Hi, Zet hier maar even een topic neer, want het zal wellicht wel bij meer niet bekend zijn. Ben vanochtend in operatiekamer geweest ivm operatie oudste. (kno) Er werd mij gevraagd OF en hoe lang ik zwanger ben. Blijkbaar mag je de eerse 16 weken van je zwangerschap niet in een o.k komen. Dit ivm het narocose-gas en dat het aangeboren afwijkingen zou kunnen veroorzaken. In de boekjes stond niets en als ik inderdaad korter zwanger was geweest hadden ze het waarschijnlijk niets gevraagd, omdat het dan niet zichtbaar zou zijn..... Mij was het iig geheel onbekend, dus denk plaats maar even een topic, want wellicht dat het helpt om het wat bekend te maken. Dus minder dan 16 weken zwanger... stuur papa maar mee naar de ok!!
nooit geweten!!! zal wel op de afdeling echo-onderzoek en rontgen op bepaalde deuren zo'n geel bordje hangen dat ik daar niet binnen mocht
Toen mijn dochter's keel -en neusamandelen werden geknipt stond het netjes in de informatiefolders van het ziekenhuis. Ik geloof niet dat ze er ook nog naar gevraagd hebben toen wij eenmaal in het ziekenhuis waren, maar ik was dus wel op de hoogte. Apart dat dat dus blijkbaar niet gebruikelijk is!
Apart... De verpleegkundigen vertelden dat het beleid hier was aangepast... "vroeguhhh" mochten zwangeren helemaal niet mee, maar nu was de grens van 16 weken vastgesteld. EIGEN personeel mag echter helemaal niet op ok komen... beredenering was, omdat eigen personeel er dan dagelijks mee in aanraking zou komen... en eenmalig geen kwaad zou kunnen.... (ga ik dan ook maar vanuit)
ons dochtertje kreeg buisjes toen ik 37 wk zwanger was.... mij werd ook verboden de OK op te komen/gaan ivm de gassen