Mijn zoontje is rond de kerstperiode ALTIJD ziek.... Hoesten, snotteren, koorts........ Toen kwam een vriendin met een verhaal dat zij ook ALTIJD ziek was tijdens die periode, en kwam daarbij achter dat het aan haar kerstboom lag. Sindsdien heeft zij een kunstboom. Hebben jullie hier weleens van gehoord? Ik heb eens gegoogled en kwam inderdaad wat dingen tegen! Ziek van de kerstboom | Gezond | Telegraaf.nl Schrik toch best wel van het schimmelpercentage! Ik ben normaal gesproken niet zo bezig met wat is gezond en wat niet. Maarja.... het valt wel op dat hij altijd verkouden en aan het hoesten is rond deze tijd. Herkenbaar?
Klopt, als je er gevoelig voor bent kan een kerstboom allerlei klachten geven die lijken op een allergische reactie.
Maar is dat echt alleen rond de boom? Want tja, is niet gewoon iedereen verkouden vanaf november/december? Al snap ik dat er mensen zijn die er qua allergieen niet tegen kunnen hoor. En dat de schimmels niet zo gezond zijn, die 3/4 weken in het jaar.
Klopt. Vroeger thuis eerst altijd een echte gehad. Uiteindelijk bleken we daar allemaal niet goed tegen te kunnen en toen kwam dus de nepperd. Vind een echte nog steeds het mooist (inclusief de geur), maar ik kan er niet tegen. Benauwd, niezen, verstopte neus etc. En het verschil met een gewone verkoudheid merk je wel hoor. Komt de boom: hatsjoe. Weg boom: weg hatsjoe. Dan weet je wel waar het aan ligt.
Nee echt niezen doet hij niet er van! Maar kucht wel de longen uit zijn lijf en heeft koorts. Nou wil ik niet gelijk de boom de schuld geven hoor maar het is wel toevallig dat het weer rond de zelfde periode is. Ik vind een echte boom ook mooier en lekker ruiken. Heerlijk!
Nou hebben we al niet zo heel veel centjes.... en om nou even snel een kunstboom te kopen doen we ook niet even zo 123....... Maar wat zouden jullie doen?? Laten staan tot kerst of gelijk weggooien die boom? Of is dat wat overdreven? Het probleem is.... ik weet het niet zeker..... mijn vriendin zegt gelijk weg doen de boom. Maarja.... geen boom met kerst is ook zo ongezellig.
Ja klopt! Ik kan er ook niet tegen en ik krijg ook allemaal bultjes als ik de kerstboom aan raak.. Hier dus een nepperd!
Ja kan zeker. Maar als je zoontje er niet heel erg last van heeft.... lekker nog even laten staan en in de uitverkoop een mooie nepperd kopen voor volgend jaar. Hmm lees net het stukje en staat ook in dat het zelfs echt schade kan toebrengen op de lange termijn. Tja of die ene week meer of minder nou nog verschil gaat maken durf ik je echt niet te zeggen.
Tis ook de tijd van het jaar voor verkoudheidsvirus. Heerst momenteel weer gruwelijk. Hoop dat we er voor de feestdagen weer vanaf zijn. Ps hebben een kunstboom
Kijk eens voor tweedehands en op ruilgroepen enzo: gaan er genoeg rond nu Ik zou het gewoon gelijk proberen. Als dat het niet is, kun je 'm altijd weer doorverkopen, maar is dat het wel, dan heb je een betere kerst
Het kan zeker denk ik. Koorts weet ik niet, maar ik kan er ook niet tegen. Ik loop de hele tijd te niezen, hoesten en ben benauwd. Ik heb hooikoorts, astma, allergieën en eczeem en dit speelt allemaal op, want ik heb een allergie voor dat soort bomen. Als ik me ook prik aan een kerstboom krijg ik echt een soort muggenbult die enorm dik word en enorm jeukt. Ik heb weleens geholpen met naar binnen tillen van zo'n boom, daarna waren mijn handen helemaal dik en ontstoken. Zo kwam ik erachter. Dus ik heb een kunstkerstboom
Zet je 'm toch een paar dagen buiten? Knapt hij op probeer je 'm weer binnen. Word je zoon dan weer ziek weet je voldoende voor volgend jaar.
Ik reageer er ook flink op, ik kan niet eens tegen een bakje met een kersttak in de woonkamer hebben staan. Ik kwam er ook achter door de reactie van mijn huid. Ik krijg ook bulten en jeuk. Dus ik vraag me af wat er met jouw zoon gebeurd als hij een boom aanraakt? Als hij reageert weet je dat je echt een neppe moet aanschaffen. Het komt veel voor. En zoals gezegd, er staan er genoeg op Facebook en marktplaats en na de feestdagen zijn ze te koop met flinke kortingen.
allergie is goed mogelijk, koorts heb ik nooit gehoord. Heb vroeger een werkgever gehad die als regel had dat de nieuwe medewerkers elk jaar de kerstboom moesten optuigen. Wilde geen spelbreker zijn dus heb netjes meegeholpen met als gevolg knal rode ogen, snot neus en dikke kapotte handen... Ik hoefde daarna niet meer te helpen met afbreken Ik zou na de kerst gaan kijken voor een kunstboom, dan zijn ze goed afgeprijsd, of kijk het volgend jaar nog een keer aan of hij weer ziek wordt en beslis dan of je over gaat naar een kunstboom.
Koorts lijkt me toch erg onwaarschijnlijk van de kerstboom hoor. Eerder griepvirus... Is december ook wel erg de periode voor. Allergische reactie kan wel maar daar hoort normaal geen koorts bij. Als het echt de boom is moet je het haast kunnen linken, dan moet het echt begonnen zijn de dag dat je de boom in huis haalde of net erna, continu aanwezig en weer weg als je hem weghaalt. Je kan HA eens bellen misschien?
Koorts o.i.d. lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk. Overigens was ik overgevoelig voor een echte boom, in die zin dat ik er altijd uitslag van kreeg. Als ik de boom had opgetuigd en de weken dat ie stond, dan had ik standaard altijd rode puntjes op vooral mijn armen maar ook mijn romp ... Nu een neppert, en hoewel ik altijd zei nooit een neppert te willen, ben ik er nu wel heel blij mee. Ik mis alleen wel de geur van een echte boom ...
Allergie kan ik me ook wel indenken, maar koorts lijkt me ook onwaarschijnlijk. En ja, dan moet het ook wel echt pas vanaf de boom beginnen en snel daarna over zijn. De koude maanden staat de verwaring hoog, warm, broeierig. Als je je huis weinig lucht is kans op ziek worden groter. Bacterien krijgen goed de kans in warme huizen.