Wat mij bijzonder opvalt is dat de dames die het weghalen het argument "hygiëne" aanhalen, terwijl er diverse wetenschappelijke studies zijn die nét het omgekeerde beweren: weghalen is slechter voor de hygiëne. Nou wil ik best meegaan in de stelling dat iedereen met z'n haar doet wat ze wil, maar door anderen hier voor te stellen als minder hygiënisch praat je ze een (onnodig) schuldgevoel aan. Dat valt me trouwens al wel vaker op. Vrouwen onderling zijn vaak veel strenger voor zichzelf. Ze klagen dat ze moeten voldoen aan een schoonheidsideaal, maar dat ideaal leggen ze zichzelf onderling vaak op...
Hier gaat ook alles weg, benen oksels down inderdaad, helemaal alles weg. Ik vind het gewoon niet prettig en houd van glad. Mijn man heeft het zelf ook, alleen op z'n benen wel, maar hij scheert ook alles glad, z'n oksels ook trouwens. Heel af en toe zie je aan het strand of in het zwembad wel eens een vrouw waar het helemaal langs het bikini broekje/badpak groeit, of een mooie volle bos onder de oksels dat mag iedereen ook lekker zelf weten, maar vind ik echt een goor gezicht..
Haha ik doe het soms hele dagen En voor heel veel vrouwen is het echt dankbaarder werk. Hoeveel vrouwen er wel niet komen die het laten waxen puur, omdat ze van scheren ontstekingen en dergelijke krijgen. Zelf heb ik een groot deel definitief weg laten halen. Maar nog wel zo wat laten staan dat ik kan kiezen uit driehoekje, streepje, of helemaal kaal.
Het lijkt inderdaad wel of er geen middenweg is tussen kaal of bossen uit je bikinibroekje. Ik heb van mezelf vrij weinig schaamhaar en okselhaar. Oksels scheer ik eens per week. Schaamhaar scheer ik eens per week de randjes (wat anders uit je bikinibroekje zou steken), maar dat zijn maar een paar haartjes. Op mijn venusheuvel knip ik het eens paar 2 of 3 weken bij, gemilimeterd zeg maar. Kaal vind ik niks en dat jeukt enorm bij mij. Op deze manier vind ik het zelf wel verzorgd. En er blijft dus ook niks in hangen
Trouwens wie er allemaal bultjes krijgt en jeuk, beetje scrub zo nu en dan.. Werkt wonderen... Ik dacht echt aan een infectie en was langs de huisarts gegaan.. Bleek er niks aan de hand, oops!
Helaas werkt het niet bij iedereen... ik heb echt alles al geprobeerd maar krijg altijd bultjes die gaan ontsteken. Maar als ik het heel kort maak met de ladyshave gaat het wel goed.
Oh bah dat haar down under. Nee alles kaal hier!! Heb sowieso een hekel aan lichaamshaar. M'n benen en oksels epileer ik ook. Scheren vind ik maar irritant! Bossen haar daar vind ik mega onverzorgd!
Dit inderdaad, wat kan er toch heerlijk geoordeeld worden met vrouwen onder elkaar. Ik haal niet alles weg én gebruik maandverband, het lijkt wel een wonder dat er geen rattenplaag om me heen zwerft.
Lol ... doet me denken aan Linda's Zomerweek met Tjitske Reidinga ... heldin Ik haal niet alles weg ... reden ... na een uur begint de hele handel daaronder te jeuken. En niets is erger dan jeuk, vooral in je schaamstreek.
Ik snap dit ook niet.. Ik scheer mijn benen in de winter helemaal niet, en na die 3mnd zie je misschien 10haartjes zitten. In de zomer scheer ik ze wekelijks en ben altijd per definitie sneller behaard. Oksels en schaamstreek ook wekelijks, eerder komt er niks. Ga ik ook niet lopen irriteren met elke dag met dat mesje over mijn huid scheuren..
Dat is ook een kwestie van aanleg natuurlijk. Ik scheer in de winter wel minder, maar als ik 3 maanden zou wachten ben ik net een behaarde aap. Ik heb veel haar wat snel groeit en donker is. Tja, wil nog niet zeggen dat ik mij elke dag scheer, maar eigenlijk zou het wel nodig zijn.
Denk ook dat het er aan ligt hoeveel haar je down under hebt. Bij sommige vrouwen reikt t erg hoog en bij andere zit t erg laag. Hier zit het laag en wax het altijd. Maar niet kaal. Streepje of driehoekje. Lippen wel kaal. Vriend vind kaal lelijk en ik ook. Net zo'n vlezige naakte marmot. Denk ook niet dat wat haar daar per se vies is. Of je afscheiding nou direct je ondergoed inglijd, blijft zitten op je huid of via wat haar. Op dat moment zit het daar toch.
Ik gooi het vaak op onwetendheid. Net zoals dat je blijkbaar 'stinkt' als je je niet 2x per dag insmeert met kunstmatige geuren. Dat kan niet anders dan aangeleerd gedrag zijn. Net las ik dat scheren met zwitsal zeep prettig is en zacht huid geeft. En dat anders lichaamsgeur niet aantrekkelijk zou zijn.. Ik kan me niet voorstellen dat mijn man warm zou worden van zwitsalgeur in mijn schaamstreek
Ik heb wel eens een vriend gehad die mij letterlijk vroeg nooit meer van die vieze lactasyd enzo te gebruiken, want ik rook zelf veel lekkerder. Niet dat ik mezelf naar roosjes cind ruiken, maar zo zie je maar
Whahaha, nou inderdaad. Ik vraag me ook af hoeveel vrouwen hier, die alles weghalen omdat ze luchtjes zo vies vinden, ooit aan de gang geweest zijn met ovulatietesten en/of temperatuurkaartjes om erachter te komen wanneer ze ovuleren? Want volgens mij kun je jezelf een hoop moeite besparen door gewoon je neus te volgen. Ik en mijn vriend weten iig altijd precies wanneer ik ovuleer. Dat ruik je. En dat is (al zeg ik het zelf, mwoehahaha) een heel lekkere, sexy geur. Zonde om daar zwitsal tegenaan te gooien .
Ik weet niet of je het over mij hebt. Heb wel gezegd dat ik scheer met zwitsalgel, maar niet omdat het anders onaantrekkelijk zou zijn. Had iemand anders dat gezegd? Hoe dan ook, ik zorg wel dat ik mijzelf daarna was en idd niet meer naar Zwitsal ruik. We gebruiken dat spul immers ook voor onze baby en dat zou ik behoorlijk storend vinden tijdens de daad...