Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #141 Skatjekim, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2017
    Klinkt idd heftig denanja. Maar blij dat het uiteindelijk wel allemaal goed is gegaan.
    En ze drinkt, das het belangrijkste. Al snap ik dat het tegenvalt dat ze niet aan de borst drinkt.
    Komt goed, genoeg deskundigen en liefhebbenden die in de gaten houden dat het goed gaat met jullie meisje.
    Ik zou denk ik ook gek worden van in bed liggen, maar het is wel belangrijk dat je genoeg uitrust en je lichaam de tijd geeft om te herstellen, ze stellen die tijd niet voor niets.
    Gelukkig heb je nog een partner, laat je daar maar lekker door verwennen 😊

2. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    jaaah vliegje ik moest ook hele tijd kotsen! herken t haha.
    en uhmz hechten seed wel pijn maar niet alle. ze had me ook verdoofd maar de buitenste kon ze niet verdoven dus ja die deden pijn. en mn vrouw was met de baby bezig dus de kraamzorg heb ik toen in de handen geknepen whawha
    t doet met opstaan en sraaien in bed pijn en zitten op harde ondergrond ook.

enja ik dacht meteen na de bevalling van nooit meer haha maar hoe meer dagen dr verstrijken hoe meer ik denk van de bevalling was eigenlijk best oke. enja wat je ervoor terug krijgt is prachtig natuurlijk.

drukke dag gehad vandaag. geluklig alleen sochtends bezoek maar smiddags kwam huisarts. hielprik mevrouw. lactatiedeslundige... druk druk druk. borstvoeding blijven proberen maar er geen strijd van maken. wil ze niet dan niet dan krijgt ze t met e fles. kolf erbij dus ze krijgt welgewoon mn borstvoeding. morgen als ze goed is aangekomen 4uur ipv 3 uur tussen de voedingen om t honger gevoel te krijgen misschien dat ze dan wel wilt. we zullen zien. pfff ben kapot. door de drukte niet echt kunnen rusten dus word optijd naar bed vanavond.

evira hoe staat t met jou ei deze maand???

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Op tijd naar bed? Das knap! Hahhahaa! De nachten zullen even pittig zijn, of valt het mee?
    Pak je rust! Ik heb het niet gedaan en zo'n spijt van! Dat gaan we bij een 2e echt anders doen.
    Ook een kraamfeest ofzo denk ik, ipv alle visites over 4 maanden (!).

Ik heb gister nog gemaild met onze arts in het zkh, we mogen gelijk starten na de intake! Ze kijkt dan ook inwendig dus als er dan iets zit te broeien, hebben we misschien een weekje of paar dagen later als de eerste IUI. Spannend dus, eind volgende maand kan ik zomaar weer geïnsemineerd zijn. Ineens voelt het weer dichtbij!

4. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Klinkt inderdaad als een pittige bevalling Denanja. Inderdaad echt goed je rust pakken hoor!! Hoe gaat het met je vrouw?

Spannend Vliegje! Hopelijk weer net zo snel resultaat als bij de eerste :)

Wij zijn gisteren lekker uit eten geweest om het begin van het verlof te vieren. Vandaag wordt de droger bezorgd. Droger leek ons geen overbodige luxe namelijk. En hopelijk komt de nestdrang van mijn vrouw nu dan eindelijk want nu heb alleen ik er last van en dat hadden we niet afgesproken, haha!

5. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.243
    3.892
    113
    denanja Hoe gaat het nu met je? En met de borstvoeding? Lijkt me wel heel lastig, sterkte deze eerste dagen hoor!

Stier Chic hoor, een droger! Ik hoopte zelf dat een extra wasrek voldoende zou zijn, haha. Kan me die nesteldrang wel heel goed voorstellen. Mijn onzekerheid over of het met de zwangerschap allemaal goed gaat gaan, is wel verminderd sinds we naar de verloskundige geweest zijn. Nu ben ik vooral onzeker over wat ons allemaal te wachten staat, hmpf. En dan merk ik wel dat dingen uitzoeken en regelen helpt! Wel leuk dat jullie uit eten zijn geweest, zag ik ook bij een van de checklists staan :D

6. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vulpen, fijn dat de onzekerheid over de zwangerschap minder is! Daar komt inderdaad weer andere onzekerheid voor terug. Wat ons hielp was vanaf het begin een lijst te maken van dingen die gekocht moeten worden en van dingen die geregeld moeten worden. En we lezen elke week wat de ontwikkelingen van de baby in de buik zijn. En inderdaad een lijstje maken van dingen die jullie nog graag met z'n tweetjes willen doen. Uit eten, lunchen, bios, weekendje weg. Zo zijn wij 2 daagjes naar sauna met hotel geweest. Heerlijk! En denk ook gewoon al vast na over de leuke dingen; namen, kamertje, geboortekaartje etc.

De droger kwam maar werd weer meegenomen. Blijkt dat we andere trekschakelaar moeten hebben. Oeps. Nu komen ze woensdag weer met droger en met een schakelaar en monteren ze die ook meteen. Dus nu nog maar even de wasrekken gebruiken ;)

7. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Wij gebruiken de droger eigenlijk heel weinig. Alleen voor handdoeken haha. Niet eens voor babykleertjes. Stom eigenlijk, we hangen automatisch alles op haha

Wij proberen ook 1x per maand een mama's night out te hebben!

8. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #148 Skatjekim, 30 apr 2016
    Pff, mn lichaam brengt me weer eens lekker in de war... (what's new? ;))
    Maandagmiddag had ik dus een positieve ovu.test en dinsdagavond geinsemineerd.
    Nu had ik zojuist lichte krampen en een klein beetje lichtroze bloedverlies. Dat kan wijzen op innesteling, maar is eigenlijk veel te vroeg. Maar ja, bij mij klopt er uberhaupt verder ook nix aan de timing van alles wat bij mn cyclus hoort.
    Het kan ook een gesprongen adertje zijn, maar dat is doorgaans rood en komt geen kramp bij. En ik had alleen maar geplast, dus lijkt me sterk...
    En volgens mijn 'normale' gang van zaken zou ik dinsdag, woensdag of donderdag pas ongesteld moeten worden (8 - 10 dagen na positieve test), dus dan is t nu wel héél vroeg...
    Zucht...
    Sorry, moest t ff ergens kwijt. Jullie kunnen me denk ik ook niet wijzer maken, wel? :(

9. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.243
    3.892
    113
    Stier: Ja, wij kijken ook elke week op de van week tot week, vind ik wel leuk. Er is sowieso genoeg te lezen, op internet, tijdschriften, boeken...
    Het kinderkamertje vind ik trouwens nu precies iets waar ik maar beter nog niet al te veel over na kan denken, daar raak ik pas echt gestrest van, haha.
    Vandaag hebben we het dan eindelijk aan mijn vader kunnen vertellen, hij vond het heel leuk. Dat helpt dan wel weer goed :)

Succes met je droger! ;)

Wat lastig, Kim, dat het weer eens zo onduidelijk is. Echt tergend hè, van die dagen dat je niet veel meer kunt doen dan afwachten?

10. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Kim, wat irritant zeg! Hoe is het nu dan? Wie weet toch innesteling maar wil je geen valse hoop geven.

Vulpen, o haha dan nog maar even niet aan de babykamer denken! Het boek De Grote Geboortegids is trouwens een aanrader. Staat veel info in en geeft antwoord op veel vragen. Wat leuk dat je vader het nu ook weet. Dan kunnen jullie het nu ook echt aan collega's etc gaan vertellen. Leuk hoor!

11. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #151 Skatjekim, 30 apr 2016
    Helaas nu meer bloedverlies en rood. Dus waarschijnlijk ongesteld. Wel supersnel, 4 dagen na ovulatie...

12. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Graag wil ik me even voorstellen.. Ik ben sinds vandaag nieuw op de site..

Wie ben je? Ik ben Loes
    Leeftijd: ik ben 27 jaar
    Alleenstaand/Samenwonend/Getrouwd: alleen
    Donor gevonden via..: donorland Düsseldorf via kliniek nij geertgen
    Anoniem of niet-anoniem + motivatie hierachter: niet anoniem, kindje heeft recht zijn donor te vinden na 16de levensjaar. Waarom? Wie ben ik om voor mijn kind te beslissen dat hij of zij niet op zoek mag gaan naar zijn andere helft...
    ZI of behandeling in een ziekenhuis (en in welk land)
    (eventueel, naam ziekenhuis) : fertiliteitskliniek nij geertgen, IUI
    Zijn er al kindjes en zo ja hoeveel: helaas nog niet

Ik heb ervoor gekozen om alleenstaande mama te worden, mocht het geluk aan mijn zijde zijn en ik een mooi kindje op deze wereld mag zetten. Gisterochtend eerste x IUI gehad zonder medicijnen.. Heel spannend!

13. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Welkom AM88! Spannend he, de eerste IUI. Hopelijk heb je snel een mooi resultaat. Veel succes met de wachtweken!

Kim, wat raar en frustrerend zeg. Sterkte!

14. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel spannend, raden jullie aan om echt te wachten met testen die 16 lange dagen.... Of toch al die vroegere testen gebruiken waar je 4 dagen eerder mee kunt testen? De een zegt wel doen en de andere niet omdat die paar dagen eerder positief kan testen doordat het wel bevrucht is maar het alsnog afgestoten kan worden en daardoor dus denkt dat je zwanger bent en dan alsnog niet.... Ik kan de spanning nu al niet meer aan hoor. Groetjes Loes

15. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #155 Skatjekim, 1 mei 2016
    Welkom Loes! Ik probeer ook BAM te worden.
    Naar mijn weten staat er 14 dagen wachttijd voor.
    Het beste is om deze dagen wel af te wachten, maar de meeste hier houden dat ook niet vol hoor.
    Als je toch eerder wil testen, raad ik de extra gevoelige tests van Sensitest aan. Hier staat op dat je al tot 6 dagen eerder kunt testen, maar meestal doen ze dan nog weinig, maar 3-4 dagen eerder kan wel. Heb ik vorige keer ook gedaan toen ik me zwanger voelde en toen had ik een heeeeeel licht streepje.
    Hoe dan ook: SUCCES!

Over mijn 'gedoe': inmiddels wat meer bloedverlies, helder rood, maar met kleine stolsels.
    Dat zette mij aan het denken...
    Meest logische verklaring voor mij is dat t een mislukte innesteling en dus supervroege miskraam is geweest. Dan is de timing ook niet raar. Want menstruatie 4 dagen na eisprong is echt absurd, maar miskraam kan elk moment...
    Uiteraard is deze theorie totaal niet te bewijzen. Maar het lijkt mij de meest logische beredenering.
    Wat denken jullie?

16. AM88

AM88 Lid

1 mei 2016
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    #156 AM88, 1 mei 2016
    Sensitest.. Zijn dat die van Kruidvat? Ik heb echt nog geen idee hoor van alles wat te krijgen is....

Over jou 'gedoe' : ik zou graag iets zinnige zeggen maar ik heb werkelijk geen idee wat ik kan zeggen om je ge helpen/gerust te stellen.

Jij bent natuurlijk al een tijdje bezig met het traject maar wat heeft jou doen besloten dit alleen te doen? Ik las dat je relatie uit is gegaan en jij gewoon super stoer zelf bent verder gegaan?
    Heb je getwijfeld... Of nog twijfels misschien over wat dan ook? Ik zit vol met twijfels namelijk.

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik test nooit voor nod. Op dpo 14 doe ik een test. Meestal die van kruidvat. Dat is de enige waar ik goede ervaring mee heb. Negatief dan wacht ik menstruatie af. Komt die niet op dpo 16 nog een test.

@ kim - is het niet eens verstandig om naar een gynaecoloog te gaan gezien je onregelmatige cyclus?

18. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    #158 Skatjekim, 1 mei 2016
    Sensitest is te bestellen op www.sensitest.nl.
    Ook erg goede kwaliteit ovulatietests trouwens.
    Ja, idd is mn relatie gestrandt tijdens het proces.
    En ja, natuurlijk heb ik getwijfeld.
    Ik heb al zó lang een kinderwens. Maar ik wilde dat de situatie perfect was.
    Goede baan, leuke woning, relatie...
    Maar nadat ik in de zomer mijn baan en realatie verloor, besefte ik dat de bijna perfecte situatie in een seconde kan veranderen. En dat t nooit echt perfect is.
    Ik had al zoveel dromen opgegeven. Mn relatie, samenwoon- en trouwplannen met mn ex en adoptie van haar kleine...
    Ik wilde deze droom niet ook opgeven.
    Ik ken zoveel alleenstaande moeders. Als zij t kunnen, waarom ik dan niet?
    Bovendien heb ik een gigantische achterban die mijn vangnet vormen mocht het nodig zijn. Dus twijfel is er niet meer. Ik kan dit.
    En ja, ik weet dat het zwaar zal worden. Ik werk in de kinderopvang en heb de kleine van mn ex ook vanaf geboorte meegemaakt. Ik weet dus wel wat erbij kont kijken. Maar t gaat me wel lukken.
    Hoop alleen wel dat het er 1 wordt en geen meerling.
    Maar ook dat zou wel goedkomen als t zo zou zijn...

19. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Wat vervelend dat je zoveel bloedverlies hebt, Kim! Je kreeg toch juist hormonen om dat te voorkomen? Ik zou het misschien toch eens met je arts bespreken. Voor een miskraam lijkt het me erg vroeg, ik weet niet of er al iets ontstaan is na zo'n korte tijd. Maar naar voor je, waar het ook door wordt veroorzaakt.

Wij moesten van het ziekenhuis 16 dagen wachten met testen en hebben dat ook gedaan. Dat was best lastig, maar het schijnt echt heel vaak voor te komen dat mensen positief testen voor ze overtijd zijn en dan alsnog ongesteld worden (50% kans?). Dat vonden wij te onzeker. Op dag 16 werd het wachten gelukkig beloond met een knaltest :)

AM88, welkom! Spannende weken dus voor jou!

Hoe gaat het met jullie, Stier? Fijn dat het beter weer wordt net nu je vrouw met verlof is! Kun/ga jij eigenlijk ook nog extra vrij nemen als de baby geboren is? Het verlof voor niet-barende partners stelt helaas nog altijd niet veel voor, hè.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vind de streepjes testen waardeloos. Action en sensitesten gebruikt nooit een knallend streepje gehad. Ik gebruikte altijd clearblue. De roze. Even googlen op een aanbieding of via marktplaats.

Deel Deze Pagina