Kraamzorg niet via 'officieel bureau'

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nova81, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vroeg me af of iemand ervaring heeft met het hebben van kraamzorg wat niet bij een 'officieel bureau' is aangesloten??
    De situatie hier is zo:
    In mijn vorige kraambed heeft een tante van mijn man bij ons 'gewerkt' als kraamverzorgster. Zij was toen nog aangesloten bij een kraamzorgbureau en deed daar toen alleen nog op eigen wens en/of op verzoek een kraambed (max 4x per jaar).
    Inmiddels is ze niet meer aangesloten bij dat bureau, maar wil haar toch nog vragen of ze bij nr2 ook weer wil komen.
    Nu vraag ik me af of dat uberhaupt gaat als ze niet bij een officieel bureau werkt? En hoe gaat dat dan met betalen? (moet ik sowieso de verzekering nog voor bellen)

(hopelijk is mijn verhaal duidelijk??)

Heeft iemand hier ervaring mee??

2. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    alles mag natuurlijk, maar ik denk dat de kans klein is dat je verzekering dit gaat vergoeden. maar je kunt het altijd proberen door te bellen met je verzekeraar!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt het proberen, maar ik schat de kans dat de verzekeraar iets gaat vergoeden erg laag in. Hun inkoop stelt eisen aan zorgverleners, en als iemand nergens is aangesloten, en er dus niemand garant staat voor de geleverde kwaliteit (volgens door de verzekeraar vereiste procedures), vergoeden ze niet.

Natuurlijk mag je je tante vragen bij jou te kramen, maar dan zul je haar zelf moeten betalen.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik ga het eens vragen bij de verzekering...
    Ze is wel officieel kraamverzorgster (met papieren en veel ervaring) maar nu niet meer aangesloten bij een bureau omdat ze eigenlijk gestopt is.
    Maar goed, de enige die me hier een echt antwoord op kan geven is de verzekering...

Bedankt!

Deel Deze Pagina