wasmachine en droger apart of in 1?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijntje01, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi!

Mijn wasmachine is een beetje aan vervanging toe en nu zag ik ineens dat je ook was/droogmachines in 1 hebt! Dit lijkt me heel makkelijk, maar vraag me af of het ook goed werkt. Misschien zijn 2 aparte machines beter, want dan kan je van beide de beste eigenschappen hebben.

Op dit moment heb ik een goedkope indesit wasmachine en geen droger, maar met oog op de toekomst lijkt me een droger erbij ook wel handig.

Wat hebben jullie, apart of combinatie, welk merk en zijn jullie er tevreden over?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben apart want ik ga echt niet wachten tot de droger klaar is als ik alweer een nieuwe was heb klaarliggen, dat gaat me te sloom. Bovendien kan niet alles in de droger dus uitzoeken wil ik het na het wassen toch.

Ik heb ook gehoord dat sommige machines meer gewicht aankunnen tijdens het wassen dan tijdens het drogen. Dat lijkt me helemaal irritant :)

Dus ik zou nooit voor een 2-in-1 gaan behalve als ik echt geen ruimte had voor beide....

We hebben een LG-wasmachine, superding met uitstelfunctie, handig met hoog- en laagtarief. Droger weet ik zo niet, een zanussi ofzo...

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou zeker twee aparte machines doen. Mocht een van de functies uitvallen dan moet je alsnog een apartbapparast erbij.
    En met kleine kindjes op het oog is een wasmachine & droger met grote inhoud ook erg handig. Want ik geloof dat het laad vermogen van een combi ook minder is.

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb beide machnes van aeg. Waarvan de wasmachine een borstelloze motor heeft waardoor hij heel weinig kabaal maakt met wassen en centrifuceren, je hoort het afpompen nog het meest.
    Stukje duurder maar heel fijn stil.

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een was/droogcombinatie en op zich was het best handig: zodra de was klaar was, begon hij meteen te drogen. Je moet dan wel de was scheiden (wat wel en niet in de droger kan), maar dat doen we nu ook aangezien het makkelijker is om 2 wasmanden te hebben dan om natte was uit te zoeken.
    Ik had wel een combinatiemachine met een grote inhoud.
    Bij mij ging het wasmachine gedeelte stuk en aangezien mijn vriend bij me kwam wonen en een droger had, hebben we nu weer gewoon 2 apparaten. Droger van White Knight ofzo (gaat al 11 jaar mee) en wasmachine van Samsung.
    Het nadeel is dus als één van beiden stuk gaat en niet gerepareerd kan worden, je of het hele apparaat weg kan doen of alsnog een tweede apparaat erbij moet kopen.

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb wasmachine en droger in een. Heb hem gekocht omdat we toen ergens anders woonde en geen ruimte hadden. Heerlijk ding. Alleen wat ingewikkeld zitten zoveel snufjes op maar na een tijdje kon ik het wel. Je kan alles precies invullen hoe jij wilt, strijkdroog, kastdroog, gewoon nat, kurkdroog echt fijn.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hmmm lastig wat ik zal gaan doen.
    Ik heb in ieder geval wel ruimte voor 2 aparte apparaten, mits ze op elkaar kunnen staan. Heb een speciaal hokje voor de wasmachine, is net iets breder dan de machine zelf.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wij hebben er een en ik doe het nooit meer. De hoeveelheid was wat je kan wassen kan ik niet droog krijgen. Ook is de centrifuge niet zo krachtig dus heb ik vaak dat ik na 3 uur wassen en drogen alsnog een natte klamme was uit de machine haal. Ik gebruik de droger amper. Heb nog een aparte droger en die gebruik ik ook niet meer al te veel maar vind dat veel beter werken.

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hebben wasmachine en droger apart van elkaar:D

10. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik had in het verleden ook een 2 in 1
    als ik 5 kilo kon wassen kon ik maar 2,5 kilo drogen
    dus aan kosten ben je dan veel kwijt
    letten op hoe is het centrifugeren en de kilo`s aan drogen
    ik zou voor apart kiezen maar ja wij draaien op nachtstroom apperaten draaien dus tegelijk in de nacht

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Lijkt mij totaal niet praktisch. Als de wasmachine klaar is, gooi ik het in de droger en draai ik meteen een nieuwe was. Ik doe één keer in de week alle was tegelijk. Met een combinatie-apparaat zou ik minimaal twee keer zo lang bezig zijn.

Plus dat ik niet alles in de droger doe. Dus dan zou ik het programma eerst moeten stoppen, alles uit de machine halen om te sorteren, de rest terug in de machine en dan nog drogen. Lijkt me een beetje omslachtig.

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik deed een paar jaar terug alles nog in de droger, tot ik erachter kwam dat zoonlief zelf niet de grootste reden was dat hij regelmatig niks meer pastte, maar dat het vooral kwam door de kleertjes die in de droger waren gekrompen. Vanaf toen ben ik dat gaan scheiden. Alleen handdoeken, sokken, onder/bedden/linnengoed gaat nog de droger in, de rest hang ik op aan het rek.

Dan kan ik beter een paar wasjes gedraaid hebben en alles tussen de wasjes door scheiden, om als laatste de droger aan te zetten
    (wasmachine en droger kunnen hier niet tegelijkertijd aan, zit een beveiliging op)
    dan dat ik elke keer eerst de wasmachine moet laten draaien en daarna de droger erachteraan voor ik weer opnieuw kan wassen.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik denk dat ik maar 2 aparte machines ga kopen :p
    Morgen maar ff langs de mediamarkt o.i.d.

Deel Deze Pagina