Ik zit te denken maar heb een oudejaarsdag via de iPad gekocht, normaal doen we de betalingen via de laptop (ook niet altijd maar meestal wel). Als het systeem opeens een ander ip adres ziet ( van de iPad) detecteert het dat misschien en denkt dat het niet klopt? Bah, nare dingen altijd....
Ik wissel zo vaak tussen iPhone (Wifi) iPad en MacBook, hadden ze die brief jaren eerder al naar mij moeten sturen.. Raar ook dat we nog niet geblokkeerd zijn..
Nee, nog niks... Ben heel benieuwd, ga anders vanmiddag zelf nog wel een keer bellen, want ik heb zo mn twijfels over dat telefoongesprek, hoe het komt weet ik niet, maar ik heb er een raar gevoel bij...
Nee, belde met 09001958 en werd direct geholpen door de dame die de telefoon opnam. Toen ik zei dat het over de brief ging werd ik even in de wacht gezet en toen ze terug aan de lijn kwam zei ze dat er meer melding waren geweest, ik vooral de brief niet op moest volgen en gewoon mijn rekening kon blijven gebruiken. Ik kom misschien wel heel paranoia over zo, maar ze heeft geen gegevens van me gevraagd (heb alleen mn rekeningnummer ingetoets tijdens het bellen), geen geb.datum controle oid... Dus ja, het gevoel is gewoon vreemd terwijl er misschien helemaal niks aan de hand is, ik wacht het vandaag gewoon even af...
Zo stom! Wij hetzelfde nr gedraaid, en wij moesten wel dat programma downloaden en de inloggegevens veranderen, waarschijnlijk zelfde dame! :x Hier nog geen telefoontje gehad....
Ja die controle moet inderdaad... Kan zijn dat je gister een nieuwe aan de telefoon hebt gehad Ik zou nog een keer bellen.
Ik heb gebeld en 2 min later belde die vrouw ook netjes terug met dezelfde info! Kreeg ditmaal een man van de technische dienst van ING internetbankieren aan de lijn. Ten eerste bood hij z'n excuses aan omdat de brief niet verzonden had mogen worden, en ook gaf hij aan dat de woordkeus in de brief verkeerd was omdat helemaal niet met zekerheid vast te stellen was of er überhaupt wel een virus was.. Hij keek of de rekeningen geblokt waren en was niet dus geen virus. De stappen in de brief mogen gewoon gevolgd worden, en zijn preventieve maatregelen, inlogcodes veranderen is nooit verkeerd en dat programma is volkomen veilig.. Ik ben gerust gesteld
Hoi, Ik heb die brief ook gehad en gisteravond met ING gebeld. Kreeg een man ad lijn die me zei wel uit te voeren wat er in de brief staat. En als er dan wat word gevonden op de pc dan een nw wachtwoord maken. Het vervelende is dat wij op meerdere pc inloggen dus weet niet welke het is.
Vaak als er veel klachten over 1 zaak komen, gaat er een interne mail uit naar medewerkers wat te doen. Mogelijk is dat bij de ING ook het geval en is dat de reden dat ze geen gegevens vragen. Wel is het vreemd dat de 1 te horen krijgt niets te doen en de ander dat ze wel de brief moeten uitvoeren. Persoonlijk zou ik zelf niets doen, wat is het ergste dat lkan gebeuren, dat je pas geblokkeerd wordt. Dan kan je altijd nog actie ondernemen. Ben benieuwd of wij ook de brief gaan krijgen.
Hier zelfde, maar er is geen virus want dan zou je rek door ING zijn geblokkeerd, heel die brief is kansloos.. Je kunt alleen de stappen volgen als voorzorgsmaatregel voor als het wel een keer gebeurd
Hm, ik heb deze brief van het weekend ook gehad. Ik kan nu dus gewoon doen wat in de brief staat? Wij bankieren met de laptop en de Tablet. Moet ik op beiden doen zoals in de brief vermeld?
ja programmatje downloaden van de site, en wachtwoord/gebruikersnaam veranderen, maar is niet noodzakelijk, preventief.. doe je het niet, is er ook niets aan de hand
Wij hebben de brief ook gehad, maar naar ons oude adres gestuurd terwijl alle normale post wel op het nieuwe adres wordt gestuurd + dat er een rekeningnummer op vermeld staat waarbij we niet eens in kunnen loggen (staat nl. enkel aan onze beide gewone rekeningen gekoppeld). Vind het vreemd en wij doen dan ook niets met de brief.
Vriendlief heeft vrijdag de brief gehad. Hij zei dat het echt was en ik vertrouwde het niet helemaal. Gelukkig heeft hij nog niks gedaan want het is dus niet helemaal noodzakelijk. Heb ook al gezegd anders moet je maandag hier maar ff naar de vestiging gaan. Vind het toch maar vreemd hoor dit soort dingen.
hier ook de brief! alleen geen problemen etc met de pc... dus vind het maar een beetje vreemd, vertrouw het niet zo! en ga die stappen dus ook niet opvolgen op mijn pc...