LET OP! Belangrijke info!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mickey06, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    GEEN ibuprofen of neurofen of andere NSAID's gebruiken hoor! Er was laatst nog bij het tv programma Radar dat dit medicijn gevaarlijk is. In Amerika is het verboden en het nemen van 1 pilletje kan al voor maagbloedingen, hartstilstand leiden. Hieronder kun je lezen dat het ook een miskraam kan veroorzaken.

"Ibuprofen, Aleve en Voltaren, de zogenaamde NSAID's, zijn gewone pijnstillers die in Nederland bij elke drogist verkrijgbaar zijn. Toch waarschuwt de Amerikaanse Food and Drug Administration dat het gebruik mogelijk een hartaanval kan veroorzaken. In Nederland ziet men echter het probleem niet en zien de autoriteiten deze pijnstillers nog steeds als uiterst veilig. "

Kijk voor meer info op op de site van Radar.

"Gebruik van NSAID’s tijdens de zwangerschap bleek de kans op een miskraam te verhogen met 80 procent. Het risico was nog veel hoger als de middelen langer dan een week werden geslikt rond de conceptie. De verdiscontering van andere factoren als alcohol- en koffiegebruik veranderde de resultaten niet.

Aspirine gaf eenzelfde verhoogd risico op een miskraam. Paracetamol had geen invloed, op welk moment of hoe lang dit ook werd geslikt."

Google op ibuprofen en miskraam.

Ik ben hier erg van geschrokken want ik gebruikte vaak ibuprofen.

2. Niet meer actief

Klopt helemaal wat je zegt, heb het gelezen in een boek namelijk.

Paracetamol kan inderdaad geen enkel kwaad.

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Das minder! Ik gebruikte (nu tijdens de zwangerschap helemaal niet hoor!) Ibuprofen voor mn migraine aanvallen. Niks anders helpt dan.
    Dat wordt straks na de bevalling dan iets anders, als ik weer aanvallen krijg.

Liefs,
    Duveldraakje

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tijdens zwangerschappen mag je sowieso geen NSAID's gebruiken. (Aspirine valt ook in die groep).
    Ook mensen met astma mogen geen NSAID's ivm het opwekken van een astma-aanval. Verder zijn het prostaglandine-remmers. Wat inhoudt dat ze een weeënremmende werking hebben, dus ook dat is niet handig als je wilt bevallen. Een te veel kan een miskraam veroorzaken. Maar er zijn wel vrouwen die een kinderaspirine (lage dosering) voor geschreen krijgen tijdens hun zwangerschap, omdat het wel bloedverdunnend werkt, en bij meerdere miskramen juist miskramen kan voorkomen.

De rest van de bijwerkingen is al enige tijd bekend, maar er wordt gezegd dat het alleen is als je er veel, en dagelijks gebruikt.
    Het staat dus inderdaad in diverse boeken. Te veel is nooit goed.

Ik heb astma, dus ik gebruik ze sowieso (bijna) nooit.

@ Duveldraakje: Probeer eens paracetamol-smelt. Dat werkt sneller omdat het meteen opgenomen wordt (zitten erg veel bloedvaten onder de tong). Soms werkt het zo snel dat het beter of net zo goed is als ibuprofen. Bij werkt het in ieder geval.

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb gelukkig geen last van migraine gehad tijdens de zwangerschap, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
    Ik zal die paracetamol smelt idd eens proberen, misschien werkt het wel net zo goed als Ibuprofen.
    Bedankt voor de tip.

Liefs,
    Duveldraakje

6. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hmm, ik was ook niet van plan om wat anders te slikken dan paracetamol tijdens de zwangerschap, maar daarbuiten kan ik echt niet af daarmee. Ik heb van de HA naproxen en die probeer ik zo veel mogelijk te laten liggen (tenzij echt zwaar migraine), maar ibuprofen is toch echt wel nodig om wat pijn weg te nemen.
    Maar Daisy, ik zal ook eens kijken voor die smelt versie! Gewoon bij drogist, of enkel bij apotheek?

Racebabe

7. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hallo allemaal,

Ik heb net even met interesse dat genen over ibuprofen zitten lezen.
    Ik schrok hier wel van aangezien ik ze al jaren op advies van de neuroloog heb geslikt tegen pijn in mijn armen als gevolg van een spierziekte.

Gelukkig gebruik ik het alleen als het niet anders kan en de laatste weken niet meer. Nu ik dit heb gelezen zal ik ze ook niet meer slikken en op zoek gaan naar die paracetamol smelt.

Weet iemand van jullie of het ook nog kwaad kan voor een zwangerschap als je ze jaren van tevoren heb geslikt, op nu een aantal weken na dan niet meer.

En ik schrok er ook wel van dat mijn neuroloog me dat niet heeft verteld toen ik daar laatst met mijn man was. Ze zei alleen dat ik foliumxzuur moest gaan slikken, maar dat is voor iedereen die zwanger wil worden van toepassing.

In ieder geval ben ik wel blij met deze informatie en gaan die dus verlopig de door uit.

Groetjes,
    Krissa

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Paracetamol smelt is gewoon in de drogisterij en apotheek verkrijgbaar.

Ik kan nu de reclame campagne niet meer vinden, waar stond dat het net zo goed is als ibuprofen, maar bij mij is het is het in ieder geval wel zo :D.

9. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
  10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, vergat ik er bij te zeggen. Ze zijn van Roter :oops:

11. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb ook hele erg migraine, waartegen niks anders helpt dan mijn zomig. Daarom moet ik ovulatie testen gebruiken want na mijn ei sprong mag ik niks anders meer dan Paracetamol en Paracetamol met codeïne (dokters recept). Omdat ik dan zwanger zou kunnen zijn. Voor mij echt een hel,want Paracetamol werkt vaak net zo goed als smarties....En ik heb geen eisprong kunnen ontdekken in mijn 7 dagen ovulatie test. Maar ik ben ook pas deze maand voor het eerst met de pil gestopt, dus misschien heb ik er geen. Toch neem ik geen risico, als ik nu hoofdpijn krijg gebruik ik niks anders dan Paracetamol , tot dat ik ongi word.
    bar

12. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Nou, ik ben in mn pauze even naar de Kruidvat gehuppeld :p Doosje met 20 tabletten voor € 3,75 , dus wel iets duurder dan de gewone variant. Het is met bessensmaak, ben benieuwd hoe ze werken :)

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, klopt ze zijn iets duurder. En gelukkig niet bitter :D.
    Ben ook wel benieuwd naar de bananensmaak, maar da's weer in de kinderdosering.

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ga het ook maar ff halen geloof ik! Heb altijd veel last van hoofdpijn en 2 gewone paracetamol is dan niet genoeg! Moet je hier dan gewoon 1tje van nemen of ook 2 (net als bij de gewone)?

Ik hoop dat het net zo goed werkt als ibu, ben toch wel geschrokken!

15. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Het is 500 mg per tablet, dus moet je even vergelijken met wat je normaal hebt! Tijd tussen 2 innames moet min. 4 uur zijn, maar staat niet bij dat een inname niet uit 2 tabletten mag bestaan.

16. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik wist wel dat Ibuprofen sowieso niet echt goed voor je is, maar ik slikte het altijd wel als ik heel erge hoofdpijn had. Op zo'n moment wil je gewoon van die hoofdpijn af, hoe dan ook.

Maar ik ga nu wel wat voorzichtiger doen hoor!

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tot nu toe neem ik er een.

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Tot nu toe neem ik er een.

19. MenM

MenM Actief lid

Die ibuprofen werkt bij mij zo geweldig (hoofdpijn, menstruatiepijn, enz), dat ik het wel jammer vind. Eigenlijk mocht ik ze al niet aangezien ik Colitis Ulcerosa (darmziekte) heb, maar inmiddels heb ik geen dikke darm meer en geen last, dus gebruikte ik ze gewoon. Maar..., ik zal ze nu ook helemaal niet meer nemen. Bedankt voor de tip!

Groetjes M

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik ben al zo'n drie kwart jaar van mijn pijnstillers/spierverslappers af (Brufen 800, Paracetamol Codeine en Diazepam). Hoop dat het zo blijft, want dit mag je echt niet gebruiken tijdens de zwangerschap. En tsjah, zo'n Paracetamolletje heb ik echt niks aan.

Ik denk dat je beter aan de huisarts kan vragen wat je mag gebruiken als je echt iets nodig hebt tijdens de zwangerschap, bepaalde dingen mag je wel gebruiken met toestemming van de HA. Er staat ten minste wel in sommige bijsluiters dat je de huisarts moet raadplegen als je het middel tóch wilt gebruiken tijdens zwangerschap/geven van borstvoeding.

Deel Deze Pagina