Tussen kussen en sloop nog een hoes?

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik had voorheen om mijn kussen altijd eerst een soort beschermhoes/sloop en dan pas de kussensloop. Nu is deze zo goor dat ik een ander wil en zonder een extra sloop vliegen alle donsveertjes uit het kussen als ik de kussensloop wil wassen, maar ik kan zoiets nergens vinden. Hoe doen jullie dat? Geen extra hoes of een andere oplossing?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb gewoon een goedkoop kussensloop wat ik als eerste over het kussen doe.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb hier om alle kussens een extra sloop zitten. ter bescherming van het kussen. houd toch ook weer een hoop vocht tegen. dus tussen het kussen en de "mooie" sloop zit nog een gewone katoenen of een "gewone" oude die ik niet mooi meer vindt. kan je overal wel kopen. ikea, hema enz.
    bij de gewone verschonen gaat alleen de buitenste eraf en 1x in de zoveel tijd ook de onderste.

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,

Me too. En eems per.jaar laat ik ze.stomen
    We hebben in het najaar bij ons altijd een.actie om 2 kussens voor €10,- te stomen.

5. 1982

1982 Actief lid

23 feb 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hier een molton kussensloop omheen zitten. Houd toch net iets meer vocht tegen dan een gewone.

6. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hier ook gewoon 2 kussenslopen eromheen.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb een molton-kussensloop om het kussen en daarover het gewone kussensloop

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb ook gewoon twee normale kussenslopen, maar misschien dat zo'n molton toch meer tegenhoudt.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook 2...

10. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ben al een poosje opzoek naar molton kussenslopen. Waar hebben jullie die gehaald?
    Had ook altijd 2 kussenslopen en dat was toch wel erg fijn.

11. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hier een ook een soort molton.
    Je kunt waterdichte moltons voor hoofdkussens kopen bij de action, deze voldoen mij prima! kosten iets van 2.40 dus zeker de moeite waard!

12. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik heb bij Ikea van die beschermhoezen voor hoofdkussens gekocht. Die zijn lekker dik en zit een rits in. Ideaal vind ik ze! Volgens mij zijn ze ook maar 2 euro

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb ze bij de Hema gehaald, maar misschien dat action, wibra, zeeman oid ze ook wel heeft.

HEMA

14. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ok super dames, gaan we daar eens kijken!

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Gewoon alleen het kussensloop. Koop wel zeker elk jaar nieuwe kussens overigens

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ertussen een molton kussensloop.
    En de kussens zelf gooi ik regelmatig in de wasmachine, 60 graden.

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hier ook zo!

18. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    De action heeft molton kussenslopen. Ik vond ze wat ruim, ook na de eerste kkokwas, dus naaimachine er even langs. Zit nu perfect, ben er erg blij mee. En het kostte niet al te veel.

19. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb een speciaal kussen (Butterfly van Mahoton) met daarover eerst een speciale afritsbare tijk, daarna een molton en daarna het kussensloop van ons dekbed.

Wij hebben ons bed bij Auping gekocht en het dekbed, kussens en alles wat daarbij hoort ook, veel keuze in beddengoed maar wel prijzig.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een molton kussensloop onder de normale kussensloop.
    Zeker voor het kussen van mijn man scheelt dat nogal: die zweet enorm 's nachts, waardoor zijn kussens steeds heel snel totaal verzweet en geel waren.
    Met de molton wordt de molton geel, maar die is goedkoper te vervangen... :)

Ik koop ze bij de Hema trouwens.

Deel Deze Pagina