Louwie: mooi meisje hoor! Lieve foto Wat shit dat de bv en kolven niet zo goed lukt. Hopelijk hebben jullie wat aan de lactatiedeskundige gehad. Je gevoel volgen en doen wat voor jou goed voelt. En sterkte met het niet hebben van een wasmachine! Chill: welkom hier! Spannend he, zo'n eerste inseminatie en de wachtweken. Zoals iedereen voor mij zei, de mix maakt het hier juist zo leuk dus praat vooral mee! Narcisje: lastige situatie. Is het geen mogelijkheid om gewoon op de wachtlijsten te gaan en op het moment dat jullie een eerste poging zouden kunnen doen te kijken of jullie er aan toe zijn? Dat je dan eventueel on hold gaat op de wachtlijst? Bij ons kon dat wel. Ook tijdens het traject van pogingen zelf. Zou ik zeker even navragen. Dat geeft voor jullie beiden rust; voor jou dat jullie in ieder geval op de wachtlijst staan en voor je vriendin dat ze niet meteen hoeft te beginnen mocht het zo ver zijn. En inderdaad, trouwen verandert niet zoveel aan je dagelijks leven, buiten mooie herinneringen aan een fantastische dag en een lege bankrekening Dreamy: pff die kiesjes. Lijkt me zo zielig om aan te zien. Sterkte daarmee! En wat heerlijk dat jullie vakantie nu echt in zicht begint te komen. Vulpen: hoe gaat het met de zenuwen? Denanja: Shit zeg die arm. Hopelijk brengt het tapen verlichting! Zo. Wij hebben net onze volgende vakantie geboekt. Mijn vrouw is voor het eerst in haar carriere heel gunstig vrij met kerst dus we gaan lekker weg! Zelfde park als vorige week. Beetje suf misschien maar is een heerlijk park in een prachtige omgeving. Lekker met z'n drietjes zijn en geen kerstverplichtingen (haat ik echt uit de grond van mijn hart). Deze vakantie viel een beetje in het water omdat mijn vrouw de halve week ziek op bed heeft gelegen en we de andere dagen visite hadden. Dus maar 1 dag met z'n drietjes gehad. Dus met kerst geen visite en hopelijk geen zieken.
Sinds ik kinderen heb ga ik helemaal voor suf! Heerlijk "burgerlijk" in een kinderbungalow op een huisjespark met voldoende kinderactiviteiten. Top!!! Spannende vakanties doen wij wel weer als de kids ouder zijn. Ik heb ook een hekel aan al die verplichtingen rond de feestdagen. Bah! Ik probeerde in het verleden óf te werken óf weg te zijn. Sinds ik in het onderwijs werk is het werken tijdens kerst wat lastig. Dat ging in de zorg toch beter! Hopelijk hebben jullie dit keer een gezonde en rustige vakantie!
Oh ben gelukkig niet de enige die zo denkt. Inderdaad lekker kneuteren op een park dat van alle gemakken voorzien is. Komt misschien ook omdat ik als kind altijd zo de vakanties door heb gebracht en dat toen al heerlijk vond. Lekker midden in de natuur. Gaan jullie dit jaar weg Chybou? Of gaat dat niet lukken ivm nieuwe huis enzo? Bizar toch eigenlijk dat heel veel mensen de kerstverplichtingen vreselijk vinden en toch houden we het lekker in stand met z'n allen door toch maar weer elk jaar bij elkaar te gaan zitten. Gelukkig is mijn familie helemaal niet van de verplichtingen (vrij anarchistisch opgevoed haha) maar mijn schoonfamilie daarentegen... die hebben het nu dus al over de kerst, vandaar dat wij als een gek iets geboekt hebben Nu alleen de boodschap nog even brengen.
Waarschijnlijk omdat kerst juist vol verplichtingen zit. Je hebt ouders, schoonouders, soms nog opa's en oma's en overal wordt iets georganiseerd en er wordt verwacht dat je toch wel even komt. Ikzelf heb gescheiden ouders, beiden hetrouwd. Dus daar al te maken met 4 families en dan ook nog de schoonfamilie. Probeer dat maar eens in 2 dagen te proppen. Maar sinds we hebben besloten dit jaar tenminste 1 dag met zijn tweetjes (oke, hopelijk drietjes, het is maar hoe je het bekijkt) te zijn heb ik zelf al veel meer zin in kerst
stier hier nog zo'n burgelijke types haha wij gaan ook altijd naar huisjesparken!! vinden we heerlijk!! over 3 weken gaan we een week met zn 3tjes en een halve week later met mn schoofamilie een weekendje haha toevallig ook nog naar hetzelfde park maar dat is helemaal niet erg!! en volgend jaar mei word ook geboekt zodra de vakanties op mn werk bekend zijn . kerst... tjaa vanuit mijn familie geen verplichting (vieren vamaf dit jaar daar sinterklaas). voor mn schoonfamilie ook geen verplichting maar ze willen wel heel graag dat we komen want daar doen we nog met kados, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het wel gezellig vind... hoeven niet opgedoft enz dus mogen gewoon huispak aan als we willen... heerlijk!! vader vann vrouw (gescheiden) doet er ook niet aan dus al met al 1 dag 'verplicht' maar zo voel ik het niet. heb ook niet elk jaar vrij, dit jaar wel omdat t ons meisje dr eerste kerst is dus vrij evraagd maar heb volgend jaar 3 vroege dus dan zal het op en neer rijden worden.
Het is vaak ook best wel gezellig hoor. Maar we hadden geen zin in het heen en weer gerij dit jaar. En simmige partijen gaan al helemaal van uit dag je komt en daar word ik recalcitrant van. Bovendien is het dan altijd gedoe welke kerstdag dan en wil die weer vroeg eten want willen nog ergens anders heen. Jaren rekening mee gehouden maar dit jaar dus niet.
ja dat uitzoeken welke kerstdag enz is idd meestal even een geregel al moet ik zeggen dat het elk jaar uitkomt tot nu toe. vorig jaar hadden wij trouwens ookgezegd dat we lekker thuis bleven maar toen vrij laat beslotendat ze naar ons kwamen haha en dan ook de familie waarvan je het niet verwacht wat dus helemaal niet in de planning zat, maar t was zo gezellig dat we het dit jaar weer bij ons doen (ideaal voor tess ook en mn broertje kookt haha)
wat ik overigens wel vrrschrikkelijk vind is het gedicht dat ik elk jaar moet maken voor suprise... hoeven niks te knutselen maar dus wel kopen en gedicht... grr lang leve internet. moet zeggen dat ik hem vaak wel snel gemaakt heb als k ervooe ga zitten maar leuk is anders
Kerstverplichtingen... vreselijk! Maar ook hier zijn ze... ook gescheiden ouders en m'n pa zie ik eigenlijk nooit met de kerst. Meestal kerstavond ofzo. Dat getrek aan me wil ik ook niet meer. We hebben nu ook sinterklaas dus kadootjes met kerst godzijdank afgeschaft. Heb geen geldboom in de tuin! Louwie wat een onwijs mooi kindje! Mijn gevoel zou ook zijn in de nacht te kolven maar je hebt inderdaad ook je slaap nodig. Benieuwd wat de lk zegt vanmiddag! Chill, Welkom hier! Hartstikke leuk! Narcisje, dilemma dus. Je kan je misschien wel op re wachtlijst laten zetten maar dan hoef je niet meteen te gaan als ze bellen toch? Ik ga vliegen. Moet zo naar de fysio voor m'n bekken. 7.30. Wat een tijd haha. Maar ik begin om 8.00 dus het kan wel mooi voor werktijd. Fijne dag allemaal! Zal op de fb ff een fotootje delen van m'n buik nu. Is wel beetje intiem fotootje dus zet hem niet openbaar haha. Chill, we hebben ook een fb pagina vooral om foto's te delen omdat dat hier niet zo handig is. Als je erbij wil, geef je maar een gil
Nou lactatiekundige is geweest en ik doe eigenlijk alles wel wat ik kan doen voor de borstvoeding. Ik heb kruiden, druppels en thee en kolf dus elke drie uur ('s nachts dus ook en dat moet ook). Wat ik nu nog extra kan doen is twee dagen achter elkaar 'clusterkolven' dan moet je 2 uur achter elkaar ieder kwartier 5 min kolven en 10 min pauze 😑. Dus dat kan ik nog doen en er is nog een pil via de huisarts die eigenlijk tegen misselijkheid is ofzo maar als bijwerking heeft dat de melkproductie op gang komt. Maar ik moet daar allemaal even over nadenken want nu ben ik eigenlijk alleen maar hier mee bezig. En dat het maar niet lukt is frustrerend. En zij zei ook dat het komt omdat ze te vroeg wat en mn lichaam nog niet klaar was ervoor. Maarja daar heb ik niks aan. De wasmachine en het gasfornuis zijn inmiddels aangesloten hoor! Alweer heel wat wasjes gedraaid haha. Huisjesparken lijken me hartstikke gezellig. Helemaal als gezinnetje 😊. Helaas heb ik echt verplichtingen met de kerst want de schoonfam verwacht ons en mijn moeder vind de eerste kerst met haar eerste kleinkind ook iets moois en dat snap ik wel.
Chilll. Welkom hier. Spannend hé die wachtweken. louwie: wat fijn dat de keuken nu helemaal klaar is en je weer een wasmachine hebt haha. Haha is weel beetje vroeg nu al kerst whaha. Wij hebben nog geen idee wat met kerst de plannen zijn zien we wel haha. Volgende maand starten wij weer met poging nummer 4. Hebben weer voor 3 pogingen liggen bij de kliniek. Dus gaat weer spannend worden. Hadden nu even maandje rust. Ook wel lekker heel even met iets anders bezig zijn.
Ja, ik ga zometeen even een belletje plegen naar het ziekenhuis om te vragen of dat kan. Ik denk het haast wel.. in dat geval kunnen we ons er idd alvast op laten zetten en dan zien we tzt wel hoe de vlag er bij hangt bij mn vriendin Kan maar zo ineens anders zijn. Mbt kerst; hier ook gescheiden ouders maar ik heb al jaren geen contact met mijn moeder dus dat verplichte bezoekje valt af. M'n vader zie ik meestal bij m'n oma met de rest van de familie en m'n schoonfamilie zien we meestal in 2x... Daarnaast heb ik nog stieffamilie (kinderen van de nieuwe vrouw van mn vader) en die zien we dit jaar ook nog rond kerst maar daar hebben we nog geen datum voor kunnen vinden onze kerstdagen zijn dus ook altijd enorm volgepland. Daarom werk ik nooit met kerst en wel met oud & nieuw want anders is het gewoon niet te regelen. Ik heb niet zoveel met kerst maar er wordt toch van je verwacht dat je er bij bent.... achja, uiteindelijk is het meestal wel gezellig.
Louwie, er is ook een neusspray die even helpt net voor je gaat kolven. Kan je ook nog even aankaarten bij de dokter eventueel. Kijk gewoon tot hoever je wil gaan, je moet er niet continu mee bezig zijn natuurlijk want het is slopend. Je kan dat clusterkolven een keer proberen, maar je moet er wel achter staan. Probeer zo relaxt mogelijk te kolven. Eventueel in rust, dat er iemand is die Lexis kan pakken als ze zou huilen. Dat je echt even de tijd hebt. Sterkte! En petje af hoor! Succes Veertjuh!
Even gebeld net met het ziekenhuis. We kunnen gewoon op de lijst en wanneer we aan de beurt zijn kunnen we evt zeggen dat we nog een tijd willen wachten, dan gaan anderen gewoon voor. Prima dus! Nu even een verwijzing regelen dus
Pfoeh... Gisteren zijn wij erg geschrokken... Ik ging gister naar mijn moeder om ons dochtertje op te halen. Ik zag meteen dat ze niet lekker was en dat ze wat verhoging had. Nog even daar avondeten gegeten en naar huis gegaan. Toen ik thuis aankwam ging mijn vrouw met onze dochter naar boven, om haar in bed te leggen. Ze was nog steeds erg warm, dus ze heeft haar uitgekleed in badkamer, omdat ze bang was dat ze ging spugen. Toen begon onze dochter te rillen van de kou, dus pakt mijn vrouw haar op en begon ze te schokken. Koortsstuipen. 112 gebeld, ambulance was er pas toen de stuipen al waren weggetrokken, maar ze was nog steeds niet helemaal alert en de spierspanning was ook nog niet in haar lijfje. Toch voor controle naar het ziekenhuis geweest. Ze is daar voor controle aan de monitor gelegd en heeft paracetamol gekregen. D'r hartslag was bij binnenkomst 200, veelste veel. De hartslag daalde langzaam en ze werd ook rustiger. De koorts was ook alweer wat gedaald en van de kinderarts mochten we naar huis. Maar als ze nog zo'n aanval zou hebben in deze koortsperiode, moesten we meteen terug naar het ziekenhuis. Tot nu toe is dat uitgebleven en heeft ze vannacht goed geslapen. We moeten haar de komende 2 dagen paracetamol blijven toedienen.
Zo dat is zeker schrikken! Zoiets verwacht je niet als ze een beetje ziekjes lijkt... Hopelijk was het eenmalig en knapt ze nu gauw op!
Dat is schrikken zeg! Spunkie hopelijk knapt ze snel weer op! Ja van die neusspray had ik ook al gehoord maar ben er eerlijk gezegd al een beetje klaar mee. Ik drink borstvoedingsthee met druppels gezegende distel en ik slik 9 pillen venegriek op een dag. Dat vind ik nu wel genoeg hulpmiddelen eigenlijk. We liggen ook weer in het ziekenhuis helaas want Lexis drinkt uberhaupt niet genoeg ook niet uit het flesje dus we moeten blijven ter observatie. Ze is te moe om te blijven zuigen en krijgt zo helaas niet binnen wat er naar binnen moet. Was net zo blij met mn eigen bed. Maarja zo lopen we geen risico's. Ik baal wel. 😑 Ons kleine poppetje merkt er overigens weinig van want die slaapt overal doorheen 💤.
Spunkie, jeetje wat enorm schrikken zeg! Lijkt me heel naar om mee te moeten maken. Hoe gaat het nu met haar? Sterkte! Louwie, respect voor je doorzettingsvermogen hoor. Shit zeg dat jullie weer in het ziekenhuis liggen. Krijgt ze nu dan voeding via een sonde ofzo? Jij ook sterkte met alles. Narcisje, fijn dat de mogelijkheid er inderdaad is. Lekker op die wachtlijst gaan en tzt kijken hoe de vlag er bij hangt.