Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Vulpen, het is meer een momentopname die onzekerheid hoor. Ik was eigenlijk gewoon gefrustreerd over de manier waarop en het feit dat ze jaloers is op mijn moeder en dat via M duidelijk maakt met van die opmerkingen. Jammer want het is verder een schat van een mens. Mijn vrouw ergert zich er ook aan en heeft zich voorgenomen er volgende keer toch duidelijker iets van te zeggen. Verder staat voor hen de deur hier altijd open en dat hebben we ook meerdere malen duidelijk gezegd. En dat menen we ook. Bovendien zijn we in de 11 weken dat M oud is al 2x een dag daar geweest en volgend weekend gaan we weer. Ach, je kunt het toch nooit goed doen voor iedereen.
    Wat betreft de intake van de kraamzorg; weer een mijlpaal :D Snap dat je daar een beetje zenuwachtig voor bent maar dat is niet nodig hoor :) Een vriendin had hun intake in een compleet gestript huis omdat ze nog middenin een verbouwing zaten en zelfs daar werd niet moeilijk over gedaan.

Vliegje, fijn dat ze dat zo goed in de gaten houden. Een gesprek kan nooit kwaad lijkt me. Kun je misschien ook wel je stress en je zorgen een beetje in kwijt. Je moet ook wel veel ballen in de lucht houden he.

2. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    We hebben een mooie echo gehad! Baby'tje bewoog, zwaaide, pakte met z'n handjes z'n voetjes vast, we hebben nog een 3D fotootje van de achterkant. Heel bijzonder! Nu zou ik wel een fb willen voor ons, kunnen we foto's spammen ☺️
    Verder twijfelden we heel erg of we toch het geslacht wilden weten maar hebben ons weten in te houden!

Kim hoe ging het bij jou? Bloedprikken toch?

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.885
    8.517
    113
    Vrouw
    We kunnen gewoon een fb maken toch? Voor degene die lid wil worden?

Fijn dat de echo goed was!

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja zal er van de week ff naar kijken :)

5. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jep, bloed geprikt. Verder nog nix.
    Strax bellen en kijken wannwer de gyno tijd heeft en dan hoor ik meer.

Wat leuk, zo'n goede echo!
    Ben wel een beetje positief jaloers hoor! 😉

6. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Net bij de gyno geweest.
    Hcg is terug gezakt naar 13. Dat is netjes zei ze en wijst ook echt op een mk.
    2 (of 3) gelukte bevruchtingen in 7 pogingen is netjes, maar zoveel miskramen wel wat veel.
    Ze zouden bepaalde chromosomen van mij en de donor kunnen onderzoeken om te zien of t daaraan ligt, maar dat is wel meteen een hoop gedoe. Misschien iets voor de toekomst.
    Beter leek haar nu om bij mij bloed te prikken naar homocysteïne (ook net al gedaan). Maak ik daar te veel van aan, dan kan dat ook invloed hebben op de ontwikkeling vh vruchtje en het 'blijven hangen'.
    Over 2 weken moet ik nog n keer bloed prikken of mn hcg echt helemaal omlaag is en heb dan ook een belafspraak om te kijken wat de uitslagen waren en hoe nu verder.
    Ik mag gewoon mn volgende cyclus weer proberen van haar.
    Daarnaast geeft ze me een doorverwijzing naar de psycholoog, want ze denkt dat t emotioneel wel veel impact op me heeft (duh!) En dat ik hier hulp bij kan gebruiken.

Tot zover de update nu dus.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.885
    8.517
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd naar je homocysteine waarde. Zijn ook meteen vitamines bepaald of gaan ze dat alleen doen wanneer homocysteine verhoogd blijkt te zijn? Spannend hoor. Hoop ergens dat er daar ergens iets mis zit want dan is het wel goed te behandelen en is de kans van slagen een stuk groter. Een verwijzing naar een psycholoog lijkt me ook wel een goed idee idd... Sterkte hoor Kim!

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Van homocysteine waardes heb ik nog nooit gehoord, wat houdt dat in?
    Maar je krijgt dus niet 'gewoon' ustrogan mee voor de volgende keer? Dat vind ik dan raar. Maar goed, misschien willen ze nu die bloedtest afwachten.

Dus toch zwanger geweest en toch mk. Echt klote zeg! Psych lijkt me niet verkeerd meis en hoop echt dat het snel positief voor je uitpakt! Dikke knuf!

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.885
    8.517
    113
    Vrouw
    Homocysteine is een bloedwaarde die verhoogd kan zijn door tekorten aan vitamine b6, b12 en foliumzuur (b11). Het aanvullen van die vitamines door tabletten en/of injecties kan ervoor zorgen dat t homocysteine gehalte weer verlaagt en daardoor kan de kans op miskramen verkleind worden. Er wordt nog onderzoek naar gedaan maar er wordt wel sterk rekening gehouden dat die aanname klopt dus er wordt nu na herhaalde miskramen syeeds vaker naar die waardes gekeken.

Ik ben vrijwilliger geweest bij stichtingb12tekort ;) veel over gelezen dus.

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Oke, nou wel een belangrijk iets om even te checken dan.

Ik heb een FB groep gemaakt. Is nog vrij leeg, heb weinig tijd nu.
    Maar voor degene die erbij willen, pb me even. Dan geef ik m'n echte naam + achternaam. Moet je me ff toevoegen als vriend en dan voeg ik je toe aan de groep. Hij is geheim, dus je kan hem niet zomaar vinden denk ik.
    Als je me daarna als vriend wilt verwijderen is dat prima hoor! Maar krijg je anders niet toegevoegd denk ik.

O ik zie net dat als je je echte naam aan mij geeft ik je ook kan toevoegen denk ik.
    Zeg dan ff hoe je profielfoto eruit ziet zodat ik wel de goede toevoeg :p

11. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Pb gestuurd.

@Narcisje: ze hebben echt alleen geprikt op homocysteïne.

@vliegje: Ik heb t wel nog over de clomid gehad.
    Ze zegt dat ik die vooral krijg om mijn cyclus regelmatig te houden en dat ie daar ook voor werkt.
    Over mijn luteale fase maakt ze zich niet zo druk, want de bevruchting lukt blijkbaar toch goed.
    Ook mijn bloedwaarden zijn gewoon goed en mijn Progestronwaarde was vorige keer met 62 blijkbaar ook supermooi (zal best, geen verstand van).
    Dus Utogestran is volgens haar niet nodig en ik moet gewoon door met Clomid.

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Progesteron heeft te maken met je eisprong. Maar dit alles zegt volgens mij niets over je luteale fase. Maar goed, hou het gewoon de volgende keren in de gaten en blijf niet te lang aanmodderen. Een luteale fase van 8 dagen lijkt me niet goed en te kort voor een goede innesteling (misschien juist de reden waarom het steeds fout gaat?).

Ik heb al fb verzoekjes, leuk!
    Laten we wel hier gezellig blijven kletsen. Is wel zo leuk voor iedereen :)

13. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Progestron is idd voor de eisprong. Maar was dus supermooi resultaat volgens haar. En innesteling schijnt ook wel gewoon goed te zijn, anders had ik eerder mk gehad zei ze.
    Daarom onderzoekt ze nu door. Maar te korte lf is blijkbaar geen probleem, anders had ik dit jaar niet al 2x mk gehad.

14. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Had t ook nog gehad over of ivf misschien verstandig zou zijn, maar volgens haar niet.
    Sowieso zou het zaad dan idd eerst een half jaar in quarantaine moeten. En bovendien, bij ivf komen volgens haar juist meer mk voor dan bij natuurlijke bevruchting.
    En de bevruchting is het kunstmatige, maar dat lukt bij mij blijkbaar wel goed. Dus ivf zou het er niet beter op maken.

15. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Kim wat klote zeg :(
    Maar wel goed dat ze nu alles goed onderzoeken dan weet je straks misschien meer.
    Heel veel sterkte.

Xxx

16. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Jeetje Kim. Wel fijn dat ze het nu goed gaan onderzoeken. En een psycholoog lijkt me inderdaad niet onverstandig. Hoe voel je je nu?

M is vandaag gaan wennen op het kdv. Dat was een dikke hit! Ze vond het geweldig. Daar heerlijk de fles gehad en zowaar een hazenslaapje gedaan. De juffen ingepakt met haar stralende lach. Dat gaat wel goed komen!

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    sow ik dacht dat de pagina eruit lag... blijk ik verkeerd adres in getikt te hebben whawhawha

ga dus even bijlezen en dan zo in bed reageren haha

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier wat fijn dat ze het zo goed gedaan heeft op het kdv! is dan toch weer een zorg minder.

kim balen dat jet toch een mk is geweest zeg! wel dijn dat ze t nu iig gaan bekijken de bloedwasrdes. dat wat narcisje zegt heb ik trouwens vaker gehoord dat b12 tekort slecht is voor meiden met zwangerschapswens/problemen.
    slim dat je alles even van je af gaat praten.

vliegje volgens mij waren wij al vrienden op fb maar k kan je niet meer vinden.
    fijn dat je weer goede echo gehad hebt en snap dat t wel kriebelt om t geslacht te weten haha wel knap dat jullie het toch doorstaan hebben haha.

vulpen (geloof ik) inmiddels de intake gehad?

hier 3 dagen vrij geweest, heeeerlijk waren die dagen! heb alleen gisteren de maxi cosi gesloopt whawha dus vandaag hebben we een autostoel gekocht waar ze dus al in kan en dan tot 4 jaar dus dat is mooi. ze zat er ook echt heel mooi in! de joie spin 360 two tone black. jaja hele mond vol haha. de maxi cosi houden we dan voor onze 2de auto die bijna niet gebruikt word. de hendel zit los dus t is niet dat ze er slecht in ligt ofzo maar het dragen is alleen een probleem dus in de auto niet echt. nu ga ik lekker slapen want heb nu 3 vroege diensten en dat betekend 5.15 de wekker.

19. Skatjekim

Skatjekim Fanatiek lid

16 sep 2015
    1.241
    120
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Thnx dames. Het gaat wel met mij. Probeer bezig te blijven.
    Vandaag lekker wat geshopt en veel bijgekletst met bekenden die ik tegenkwam. En vanaaf bij mn broertje gegeten en bijgekletst tot 23.00 😂
    Morgen boodschappen doen, met n vriendin op pokemonjacht (jaja, ik ben er zoeen) en savonds een feestje.
    Zaterdag met n groepje naar kijkduin (wederom op pokemon jacht) en zondag bij mama eten en kennismaken met haar nieuwe puppy die ze die dag ophaalt.
    En dan maandag weer heel de dag werken.
    Veel plannen, veel afleiding, weinig tijd om erbij stil te staan.
    Moet er niet heel de dag mee bezig zijn, dan wordt ik gek. Maar echt, het gaat wel hoor, maar heb gewoon wel meer aan mn hoofd de laatste tijd. Dus ff rustig aan verwerken.

20. Veertjuh

Veertjuh Actief lid

5 mei 2016
    388
    260
    63
    Vrouw
    Helpende
    Rotterdam
    Hallo dames,

Wij hebben getest vandaag. Helaas niet positief. 😔
    Dus nu wachten op de menstruatie en dan op naar de volgende poging.
    3 keer is scheepsrecht dan maar. :)

Hoe gaat het verder bij jullie?

Xxx

Deel Deze Pagina