let op koffer gewicht

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door knorretje21, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hallo allemaal,

bij deze weet ik niet wie er net zoals ikw as dat je wel eens over je gewicht heen zit van je koffer... Maar tip ze doen er nu vond ik erg moeilijk over! Ik heb onwijs veel geluk gehad maar bijna iedereen met al 1 kg teveel moest bij betalen ! en dat is behoorlijk prijzig ong 1 kilo is 5 euro...
    dacht zet het even hier neer voor iedereen die nog gaat vliegen...
    zal ook wel per maatschappij misschien verschillend zijn maar heb er nog nooit last van gehad en nu vor de 6e keer vliegen deden ze bij bijna alle mensen moeilijk...

iedereen verder fijne vakantie vast

2. augustus

augustus Niet meer actief

1 kg 5 euro is goedkoop.
    Heb wel eens gehoord 40 euro voor 1 kg, dat is te duur. Thanx iig

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    20 kg voor volwasenen en 8 kilo handbagage p.p

kind (van 1) in dit geval: 10 kilo koffer

miss ook handig ;)

owja en de buggy mag zo mee...die pakken ze bij de gate nog in

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ In Dusseldorf mag handbagage maar 5kg wegen! ;)

Waar in gek van werd was de strenge maatregels betreffende de handbagage daar! Ze halen er letterlijk ALLLES uit en proppen het er gewoon weer in! Balen hoor!
    Je mag maar 1L vloeistoffen (parfum etc. in een zakje) anders moet het alsnog afgegeven worden als gewone bagage, (had mijn vriend dus)

Liefs Marjo

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0

en daar hebben wij het weer mee getroffen... misschein omdat we alysia bij ons hadden maar heb 3 flesjes water mee kunnen nemen. Chips en brood en snoepjes gewoon. Zelfs sinasappelsap in pakjes 2. Hebben niks afgepakt en verder echt wel bij iedereen heel streng.... dus ik heb wel geuk daarmee volgens mij

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    maar dat maakt toch niks uit als je door de douane bent koop je tax free drinken snoep of wat dan ook en dat mag ook mee het vliegtuig in dus dan maakt het niet uit. ;)
    gelukkig maar anders zouden al die babys uitdrogen hhaha

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    voor baby's is een utizondering mag je meer meenemen ;)

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Onze koffers waren 28 en 29 kilo maar er kwam al een sticker met heavy op.

9. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Je kunt er misschien wel gek van worden,maar dit is toch echt al een paar jaar bekend. Dus eigenlijk vind ik toch wel dat je het had kunnen (moeten?) weten.

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij zaten op de terugeweg 1,5 kilo erboven (vanuit griekenland naar dortmund) en werd niets extra's gerekend. wel een sticker erop heavy Load :)

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar om zoveel kilo's mee te nemen? Toen we nog met z'n tweeën op vakantie gingen namen we altijd maar één koffer mee (en die zat altijd onder de 20 kilo) en één tas als handbagage. Dan kunnen we elke dag wat anders aantrekken en hebben ook extra schoenen bij ons.

De volgende keer zullen we met z'n drieën gaan, maar dan kunnen we dus één koffer van 20 kilo helemaal aan babyspullen besteden, neem aan dat dat wel moet gaan lukken.

12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij easyjet mag je geen koffer voor de kids meenemen. dus ja dan zit je snel aan 2x 20 kilo :)

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    het ligt er echt aan met welke maatschappij je vliegt.
    Wij vliegen veel met Turkse charters en als ze zien dat je een kleintje heb doen ze daar helemaal niet moeilijk over, en wij hebben altijd wel overgewicht.
    De Nederlandse maatschappijen zoals Transavia doen wel heel vaak moeilijk over een kilo.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik was helemaal blij gisteren toen ik onze tickets ophaalde, wij mogen maar liefst 60 kg bagage meenemen! :D
    (2 x 25kg voor ons en 10 kg voor mijn zoontje)
    Hopelijk hebben wij dus geen last van dit probleem.

Bij de tickets zat ook een folder over vloeistoffen in de handbagage, dus dat kan je inderdaad van te voren weten.

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    gelukkig mogen wij de naar nederland nu in aug 6x 24 kg mee nemen :) ben ik effe lij en 4 keer hadn bagage,, maar mijn hand bagage is standaard zwaarder dan 10 kg hoor dat wegen ze vrijwel nooit tenminste niet bij mij.. en idd 5 euro voro overgewicht is goedkoop er stoden mensen voor ons op de reis terug naar de states die moesten iets van 35 ofzo bij betalen voor 1 kg :(

Deel Deze Pagina