We geven onze 11 dagen oude zoon voeding van kruidvat eigen merk. Nu heeft ie last van krampjes dus heb ik de extra care-variant gekocht. Die krijgt ie sinds een paar dagen (zondag geloof ik). Nu was het eerste pakje gisteren leeg en wilde ik het tweede pakje in de houder doen. Kijk ik op de datum... staat daar 12-10-2008 op! Terwijl op de doos 13-3-2009 staat! Ik had nog een pak standaard staan en heb daar op gekeken. Daar staat zowel op de pakjes folie als op het karton dezelfde datum van 2009 op. Dus ik ben mijn kind gewoon al een paar dagen voeding aan het geven wat over de datum is.... Kan echt wel janken en ben ook zo boos.... En de krampjes zijn niet minder en gisteren had ie echt groene stuge poep (terwijl het zacht geel moet zijn) en veel stikscheten... Nu maar snel deze voeding weggegooid en de standaard weer in de pot gedaan. Gelukkig hadden we die nog staan en is die datum wel goed... Ik weet wel dat het eerste wat ik straks doe bij de kruidvat binnen stappen is en verduidelijking vragen. Dat ze maar een ander pak openen om te checken. En als het verouderd is, mogen ze me wel schadeloos stellen! Dat kan toch niet zeg... zeker bij zuigelingenvoeding luistert het zo nauw. En dan koop je juist extra care vanwege de krampjes.... grrrrr.... ben zo boos..... en ook heel verdrietig.... Heb net een klachtmail de deur uit gedaan. Ben benieuwd naar het antwoord.
Hoi vera Jee ben je klaar mee dat je voeding over de datum is. Je mag er toch vanuit gaan dat je of je geld terug krijgt of dat ze je te gemoed komen. Ik geef je groot gelijk dat je een klachten mailtje naar ze gestuurt hebt. Ik hoop dat je kleintje gauw van zijn krampjes af is. gr christa
Dat is ook waardeloos zeg! Zou geeneens meer Kruidvat eigen merk halen, maar gewoon Friso, Nutrilon of AH eigen merk ofzo. Mijn dochtertje kreeg trouwens juist krampen van Kruidvatvoeding, maar goed, dat kan persoonlijk zijn, op Bonbebe doet ze het wel goed. Mijn ervaring met Kruidvat is dat klachtenafhandelen niet hun sterktste punt is, de kans is groot dat je zo een 16-jarig chagerijntje treft dat je zuchtend gaat 'helpen'. Een brief schrijven naar de klantenservice werkt echt geweldig, je krijgt een mailtje met standaard antwoorden terug. Sorry, ik haal best wel eens wat bij Kruidvat, maar het is qua service een baggerzaak. Sterkte met je kleintje!
Nou, ben net in de winkel geweest. De assistent-manager wist niet hoe het zou kunnen. Ze heeft een ander pak open gemaakt en daar kwam het folie en karton wel overeen. Ze hebben een systeem wat een maand van te voren meldt wanneer iets over datum gaat, maar dat gaat dus af op de buitenkant. Ze heeft me een nieuw pak meegegeven en ging het bij het hoofdkantoor melden. Verder natuurlijk excuses. Ben benieuwd of ik van het hoofdkantoor nog wat hoor. Zou wel netjes zijn.
De datum op de doos en op de zakjes kan inderdaad wel eens niet overeenkomen. Het is me wel eens opgevallen dat daar soms verschillende data op staan. Dat de voeding over datum is, mag natuurlijk niet voorkomen. Ik zou het zeker melden bij Kruidvat zelf, bijvoorbeeld het nummer op het pak bellen dat speciaal voor voedings-vragen is. En je kunt natuurlijk gewoon je geld terug vragen. Wat de klachtenafhandeling betreft heb ik wel goede ervaringen met Kruidvat. Ik heb ze eens een mailtje gestuurd, omdat ik mijn twijfels had of de juiste voeding wel in het juiste pak zat. De structuur, oplosbaarheid en de geur waren anders. De volgende dag werd ik meteen gebeld en werd alles nagetrokken, moest ik allemaal vragen over de voeding beantwoorden: hoe het eruit zag, hoe het rook, de oplosbaarheid, de codes op de zakjes en het pak, waar ik het gekocht had en wanneer, enz. Er werd uitgebreid de tijd voor genomen. Uiteindelijk bleek alles te kloppen, maar ze hadden de voeding net veranderd. Vandaar dat ik twee verschillende soorten had gehad en het verschil opmerkte. Maar ik vond dat ze hier super op reageerden!
Het is balen dat dit voorkomt, maar maak je maar geen zorgen hoor de melk poeder is op die datum niet in één keer bedorven. meestal nog zeker een aantal weken goed. ze mogen het alleen absoluut niet verkopen omdat mensen het soms nog een tijd in voorraad hebben staan. vloeibaar eten/ drinken is vaak weer een ander verhaal.
Ja zie je, ik vertrouwde dat kruidvat spul al niet, mijn zoontje kreeg ook ontzettende krampen van de extra care het was wel niet over de datum maar hij poepte gewoon helemaal niet, ik heb nog een foliepak staan , wie hem wil hebben doe hem gratis wel weg op halen want ik verstuur niet geldigheid is tot juli 2009 Ik gebruik nu Nestle, en dat gaat stukken beter ! Geen krampen meer. Wel iets duurder maar daar heb ik het voor over De groene poep is trouwens heel normaal hoor met HA voeding. Maar dat zoiets over de datum is dat is natuurlijk helemaal erg!
Er is niks mis met de Kruidvat-voeding, hoor! Het lijkt zo erg op Nutrilon, dat er rechtszaken om aangespannen zijn. Het is niks slechter dan alle "merkvoedingen"
Nee, dat denk ik ook niet hoor. Anders zou ik geen kruidvat hebben gegeven. We zijn nu gewoon weer terug op de standaardversie en het gaat steeds beter.
het mag niet gebeuren maar ze hebben het nu toch netjes opgelost. naar mijn idee kan dit met ieder merk gebeuren of het nu nestle is of nutrilon. lijkt me niet dat dit alleen bij kruidvat gebeurd, maar goed het had niet mogen gebeuren uiteraard. joyce
Lijkt me sterk als Nutrilon en Kruidvat al twee keer tegenover elkaar in de rechtzaak gestaan hebben...
Hun mail terug: Beste mevrouw.... , Wij hebben zojuist uw klacht aan Kruidvat Kindervoeding ontvangen. Wij begrijpen dat u erg geschrokken bent toen u de houdbaarheidsdatum van de pakken zag. Een pak dat over datum is, zou absoluut niet verkocht mogen worden. Gelukkig kunnen wij u omtrent de gezondheid van uw zoontje gerust stellen. De pakken worden onder zeer strenge hygieneregels en in steriele omstandigheden luchtdicht verpakt, waardoor de kans op bacteriegroei nagenoeg nihil is. Zelfs als een pak over datum is, kan er door deze strenge eisen en controle nauwelijks bacteriegroei ontstaan. De kans dat uw kindje ziek geworden is van het drinken van deze melk is dan ook nihil. De verandering die u heeft waargenomen in de ontlasting van uw zoontje, komt vermoedelijk voort uit de overstap naar Extra Care voeding. Een bijverschijnsel hiervan is inderdaad een groene ontlasting. Dit neemt natuurlijk niet weg dat dit product niet verkocht had mogen worden, en wij willen u dan ook onze welgemeende excuses aanbieden. Uiteraard nemen wij uw klacht uiterst serieus en stellen wij een onderzoek in. Om de situatie beter te kunnen onderzoeken en het een en ander extra toe te lichten, zouden wij graag met u van gedachten willen wisselen. Wij willen u dan ook vragen of u telefonisch contact met ons op wilt nemen via ons gratis telefoonnummer 0800 9992229, 24uur per dag, 7 dagen per week. Met vriendelijke groet, Kruidvat Kindervoeding Team Vervolgens gebeld. Uitgebreid gesproken met een medewerkster van de kindervoedinglijn en die gaat er onderzoek naar doen. Dwz de verpakking opvragen bij de winkel en de fabriek bellen om te vragen hoe dit kan. Zeker omdat het zo gek is dat de folie een andere datum heeft dan het karton. Dat is zo vreemd, want normaal worden die twee samen tegelijk verpakt in 1 lijn zeg maar. Ze bood met nog uitgebreid haar excuses aan en stuurt een tegoedbon op, want ze willen absoluut laten zien dat dit niet hun manier van werken is. Nou, heel fijn en netjes. Ook laat ze me weten wat er uit haar onderzoek komt. Ben benieuwd.
Wel 'n nette mail terug. Nu is het 'maar' anderhalve maand over de datum maar wat als je het pas in maart had willen gebruiken! Ik heb geen ervaring met Kruidvat voeding, wij hebben Nutrilon en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik vind 't schandalig dat dit verkocht kon worden, gelukkig nemen ze je klacht serieus.
je moet altijd op de datum letten hoor! Ik kwam terug van wangerschapsverlof en ging datums controlere en ik heb heel wat babyvoeding weg kunnen gooien,terwijl er zukse lange datums op zitten! Bij ons in de winkel was het echt erg hoor! Er lag zelfs frituurvet van januari terwijl het al bijna weer januari is!
ja dat blijkt nu wel weer. En ook dus op de datum op het folie en niet alleen die op het pak (waar ik dus op had gekeken en wat dus nog ruim goed was!).