duidelijk een vruchtje met een hartslag te zien).