Lesbische mama's (to be)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door vliegje, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Lukt de bv een beetje? En hoe dit Lexis het verder? En jij een beetje goed aan het herstellen?

2. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Hier wordt het grommen inmiddels afgewisseld met gillen/schreeuwen en een psychotisch lachje 😂
    Ook zijn we deze week begonnen met zelfgemaakte groentenhapjes. Haar wangen en kin vinden het heerlijk, haar mond nog niet. Komt wel.

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    😄 😁😂
    Moest echt heel hard lachen om dit berichtje. Ik zie het helemaal voor me... Haha!

4. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hahaha geweldig stier!!!

hier mogen we 1 fles vervangen door heel potje groenten... hier vind ze het heerlijk! ook de fles sochtends vervangen door bambix en savonds ook bambix in de fles. ze spuugd nu veeeeel minder dus dat vinden we wel fijn! 2 tandjes beneden zijn door en moet zeggen ze heeft er nauwelijks last van gehad jeuuuj.

nog mensen die bijna mogen testen??

5. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Hier is de keuken zo goed als af, het gasfornuis en de wasmachine moeten nog worden aangesloten (superhandig geen wasmachine met een baby) maar schoonmoeder doet de was. Lexis doet het goed, ze was wat afgevallen wat niet meer de bedoeling was maar sinds gister komt ze weer aan gelukkig. Borstvoeding wil maar niet op gang komen helaas, ik kolf elke drie uur en dan komt er gemiddeld 10 ml, veel te weinig dus en dat begint wel te frustreren. Lexis vind het moeilijk om aan te happen en ook met de bijvoeding uit de fles is het moeilijk haar wakker te houden, ze slaapt de hele dag. Dit heeft wel allemaal te maken met dat ze te vroeg is, maar het is lastig een baby aan te laten komen die slaapt tijdens het drinken. Net weer 60 ml naar binnen gekregen! 30 ml opgespaarde bv en 30 ml bijvoeding. We gaan de goede kant op!

De kraamhulp is lief, ongeveer net zo oud als wij en vandaag alweer voor t laatst! Ze is nu aan het stofzuigen haha ;)

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ah meis wel knap dat je zo je best doet voor de bv. Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn bij het kolven. Niet denken dat het niet lukt ofzo. Kijk naar een foto van je mooie meisje en leg haar bij je. Kolven is niet makkelijk, zeker niet als je daarmee nog maar net bezig bent. Respect hoor! Als ze wat sterker wordt kan ze misschien beer aanhappen en wakker blijven.

7. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Hoi!

Als het kan en jullie vinden het gezellig zou ik me graag aan willen sluiten bij jullie clubje! Zelf ben ik bijna 25 jaar, mijn vriendin 31 en we zijn net begonnen met KID. Vorige week maandag heeft mijn vriendin haar eerste inseminatie gehad, en hebben we de eerste wachtweek overleefd!

Ik zie dat de meesten hier al een stuk verder zijn. Maar toch lijkt het me gezellig om mee te kletsen.

8. Louwie

Louwie Actief lid

21 apr 2016
    196
    39
    28
    Utrecht
    Vanmiddag komt er een lactatie deskundige, hoop dat zij er iets nuttigs over kan zeggen. Iedereen zegt ook iets anders. De ene zegt wel ook snachts elke drie uur kolven en de ander weer niet omdat het veel tijd kost en ik slaap nodig heb. En overal is ook wat voor te zeggen. Ik doe het tot nu toe wel gewoon netjes. Als Lexis wel aan de borst ging zou het ook snachts gestimuleerd worden. Nouja even vanmiddag afwachten maar!

Welkom Chilll! Spannende tijden!

Ze is in ieder geval wel super cute!

Bijgevoegde bestanden:

9. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ahhh wat een lieve foto van lexis!! idd een cutie!
    dat van de bv komt me wel bekend voor ja, iedereen zegt wat anders. bij ons is er ook een lactatiekundige bij geweest en die heeft me gezegd niet snachts moeilijk te doen en lekker mn slaap pakken, nou kolfde ik wel echt veel dus dat is misschien wel anders dan. als je trouwens nu al zoveel koft en stel ze pakt nooit goed aan (wat tess dus nooit deed) raad ik je wel aan een kolf bh te kopen of van een strakke sport bh zelf te maken. ik zit hier nu met een overbelaste pols wat allemaal van het kolven komt en ik dus tess nu niet zonder pijn op kan pakken of de fles kan geven. en ik kolfde dus ook fulltime.

hoop dat ze gewoon gaat drinken, kan op de een op de andere dag omslaan is mij gezegd dus hoop voor je dat ze het door krijgt!
    hoop ook dat de wasmachine en gasfornuis snel aangesloten zijn, geen wasmachine met een baby is niet fijn hahaha

10. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Wat een super schattig en mooi kindje heb je Louwie!

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.884
    8.517
    113
    Vrouw
    Chilll; welkom hier :)

Louwie; ahhh wat is Lexis een knapperd!

De wachtlijst in Rijnstate is vrij kort nu! 3 tot 5 maanden tot de intake en 6 tot 8 maanden tot de behandeling begint! Een paar maanden geleden was dat nog 2x 11 maanden...

Ik twijfel nu wel of we nu wel op de lijst moeten want we gaan volgend jaar mei trouwen en mn vriendin wil na de bruiloft eerst nog een tijdje samen genieten van ons leven samen. En met die wachtlijst zou het wel eens heel snel kunnen gaan... lastig.

12. spunkie

spunkie Bekend lid

15 apr 2014
    528
    32
    28
    Noord-Holland
    Welkom Chill!!

Er zijn meiden die al verder dan jullie zijn, maar er zijn er ook veel die bezig zijn of nog twijfelen wanneer ze zich in gaan schrijven, zoals Narcisje.
    Je past er goed tussen hoor!

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    chilll welkom :). zijn meer meisen aan het begin van het traject hier hoor en ook meiden die weer voor een 2de gaan :).

narcisje dat is wel moeilijk ja... want ja wie zegt dat je binnen jaar daarna meteen zwanger bent... maar het kan idd ook heel snel gaan! denk dat je t er samen goed over moet gaan hebben zodat jullie beide geen spijt van dingen krijgen... van het wachten of van het beginnen...

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    haha spunkie onze berichtjes kruisten elkaar hahaha

15. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Louwie wat een plaatje!! Vwb het kolven, kolf je electrisch of met de hand? Ik heb 9mnd bv gegeven en na 6wkn gaan kolven zodat ik bv kon gaan invriezen en daarna met de fles kon geven op het moment dat moest werken. Ik had een kolfbh en plaatste daar aan beiden borsten een kolf en dat ging super fijn en ik had mijn handen vrij! Ik snap dat je probleem nu vooral ligt dat de bv uberhaupt niet op gang komt maar weet dat een electrische kolf iets anders pompt dan de handpomp dus wellicht kan dat helpen? Je kunt deze huren bij de thuiszorg.

Denanja heb jij dan met de hand gekolft dat je zo'n last van je pols hebt? Wat vervelend zeg dat je zo'n pijn hebt! Sterkte!

Chill welkom op het forum!! Zoals de andere meiden al aangeven jullie passen hier prima tussen! Spannend deze 2e wachtweek!

Narsisje ik moet stiekem lachen om je berichtje omdat je scrijft dat je aanstaande vrouw na jullie huwelijk samen nog wil genieten :) alsof er een nieuw leven aanbreekt na die dag hihi...vooral elke dag genieten hoor want behalve dat er een prachtige dag geweest is en jullie wellicht elkaars achternaam aannemen veranderd er niet veel :-D
    Er veranderd wel een hoop als je een kindje krijgt en realiseer je dat indien je opgeroepen word en je zou in 1x zwanger zijn het zeker nog 9mnd duurt voordat de kleine er is. Maar weet niet hoelang jullie samen zijn natuurlijk en/of je vriendin er wellicht gewoon nog niet helemaal aan toe is?

Hier alles goed! Paar onrustige wkn achter de rug dat dan weer wel :)
    Kleine meid krijgt kiezen en daar heeft ze last van. Nu links onder en links boven een kies te zien en vermoed dat dat rechts ook gaande is.
    Verder aan het aftellen naar de vakantie, nog 4wkn!!
    Heb voor de kleine meid een magisch tekenbord gekocht welke ze in t vliegtuig krijgt. Geen geknoei met stiften ed of dingen die kwijt kunnen raken want de magische pen zit vast met een touwtje :)

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Louwie: Oh wouw! Wat een schatje zeg! Echt super knap kindje.
    Bij C heeft het ook echt even geduurd voordat de borstvoeding op gang kwam en ik haar goed aan de borst had. Verstandig om de lactatiekundige langs te laten komen voor advies. Hopelijk helpt het je op weg.

Chill: Welkom! We zijn allemaal ergens begonnen ;) En wat de andere meiden al aangaven: jullie passen er prima tussen. Sommige meiden staan, net als jullie, aan het begin van het traject. Anderen zijn bezig met hun tweede kindje en anderen zijn als gezinnetje helemaal compleet. Dat vind ik het leuke aan deze groep, het is echt een mooie mix.
    Spannend hé, die wachtweken! Nog een weekje duimen :)

17. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.884
    8.517
    113
    Vrouw
    Dreamy; haha ja het staat een beetje dramatisch maar voor mn vriendin voelt het wel echt zo volgens mij. In haar ogen verandert er met trouwen al veel en wil ze daar eerst ff aan wennen. Voor mij verandert er niet zoveel idd, maar ik ben wat dat betreft ook een stuk makkelijker. Mn vriendin is nu ook pas 24 dus waarschijnlijk voelt ze zich nu nog te jong en daarbij heeft ze ook nog een vorm van autisme dus alle verandering is eng ;) achja.. ik denk dat ik gewoon nog maar even geduld moet hebben en wachten tot ze er echt aan toe is.

18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dreamy had een elektrische maar geen bh gekocht en steeds verkeerde houding blijkbaar. merkte dit pas op het einde toen gestopt en dacht k van gaat zo over maar helaas is het alleen maar erger geworden :( word zaterdag ingetaped

19. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Welkom Chilll! Wat een spannende tijd voor jullie.

Narcisje: Goh, dat verwacht je ook niet, dat de wachttijd ineens veel korter is! Kan me voorstellen dat het een lastige beslissing is, inderdaad goed met elkaar over praten! Negen maanden zwangerschap duren best lang maar je hebt ook nog het traject daarvoor, kan me voorstellen dat je vriendin zich eerst op het trouwen wil richten.

Hoop dat de wasmachine snel wordt aangesloten Louwie!

20. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties :D
    Ik zal dus lekker blijven rondneuzen hier.

Deel Deze Pagina