Wel eitje of geen eitje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lovelygirl, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelygirl

lovelygirl Actief lid

29 jun 2006
    144
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo,
    Mijn menstruatie begon op 19 april,het was een klein beetje,en het bleef een klein beetje tot 22 april toen brak het goed door.
    Nou heb ik voor de zekerheid gerekend vanaf 19 april en vanaf 22 april omdat ik dus eigenlijk niet weet op welke dag het echt doorbrak.
    Dus heb ik mijn vruchtbare periode berekend van 19 april tot 22 april.
    Hoe moet ik dat uitleggen,dus als ik mijn ongesteldheid moet rekenen vanaf 19 april dan 2 weken verder is 2/3 mei,dan heb je 20 april 2 weken verder is 3/4 mei,21 april 2 weken verder is 4/5 mei en dan 22 april is 5/6 mei het meest vruchtbare,dus die dagen ga ik sowieso klussen.
    Je zou dus zeggen dat ik vanaf 19 april moet rekenen maar ik ben nu nog ongesteld,en dat is wel erg lang,als je dat vanaf 22 april rekend is het nu een week ongesteldheid.Nou was mijn vraag,ik moet vrijdag beginnen met klussen,maar mocht ik dan nog steeds ongesteld zijn,wat ik niet denk(ja misschien een beetje) of ik dan wel al een nieuw eitje heb of komt dat pas als je helemaal klaar bent met ongesteld zijn?

2. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    probeer het eens met ovulatie testen
    dan heb je wat meer zekerheid

suc-6

3. lovelygirl

lovelygirl Actief lid

29 jun 2006
    144
    0
    0
    Amersfoort
    ja maar ik heb gehoord dat die niet echt betrouwbaar zijn.
    Het enige wat ik eigenlijk moet weten is of je al een nieuw eitje hebt al ben je nog een beetje ongesteld...

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Kan wel, ja, maar is geloof ik echt uitzonderlijk. Zou sowieso proberen niet teveel te rekenen; de 14 dagen-voor-NOD=ei-dag is maar een gemiddelde, het kan best zijn dat bij jou de eisprong al 18 dagen voor je volgende NOD of maar 10 dagen voor je volgende NOD is... Gewoon regelmatig gezellig maken met je mannetje dus ;)
    Succes!

5. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    nou geloof me ovulatie testen zijn voor 99.9% betrouwbaar
    kijk maar in mn album
    ik ben gaan testen vanaf dag 4 man mn cycli en hij heeft netjes mn ei gevonden op dag 18
    en als je ongi bent dan stoot je lichaam je ei en de andere zooi uit je baarmoeder
    vanaf dan begint er weer een nieuw eitje te rijpen en bij ongeveer 22 mm springt deze
    het is dus per vrouw verschillend de ene heeft haar ei op dag 10 en de ander op dag 18
    als je het echt zeker wilt weten zou je toch echt een paar dagen aan de ovu moeten gaan ;)

Deel Deze Pagina