Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja dat is ook zo. Mijn vrouw zei ook al, je weet niet wat voor baby we krijgen. Een goede slaper of juist niet. Een rustige of veel huilen. Hoe reageert Reva? Lief of jaloers. Is niet te plannen vooraf dus ik laat het maar op me af komen haha.

Inderdaad zalig om 4 slaapkamers te hebben nu! Geeft de kindjes misschien ook meer rust. Spannend hoor!

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Chybou: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, wat heerlijk dat iedereen straks een eigen slaapkamer kan hebben, chic hoor!

Stier: Is je baby alweer wat beter? Hoop het!

Louwie: Lees jij ook nog mee, hoe gaat het met jullie?

Vraagje aan de moeders: wat hadden jullie in huis qua flesvoeding toen je kindje geboren werd? Ik bedoel: stel dat je hoopt borstvoeding te geven, dan heb je dat niet nodig, maar van tevoren weet je niet of dat gaat lukken dus in hoeverre moet je daar alsnog al voorbereidingen in treffen?

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Vulpen: ik had doosje Nutrilon standaard 1 in huis. Daarin zaten iets van 5 zakjes voor 100ml. Mocht het niet lukken met de borstvoeding dan heb je wat in huis. Ik vond dat een prettig idee, hoewel ze het vanuit de WHO afraden omdat vrouwen dan (te) makkelijk met borstvoeding zouden stoppen.
    Bij mij bleek het maar goed dat ik het in huis had. Door de KS kwam de borstvoeding laat op gang, C. viel ad, we moesten bijvoeden. Daarna helemaal goedgekomen. Heb C. 7 maanden borstvoeding gegeven.
    Bij de jongens heb ik gewoon een heel pak gehaald. Net als bij C. duurde het even voordat de voeding goed liep. Ook goedgekomen. 9 maanden gevoed.
    Mij hielp het dat er geen druk op lag.

4. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Haai! Ja ik lees mee! Heb veel tijd over want ik heb verlof ;). Vandaag een echo gehad om te kijken of ze er goed voor ligt en dat is zo, helemaal met het koppie naar beneden! Helaas verder niet meer zo goed ik beeld te krijgen omdat ze nu te groot is haha! We zijn er helemaal klaar voor, vorige week een babyshower gehad en alles gekregen wat we nog nodig hadden dus dat is lekker. Komende week krijgen we nog wel even op de valreep een nieuwe keuken dus ik hoop dat dat in 1 keer goed gaat en het soepel verloopt. Na die verbouwing ben ik 37 weken dus dan mag ze komen! Super spannend, kan al niet meer wachten. Ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet!

Hoe gaat het met jullie vulpen en inkt? Zijn jullie er klaar voor? Gaat het lichamelijk nog allemaal goed? Bij mij wel eigenlijk, alleen maagzuur vind ik heeeel vervelend elke dag. Maarja nog even!

5. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Ha vulpen, onze dame voelt zich gelukkig al weer wat beter. Hoest een stuk minder en dat scheelt de helft.
    Wat betreft flesvoeding: het is inderdaad wel handig om sowieso een flesje in huis te hebben. Wij hadden ons daar niet in verdiept, hadden wel een flesje van avent in huis vanuit een blije doos maar daar eigenlijk helemaal niet blij mee in de praktijk. Overgestapt op dr Brown en daar heel tevreden over. Dus nu jullie nog de tijd en rust hebben om je er in te verdiepen in plaats van halsoverkop een flesje te moeten kopen zou ik dat zeker doen. Flesvoeding is zo gekocht. Maar ik hoop natuurlijk dat borstvoeding gewoon lukt!

Louwie, succes met de nieuwe keuken. Fijn dat de baby-uitzet in huis is. Succes met de laatste loodjes!

6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    vulpen wij hoefde geen kunstvoeding in huis te halen want de kraamverzorgster heeft bij ons altijd wat mee dus dat was wel ideaal, hebben het overigens 1keer moeten gebruiken omdat ze te lui was om aan de borst te drinken.

chybou wat fijn een nieuw en vooral groter huis!! lijkt me ook heel zwaar een niet slapend kindje, voel me dan ook echt bevoorrecht met een kindje dat al vanaf 10weken 12u per nacht slaapt.

stier hopelijk gaat al iets beter met jullie meisje, ons meisje blijft een beetje verkouden maar ze lijkt er niet heel erg last van te hebben gelukkig.
    wel spuugt ze nog steeds ontiegelijk veel, gisteren spuugde ze om 16.00 dr fruit terug die ze om 11.00 gekregen had! volgende week naar het consultatiebureau dan maar weer aangeven. doen al johannespitmeel erin maar helpt dus 0,0.

vliegje ik snap je zorgen, ik zou zo ook denken, eventjes, want je vrouw heeft wel gelijk, je weet niet hoe het gaat.

louwie spannend allemaal! hoop dat de verbouwing zonder problemen gaat. geniet van je verlof het kan zo over zijn ;) (zonder baby dan)

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    stier lees nu net pas jou berichtje haha fijn dat ze zich al wat beter voelt.
    en wat betreft de fles ben ik het een beetje met stier eens... wij hadden ook avent maar daarmee had ze dr fles binnen 5min op. toen overgegaan op difrax en dat gaat een stuk beter nu doet ze er 20 min. over gemiddeld. maar ik moet zeggen dat ik dat van te voren niet geweten had, avent is ook een goed merk dusja denk dat je dat pas weet als je het gebruikt.
    difrax heeft trouwens hele goede service, was wat versleten van onze flessenwarmer en heb gratis 2 nieuwe gekregen, heel netjes.

8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Bedankt voor alle adviezen! Net een flesje (difrax) gekocht en een pak voeding, zodat ze in elk geval niet meteen honger hoeft te lijden omdat de winkels dicht zijn of zo :)

Heel veel succes met de verbouwing Louwie! Hoe komen jullie erop om dat nu te doen zeg. Fijn dat het verder wel goed met je gaat en dat je alles in huis hebt. Wij zijn inmiddels ook best een eind. Verder zijn we vooral druk met werk dus ik hoop dat ze voorlopig nog even lekker in Inkts buik zal blijven.

9. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Haha bedankt! Ja wij hebben een particulier huurhuis en onze huisbaas had ons al 2 jaar een nieuwe keuken beloofd, maar toen overleed haar man en kwam het er niet van. Dus toen was het de vraag nog op het nippertje voor of na de baby, en erna zagen we al helemaal niet zitten dus dan maar ervoor. Het was wel heel hard nodig en het gaat heel mooi worden als het goed is haha. Volgende week is het lekker klaar!

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik was verbaasd om jullie ervaringen met de Avent flesjes te lezen. Ik heb ze voor alle drie de kids gebruikt. Ik was echt heel tevreden.

11. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Ja dat is vaak zo met flessen, wat bij de een wel fijn werkt werkt bij de ander juist weer niet. Voor M was de speen van Avent te breed waardoor ze heel veel lucht binnen kreeg. Dr Brown heeft een smallere speen en dat werkt voor haar beter.

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Je hebt gelijk, zo iets blijft heel persoonlijk.
    Ik gaf naast de borstvoeding zo nu en dan flesjes en juist die brede speen pakten mijn kindjes het beste.

13. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Chybou gefeliciteerd met jullie huis!! Wat ontzettend fijn meis!!

Hier ook met Avent hele goede ervaringen! Ik heb tot 9mnd de borst gegeven en kolfde op t werk zodat Sara afgekolfte bv met de natural speen van Avent (zou naast de bv de prettigste speen zijn) en werkte hier ook heel goed! Maar idd ieder kindje en mondje en manier van zuigen is anders!

Enne qua babyvoeding, al wil je midden in de nacht voeding kopen kan dit altijd bij de apotheek bij de spoedeisende hulp. Daar hebben ze diverse soorten babyvoeding te koop!

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hier t zelfde als stier. ze zoog teveel lucht en was idd te breed. ze dronk ook niet aan de borst dus misschien daarom ook niet aan de avent haha

hier vanochtend zonder vrouw kind en hond... die zijn naar mn schoonmoeder ik heb 2 avonddiensten maar omdat tess niet zo lekker is komt ze zo al naar huis, hoop dr dus nog te zien voor ik ga werken maja zullen zien.

15. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Geheel tot onze verrassing is vanmorgen onze dochter Lexis Louisa geboren! Een maand te vroeg en we kunnen het nog niet bevatten, maar ze doet het goed en wij zijn gelukkig! 💞 Ik ben nog high van de adrenaline!

Bijgevoegde bestanden:

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    gefeliciteerd!!!! nu lekker genieten met zn 3tjes!! wat een poppetje!!

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    alles goed gegaan? doet de kleine meid t goed? en hoe gaat het nu met jou?

18. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Wow Louwie, jeetje! Gefeliciteerd met jullie mooie meid. Dat hadden jullie echt nog niet verwacht he. Nu lekker beetje bij proberen te komen. Ik hoop dat de bevalling goed verlopen is en dat het goed met jullie gaat. Jullie zijn neem ik aan nog in het ziekenhuis?

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.884
    8.517
    113
    Vrouw
    Wow wat een schok zo ineens! Maar fijn dat alles goed gaat! Gefeliciteerd!

20. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    #1760 Vulpen, 9 okt 2016
    Laatst bewerkt: 9 okt 2016
    Wow Louwie, ik ben helemaal in shock joh, maar gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het tot nu toe goed gaat en dat jullie gelukkig zijn, en wat een schattig mutsje! :D

Deel Deze Pagina