Ik had er niet overheen gelezen, maar had verder de bereidingswijze niet aangepast. Kreeg idd de melk er niet uit! Wij konden terug van 3 schepjes naar 1 met een kop. Er zit wel minder in een pak hoor! Verder geen krampjes, en onze zoon is echt wel gevoelig voor krampjes!
Sinds wij de nutriton in de nieuwe samenstelling gebruiken heeft onze zoon meer last van krampen en hele dunne ontlasting (ook meer dan voorheen). De krampen worden bij hem waarschijnlijk veroorzaakt door de toevoeging van ijzer. Toen ik tijdens de borstvoeding ijzertabletten slikte had hij ook meer last van krampen. Ik zal vandaag ook eens de winkels afgaan op zoek naar oude pakken.
Ik gebruik de vernieuwde Nutriton ook sinds vandaag. Wat een ramp! De voeding dikt niet in, als ik er een schepje extra in doe dan wordt het na 20 min net pap! Hij spuugt weer ontzettend veel na de fles en huilt! Ik ga vanavond nog maar op zoek naar de oude verpakkingen! We weten sinds 2 weken dat hij reflux heeft, nu ging het goed met hem maar nu zijn we weer terug bij af.
@Daan78: ja idd, nog bedankt! Heb net nog 5 pakken oude Nutriton gehaald. Lars heeft er net een fles mee gehad en niet meer gespuugd
@balou: Wij hebben contact gehad met Nutrilon omdat onze zoon erg heftig reageert op de toegevoegde ijzer in de nieuwe samenstelling (ook al is dit volgens nutrilon onmogelijk). Zij adviseerde ons om de klaargemaakte voeding 3 minuten te laten staan voordat je het geeft. Zo kan het iets indikken.
@Wanda81: dan moet ik de fles duw weer opwarmen na ca 3 min. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Heb gelukkig nog 4 volle/oude pakken staan. Maar bedankt voor de tip, als ik eraan toe ben dan kan ik dat weleens gaan proberen.
ik vroeg me idd ook al af hoe ze het voor zich zien als je het drie minuten moet laten staan. Je zou de voeding natuurlijk wat warmer klaar kunnen maken dan nodig, waardoor het na drie minuten op de goede temperatuur afgekoeld is.